Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
snap nooit wat het probleem is aan dat iedereen het kent; wat ik altijd zwaar irritant is, is als ze een van mijn favoriete bands helemaal dood gaan draaien op radio en tv, totdat ik er gek van wordt. beetje zonde.

ja dat is denk ik wat die mensen zo irriteert he..
kijk, als jij een bandje leert kennen via Rockzone op tmf ofzo, dan kan ik begrijpen dat je het nie zo erg vind dat het veel op tmf gedraaid word, jij hebt het er immers ook leren kennen.
maar als je al heel lang, jaren ofzo, naar een band luistert, en met jou een schare groep fans, en ineens hoor je overal die ene single, iedere debiel die normaal britney leuk vind zingt het mee en doet alsof die de band geweldig vind...best irriterend lijkt me..maar ja, ik zelf kan me dr nooit ècht over opwinden...
héél soms wel ja, zoals op een festival waar iedereen alleen meezingt met de single en bij de rest maar dom loopt te doen.
dan denk ik soms wel van, hadden ze die single maar nooit uitgebracht dan stond ik hier lekker rustig met alleen echte fans..

maar goed, ik ben dan wel redelijk en denk er ook aan dat d.m.v. die ene single de band meer bekendheid krijgt, wat ze willen, en mensen ze leren kennen, wat leuk voor die mensen is. want ik zelf vind het ook altijd cool om een band te ontdekken, dus waarom hen het plezier daarvan ontnemen?

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 17:44.
Advertentie
Oud 15-10-2002, 11:31
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zou 't geweldig vinden als Nerf Herder & Rhapsody in de top 40 stonden.

Maar ik luister muziek ook om de muziek. Ik kijk bijna geen TMF. En als ik bij een optreden sta met 'van die top 40 mensen' dan zuip ik wel wat meer zodat ik me daar niet aan 'stoor'.
Oud 15-10-2002, 11:47
Verwijderd
het zal mij nou echt worst wezen of 'mijn' muziek in de top 40 komt. lijkt me juist wel vet om het breezer-volk mee te horen zingen met Hate Eternal o.i.d.
Oud 15-10-2002, 11:55
)Vampje(
)Vampje( is offline
De nummers die ik van ze ken vind ik cool.
Oud 15-10-2002, 13:47
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
danique2 schreef:

maar goed, ik ben dan wel redelijk en denk er ook aan dat d.m.v. die ene single de band meer bekendheid krijgt, wat ze willen, en mensen ze leren kennen, wat leuk voor die mensen is. want ik zelf vind het ook altijd cool om een band te ontdekken, dus waarom hen het plezier daarvan ontmenen?
precies.

en daarnaast, een band zijn muziek verandert niet als meer mensen het opeens ontdekken. De cd blijft hetzelfde, de muziek blijft hetzelfde, alleen wordt het nu bekender, en je bent minder origineel als je dan die band goed vindt, althans, zo redeneren veel mensen, enhet is ook wel zo. Maar goede muziek blijft goede muziek ongeacht de bekendheid. Ik vind tori amos en sommige dingen van u2 ook goed. Ook bekend, maar muziek blijft goed. Niemand zou hun ook sell-outs durven te noemen trouwens.
Oud 18-10-2002, 19:06
science
science is offline
Citaat:
snees schreef:
En steeds doorzeiken over die oorlog in Armenië, waar geen van de bandleden ooit is geweest.
euuhh misschien omdat die gasten daar hun roots hebben liggen ze wonen niet voor niets in een armenische (?) wijk.
Oud 18-10-2002, 19:07
Verwijderd
Citaat:
science schreef:
euuhh misschien omdat die gasten daar hun roots hebben liggen ze wonen niet voor niets in een armenische (?) wijk.
Wat bedoel je met roots? En een Armenische wijk in Amerika, LOL. Er wonen ook zoveel Nederlanders in zgn. Turkenbuurten.
Ze willen gewoon aandacht, anders zouden ze wel eens naar Armenië gaan.
Oud 18-10-2002, 21:08
sublime
sublime is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ja dat is denk ik wat die mensen zo irriteert he..
kijk, als jij een bandje leert kennen via Rockzone op tmf ofzo, dan kan ik begrijpen dat je het nie zo erg vind dat het veel op tmf gedraaid word, jij hebt het er immers ook leren kennen.
maar als je al heel lang, jaren ofzo, naar een band luistert, en met jou een schare groep fans, en ineens hoor je overal die ene single, iedere debiel die normaal britney leuk vind zingt het mee en doet alsof die de band geweldig vind...best irriterend lijkt me..maar ja, ik zelf kan me dr nooit ècht over opwinden...

het gaat uiteindelijk toch om de muziek; dat een stel top 40 mensen op eens meezingt; tja dat verandert toch nix aan de muziek? en die top 40 lui houden er toch weer mee op als zo'n band niet meer om het kwartier voorbij komt..

héél soms wel ja, zoals op een festival waar iedereen alleen meezingt met de single en bij de rest maar dom loopt te doen.
dan denk ik soms wel van, hadden ze die single maar nooit uitgebracht dan stond ik hier lekker rustig met alleen echte fans..

aan de ene kant heb je wel gelijk hoor, maar toch vind ik het juist wel wat hebben als je met ik weet niet hoeveel mensen een nummer meezingt... dat was op pinkpop met chop suey heel erg het geval en ik vind dat toch wel kewl;
met alleen 'echte' fans is ook leuk; de sfeer is heel anders, maar dat heb ik dan toch liever in een klein zaaltje waar ik de sfeer sowieso beter vind...

maar goed, ik ben dan wel redelijk en denk er ook aan dat d.m.v. die ene single de band meer bekendheid krijgt, wat ze willen, en mensen ze leren kennen, wat leuk voor die mensen is. want ik zelf vind het ook altijd cool om een band te ontdekken, dus waarom hen het plezier daarvan ontnemen?

ook erg waar... je moet toch op een bepaalde manier bands leren kennen, en oke ik prefereer dan ook kink fm en ook 3fm boven mtv tmf en 538, maar toch....

Oud 18-10-2002, 21:10
sublime
sublime is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
precies.

en daarnaast, een band zijn muziek verandert niet als meer mensen het opeens ontdekken. De cd blijft hetzelfde, de muziek blijft hetzelfde, alleen wordt het nu bekender, en je bent minder origineel als je dan die band goed vindt, althans, zo redeneren veel mensen, enhet is ook wel zo. Maar goede muziek blijft goede muziek ongeacht de bekendheid. Ik vind tori amos en sommige dingen van u2 ook goed. Ook bekend, maar muziek blijft goed. Niemand zou hun ook sell-outs durven te noemen trouwens.
ben ik het niet helemaal mee eens; kijk bijvoorbeeld naar korn; zijn in de loop van de tijd aardig verandert. en dat zal echt niet alleen door het grotere publiek komen maar het speelt toch wel een (grote) rol denk ik....
Oud 18-10-2002, 21:15
sublime
sublime is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Wat bedoel je met roots? En een Armenische wijk in Amerika, LOL. Er wonen ook zoveel Nederlanders in zgn. Turkenbuurten.
Ze willen gewoon aandacht, anders zouden ze wel eens naar Armenië gaan.
dus stel ik maak me druk om de situatie in palestina of de dreigende oorlog in irak en ik zou daarover mn stem laten horen. dan vraag ik dus om aandacht, ik zou eigenlijk gewoon even naar jeruzalem moeten gaan...

je zult dit misschien geen vergelijking vinden, maar in principe zeg je dit wel... de kracht van een (beroemde) band is juist dat ze een boodschap over kunnen brengen, ze zetten anderen aan het denken... dat ze zelf niet naar armenië gaan zegt toch niet dat het ze niet bezighoudt?

ik moet btw wel zeggen dat ik wat dit betreft niet alle feiten ken, maar het lijkt me niet dat ze alleen om aandacht vragen. beetje makkelijk geredeneert...
Oud 18-10-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
dus stel ik maak me druk om de situatie in palestina of de dreigende oorlog in irak en ik zou daarover mn stem laten horen. dan vraag ik dus om aandacht, ik zou eigenlijk gewoon even naar jeruzalem moeten gaan...

je zult dit misschien geen vergelijking vinden, maar in principe zeg je dit wel... de kracht van een (beroemde) band is juist dat ze een boodschap over kunnen brengen, ze zetten anderen aan het denken... dat ze zelf niet naar armenië gaan zegt toch niet dat het ze niet bezighoudt?

ik moet btw wel zeggen dat ik wat dit betreft niet alle feiten ken, maar het lijkt me niet dat ze alleen om aandacht vragen. beetje makkelijk geredeneert...
Ik snap wat je bedoelt, maar juist het feit dat ze zo'n grote band zijn, zou ze tot meer moeten aanzetten. Waarschijnlijk weet de helft van hun fans niet waar Armenië ligt. Hoe zouden die fans dan in godsnaam actie kunnen ondernemen? De band zelf heeft geld (en macht), als ze er toch zoveel om geven kunnen ze dat er toch voor gebruiken?
Oud 18-10-2002, 22:01
sublime
sublime is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar juist het feit dat ze zo'n grote band zijn, zou ze tot meer moeten aanzetten. Waarschijnlijk weet de helft van hun fans niet waar Armenië ligt. Hoe zouden die fans dan in godsnaam actie kunnen ondernemen? De band zelf heeft geld (en macht), als ze er toch zoveel om geven kunnen ze dat er toch voor gebruiken?
niet iedereen is zoals bono ik weet niet of je ze dat kwalijk kunt nemen. natuurlijk zouden het beter zijn als ze dat zouden doen, maar niet iedereen is heilig. misschien lijken ze nu hypocriet, maar ik denk niet dat je daarover kunt oordelen alleen omdat ze in jouw ogen te weinig actie ondernemen....
Oud 19-10-2002, 08:18
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
niet iedereen is zoals bono ik weet niet of je ze dat kwalijk kunt nemen. natuurlijk zouden het beter zijn als ze dat zouden doen, maar niet iedereen is heilig. misschien lijken ze nu hypocriet, maar ik denk niet dat je daarover kunt oordelen alleen omdat ze in jouw ogen te weinig actie ondernemen....
Maar het is zo wel een erg makkelijke manier om aandacht te trekken/fans op het idee brengen dat ze idealistisch zijn etc.
Oud 19-10-2002, 22:08
sublime
sublime is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Maar het is zo wel een erg makkelijke manier om aandacht te trekken/fans op het idee brengen dat ze idealistisch zijn etc.
nou, als ze het al doen om de aandacht is t imo een betere manier om aandacht te vragen dan de manier van bv slipknot of marilyn manson of rammstein... vind ik.
Oud 19-10-2002, 22:12
Verwijderd
Manson en Slipknot pakken het iig effectiever aan de SoaD. Eén keer een agent seksueel intimideren of een geit slachten en ze zijn klaar, maar onze vrienden van SoaD moeten op die idealen blijven hameren.
Oud 19-10-2002, 23:26
ssjpan
ssjpan is offline
jaa vet cool!!!
Oud 15-11-2002, 20:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
snees schreef:
SOAD is kut, kutmuziek, en een beetje zinloos schoppen tegen 'het systeem'. tering, ik heb nog nooit een argument gehoord van ze waarom 'het systeem' zo slecht is. En steeds doorzeiken over die oorlog in Armenië, waar geen van de bandleden ooit is geweest.
gij zijt leek
Oud 15-11-2002, 20:37
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
is het nou echt nodig een topic van 2 maanden terug te uppen?

--> slot

Regels voor berichten