Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 10:26
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 18-06-2007 @ 15:45 :
iets wat qua taalgrapjes en gebruik lijkt op alice in wonderland, en zo'n gekke wereld en alles moet er ook in voorkomen. maar dan een veel dikker boek en gecompliceerder (dus meer voor volwassenen).
http://www.hipiers.com/ Piers Anthony. Heb een boek van hem gelezen, Harpy Time, en het was heel grappig, hoewel niet echt dik en ook niet bijzonder gecompliceerd. Maar de wereld waar het zich in afspeelt bestaat bijna alleen uit taalgrappen, vandaar dat ik er aan moest denken...

Oh en ik wil wel een boek lezen dat lijkt op Life of Pi.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2007, 11:06
Verwijderd
Ik wil een boek lezen dat lijkt op Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert M. Pirsig. Zijn tweede boek (vijftien jaar later, maar toch een soort vervolg) heet Lila en is overigens bagger.
Het was een roadstorie, een persoonlijk verhaal en filosofische verhandeling tegelijk. Ik hoef niet per se weer een roadstorie te lezen, maar een filosofische verhandeling die ergens ingegoten is en dan ook nog eens op een briljante manier, daar wil ik nog wel een paar boeken van verslinden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 16:54
trophus
trophus is offline
Citaat:
zuster schreef op 18-06-2007 @ 15:26 :
Ik zou een boek willen lezen dat lijkt op boeken van Robin Hobb. Ik ben echt een fantasy-noob, ik heb naast de boeken van Hobb een boek van Margaret Weis gelezen, maar dat vond ik tenenkrommend slecht. Wie weet er goed geschreven (!) fantasy met (het liefst) magie erin en goed uitgewerkte personages?
Moet je de discworld series van Terry Pratchett gaan lezen.
Fantasy genre, briljant uitgewerkte personages (meer karakters met een verhaal er achter) en uiteraard alle mogelijke vormen van magie.
Het is echt briljant maar je moet er wel van houden.

Veel komische dingen en sublieme verwijzingen naar de "echte wereld".
Oud 23-06-2007, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 20-06-2007 @ 12:06 :
Ik wil een boek lezen dat lijkt op Zen en de kunst van het motoronderhoud van Robert M. Pirsig. Zijn tweede boek (vijftien jaar later, maar toch een soort vervolg) heet Lila en is overigens bagger.
Het was een roadstorie, een persoonlijk verhaal en filosofische verhandeling tegelijk. Ik hoef niet per se weer een roadstorie te lezen, maar een filosofische verhandeling die ergens ingegoten is en dan ook nog eens op een briljante manier, daar wil ik nog wel een paar boeken van verslinden.
Ik heb dat boek niet gelezen, maar adhv wat je erover zegt zou ik je 'Een zeldzame vogel' van Jostein Gaarder aanraden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 20:46
Lotte
Lotte is offline
Ik ben dringend op zoek naar een nieuw verfrissend onderwerp. Drugsproblematiek en inheemse culturen heb ik al gehad en eerlijk gezegd wordt ik daar een beetje moe van nu. Het is populair om over de islam te lezen alleen maar omdat de islam zoveel in het nieuws komt. Ik heb geen zin om daar nog langer aan mee te doen. Ik zoek dus boeken met een voor mij nieuw thema waar ik mezelf weer in kan verliezen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 16:45
Verwijderd
Misschien vind je wel een nieuw 'thema' als je wat rondkijkt op deze site : http://www.groenewaterman.be/ (boekhandel in antwerpen trouwens)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten