Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2007, 16:56
TheCreator
TheCreator is offline
Wat gebeurt er als je je ID niet vernieuwd, en langere tijd geen ID-bewijs hebt?
Zijn daar nog consequenties aan verbonden behalve dat je hoge boetes riskeert als je aangehouden wordt?

Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 17:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2007, 17:05
De Dood
De Dood is offline
ja je krijgt eerst een boete en als je dan nog een keer wordt aangehouden en je kan hem nog steeds niet tonen krijg je een knuppel in je nek
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 17:28
T_ID
T_ID is offline
Yep, als je identiteit vastgesteld moet worden en dat kan niet, dan wordt je uiteraard gearresteerd en vastgehouden totdat duidelijk is wie je bent. Op papier tenminste, want over het algemeen moet je 'gewoon' mee naar het bureau en worden alleen mensen die weigeren mee te werken of hun identiteit te geven daadwerkelijk afgevoerd.

En je zit natuurlijk met een probleem bij sollicitaties etc, aangezien men dan geen kopie van je identiteitsbewijs kunnen maken. Zelfde laken een pak voor bankrekeningen, die kan je ook niet openen zonder dat je identiteit wordt vastgesteld met de nieuwe wet op de financiële dienstverlening.

Wat me brengt bij vraag 2: waarom zou je in godsnaam je zoiets op de hals halen door geen identiteitspapieren te hebben?
Oud 13-07-2007, 17:39
MTpower
MTpower is offline
Als je een rijbewijs of andere indentiteits papieren hebt gebeurt er niets. Anders krijg je een boete die hoger is dan zo'n pasje laten maken, dus het loont opzich de moeite wel om er een aan te vragen
En je hebt zo'n ding wel eens nodig als je ergens wilt gaan werken.
Oud 13-07-2007, 18:27
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
En bij het uwv, ontdekte ik vorige week. Daar heb je ook niet genoeg aan een rijbewijs. Dus ben ik ook maar snel een nieuwe gaan aanvragen.

In het buitenland zullen ze je rijbewijs ook niet accepteren denk ik. Dus ik weet niet of je ooit nog op vakantie of naar een grensstreek wil?
Oud 13-07-2007, 18:29
T_ID
T_ID is offline
Oh, en je kan geen woning huren. Kopie van paspoort is een vereiste, tenminste waar ik werkte.
Oud 14-07-2007, 02:20
TheCreator
TheCreator is offline
Laatste keer dat ik in een topic overdie dingen las, schrok ik nogal van de prijzen.... En ik heb het al zo moeilijk deze maand.
Iedereen wilt geld van mij.

De gemeente die een te hoog voorschot verwacht voor stadsverwarming, KPN die 2 maanden verder rekent, belasting over een pakketje
dat meer dan de helft is van de waarde van de item plus
12,50 "voorschot provisie" voor de koerier x2, 50 naheffing
omdat ik van energie leverancier verander, etc etc.

Ik word helemaal gek hier, ikhoud nks meer over, enkelt het geld voor eten is er nog. Niks meer voor wat leuks... :/
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 09:40
T_ID
T_ID is offline
Nou ja, dan moet je harder werken lijkt me. Over het algemeen een probaat middel om meer geld binnen te laten komen.

Überhaupt, de notie om op een dergelijke uitgave te gaan bezuinigen.. Geef dan minder geld uit aan andere dingen zou ik zeggen. Als mensen teveel eisen moet je ook niet over stag gaan, maar halen waar je recht op hebt. Energieleveranciers staan bekend om hun spookfacturen, zeker bij overstappen, en al helemaal voor malafide bedrijfjes als Energie Direct etc, dus nakijken of dat allemaal volgens de regels is kan lonen.

Droomvlucht heeft overigens gelijk, in het buitenland accepteerd men alleen paspoorten, en geen rijbewijzen. In Canada moest ik tenminste mijn paspoort laten zien om bier te bestellen, een rijbewijs was volgens de wet geen geldig ID, dat waren alleen identiteitspapieren en Canadese rijbewijzen. Frankrijk een paar jaar terug zelfde laken een pak.

Laatst gewijzigd op 14-07-2007 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 09:46
Verwijderd
Dat je er niet zonder kunt in het buitenland lijkt me logisch (over het algemeen kun je in veel langen ook niet komen zonder een paspoort/ID-kaart). In Canada heb je trouwens ook niets aan een ID-kaart, daar moet je echt een paspoort hebben, de meeste landen binnen de EU (en een aantal daarbuiten) nemen genoegen met een ID-kaart...en die is goedkoper dan een paspoort.

En je hebt het ook nodig voor alle andere al genoemde dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 10:26
Verwijderd
Nouja, het prijsverschil tussen een ID_kaart en een paspoort is vrij minmaal (geloof vijftien euro ofzo). En aangezien ze vijf jaar geldig zijn zou ik dan altijd voor ene paspoort kiezen. voor drie euro per jaar heb je dan toch de mogelijkheid gewoon naar álle landen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 14:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2007 @ 11:26 :
Nouja, het prijsverschil tussen een ID_kaart en een paspoort is vrij minmaal (geloof vijftien euro ofzo). En aangezien ze vijf jaar geldig zijn zou ik dan altijd voor ene paspoort kiezen. voor drie euro per jaar heb je dan toch de mogelijkheid gewoon naar álle landen te gaan.
Nadeel vind ik dat je zo'n mapje krijgt ipv een pasje...
Mocht ik ooit naar Australië ofzo gaan kunnen die 4 tientjes voor een paspoort er dan ook nog wel af
Oud 14-07-2007, 22:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 13-07-2007 @ 19:27 :
In het buitenland zullen ze je rijbewijs ook niet accepteren denk ik. Dus ik weet niet of je ooit nog op vakantie of naar een grensstreek wil?
Meestal neem je dan ook een paspoort mee.
Oud 17-07-2007, 19:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-07-2007 @ 23:23 :
Meestal neem je dan ook een paspoort mee.

*zucht*

Heb je dit topic wel gelezen?
Reageren

Regels voor berichten