![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bovendien zitten we nog in de natijd van een ijstijd. de noord en zuidpool zijn nog aan het bijkomen van de vorige ijstijd en het is daardoor volkomen normaal dat ze smelten. dus als we nog maar amper uit de ene ijstijd zijn zal het generaties duren voor we zodanig opgewarmd zijn dat we in nog een ijstijd zouden (kunnen) komen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bron? |
![]() |
||
Citaat:
voordat er ooit weer sprake is van een dusdanige opwarming van de aarde zal de laatste ijstijd nog enkele momenten terug te vinden zijn in de vorm van gletsjers. dat is een verschil tussen de theorie en de praktijk. je moet daarbij ijstijd in de enge zin zien, niet in die van vier afzonderlijke korte ijstijden, dat is in dit geval te oppervlakkig omdat dit over de rol van de opwarmende functie van de zon gaat en het dichterbij komen van die zon, dus moet je het vanaf het begin van enige vorm van klimaat bekijken ipv, de laatste duizenden jaren. het is ook niet zo dat het hier voor de laatste ijstijd warmer was, in elk geval niet als je spreekt van vier ijstijden. ik ga altijd liever uit van een totale ijsperiode. en daarvoor was het klimaat hier anders. en waar ik het vandaan haal, ik lees weleens wat en ik kijk weleens documentaires. ik ben geen expert maar ik probeer het op de meest logische manier te interpreteren tenzij er aangetoonde weerleggingen zijn. maar links met weerleggingen zijn natuurlijk welkom want ik wil wel weten whatsup met de geschiedenis van de relatie tussen de zon en de aarde.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Parttime vegetarisme/Flexitarisme vs. vegetarisme & veganisme Verwijderd | 60 | 26-11-2007 16:59 | |
Lifestyle |
Milieu merels | 47 | 29-11-2005 22:58 | |
Lifestyle |
lifestyle en relaties unisex | 110 | 29-12-2004 08:18 | |
Lifestyle |
Politieke voorkeur en je Lifestyle rodina | 69 | 17-01-2003 14:28 | |
Lifestyle |
als je lifestyle niet geaccepteerd wordt Ninnoc | 37 | 28-12-2002 06:08 | |
Lifestyle |
het diner Florine | 27 | 20-09-2002 16:00 |