Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wie rookt er
Ja, ik rook heel het jaar door. 46 27.71%
Ja, ik heb al eens gerookt. 26 15.66%
Ik rook afentoe is bij uitgaan. 27 16.27%
Ik heb nog nooit iets gerookt. 67 40.36%
Aantal stemmers: 166. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2007, 23:14
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-07-2007 @ 13:24 :
Ik heb nog nooit gerookt, lijkt me ook niet zo'n slim idee.
Ik heb ook soms last van astma dus lijkt me een slechte combinatie. Ik zie het nut er ook niet echt van in. Het is net als vuurwerk het is zo opgebrand en het kost geld.
Nee ik denk behalve dat ik astma heb ben ik ook veels te gierig om steeds zo'n pak te halen en ook veels te lui.
En me ouders zouden er ook niet blij mee zijn
Oud 20-07-2007, 12:46
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
Soraya_lady schreef op 18-07-2007 @ 19:36 :
je kan wel roken in je depressieve tijden ofzo omdat je wat afleiding nodig hebt

Slechts afleiding die je kunt zoeken tijdens depressieve tijden is om te gaan roken vind ik.
Er zijn zoveel dingen die je kunt gaan doen om afleiding te hebben.

Vandaag mn laatste sigaretten oproken en toch maar weer eens kijken of ik er vanaf kan komen.
Gewoon eens een keerjte niet zo'n lamlul zijn en doorzetten om er vanaf te komen.
Ik ben de laatste tijd (alweer) geminderd met roken, moet zeggen dat dat me zelf al iets beter bevalt.

Dat "half stoppen" lukt bij mij echt niet (dus bv. alleen in de kroeg/tijdens het uitgaan roken).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:29
Vice
Vice is offline
Ik doe niet aan roken.
Oud 20-07-2007, 19:41
Ellesdee
Ellesdee is offline
nope, ik rook niet
Oud 22-07-2007, 13:59
Snotaapken
Snotaapken is offline
wie rookt er nog?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 15:26
Sade
Sade is offline
Ik.
Oud 22-07-2007, 16:54
Jones
Neen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 23:22
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Ik rook, pakje per dan ongeveer. Tja het is wel duur maar vind het heerlijk om te doen. Het is superchill om met een biertje en een peuk op balkon te roken.

Wat betreft 14 jarige pikkies, toen ik 14 was riep ik ook dat roken vies was enzo, blijf dat vooral roepen, maar je komt jezelf nog wel een keer tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 00:01
Snotaapken
Snotaapken is offline
echt niet, ik ben niet het type dat zoiets doet.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 15:52
Frankiie_J
Frankiie_J is offline
Ik vraag me af aan de mensen die roken, waarom zijn jullie in hemelsnaam begonnen????
Als je weet dat het verslavend enzo is, waarom begin je er dan aan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 20:36
le_mug
le_mug is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 23-07-2007 @ 00:22 :

Wat betreft 14 jarige pikkies, toen ik 14 was riep ik ook dat roken vies was enzo, blijf dat vooral roepen, maar je komt jezelf nog wel een keer tegen.
eensch eerzt nog een beetje die filantroperige_boyz uithangen maar als puntje bij paaltje komt.........
Oud 23-07-2007, 23:55
Verwijderd
Ik rook al vanaf mijn 11e en ik betreur nog altijd de dag dat ik begonnen ben. Ik rook ongeveer een pakje per dag.
Al 100 keer heb ik geprobeerd te stoppen. Ik heb het wel eens 3 maanden volgehouden, een half jaar en 9 maanden, maar telkens begin ik weer

En na elke stoppoging ben ik vele kilo's aangekomen die er niet meer af gaan

Ik weet het, ik ben zwak!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 00:01
Verwijderd
Citaat:

Ik riep het toen ik 14 was en nu nog steeds, wanneer kom ik mezelf tegen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 00:02
Snotaapken
Snotaapken is offline
Citaat:
mensen hebben me het al genoeg gevraagd...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 22:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik rook, pakje per dan ongeveer. Tja het is wel duur maar vind het heerlijk om te doen. Het is superchill om met een biertje en een peuk op balkon te roken.

Volgens mij kan je het gewoon niet uitstaan dat sommige slim genoeg zijn om er niet aan te beginnen.
Oud 25-07-2007, 00:05
Snotaapken
Snotaapken is offline
idd
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 03:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 24-07-2007 @ 23:44 :
Volgens mij kan je het gewoon niet uitstaan dat sommige slim genoeg zijn om er niet aan te beginnen.
Het heeft helemaal niks met slim zijn te maken...
En het kan me helemaal geen fuck schelen of snotaapke wel of niet gaat roken.. Het enige wat er gezegd wordt is dat meningen kunnen veranderen in de jaren.. Ook de aversie tegen roken van een aantal jongere kinderen onder ons

ontopic:

Ik heb gerookt. op het hoogtepunt bijna 2 pakjes per dag. Ben nu al weer een aantal maandjes (5) gestopt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:38
wousmi
wousmi is offline
Citaat:
Inflammae schreef op 25-07-2007 @ 04:41 :

ontopic:

Ik heb gerookt. op het hoogtepunt bijna 2 pakjes per dag. Ben nu al weer een aantal maandjes (5) gestopt [/B]
Oud 25-07-2007, 14:45
Methuselah
Methuselah is offline
Waarom staat er de optie "Ik heb gerookt, maar ben gestopt." niet bij?

Ik heb zeven jaar geleden 'n half jaartje ofzo gerookt en daarna niet echt meer. Wel af en toe 'n sigaar maar dat is niet echt roken vind ik (één a twee stuks per jaar).
Oud 25-07-2007, 21:24
Sagana
Sagana is offline
Ik rook ja, vooral tijdens het uitgaan. Thuis veel minder, heel af en toe een sigaretje.
En enkele jaren geleden was ik ook héél erg tegen roken en zou ik durven zweren hebben dat ik nooit zou roken. Dus ja, meningen kunnen veranderen.
Oud 25-07-2007, 22:54
Snotaapken
Snotaapken is offline
Citaat:
Waarom staat er de optie "Ik heb gerookt, maar ben gestopt." niet bij?
omdat het me gaat over hoeveel mensen die domme stap hebben genomen(of het nu is expirementeren, of voor langer is).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Snotaapken schreef op 25-07-2007 @ 23:54 :
omdat het me gaat over hoeveel mensen die domme stap hebben genomen(of het nu is expirementeren, of voor langer is).
Maar dat zijn toch ook mensen die die "domme stap" genomen hebben, maar daarop zijn teruggekeerd?
Oud 26-07-2007, 00:44
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

onzin.

Ja, idd riep ik dat op mn 14e. Nu zijn we 6 jaar verder en mijn mening is niet veranderd, mss kom ik mezelf wel nooit tegen.
Ik heb nog nooit gerookt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 02:24
Snotaapken
Snotaapken is offline
ik vind het een groot verschil tussen iemand die nooit gerookt eeft, of gerookt en gestopt heeft.
mensen die meedoen met roken zullen ook vaker dingen doen zo als drugs gebruiken of proberen.

Congratz @ iedrn die nog nooit gerookt heeft en nooit zal doen .
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Snotaapken schreef op 26-07-2007 @ 03:24 :

mensen die meedoen met roken zullen ook vaker dingen doen zo als drugs gebruiken of proberen.
Je beseft dat alcohol ook een drug is en dat er meer drugs bestaan dan het roken va een joint, he?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:46
Bloem
Bloem is offline
Oh en ik rook niet, maar ik heb wel eens een paar trekjes van en sigaret gehad.

(En ik drink soms, heb twee keer geblowd en verder geen vorm van drugs gebruikt, behalve medicijnen die ik op voorschrift kreeg. Voldoe ik nou wel of niet aan je beeld?)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 11:53
Verwijderd
Ik rook, helaas... Vroeger riep ik ook altijd dat ik dat nooit zou doen, maar de "duistere periodes" hebben mij ook te pakken gehad. Maar goed, binnenkort ga ik weer stoppen, en dit keer voor het eggie. Ik ben eerder een keer 3 maanden en 7 maanden gestopt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 13:21
Malossi
Malossi is offline
Rook het hele jaar door.
Eerst altijd zware VanNelle, maar inmiddels halfzware VanNelle.
Sigaretten koop ik soms, bij het stappen enzo wel makkelijk, maar daar rook ik een pakje van op een avond, dus dat is inderdaad nogal te duur. Ga ooit nog eens stoppen, en als ik het nog eens over kon doen, dan had ik ook niet gerookt. Probleem is alleen, als je echt roker bent is't zo verrekkes lekker, 's ochtens koffie met een sigaret, en 's avonds een pilsje en een sigaret, die dingen zijn bij mij gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Probleem is alleen, dat het er mij met de paplepel in is gegoten, pa heeft altijd gerookt en toen ik een jaar of 7/8 was mocht ik naar de pomp fietsen om shag, wat je toen nog zonder probleem meekreeg!
Oud 26-07-2007, 16:45
Snotaapken
Snotaapken is offline
lol ik denk dat mijn duistere periodes later juist veel minder gaan voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 23:38
Droyd
Droyd is offline
Toen ik 17 was soms, toen was ik nog cool.
Oud 02-08-2007, 13:53
nivava
nivava is offline
ik rook het hele jaar door, maar er zitten wel eens dagen tussen dat ik niet rook!
Oud 05-08-2007, 16:39
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Snotaapken schreef op 24-07-2007 @ 01:02 :
mensen hebben me het al genoeg gevraagd...
Hij implicteert toch ook niet dat dat niet zo is? Feit is wel dat in de loop der jaren mensen veranderen, hun meningen kunnen veranderen en je tegen sommige dingen anders gaat aankijken. Dat betekent niet dat jij zal gaan roken, dat zegt hij ook niet. Maar ik denk wel dat bij het gros van de kids die op jonge leeftijd verwoed tegen roken is, de scherpe kantjes van die mening af gaan. Toen ik zo oud was als jij of misschien nog iets jonger, was ik ook super anti-roken. Nu ben ik nog steeds van mening dat roken ongezond is en in die zin stom, en toch rook ik af en toe met uitgaan, bij een roseetje in de zon of gewoon als ik daar eens zin in heb. Niet vaak, maar soms.

Zeggen dat roken meeloopgedrag is, is heel erg kortzichtig en generaliserend. Je kunt niet oordelen over het gevoel dat roken kan geven als je het nog nooit geprobeerd hebt. Bovendien kun je de beweegredenen om te gaan roken niet in één hokje plaatsen. Ik weet dat roken ongezond is, maar ik vind het wel erg lekker, vooral bij een drankje. Waarom een keer proberen? Pure, menselijke nieuwsgierigheid. Dus ga nou niet doen alsof je met je veertien jaar de wijsheid in pacht hebt, dat heeft niemand hier.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 10:53
REIE
REIE is offline
Zo af en toe vind ik een sigaar wel te pruimen, al is dat doorgaans niet tijdens het uitgaan.
Sigaretten roken vind ik nog steeds smerig, rokers doorgaans ook.
Oud 06-08-2007, 11:08
Ieke
Ieke is offline
Nog nooit en ik vind het ook echt zo onbegrijpelijk en vreselijk stom van mensen die het wel doen.
Oud 09-08-2007, 12:09
Praganonut
Praganonut is offline
Ik rook...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:11
Verwijderd
Heb nog nooit gerookt, en vorige week voor het eerst in mn leven een sigaret voor iemand vastgehouden (bah).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 09:52
Soinlove_
Soinlove_ is offline
Nog nooit gerookt. Maar ik heb er ook totaal geen behoefte aan, dus zie voor mijzelf geen reden om te gaan roken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 12:54
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-08-2007 @ 12:08 :
Nog nooit en ik vind het ook echt zo onbegrijpelijk en vreselijk stom van mensen die het wel doen.
Willem Frederik Hermans was anders lang zo stom nog niet.
Oud 12-08-2007, 16:50
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 09-08-2007 @ 13:09 :
Ik rook...
Oud 12-08-2007, 17:32
remy476
remy476 is offline
zo goed als gestopt, alleen 2/3 met uitgaan
Oud 14-08-2007, 14:05
Lethe
Lethe is offline
Ik heb zelfs nog nooit één trekje genomen. Waarom zou je er ook aan beginnen? Het stinkt, het is duur, het is lastig omdat op veel plaatsen een rookverbod geldt, het behang wordt geel, tanden worden smerig en ga zo maar door
Oud 14-08-2007, 15:18
Henkje
Henkje is offline
Ik heb nog nooit gerookt, omdat ik het vies vind.
Vooral met uitgaan heb ik last van mijn ogen en de stank van je kleren en haren erna, bleh
Ik heb wel een keer paar keer geblowd, maar toen kreeg ik zo'n hoestbui dat ik dat niet meer geprobeerd heb (was toen nog jong )
Oud 14-08-2007, 23:20
koos20
koos20 is offline
Ik rook een pakje of pakje shag per maand.
niet veel dus stoppen hoeft niet echt vind ik.
ik zie het meer als een potje bier, dit neem ik ook niet de hele dag door elke dag
op werk of school deed/doe ik het dus ook niet.

blowen deed ik 'vrouger' zoals velen gok ik.
jaar of 15-16 was ik toen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:50
Ireth69
Ireth69 is offline
Ik rook al heel lang... En ik stop er ook niet mee, wat anderen er ook van denken of vinden. Ik kies er bewust voor om te roken, dus kies ik er ook bewust wel voor om te stoppen als ik dat wil.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 18:04
Maija
Maija is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 17-07-2007 @ 01:15 :
Ik had vroegah dezelfde mening als die Snotaap, maar na een 'duistere periode' in mijn leven ben ik de slechtere dingen wat meer gaan waarderen. Ik mag nu graag een biertje drinken en op feestjes rook ik ook wel. Ik zit denk ik aan een pakje in de maand, mss nog geneens.

Of 't meeloop gedrag is? Absoluut niet. Ik heb bijna geen rokers in mijn vriendenkring. Ik ben zelfs stiekem thuis begonnen.
Ik vind 't gewoon af en toe wel lekker, hoe stom dat ook klinkt.
Oud 18-08-2007, 13:33
Meadow
Meadow is offline
Ik rook af en toe een paar trekjes mee van een sigaret/joint als ik uit ben. Laatst voor 1 keer met maar 1 andere persoon een joint gerookt, gewoon om te kijken wat er dan zou gebeuren. Normaal 2-4 trekjes ofzo, ongeveer eens in de 2/3 weken gemiddeld. Allemaal onwijs te overzien, en dat is ook echt al eeuwen zo. 't Wordt niet meer ofzo.

En af en toe rook ik eens mee met een sigaar met een van mijn ouders, als het feest is . Kerst ofzo, of een verjaardag. Kun je geweldige foto's van maken .

Regels voor berichten