Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou, ik gebruik het al jaren maar heb ook een aantal nadelen ondervonden: het vreet geen macro's, .doc's zijn qua bestandsgrootte groter dan als je ze opslaat bij ms office en soms ziet de layout er anders uit als je een oo.org word documentje opent in ms word.
Voor de rest is het een prima alternatief voor ms office. Probeer het zelf, Darkiekurd, want je kan het zonder problemen naast office 2003 installeren. Btw, ik las eergisteren (en vandaag op tweakers) op het net, dat star-office (commerciele broertje van oo.org, dat ook met ms word macro's kan werken ) nu ook in google pack zit.
Laatst gewijzigd op 14-08-2007 om 09:40. |
![]() |
||
Citaat:
Met formatering wordt ALLLES wegggehaald. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Waarom weet ik nog steeds niet. Citaat:
Het kan wel, maar de layout en html-code zien er niet uit. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@deadlock: Nog niet van Looking Glass gehoord?
|
![]() |
|
Voor mensen die enkel een tekstverwerker willen, kan ik vooral AbiWord aanraden: gratis, en vederlicht; maar toch de belangrijkste functies (als in: het ligt van aantal functies onder Word zelf, maar veel hoger dan WordPad). Ook met goede import/export-mogelijkheden naar andere formaten waaronder de MS-formaten. Bovendien verkrijgbaar voor zowat elk besturingssysteem. http://www.abisource.com/
En OpenOffice doet het meeste werk wel goed, op sommige vlakken wat krachtiger dan MS Office, maar het voelt inderdaad wat anders aan op sommige punten. Ik ben er best tevreden van, behalve dan dat het soms wat traag start (zelfs me de quicklauncher is hij niet zo heel snel opgestart). Voor Linux zijn er anders ook nog wel leuke alternatieven zoals de Gnome-specifieke applicaties (Gnumeric als spreadsheet bv.) of KDE-specifieke applicaties (KOffice). Ik gebruik vaak Gnumeric, omdat dat als voordeel heeft dat het sneller reageert dan Excel en OOo Calc. Als je niet veel 'speciallekes' nodig hebt, raad ik dan ook eerder programma's als Gnumeric of AbiWord aan: snel en ze doen genoeg voor de meeste mensen. edit: @hierboven: Looking Glass is geen Virtual Machine (hij leest geen half-gecompileerde code (om het maar zo te noemen, ik kom niet op de juiste JAva-term) om die code dan verder om te zetten naar echte instructies), maar wel een desktop environment/window manager die dus gewoon met wat vensterjes moet jongleren. Maar ik stel me echt de vraag of er inderdaad wel een bron is achter de stelling dat Sun geen goede VM's weet te schrijven. Het is langs een kant een feit dat een VM gewoon zwaar is voor een computer (dergelijke VM komt zo goed als neer op het emuleren van hardware op andere hardware), en zoals iedereen met wat ervaring op dat gebied weet: emuleren van een andere architectuur van hardware is gewoon heel zwaar (probeer op je computer maar eens met PearPC een PowerPC (oud type Mac) aan de gang te krijgen, is vreselijk).
Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 12:17. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6 Verwijderd | 217 | 04-03-2011 15:12 | |
Software & Hardware |
Virus Verwijderd | 1 | 15-09-2008 17:36 | |
Software & Hardware |
[PPT > tekstdocument] Tekstbestand met plaatjes dat leesbaar is op Mac en Win? *** | 13 | 15-01-2006 10:26 | |
Software & Hardware |
OpenOffice.org -> factuurnummers Al Murphy | 6 | 04-01-2006 16:53 | |
Software & Hardware |
[Office] Wie gebruiken er OpenOffice? LiqqY | 21 | 20-09-2005 17:34 | |
Software & Hardware |
webbeheer-programma HowLovely | 30 | 11-03-2004 21:00 |