Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 00:03
Inanis
Inanis is offline
Het symbool

achterop een US 1-dollar biljet

Welke ook terug te vinden is als onderdeel van het logo van het in 2003 door het Witte Huis en de Senaat (deels) stopgezette programma genaamd 'Total Information Awareness Program (TIA)' met aan leiding de corrupte 'John Marlan Poindexter'
Dit programma is gebaseerd op het concept van data-mining, ofwel het systematisch vergaren, analyseren en indexeren van gegevens van het internet, teksten in mailtjes, op blogs, fora en het liefst elk andere willekeurige communicatie/informatie toepassing.
Overigens bestaat dit project grotendeels nog steeds, alleen is het verdeeld over andere compartementen binnen de Amerikaanse Defensie.
Alles onder het mom van intelligence gathering ter preventie van terreuraanslagen.

Nog een plek waar we het symbool terugvinden is in Israel vlakbij de grens met Egypte, niet ver van het plaatsje Eilat:

Daarvan is duidelijk bekend dat het het symbool is van de 'freemasons' (een vrij geheimzinnige orde in Israel)

Het dient vooral als een teken dat het om grondgebied van de freemasons gaat voor buitenlanders die het land binnenkomen vanuit Egypte. (ze worden bekeken hoho)

De laatste interessante plek waar we het symbool tegenkomen is in Jeruzalem,
sterker nog, als onderdeel van het Israelische 'Supreme Court-gebouw' (hoge gerechtshof)

Er is ook iemand geweest die vanuit de binnenkant van het gebouw door een klein raampje een foto heeft geschoten van de pyramide:

en er is nog zoveel meer
Oud 22-09-2007, 00:14
T_ID
T_ID is offline
Als je iets wilt weten over vrijmetselaars, moet je er naar een toegaan en daar over vragen.

Dat is veel constructieve dan dit soort bullshit te spuien die je kant en klaar van sites van conspiracy nuts plukt.
Oud 22-09-2007, 00:33
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als je iets wilt weten over vrijmetselaars, moet je er naar een toegaan en daar over vragen.

Dat is veel constructieve dan dit soort bullshit te spuien die je kant en klaar van sites van conspiracy nuts plukt.
al de gebruikte informatie was in het engels en heb ik op eigen houtje vertaald.
verder zul je deze volgorde nergens identiek aantreffen. noch zul je alle informatie die ik hier gezet heb terug vinden op één website elders.

maar ik ben iig blij dat je me de moeite waard vindt om hier te reageren ook al doet de inhoud je niks.
in het echt zouden we elkaar misschien best liggen.
Oud 22-09-2007, 11:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
noch zul je alle informatie die ik hier gezet heb terug vinden op één website elders.
Denk je dat? Bekijk anders de topics hier op W&F van nog een aantal hilarische, maar intellectueel sterk onderbedeelde conspiracy nuts.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=925404

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=229002

En jouw eigen crosspost uiteraard:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1627703

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1314890
Oud 22-09-2007, 11:52
JaJ
JaJ is offline
waar wil je nou met dit topic heen? fijn, het symbool van the allseeing eye komt voor op een inteligence organisatie en een rechtsgebouw. vind je dat heel vreemde symboliek?
Oud 22-09-2007, 12:11
Magican
Magican is offline
Ik vind het wel een vet symbool eigenlijk.
Oud 22-09-2007, 12:11
lawallan
lawallan is offline
misschien moet je met een stelling of vraag komen anders loopt je topic een groot risico om gesloten te worden.
Oud 22-09-2007, 12:53
Boebsie
Boebsie is offline
Vrijmetselaars zijn allang geen geheime genootschap meer, je kan gewoon naar open dagen gaan en wat ik tot nu toe ervan heb begrepen is het echt pretentieus gelul. Alleen al het feit dat het vrouwen departement is gescheiden moet overigens vraagtekens bij je oproepen, toen ik aan een lid vroeg waarom dit was, kreeg ik als antwoord dat vrouwen en mannen nou eenmaal niet hezelfde zijn....Maar goed dat wil toch helemaal zeggen dat vrouwen hun gedachtegang heel anders is als het om "filosfische" vraagstukken gaat, ik denk dat het onderscheidt veel meer te maken had met een soort traditionele motieven. En je moet overigens in een schepper geloven, ook zoiets stoms.
Vond het allemaal maar vaag en zie het nut er niet zo van in. Het is overigens wel waar dat "invloedrijke" mensen zich aansluiten, als je wil netwerken is het misschien niet eens zo een slecht idee om je aan te sluiten .
Oud 22-09-2007, 13:29
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Vrijmetselaars zijn allang geen geheime genootschap meer, je kan gewoon naar open dagen gaan en wat ik tot nu toe ervan heb begrepen is het echt pretentieus gelul. Alleen al het feit dat het vrouwen departement is gescheiden moet overigens vraagtekens bij je oproepen, toen ik aan een lid vroeg waarom dit was, kreeg ik als antwoord dat vrouwen en mannen nou eenmaal niet hezelfde zijn....Maar goed dat wil toch helemaal zeggen dat vrouwen hun gedachtegang heel anders is als het om "filosfische" vraagstukken gaat, ik denk dat het onderscheidt veel meer te maken had met een soort traditionele motieven. En je moet overigens in een schepper geloven, ook zoiets stoms.
Vond het allemaal maar vaag en zie het nut er niet zo van in. Het is overigens wel waar dat "invloedrijke" mensen zich aansluiten, als je wil netwerken is het misschien niet eens zo een slecht idee om je aan te sluiten .

jah, als je lid wil worden van een of andere oud christelijke sekte, dan is het echt onredelijk als ze dan van je vragen om in een god te geloven
Oud 22-09-2007, 13:54
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Denk je dat? Bekijk anders de topics hier op W&F van nog een aantal hilarische, maar intellectueel sterk onderbedeelde conspiracy nuts.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=925404

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=229002

En jouw eigen crosspost uiteraard:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1627703

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1314890
ja dat denk ik, de links die je hier neergezet hebt bevatten geen van allen alle informatie die hier staat.
ik heb mijn stukje dan ook samengesteld vanuit meerdere bronnen.

Citaat:
JaJ schreef:
waar wil je nou met dit topic heen? fijn, het symbool van the allseeing eye komt voor op een inteligence organisatie en een rechtsgebouw. vind je dat heel vreemde symboliek?
ik vind het een heel interessant fenomeen & vraag me af of er hier misschien mensen zijn die zich er erg in verdiept hebben.
I would like to get to the bottom of this all.
Oud 22-09-2007, 14:15
Antoni
Antoni is offline
Citaat:
ik vind het een heel interessant fenomeen & vraag me af of er hier misschien mensen zijn die zich er erg in verdiept hebben.
Het is erg gemakkelijk en vermakelijk om al speculerend allerlei verbanden te gaan leggen tussen symbolen en geheime orden. Maar ik denk maar zo: als een geheime orde echt geheim wil blijven dan gaat ze geen symbolen gebruiken die samenzweringsgevoelens opwekken.

Het alziende oog is natuurlijk een symbool van macht, bewust gekozen door organisaties die macht willen uitstralen. Wat is daar vreemd aan? Alsof een logo per definitie iets zegt over de inhoud van de organisatie. Logo's zijn gekozen om een signaal uit te zenden naar de buitenwereld, ter promotie en voor imagoversterking.
Oud 22-09-2007, 14:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ja dat denk ik, de links die je hier neergezet hebt bevatten geen van allen alle informatie die hier staat.
Je hebt het duidelijk niet eens gelezen.

De eerste link door de mild hilarische gestoorde fundamentalist Realmoslim, die godzijdank al jaren inactief is bevatte direct al hetzelfde geëmmer over de symbolen die de vrijmetselaars gebruiken als jouw tekst had.

Citaat:
Dan moet je de documentaire op Discovery over de vrijmetselaars lezen in plaats van 'meerdere bronnen', die allemaal van conspiracy nuts komen.

Of anders surf je toch even naar de site van de United Grand Lodge of England, en mail je hen je vragen?
http://www.ugle.org.uk/

Mocht je mailserver plat liggen, dan pak je de boot, ga je naar London, en bezoek je de Grand Lodge in eigen persoon. Ze krijgen tienduizenden bezoekers per jaar.

Hun adres is:
Freemasons' Hall
60 Great Queen Street
London
WC2B 5AZ

Is dat teveel moeite, bel ze dan gewoon:
Telefoon: +44 (0) 20 7831 9811
Fax: +44 (0) 20 7831 6021

Nou, hoe geheimzinnig zeg!
Oud 22-09-2007, 15:25
Antoni
Antoni is offline
He, bah, je verpest 't, T_ID! Mensen willen graag geloven in mysterieën en samenzweringen. Wat de één zoekt in religie, new-age of UFO's, zoekt de ander in samenzweringstheorieën. De meeste mensen die samenzweringen graag tot de bodem uit willen zoeken nemen geen genoegen met het feit dat vrijmetselaars een helemaal niet zo geheim genootschap vormen. "Nee, er móét meer zijn, ze houden iets verboren. Alles wijst erop! De Illuminati beheersen de wereld!"
Oud 22-09-2007, 18:40
T_ID
T_ID is offline
Mwo, er blijft iets achter aan mysterie hoor. Ik heb de telefoonnummers van aliens nog niet via google kunnen achterhalen.
Oud 22-09-2007, 18:42
Inanis
Inanis is offline
jullie zijn beiden dwazen, niet omdat jullie niet geloven in de illuminati, maar door de algemene desinteresse die jullie koesteren voor zaken die buiten onze belevenis staan.

ik zie gewoon vermaak en de mogelijkheid om wat te leren. jullie daarentegen staan veels te serieus tegenover niet alleen deze zaak, maar alles in het leven (met name T_ID)
Oud 22-09-2007, 20:20
Verwijderd
Onwetenschappelijke conspiracy theorieën horen niet thuis op W&F.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten