Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 13:40
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb sinds gisteren lenzen. Bij de opticien zelf moest ik ze insteken, weer uithalen en weer insteken, om een beetje te oefenen. Daar heb ik anderhalf uur over gedaan... Gisterenavond en deze morgen ook weer een half uur nodig gehad om ze er uit te doen en in te steken.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie hier in het begin ook zoveel tijd voor nodig gehad? Of hadden jullie het onmiddellijk door? Hoelang duurde het ongeveer bij jullie eer jullie je lenzen goed konden insteken? Oja, en is het normaal dat ik ze nu nog een beetje voel zitten? Het hindert me niet, het doet ook geen pijn, maar als ik erop let, dan voel ik ze wel een beetje zitten...
Oud 21-05-2005, 13:45
Verwijderd
ja, ik was er in het begin zo drie kwartier mee bezig, maar na een paar weken had ik ze binnen 5 minuten en nu is het 10 seconden per lens

als ze er net in zitten voel ik ze een beetje, daarna niet, maar als je lang bezig bent met inzetten raakt je oog wat geirriteerd dus dan is het niet vreemd als je oog raar voelt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 13:48
phink
phink is offline
Eej,
Ik heb nu sinds een jaar of 3 lenzen, en in 't begin was 't verschrikkelijk! Soms deed ik 1 uur over 1 lens. Maar vaak kreeg ik ze ook gewoon niet in. Toen heb ik 3 maanden weer gewoon met een bril rondgelopen en toch weer een x geprobeerd. En vanaf toen ging het eigenlijk (bijna) altijd goed. Dus ik zou je er niet druk om maken als het even niet lukt. Mijn lenzen voel ik bijna niet meer zitten, maar dat duurde ook wel een jaar. En ik vind het alleen maar fijn als ik ze voel zitten, want ik ben altijd bang dat ik ze kwijtraak
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:41
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
phink schreef op 21-05-2005 @ 14:48 :
Eej,
Ik heb nu sinds een jaar of 3 lenzen, en in 't begin was 't verschrikkelijk! Soms deed ik 1 uur over 1 lens. Maar vaak kreeg ik ze ook gewoon niet in. Toen heb ik 3 maanden weer gewoon met een bril rondgelopen en toch weer een x geprobeerd. En vanaf toen ging het eigenlijk (bijna) altijd goed. Dus ik zou je er niet druk om maken als het even niet lukt. Mijn lenzen voel ik bijna niet meer zitten, maar dat duurde ook wel een jaar. En ik vind het alleen maar fijn als ik ze voel zitten, want ik ben altijd bang dat ik ze kwijtraak
als je te jong bent zijn lenzen toch helemaal niet goed voor je? omdat je ogen nog moeten groeien of whutever?
Oud 21-05-2005, 14:57
Verwijderd
Natuurlijk kan je dat over een tijdje sneller. Je moet alles toch leren, dus lenzen inzetten ook. Als je het maar vaak genoeg doet, dan leer je het wel.

(nou ja mijn zusje kan het na 3 jaar nog niet snel, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn zusje )

En dat ze je voelt zitten is ook logisch, het is toch anders dan eerst. Heb je trouwens harde of zachte lenzen?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 21-05-2005 @ 15:41 :
als je te jong bent zijn lenzen toch helemaal niet goed voor je? omdat je ogen nog moeten groeien of whutever?
voor zachte lenzen maakt dat niets uit
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ik mocht van de oogarts vanaf m'n 12de al lenzen, dus 'k denk niet dat groeien er veel mee te maken heeft. Daarnaast groeien je ogen niet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:24
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-05-2005 @ 15:57 :
Heb je trouwens harde of zachte lenzen?
Zachte
Oud 21-05-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 21-05-2005 @ 14:40 :
Ik heb sinds gisteren lenzen. Bij de opticien zelf moest ik ze insteken, weer uithalen en weer insteken, om een beetje te oefenen. Daar heb ik anderhalf uur over gedaan... Gisterenavond en deze morgen ook weer een half uur nodig gehad om ze er uit te doen en in te steken.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie hier in het begin ook zoveel tijd voor nodig gehad? Of hadden jullie het onmiddellijk door? Hoelang duurde het ongeveer bij jullie eer jullie je lenzen goed konden insteken? Oja, en is het normaal dat ik ze nu nog een beetje voel zitten? Het hindert me niet, het doet ook geen pijn, maar als ik erop let, dan voel ik ze wel een beetje zitten...
Ik had in het begin vooral problemen met uitdoen, maar na een een weekje ging dat al heel veel beter. Nu doe ik ze er zo in en pluk ik ze ook zo weer uit m'n oog. Ik voel ze vooral in het begin even zitten, en wanneer ik ze te lang in heb (of wanneer ik niet genoeg knipper). Maar neem gewoon de tijd ervoor, 't went echt sneller dan je denkt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:37
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb harde lenzen, en die voel je beter dan zachte. En het indoen deed ik in het begin heel lang over en na een week kon ik het wel snel. Maar ik hoorde dat zachte lenzen moeilijker zijn om in te doen. En vooral als je rechts ben je linker lens in doen was erg moeilijk. De eerste 3 weken met lenzen waren een ramp: ik voelde ze super, branderige ogen en ik zag slecht. Maar nu gaat het super met mn lenzen, dus hou vol!!!
Oud 21-05-2005, 17:37
DG
DG is offline
ik deed er ook 1 uur per oog over
maar nu gaat alles veel sneller.

Tips:
-Zorg dat je handen schoon zijn(dus ook geen zeep ofzo er meer op)
-Als je ze sochtends vroeg heb ingedaan, doe ze dan s'avonds uit, als je toch nergens meer heen gaat,(je mag ze 12 uur per dag in hebben volgens mij, maar daar gaat iedereen overheen)
-Zorg dat de lens goed zit , en dat er een beetje (overdreven veel) vloeistof uit het bakje/flesje op de lens zit.
zodat het goed vochtig is.

als je je hieraan houdt, moet alles goed gaan, en over een paar weken kan je het zonder spiegel en vliegensvlug
Oud 21-05-2005, 17:47
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ja en nog een tip: was je ogen 's ochtends ff goed uit: heb je ook geen last van al die korreltjes in je ogen
Oud 21-05-2005, 17:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hahaha, je wilt niet weten hoe ik zat te prutsen in het begin. Werkelijk zwaar irritant. Met mn harde lenzen kreeg ik ook maar een zuignapje want ik krijg ze echt niet op de natuurlijke manier uit. Is me nog nooit gelukt. Maar dat gaat heel snel al veel beter
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:50
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-05-2005 @ 18:48 :
Hahaha, je wilt niet weten hoe ik zat te prutsen in het begin. Werkelijk zwaar irritant. Met mn harde lenzen kreeg ik ook maar een zuignapje want ik krijg ze echt niet op de natuurlijke manier uit. Is me nog nooit gelukt. Maar dat gaat heel snel al veel beter
ja ik krijg ze dus ook echt niet zonder zuignapje uit, heeft iemand daar misschien een handig trucje voor?
Oud 21-05-2005, 18:15
Flijn
Flijn is offline
Ik heb ze sinds dinsdag en het gaat best goed

Maar uitdoen is moeilijker dan indoen, vind ik dan. Als ik ze indoe kijk ik niet naar mijn vinger, want dan krijg ik de neiging mijn hoofd weg te trekken. Als ik ze niet zie aankomen plop ik ze er zo in.
Als ik ze uit moet doen duurt het wat langer. Het helpt wel om echt op je oog te duwen en dan pas te knijpen, maar het is gewoon zo raar.
Oud 21-05-2005, 18:17
asthenia
asthenia is offline
ja, je moet eerst je oog heel hard opendoen, echt opensperren
en dan moet je aan je ooghoek 'trekken' naar buiten en tegelijkertijd
mee knipperen, klinkt best ingewikkeld, maar is het eigelijk niet
je moet wel een beetje oefenen, en zien dat je je andere hand onder
je oog houdt watn anders valt je lens gewoon op de grond ofzo..
is wel een beetje moeilijk in het begin maar het werkt wel, bij mij toch
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:23
snoopy
snoopy is offline
Ik heb zelf geen lenzen, maar ik weet dat m'n vriend (die al jaren lenzen heeft) er nog steeds moeite mee heeft. Dit komt waarschijlnijk omdat hij ze niet elke dag draagt. Het is echt een gevalletje van oefening baart kunst. Succes
Oud 21-05-2005, 18:58
Verwijderd
Ik wil Asthenia's uitleg proberen nog wat makkelijker te maken, want wat bij jou inderdaad waarschijnlijk het probleem is, is dat je je ogen niet ver genoeg open doet, waardoor de lens dubbelklapt enzo. Stel dat je je rechterlens in wilt doen, kun je het beste met je linkerhand je bovenste ooglid omhoog trekken en met de middelvinger van je rechterhand je onderste ooglid naar beneden trekken tot je ogen echt opengesperd zijn en dan niet aarzelen om je lens in te doen. Ik ken niemand die op het begin geen moeite had hoor !
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:

In het begin had ik er wel meer tijd voor nodig dan nu, maar het is gewoon een kwestie van oefenen. Deed ik er in de winkel en de eerste keer thuis een half uur over, een week later ging het in 5 minuten en nu is het binnen een minuut klaar.

Zoals je leest ging het dus na een week (misschien wat korter of langer, weet ik niet precies meer) al veel beter dan de eerste keren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 01:37
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-05-2005 @ 17:24 :
Ik mocht van de oogarts vanaf m'n 12de al lenzen, dus 'k denk niet dat groeien er veel mee te maken heeft. Daarnaast groeien je ogen niet.
mn zusje van 13 mocht geen lenzen niet van de opticien, omdat ze te jong is dus.
Oud 22-05-2005, 07:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-05-2005 @ 02:37 :
mn zusje van 13 mocht geen lenzen niet van de opticien, omdat ze te jong is dus.
Ik mocht het ook vanaf mn 12e van de opticien...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 08:03
I-was-there
I-was-there is offline
Ik heb ook sinds 1/2 maand lenzen. Ik heb nog steeds moeite met in en uit doen, maar ik ben er niet langer mee bezig dan 20 min. Ik denk toch dat het een kwestie is van veel oefenen. Bij mij gaat het nu ook al veel beter dan een maand geleden. Succes!
Oud 22-05-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-05-2005 @ 16:12 :
voor zachte lenzen maakt dat niets uit
ik heb juist harde lenzen gekregen toen ik 13 was. Ze vertelden dat daardoor mn sterkte minder snel achteruit ging. Daarvoor sprong ik per jaar met ongeveer een punt achteruit. Nu doe ik over 0.75 pt 3 jaar
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook al sinds mijn negende lenzen. Idd zachten lenzen en dat kan gewoon als je maar zelf de motoriek hebt om ze goed in te doen en zachte, luchtdoorlatende lenzen hebt. Ik moest in het begin ook om de drie maanden op controle om te kijken of alles nog goed zat en paste enzo. Maar het kan dus wel gewoon, zo jong.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 10:18
steefos
steefos is offline
ik heb vanaf mn 13e lenzen maar met mijn 11e had ik ook wel gemogen maar vond ik het zelf niet zo handig. In het begin was ik echt een half uur bezig om ze erin te krijgen, na een dag of 2 voel je ze neit meer zitten en kan je ze binnen 1 minuut in je og krijgen. Ik heb nu een ander soort lenzen (siliconen o.i.d) en die voelde ik de eerste 3 dagen best wel erg zitten maar nu ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:33
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 22-05-2005 @ 09:39 :
ik heb juist harde lenzen gekregen toen ik 13 was. Ze vertelden dat daardoor mn sterkte minder snel achteruit ging. Daarvoor sprong ik per jaar met ongeveer een punt achteruit. Nu doe ik over 0.75 pt 3 jaar
Harde lenzen zorgen er idd voor dat je ogen minder snel achteruit gaan. Ik heb een vriendin die heeft een oogziekte, en is daardoor erg slechtziend, maar nu moest ze van de oogarts harde lenzen. Nu gaan dr ogen minder snel achteruit.
Oud 22-05-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Get Psycho schreef op 22-05-2005 @ 09:39 :
ik zei ook niet dat het voor harde wél wat uit maakt ik heb zelf alleen ervaring met zachte lenzen, vandaar

ik kreeg zachte lenzen toen ik 12 was, mijn sterkte-achteruit-gaan werd toen wel minder maarja ik werd ook ouder...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:09
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb gisteren met een vriend geoefend op de lenzen in- en uitdoen. Hij had een trukje om de lenzen snel en makkelijk uit te doen. Ik zal het proberen uit te leggen.
Je neemt je beide oogleden met 1 vinger vast, daar waar je wimpers ongeveer zitten. Je trekt je oogleden wat open zodat ze niet meer over de rand van je lenzen komen. Dan druk je wat op je oogleden en je duwt ze recht naar elkaar toe. Zo komt er lucht onder de lens en 'floept' ze er zo uit (natuurlijk boven een tafel hangen, zodat je ze niet kwijt bent...)

Doordat ik gisteren geoefend heb, gaat het vandaag al veel beter, ik heb ze er allebei van de eerste keer ingekregen!

*is trots*
Oud 22-05-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 22-05-2005 @ 15:09 :
Ik heb gisteren met een vriend geoefend op de lenzen in- en uitdoen. Hij had een trukje om de lenzen snel en makkelijk uit te doen. Ik zal het proberen uit te leggen.
Je neemt je beide oogleden met 1 vinger vast, daar waar je wimpers ongeveer zitten. Je trekt je oogleden wat open zodat ze niet meer over de rand van je lenzen komen. Dan druk je wat op je oogleden en je duwt ze recht naar elkaar toe. Zo komt er lucht onder de lens en 'floept' ze er zo uit (natuurlijk boven een tafel hangen, zodat je ze niet kwijt bent...)

Doordat ik gisteren geoefend heb, gaat het vandaag al veel beter, ik heb ze er allebei van de eerste keer ingekregen!

*is trots*
Het lijkt mij ongemakkelijk dat je lens dan altijd op een tafel of iets anders valt?

Ik trek altijd mijn oogleden verder open met mijn 2 middelvingers, dan zet ik mijn wijsvinger en duim in m'n 2 ooghoeken, en beweeg ze naar het midden toe. Simpel, en je hebt je lens in je vingers.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:23
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-05-2005 @ 15:20 :
Het lijkt mij ongemakkelijk dat je lens dan altijd op een tafel of iets anders valt?

Ik trek altijd mijn oogleden verder open met mijn 2 middelvingers, dan zet ik mijn wijsvinger en duim in m'n 2 ooghoeken, en beweeg ze naar het midden toe. Simpel, en je hebt je lens in je vingers.
Ik laat ze dan vallen op een propere spiegel, omdat ik daar zowiezo in kijk. Is niet zo ongemakkelijk hoor. De opticien van die vriend heeft zelfs gezegd dat het op die manier beter is, omdat wanneer je ze zelf uit je oog haalt, meer kans hebt op krasjes of scheurtjes ofzo... Bij mij ging het in ieder geval erg moeilijk om ze er zo uit te krijgen...
Oud 22-05-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 22-05-2005 @ 15:23 :
Ik laat ze dan vallen op een propere spiegel, omdat ik daar zowiezo in kijk. Is niet zo ongemakkelijk hoor. De opticien van die vriend heeft zelfs gezegd dat het op die manier beter is, omdat wanneer je ze zelf uit je oog haalt, meer kans hebt op krasjes of scheurtjes ofzo... Bij mij ging het in ieder geval erg moeilijk om ze er zo uit te krijgen...
Krasjes
Zeker van je vingers
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:51
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-05-2005 @ 15:33 :
Krasjes
Zeker van je vingers
Geen idee hoe, ik zeg maar wat die vriend vertelde
Oud 22-05-2005, 17:27
phink
phink is offline
Citaat:
Nee hoor, dat dacht ik eigenlijk ook. Maar de opticien zei dat het per persoon heel verschillend is. Er zijn mensen van 20 die nóóit zullen leren om met lenzen om te gaan, en er zijn er van 8 jaar die het al kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 22-05-2005 @ 15:33 :
Krasjes
Zeker van je vingers
van je nagels
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-05-2005 @ 18:42 :
van je nagels
die zijn toch niet lang bij mij
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:28
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik heb ook softlenzen.. En ja, heb er int begin ook flink moeite mee gehad.. Maar dat komt volgens mij omdat je je oog nooit aanraakt Ik kan het nu binnen twee minuten, beide ogen Het moet wennen
Oud 23-05-2005, 16:48
kellytje
kellytje is offline
De eerste avond heb ik 1.5 uur bezig gezeten om mijn lens (ja alleen de linker) uit te krijgen en een half uur voor de andere.
Het is idd zo dat je niet gewend bent van je ogen aan te raken, en het is een reflex om ze snel dicht te doen als iets te dichtbij komt. Nu kan ik het in 20 seconden, zonder spiegel Uitdoen doe ik trouwens gewoon boven mijn lenzenpotje.
Oud 23-05-2005, 17:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
1. Hebben jullie hier in het begin ook zoveel tijd voor nodig gehad? 2.Of hadden jullie het onmiddellijk door? 3.Hoelang duurde het ongeveer bij jullie eer jullie je lenzen goed konden insteken? 4.Oja, en is het normaal dat ik ze nu nog een beetje voel zitten?
1. Oh god yes!
2. God no!
3. Ik heb 2 uur bij de opticien gezeten, later toen ik thuis oefende ik veel en nu is het ten hoogste 5 minuten.
4. Jawel, dat went later, niks om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:

Mijn vraag is nu:1. Hebben jullie hier in het begin ook zoveel tijd voor nodig gehad? 2.Of hadden jullie het onmiddellijk door? 3.Hoelang duurde het ongeveer bij jullie eer jullie je lenzen goed konden insteken?4. Oja, en is het normaal dat ik ze nu nog een beetje voel zitten? Het hindert me niet, het doet ook geen pijn, maar als ik erop let, dan voel ik ze wel een beetje zitten...
1. khad ze er in een half uurtje erin
2.aardig snel ja
3. denk ong. 5 min indoen ( ik leerde het snel)uitdoen ong. 10 min. nu minder dan een minuut ( heb nu hard en eerst zacht)
4. ja dat is in het begin wel normaal
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:58
Verwijderd
ik heb nu ook een paar jaar al zachte lenzen
en wat iedereen al zegt, in het begin is het lastig, een raar gevoel om zo in je oog te duwen etc maar na een paar dagen gaat het al veel makkelijker

ook dat je ze nog voelt zitten is vooral een kwestie van wennen, hoewel je ze later ook nog wel eens voelt zitten, bijvoorbeeld wanneer je moe bent en/of droge ogen hebt
of als je last hebt van hooikoorts(achtige) allergieen
het kan ook aan het soort lenzen liggen, want sommige lenzen zijn dat dunner dan de andere, maar dat weet ik verder ook niet precies
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 23-05-2005 @ 20:58 :
...
hoewel je ze later ook nog wel eens voelt zitten, bijvoorbeeld wanneer je moe bent en/of droge ogen hebt
of als je last hebt van hooikoorts(achtige) allergieen
het kan ook aan het soort lenzen liggen, want sommige lenzen zijn dat dunner dan de andere, maar dat weet ik verder ook niet precies
Ja, dat is best vervelend, ik heb het bijvoorbeeld als ik langdurig achter de computer zit, of op bed niks lig te doen. Maar als je daarna gewoon gaat kijken worden je ogen weer vochtiger of zo, en voel je het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:15
Verwijderd
Ik deed er echt niet lang over mijn eerste lenzen-dag

Iets van 5 á 10 minuten per lens bij de opticien! Thuis ging het me ook wel goed af
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:36
Shyra
Shyra is offline
Het kostte me de eerste keer 3 kwartier per lens.
Toen ik ze eenmaal in had gekregen, ging het daarna ook vrijwel meteen goed.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:09
Verwijderd
haaaaaaaaaaaay ik ben nieuw hier!!
ik heb een bril mag geen lenzen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Metalgirllie schreef op 27-05-2005 @ 20:09 :
haaaaaaaaaaaay ik ben nieuw hier!!
ik heb een bril mag geen lenzen
Euh...ja...en?

Het is niet de bedoeling dat je voor zo iets een topic na een aantal dagen weer upt, het is sowieso niet echt iets dat er in deze topic toe doet.

Lenzen schijnen op jonge leeftijd helemaal niet zo goed te zijn...al is dat misschien al weer achterhaalt, kan best.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 10:12
Riiis_x
Riiis_x is offline
Citaat:

Zo doe ik het ook Ik heb meer moeite met het insteken. Ik heb zachte lenzen en meestal als ik ze insteek, beginnen m'n ogen te tranen/knipperen en pikt het enigszins en soms moet ik ze er zelf uithalen, omdat het maar blijft duren. Ik geloof dat ik soms nog altijd niet goed doorheb wat de juiste kant is...
Iemand tips?

Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 10:13. Reden: vergeten
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 10:27
Fosca
Fosca is offline
Bij zachte lenzen kun je zien of ze met de goede kant naar boven zijn. Dan lopen ze mooi rond terwijl wanneer de buitenkant boven is het randje een beetje naar buiten loopt

Dat geprik zul je altijd houden, het kan ook veroorzaakt worden omdat er een haartje oid achter zit. (Wees blij dat je geen harde lenzen hebt want dan ga je echt door de grond ) Even eruit halen en afspoelen.
Oud 14-10-2007, 12:28
Flijn
Flijn is offline
Het gaat na twee jaar vast al beter
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:02
dutch gamer
dutch gamer is offline
Voordat er een slotje opkomt nog een opmerking over dat goed/fout-plaatje (voor als iemand dit topic ooit nog terugleest): bij lang niet alle zachte lenzen is het verschil zo duidelijk, er zijn zelfs siliconen lenzen waar je naar kan blijven kijken zonder het verschil tussen de twee kanten te zien.
Oud 20-10-2007, 21:17
urbanlegend
urbanlegend is offline
Citaat:
Bij zachte lenzen kun je zien of ze met de goede kant naar boven zijn. Dan lopen ze mooi rond terwijl wanneer de buitenkant boven is het randje een beetje naar buiten loopt

[afbeelding][afbeelding]

Dat geprik zul je altijd houden, het kan ook veroorzaakt worden omdat er een haartje oid achter zit. (Wees blij dat je geen harde lenzen hebt want dan ga je echt door de grond ) Even eruit halen en afspoelen.
Ik heb nooit geweten dat het uitmaakt naar welke kant de lens gebogen staat...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten