Advertentie | |
|
![]() |
|
hier is het rond de 13 euro,
maar beter een paar euro betalen aan overschrijven dan je auto kwijt zijn toch ![]() al kost het 50 euro, je auto zal je meer waard zijn waarschijnlijk ![]() als je rekent op 10 tot 16 euro zit je wel goed denk ik ![]() maar je moet natuurlijk wel zelf verzekering gaan regelen die duurder uit zal vallen als nu het geval is
||
Citaat:
Zie bijvoorbeeld: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Im...195-136848.pdf Overschrijven heeft dus niet echt veel zin, maar het kan natuurlijk geen kwaad. |
![]() |
|
Denk eraan dat als je kenteken overschrijft dat je ook zelf de verzekering moet gaan dokken, want die moet dan ook op je eigen naam ;P want als je een ongeluk bouwt en de auto staat op jouw naam en de verzekering op die van je pa heb je een probleem.
||
Citaat:
De verzekering moet namelijk staan op de naam van de meest regelmatige bestuurder van de auto. En nogmaals: de persoon wiens naam op het kentekenbewijs staat, hoeft niet de eigenaar te zijn! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Klopt je hebt gelijk. "De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geidentificeerd als eigenaar" Dat staat op het kentekenbewijs. Dus zou je inderdaad toch je verzekering op je eigen naam moeten zetten. |
![]() |
||
Citaat:
Eigendom kun je niet aantonen d.m.v. het kentekenbewijs of de verzekeringspolis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door de autosleutel. ![]() Edit: Dan bedoel ik als je een auto van een particulier koopt en niet bij de garage waar je dus wel een aankoopnota krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
Een betaling per bank/giro (naar een particulier) is natuurlijk ook een goed bewijs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En volgens mij is zo'n contract alleen geldig als bewijs als je het opgesteld hebt mbv een notaris. Laatst gewijzigd op 18-10-2007 om 10:50. |
![]() |
|
![]() |
de eigenaar is diegene die op het kentekenbewijs vermeld staat. De verzekering kan op iemand anders' naam staan. Het onttrekken van de auto aan de boedel (van je vader) heeft alleen consequenties als hij binnen 90 dagen na de overschrijving failliet zou gaan. In dat geval is de handeling 'Paulioneus' en wordt de overschrijving (=Verkoop om niet) door een curator aangevochten en teruggedraaid. Hij heeft dan immers alle schuldeisers benadeeld en er een bevoordeeld (jou dus). Overigens is het nog maar de vraag of deurwaarders wel al een titel hebben. Dat is een uitspraak van de rechter dat ze (bij voorraad = direct) tot verkoop van in beslag genomen goederen over kunnen gaan. Het gaat veelal eerst om in beslagname als drukmiddel om tot een betalingsregeling te komen. Belangrijke tip: Je kunt nooit failliet gaan zolang je niet bent opgehouden met betalen. Als je dus kleine betalinkjes blijft doen dan geef je daarmee je goede wil aan om te willen betalen. Voor een faillissement is een gerechtelijke uitspraak nodig en rechters zijn hele redelijke mensen die goede bedoelingen honoreren. Als een schuldeiser de kleine betalingen overigens niet terugstuurt maar accepteert dan accepteert hij daarmee impliciet ook de deelbetalingen op de hoofdsom en staat dus juridisch zwak. Nog een tip. Als er een deurwaarder over de vloer komt dan mag die NOOIT zelf kasten etc openen. Trap dus niet in de vraag of je een kast even wilt openmaken. Hij/Zij mag alleen opschrijven wat in het zicht is! Tot zover maar even. Samengevat: overschrijven die auto en duimen dat er 90 dagen niets gebeurt.
Laatst gewijzigd op 18-10-2007 om 09:56. Reden: taalfouten/spellingsfouten/klote keyboard |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt mij niet zo gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar nu kom je dus weer bij de eigenlijke discussie uit. Hoe kan die eigenlijke eigenaar bewijzen of het daadwerkelijk zijn auto is. Omdat hij niet meer de papieren heeft. Ik zou dan gewoon kunnen zeggen dat ik de auto van een maat van mij gekocht heb. |
![]() |
||
Citaat:
Als het echt zo ver komt, moet de rechter het maar uitmaken. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Dan krijg je vervolgens de discussie, hoe ga je als rechtmatige eigenaar aantonen dat het jou auto is ondanks dat het kenteken op iemands anders naam staat .. voor hetzelfde mag je van de kentekenhouder/eigenaar er wel in rijden ondanks dat het niet jouw eigendom is. Overschrijven die auto, kenteken deel III opbergen en goed bewaren. Als je de auto terug moet gaan halen als de deurwaarder de auto reeds meegenomen heeft ben je te laat. Als het zover mocht komen dan gaat er zolang overheen voordat je de auto terug hebt (als dat al lukt) dat je beter nu direct aktie kan ondernemen. |
![]() |
||
Citaat:
Betaler van een gebruiksvoorwerp is evenmin automatisch en/of expliciet eigenaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duits | Zitten hier fouten in? Pedik | 5 | 11-03-2014 17:40 | |
Films, TV & Radio |
Morgan Freeman ernstig gewond door auto-ongeluk Verwijderd | 21 | 08-08-2008 12:09 | |
Verkeer & Vervoer |
Mooiste en lelijkste auto's 200E | 85 | 15-01-2007 19:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Auto rijdt met romp in voorruit XzeoN | 20 | 09-07-2003 20:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tilburgse agenten stelen auto's miro | 27 | 21-08-2002 19:59 |