Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, die liggen onderhand op het kerkhof, dus wat schieten we er mee op door aan te geven dat het grootdeels hun schuld is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Kijk, was er nu geen tientallen jaren lang racistisch geweld geweest en was Israël niet prompt aangevallen door zo ongeveer het hele Midden-Oosten, Palestijnen inclusief, dan had je wellicht nog een punt. Maar goed, zo liggen de zaken niet. Na zo'n tijd kun je je afvragen waarom Palestijnen nog steeds in kampen leven, terwijl er een hoop landen, inclusief Israël, zijn waar ze terecht kunnen. Dat kan dan liggen aan zelfkastijding, zij het door overtuiging, zij het door onwetendheid over alternatieven, en het kan liggen aan het feit dat veel Arabische landen er geheel niet op zitten te wachten de Palestijnen te helpen. En geef ze maar eens ongelijk daarin. Libanon is tot tweemaal toe in een oorlog verzeild geraakt door de Palestijnen, en heeft ook een aantal weken bittere gevechten moeten leveren tegen Palestijnen.
||
Citaat:
En dwz dat Israel verantwordelijk is voor de vluchtelingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je aan de andere kant tegen vrije wil pleit en zegt dat de geschiedenis maar op een manier kan lopen, kun je het Israel ook niet kwalijk nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is gewoon een feit dat Palestijnen in Syrië en Libanon een ideaal hefmiddel vormen om aan politiek te doen in het Midden-Oosten. Toch hebben (politiek gezien) de Palestijnen in Jordanië momenteel het meest mogelijkheden, het weinige Palestijnse geld en de meest invloedrijke NGO's zitten dan ook in Amman, sinds midden jaren '90. En nee die zijn niet welkom in Israël. Wie hier verder nog durft beweren dat Palestijnen volop kansen krijgen in Israël mist toch wat de sociale realiteit daar, maar het feit dat ze moeilijk aan werk geraken zal wel door zelfkastijding of overtuiging komen. (rollende ogen enz)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
2) Alle landen hebben verantwoordelijkheid uit humanitaire overwegingen om vluchtelingen op te vangen. Vast ook wel via een of ander verdrag, maar dat doet er niet toe. Als een land om een of andere reden haar plichten tegenover de bevolking verzaakt, dient in de eerste plaats die bevolking geholpen te worden, voordat er met het vingertje gewezen wordt.
||
Citaat:
Ten tweede heb ik begrepen dat Israël ze zelfs nog gevraagd heeft om te blijven. Daarnaast is het een feit dat er weinig Israëlische Palestijnen het verkiezen om in één van de omringende landen te gaan wonen, de kansen op werk kunnen dan minder zijn, blijkbaar is het leven nog altijd beter in Israël. Verwachten jullie binnenkort positieve discriminatie als in NL? |
![]() |
|
Grappig, die claims van hookee en T_ID die de Palestijnen op alle vlakken (zorgen voor een schietveld, veroorzaken Libanese burgeroorlog, politieke zelfkastijding,...) als geniale strategen beschouwen.
De onafhankelijkheidsoorlog, die trouwens een aaneenschakelijk was van niet-nagekomen afspraken tussen Israël-VN-Palestijnen-Arabische coalite, heeft bijna 800.000 Palestijnen de grenzen overgejaagd, daarvan leeft nog één vierde. Vrij schietveld dus. ![]() Israëlische Palestijnen kunnen het helemaal niet verkiezen om bv. in Libanon werk te gaan zoeken, dat is zowel door Libanon als Israël onmogelijk gemaakt. De weinige opties die ze hebben is wachten op Europese mogelijkheden of gastarbeider worden in Syrië of de golfregio. Jordanië en Egypte zijn veel te duur, Egypte van dezelfde moeilijkheidsgraad als Libanon. Dat je dan vergelijkt met positieve discriminatie in Nederland illustreert weer heel wat niveau gelukkig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1) Israel had de palestijnen nooit moeten verdrijven 2) Israel had verantwoordelijkheid moeten nemen voor de vluchtelingen 3) Toen Israel dat niet deed, waren omliggende landen verplicht om de palestijnen goed op te vangen. 4) Israel heeft nog steeds de plicht tegenover de oorspronkelijke vluchtelingen, maar heeft niets verkeerds gedaan tegenover de anderen. 5) De situatie van de nakomelingen speelt zich geheel af in een ander land, en daarom is hun situatie geheel te verwijten aan de andere landen. Als de vluchtelingen goed opgevangen waren, was er geen sprake geweest van leed bij de nakomelingen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Klopt ook. 3) Dat maakt Israel echter niet minder verantwoordelijk. 4) Jawel, indirekt wel. Je weet dat als je geboren wordt in zo'n kamp je er niet uit komt. En veel direkte slachtoffers zijn al overleden, waarna de kinderen recht hebben op hun bezittingen. 5) Nee want als Israel eens haar verantwoordelijkheid zou nemen, zouden heel wat problemen worden opgelost. Jij verdedigt nu Israel, in vorm van, zolang Israel deze vluchtelingen maar lang genoeg negeert, hoeven ze op ten duur niets meer te doen, want de direkte slachtoffers zijn toch allemaal dood. En Israel doet dat nu aardig ja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als Irael eens haar verantwordelijkheid zou nemen jegens de vluchtelingen van 1948, zouden veel problemen van die generatie opgelost worden. De problemen van de generaties daarna niet. Tenslotte zeg ik niet dat Israel wel een verantwoordelijkheid heeft tegenover de nakomelingen, maar at is puur een financiele. Reht op terugkeer is er dan niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een financiele oplossing draagt bij tot het erkennen en het vergoeden van de schade van de kat van Israel. Hoe de palestijnen uiteindelijk uit e kampen worden getrokken, is een heel ander verhaal (me lijkt een palestijnse staat t beste).
|||
Citaat:
Als Wilders roept dat een 3e generatie Marrokaan maar 'terug' moet naar Marokko lacht ook iedereen hem uit. Citaat:
||
Citaat:
Uiteraard zijn velen ook (tijdelijk?) uit angst vertrokken. Lees deze site eens, (al maak je maar een beginnetje) Uiteraard de site gemaakt door Zionisten... |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vergeet bovendien niet hoe groot de overheid als werkgever is. Ik geloof dat ik ergens een percentage rond een derde voorbij had zien komen aan functies bij de overheid als deel van de totale werkgelegenheid. Met een dergelijke molensteen aan loonverplichtingen om de nek kan je wel geld in de Palestijnse autoriteit blijven steken, helpen doet het dan niet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een financiele vergoeding is dus meer symbolisch? Mij lijkt een Palestijnse staat ook de beste oplossing overigens. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-10-2007 om 20:58. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zolang dat niet zo is, is het een prima oplossing de mensen de middelen te geven om dat te doen.
||
Citaat:
De vergoeding is niet alleen symbolisch - het is ook de bedoeling dat het directe leed van de eigeijke slachtoffers wordt vergoed.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gut, als ik "moslim" zeg gebeuren er allemaal dingen op dit forum.
Goed, ik zal even nuanceren; Eric vermoedde waarschijnlijk dat ik een Amerikaans bestuur op de palestijnse gebieden zou willen, zodat deze de bevolking kunnen onderdrukken (waar hij dat idee vandaan haalt?) Ik keur dat af en geef als alternatief een bestuur vanuit de omringende landen. De term "moslimstaten" was onjuist, ik geef toe, er heerst (nog) geen sharia. Mag ik het arabische staten noemen? Het doet er niet toe eigenlijk, het ging me om de hulpvaardigheid en capabilitieit die er ontbreekt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|