Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je het gebruikt, doe het dan ook goed ![]() Vrienden geef ik altijd een hand als ik ze tegen kom. Of een steelo knik met het hoofd gebaar ![]() Vriendinnen bespring ik altijd vanuit onverwachte hoeken. Als een ware roofdier gluur ik om de hoekjes naar ze, en als ze even niet opletten ga ik er op af en vermorzel ze met m'n knuffel-des-doods (meestal mijn dood, meisjes kunnen steeds harder tegenstribbelen ![]() Uitbundig naar ze zwaaien vind ik ook altijd leuk, en kusjes op de wang hoort er ook bij. Arm om de middel slaan doe ik ook zo nu en dan, meestal mis, en dan gaat hij iets te laag... mijn hand-oog coordinatie laat vaak te wensen over bij zulke dingen ![]() ![]() |
![]() |
|
Knuffelen rules.
Mensen kusjes geven rules. Mensen op hun rug springen rules. Mensen aaien rules. Ja ik hou wel van lichamelijk contact ![]()
|
Ik ben heel erg aanrakelijk. Vrienden/bekenden altijd 3 zoenen of wang-wang-mond... Als iemand zn hart bij me uitstort of als iemand gewoon iets zegt wat ik superlief vind of zo dan ben ik ook meteen van ahh en dan geef ik iemand ook heel snel een zoen op de wang of zo. En ik leg ook snel een hand op iemand's arm of been of zo, denk ik helemaal niet bij na, gaat automatisch. En onder mijn vrienden is er eigenlijk ook niemand die dat raar vindt of zo
![]() ![]()
|
![]() |
Lichamelijk contact is fijn. Zoals Miss Quasy al zei, knuffelen is idd goed voor een mens.
Mijn vriend begroet ik altijd met een knuffel en een kus. We zijn best wel klef in het openbaar ![]() ![]() Mijn twee kleine neefjes en hun ouders geef ik altijd een kus als ze komen en als ze weg gaan. Op school heb ik één vriendje dat echt zo'n knuffelbeertje is, die krijgt altijd een knuffel van mij ![]() ![]() Als ik nieuwe mensen leer kennen, geef ik altijd een hand en soms drie kussen, ligt aan de persoon.
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben ook wel een 'aanraker''
![]() Onze vriendengroep is best wel close, wat lichamelijk contact betreft.. Vriendinnen krijgen standaard 3 zoenen (sommigen 1 op de mond) en een knuffel.. Vrienden krijgen of een hand of een 'power'.. Als we uitgaan willen mn vrienden en ik nog wel eens een beetje provocerend gedrag vertonen, door net te doen alsof we homo's zijn en tegen elkaar aan te dansen enz (de rest mag je er zelf bij verzinnen ![]() Hoewel dit meer is om grappige reacties uit te lokken bij mensen, vinden we het zelf stiekem toch wel een beetje leuk.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik hou absoluut niet van aanraken, blegh, zodra iemand mij aanraakt word ik gewoon boos of chagerijnig, ik kan het alleen tolereren van mensen die ik vertrouw maar ook die moeten oppassen, maar de mensen in mijn omgeving weten dat ook gewoon, ik geen alleen handen,ik zoen niet, als ik jarig ben ofzo geeft iedereen mij braaf gewoon een hand
![]() ![]()
|
Ligt eraan in welke situatie en met wie... als ik iemand een tijdje niet heb gezien begroet ik hem / haar met een knuffel.. als een goede vriend / vriendin verdrietig is of ik zie dat hij / zij het moeilijk heeft, dan geef ik sneller een zoen of knuffel dan normaal.. in principe ben ik best wel aanrakerig... maar alleen bij mensen die ik echt vertrouw...
|
![]() |
|
Ik hou wel van lichamelijk contact. Goede vrienden/vriendinnen krijgen altijd 3 zoenen. Als ik voorgesteld wordt aan een wildvreemde jongen (een van de zoveelste koppelacties) dan ook meestal 3 zoenen. En met m'n vriendin knuffel ik gewoon wel eens, of we slapen samen in 1 bed ofzo, dat maakt allemaal nix uit. Ik knuffel ook nog wel eens met mijn ouders... Ook nog wel eens lekker
![]() Kuzzje IK ![]()
|
Ligt eraan bij wie en waar
bij uitgaan wel meestal 3 kussen bij onbekende gewoon overdag alleen een hand bij onbekende bij uitgaan soms alleen een hand en soms ook 3 kussen (ligt ook weer aan de persoon ![]() En ja, gewoon een arm om iemand heen slaan ofzo vriendschappelijk of om iemand te troosten bijv. --> maar ben verder niet echt zo iemand die dat bij iedereen doet.
|
![]() |
|
![]() |
Hele goede vrienden,een kusje en een knuffel.
De rest...nix ![]() Ik ben niet zo'n persoon die alssie een vage bekende ziet aanlopen,begint te rennen om diegene vervolgens op de nek te springen en niet meer los te laten,en dan met zo'n hoge piepstem te gaan gillen "knuffffffffelll,ah ik heb je ZO gemist" En als iemand dat mij doet,schud ik ze af...daar houd ik niet van namelijk. Ik ben met vrienden enzo wel heel close,als we ergens zitten ofzo,ga ik gerust tegen iemand aanhangen ofzo,of pak een handje van een vriendinnetje vast. Dat vind ik fijn,het geeft een een warm en liefdevol gevoel. maar ik heb geen behoefte om aan wildvreemde mensen vast te plakken. Voorderest heb ik vreselijke problemen met oogcontact,ik durf mensen niet aan te kijken..ik kijk altijd langs mensen heen,door ze heen of ik staar naar de grond. |
![]() |
|
Als ik met iemand kennis maak, geef ik meestal een handje of goede kennissen van ouders bijv. 3 zoenen (ligt er dus aan met wie).
En mensen die ik al heel lang ken, meestal ouderen, geef ik knuffels. Wat ik echt stom vind van die 'huppelkutjes' die mekaar elke dag gaan omhelzen, zoentjes geven, en niet 1 keer, maar echt een stuk of 10x per dag. "Yes we hebben een tussenuur, kom in m'n armen lieverd"..bij wijze van spreken dan. Bleegh. Ik zou dat nauwelijks kunnen bij vriendinnen, laat staan willen. Ik ben dus niet echt een 'aanraak-mens'.
|
pff dat hangt heel erg van de persoon af...
met m'n vriend ben ik heel erg knuffelig, moet altijd aan hem zitten, even aaien, even kusje... Andere vrienden geef ik altijd een knuffel als ik ze tegenkom en als ik afscheid neem enzo, terwijl ik ook vrienden heb bij wie het alleen maar hoi is. Die stralen zoiets uit dat ze helemaal niet houden van al dat aanraak gedoe. Verder word ik heel erg aanrakerig als ik melig ben of als ik veel gedronken heb. Normaal gesproken hou ik er echter niet van om mensen aan te raken...
|
ik ben heel lichamelijk, maar alleen met de juiste mensen: zussen en echt goede vrienden. maar met sommige goede vrienden ben ik ook gewoon weinig aanhankelijk, om dat ik weet dat zij daar niet zo van houden. Met mensen die ik net ken ben ik in ieder geval niet zo klef. ik vind dat zoiets opgebouwd moet worden.
|
Met mensen die ik echt vertrouw
knuffel ik veel, armen om elkaars schouders ed. Goede vrienden begroet ik vaak met een omhelzing, omdat ik ze niet vaak zie. Sommige vrienden met een zoentje op zn wang, maar das meer pesterij ![]() Mijn vrienden doen dat ook, maar de rest van mn omgeving niet. Vinden het raar (je hebt elkaar 'pas' een week niet gezien, gelijk omhelzen? Je begroet een jongen die je vriend niet is toch niet met een kusje op zn wang? ed) Mja, als familie erbij is beperk ik dat wel, om zulke dingen te voorkomen. Lichamelijk contact vind ik fijn, maar wel bij de goede persoon. Bij bepaalde mensen ben ik er allergisch voor, verkramp helemaal. Mja..
|
dat ligt echt helemaal aan de persoon, ik vind t zelf wel fijn, maar mijn beste vriendin vind t niet echt zo geweldig dus dan hou ik me in zegmaar
![]() ik heb ook wel andere goede vriendinnen waar ik wel lichamelijk veel contact mee heb, in 1 bed slapen knuffelen af en toe een kusje enz. maar ikzelf vind t dus wel fijn
||
![]() |
Citaat:
![]() Vandaag was ik echt in een hangbui--> veek knuffels gegeven en gekregen,... Zoenen geven die ik minder.Eigenlijk zelden.Knuffelen is leuker. ![]() *heeft al de reputatie van een slet te zijn* ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik mensen ken en ze mag vind ik het wel prettig zo nu en dan. Ik begroet de meeste mensen met 'hoi' oid, vind ik wel genoeg over het algemeen. Ik sla niet snel een arm om iemand heen, geloof ik, d'r is ook weinig reden toe over het algemeen. Mijn omgeving is hier voor het grootste deel denk ik net zo in...op mijn oudste (de middelste) zusje, mijn vriend, de moeder van mijn vriend en wat andere mensen na dan, denk ik.
|
![]() |
|
goeie vrienden mogen mij knuffelen mar ik heb een grondige allergie voor mensen die je metteen beginnen te "huggen" en aanraken terwijl je ze amper kent...
|
![]() |
Ik ben niet zo lichamelijk, mun familie en vriendinnen mogen me wel aanraken en af en toe knuffelen en soms arm in arm lopen ofzo, maar liever niet teveel. Daar wordt ik zenuwachtig van
![]() ![]()
|
Het ligt er maar net aan met wie ik ben. Met sommige vrienden heb ik veel lichamelijk contact, knuffelen en aanarken ed, maar met andere ook weer niet.
Zelf vind ik het wel leuk om geknuffeld te worden, maar het moet niet te overdreven worden. Zoals van die mensen die ik nauwelijks ken en die me dan helemaal omhelzen en gillen enzo...aarrgh
|
Vrienden/bekenden hier een knuffel, in Nederland drie kussen waarvan bij goede vrienden een op de mond. Verder als iemand iets heel liefs doet (dat kan een van mijn ouders, maar ook een vriend/vriendin zijn) geef ik hem/haar vaak spontaan een kus op de wang. Ik pak ook heel vaak iemand arm of hand vast als we aan het praten zijn eigenlijk. Zelf stel ik het altijd wel op prijs trouwens als mensen dat doen, daar blijkt toch uit dat de ander geinteresseerd is in wat je te vertellen hebt. Soms heb ik ook gewoon behoefte aan een knuffel van iemand, op een slechte dag of zo, dat scheelt echt stukken
![]() |
![]() |
|
hhmm ik hou er niet echt van. Ik vind het wel fijn om vrienden dicht bij je te hebben, en te knuffelen enzo, kus op de wang geven. Dan heb ik er eigenlijk ook echt behoefte aan
![]() Ik heb alleen wel een behoorlijke hekel aan arm-in-arm lopen, weet je wel, ookal is het voor de gein. Ik vind het gewoon niet prettig en ik vind het ook lomp staan. Oja de hele familie drie kussen moeten geven vind ik ook redelijk overdreven :\ |
![]() |
|
ik vind het wel fijn
maar heel ongemakkelijk ik knuffel eigenlijk alleen als mensen mij knuffelen ik knuffel noit met papa en mama en als een vriendin naast me zit te huilen vind ik zelfs dan nog onwennig om haar aan te raken. tenmisnte als dat dus eentje is die zelf totaal inet knuffelig is. als mensen zelf knuffelig zijn dan nja dan doe ik wel mee hm
|
persoonlijk vermijd ik het meestal...er zijn te weinig mensen die het menen daarin...en ik voel me er gauw ongemakkelijk bij...
(vriendinnen die elkaar steeds 3 zoenen geven of een knuffel...vre-se-lijk)
|
![]() |
ik heb zelf altijd nogal moeite met bepalen hoe je iemand moet begroeten. Van bep. mensen weet je gewoon dat altijd als je elkaar ziet wordt er een kus gegeven (of 3), die mensen zie je niet zo vaak en daar weet je het van. Zoals mijn voormalige baas, die gaf altijd 1 of 3 kussen als ik m zag (niet op enge manier ofzo, gewoon heel normaal, ik had een hele leuke baas), eerste keer stond ik daar wel ff van te kijken, maar nu weet ik het. Bij andere mensen weet ik dat ik ze enkel een hand mag geven, ook als ze jarig zijn, omdat ze dat fijner vinden.
Maar als je mensen nog niet zo lang kent, of als je voorgesteld word, hoe moet je iemand dan begroeten, je moet altijd inschatten wat de ander okay vind en meestal laat ik t ook aan de ander over of er gekust wordt of dat er niet eens een hand wordt gegeven. Mensen die je elke dag ziet zeg je alleen gedag, ik ga niet elke ochtend iedereen staan kussen of handjes schudden. Maar aan de andere kant als we donderdag aansluitend op het werkcollege met zijn alle borrel hebben en daarna gaan we uit, als je dan naar huis gaat krijg je wel van sommige van die mensen een kus. Ik snap er gewoon nix van
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben dol op mensen aanraken. Echt waar, als ik ergens met vrienden ben zit ik nonstop iedereen te knuffelen of weet-ik-veel-wat. Vrienden begroet ik altijd met een knuffel of een kus. Ik voel me redelijk snel op m'n gemak bij mensen en ik heb 't gevoel dat zij dat ook wel bij mij hebben, dus dat ontstaat ook redelijk snel. Wat Ninnoc wel zegt; bij mensen waaraan ik word voorgesteld wacht ik soms weleens af hoe die mensen 't normaal vinden om iemand te begroeten, niet iedereen vindt 't leuk om door mij platgeknuffeld te worden waarschijnlijk. (Echt niet? Nee, echt niet. *huil*)
Heel raar trouwens, met vriendje enzo ben ik in openbare gelegenheden juist niet zo enorm klef, dat vind ik juist weer heel vervelend. :/ |
![]() |
|
Mijn vriend zoen ik helemaal overhoop
![]() Ik heb er alleen een ontzettende hekel aan als mensen elkaar overdreven begroeten en omhelsen en gillen etc. Als je elkaar een jaar niet hebt gezien begrijp ik dat maar niet als dat 10 minuten geleden was...*zucht* ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Lichamelijk contact Missy | 57 | 25-08-2006 17:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |