Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 18:54
GeZaA
GeZaA is offline
is dat aangeboren...een gave ofzo, of kan je dat ook leren, zo ja, hoe dan?
Advertentie
Oud 22-10-2002, 19:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Het kan aangeboren zijn, dat is alleen bij mensen die er sterk in zijn. Iedereen kan het, maar bij de één is het verder ontwikkeld dan bij de ander. Ikzelf kan geen telekins (omdat ik het nooit oefen), maar Kipracticier zegt zelf van wel dat hij het kan. Maar hier is een techniek. Pak een ligt voorwerp, een papiersnipper bijvoorbeeld. Leg dit op tafel en stel voor dat er fysiek tegen het blaadje word geduwt, bijvoorbeeld dat er een hand tegen het blaadje duwt. Vergeet niet om elke dag te mediteren voor beter resultaat, ik raad aan om te beginnen met een half uur, dan uren, en als het kan langer.
Oud 22-10-2002, 19:07
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Het kan aangeboren zijn, dat is alleen bij mensen die er sterk in zijn. Iedereen kan het, maar bij de één is het verder ontwikkeld dan bij de ander. Ikzelf kan geen telekins (omdat ik het nooit oefen), maar Kipracticier zegt zelf van wel dat hij het kan. Maar hier is een techniek. Pak een ligt voorwerp, een papiersnipper bijvoorbeeld. Leg dit op tafel en stel voor dat er fysiek tegen het blaadje word geduwt, bijvoorbeeld dat er een hand tegen het blaadje duwt. Vergeet niet om elke dag te mediteren voor beter resultaat, ik raad aan om te beginnen met een half uur, dan uren, en als het kan langer.
(ik wis vorige reply zo)

serieus? - je hebt dat papiertje duidelijk door die oorzaak zien bewegen?

kan je KiPracticer dan ff vragen of hij daarvan een foto of filmpje maakt?
Oud 22-10-2002, 19:08
GeZaA
GeZaA is offline
thx, kheb je trouwens gisteren een mail over ki gestuurd ook
Oud 22-10-2002, 19:10
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
GeZaA schreef:
thx, kheb je trouwens gisteren een mail over ki gestuurd ook
Oh was jij dat? Ik dacht al wie had die gestuurd, maar ik heb al wat terug gestuurd.
Oud 22-10-2002, 19:12
wicce
wicce is offline
ik denk dat iedereen het kan, maar ik denk ook dat het bij sommige mensen van nature al sterker is dan bij andere. Daarom zullen sommige het makkelijker kunnen dan andere.Je kan het leren, maar daar moet je wel erg veel voor oefenen. meditatie en visualisatie is erg belangrijk, dus begin daarmee zou ik zeggen
Oud 22-10-2002, 19:15
real terminator
real terminator is offline
lijkt mij verrekte moeilijk
Oud 22-10-2002, 19:16
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
real terminator schreef:
lijkt mij verrekte moeilijk
Je moet ook doorzettingsvermogen hebben, en dat heeft niet iedereen jammer genoeg.
Oud 22-10-2002, 19:33
legatus
legatus is offline
Er zijn een groot aantal mensen in Nederland, en de rest van de wereld die telekinetisch begaafd zijn.

Hier een foto van een aantal mensen die een tafel leviteren, alhoewel ze er met hun vingers wel aanzitten. Misschien dat paragnosten hun krachten verliezen in de buurt van skeptische wetenschappers want daar falen ze.

Citaat:
Pak een ligt voorwerp, een papiersnipper bijvoorbeeld. Leg dit op tafel en stel voor dat er fysiek tegen het blaadje word geduwt, bijvoorbeeld dat er een hand tegen het blaadje duwt.
Ik stel voor dit papiertje in een gesloten kubus te plaatsen die doorzichtig is, zodat er geen wind onopgemerkt bij kan komen. Film het vervolgens.
Oud 22-10-2002, 20:10
Rerisen Phoenix
Citaat:
legatus schreef:
Er zijn een groot aantal mensen in Nederland, en de rest van de wereld die telekinetisch begaafd zijn.

Hier een foto van een aantal mensen die een tafel leviteren, alhoewel ze er met hun vingers wel aanzitten. Misschien dat paragnosten hun krachten verliezen in de buurt van skeptische wetenschappers want daar falen ze.

Ik stel voor dit papiertje in een gesloten kubus te plaatsen die doorzichtig is, zodat er geen wind onopgemerkt bij kan komen. Film het vervolgens.
kunne ze geen haarscherpe foto's maken als er iets paranormaals in de buurt is ofzo?
Oud 22-10-2002, 20:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
kunne ze geen haarscherpe foto's maken als er iets paranormaals in de buurt is ofzo?
Camera's zijn net zo wispelturig als paranormale gaven. Er zijn zover ik weet ook nog nooit objecten gemanipuleerd met telekinetische krachten terwijl er een wetenschappelijk persoon (met of zonder camera) in de buurt was. Anders was het alom geaccepteerd.

The Invention of Telepathy by Roger Luckhurst. Oxford, 334pp, £35, 13 June, 0 19 924962 8

http://books.guardian.co.uk/lrb/arti...803730,00.html

Voor skeptici (inclusief mezelf) is dit artikel ook interessant.
Oud 22-10-2002, 21:25
GeZaA
GeZaA is offline
niemand hoeft het te geloven, maar als jij zelf weet wat je kunt en/of gezien hebt, dan is het voor jou werkelijkheid
Oud 22-10-2002, 21:31
legatus
legatus is offline
Citaat:
niemand hoeft het te geloven, maar als jij zelf weet wat je kunt en/of gezien hebt, dan is het voor jou werkelijkheid
Als ik geloof dat ik onschadelijk ben, en voor een trein spring. Zal het dan nog mijn werkelijkheid zijn?

Het draait hier ook niet om geloven, mensen zeggen dat ze het kunnen. En wat schieten je als persoon ermee op als je gelooft dat je kunt helen maar je kunt het niet daadwerkelijk?

Een schizofreen gelooft dat zijn moeder hem wil vermoorden, dat is zijn werkelijkheid. Maar is die echt, of alleen voor zijn gevoel?

Wat wil je zeggen GeZaA? Dat iedereen het alleen maar gelooft?
Oud 23-10-2002, 09:48
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
legatus schreef:
Als ik geloof dat ik onschadelijk ben, en voor een trein spring. Zal het dan nog mijn werkelijkheid zijn?
Tis te proberen . Ik vind het niet echt een goed voorbeeld, want GeZaA bedoeld toch echt wat anders; Het zelf kunnen, dus niet alleen geloven dat je het kunt of het een ander hebben zien doen is wat anders dan er gewoon botweg in geloven.
Oud 23-10-2002, 13:05
GeZaA
GeZaA is offline
dat wou ik zeggen...
Oud 23-10-2002, 14:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik vind het niet echt een goed voorbeeld
Ik ondermijn de werkelijkheid.

Citaat:
wat GeZaA bedoeld toch echt wat anders; Het zelf kunnen, dus niet alleen geloven dat je het kunt of het een ander hebben zien doen is wat anders dan er gewoon botweg in geloven.
Dat begreep ik.

Nu heeft hij dus de ontdekking gedaan dat wat je gelooft waar is binnen je eigen werkelijkheid. Waar wil je naartoe GeZaA?

Dat het paranormale alleen bestaat in iemands geloof of ook daarbuiten?
Oud 23-10-2002, 17:02
KiPracticer
KiPracticer is offline
*zwaai*
Ja, ik ben in de veronderstelling dat ik telekinese kan, heb het een paar keer geprobeerd op te nemen op m'n webcam, maar met weinig effect, dit kan 3 redenen hebben:
1) Ik kan gewoon geen telekinese
2) Ik was op die momenten zwak (klinkt logisch)
3) De elektro-magnetische straling van de PC en boxen enzo beinvloedde mijn TK, dit is iets wat vaker gebeurt, ook bij bv. RV-ing en telepathie, dus dat lijkt mij nog het logischst.

Ik zou het graag nog een keer willen proberen op te nemen, maar ik heb zo'n beetje m'n webcam gemold (waarschijnlijk met ElektroPK, maar door die uitspraak maak ik mezelf een beetje ongeloofwaardig)
Oud 23-10-2002, 19:03
Rerisen Phoenix
Citaat:
KiPracticer schreef:
*zwaai*
Ja, ik ben in de veronderstelling dat ik telekinese kan, heb het een paar keer geprobeerd op te nemen op m'n webcam, maar met weinig effect, dit kan 3 redenen hebben:
1) Ik kan gewoon geen telekinese
2) Ik was op die momenten zwak (klinkt logisch)
3) De elektro-magnetische straling van de PC en boxen enzo beinvloedde mijn TK, dit is iets wat vaker gebeurt, ook bij bv. RV-ing en telepathie, dus dat lijkt mij nog het logischst.

Ik zou het graag nog een keer willen proberen op te nemen, maar ik heb zo'n beetje m'n webcam gemold (waarschijnlijk met ElektroPK, maar door die uitspraak maak ik mezelf een beetje ongeloofwaardig)
Ik hoop dat het aan PC ligt. - Over EM straling. Uit de kast van je computer komt zéér weinig... dat ijzer is een kooi van faraday en die laat dat niet door. Je monitor is echter een flinke EM kanon (tenzij je TFT hebt). Je vermindert de EM straling van je PC-zooi met 99% of meer als je je monitor en je boxen uit zet.

edit: en haal de voeding van je boxen ook maar uit stopcontact, dat ding kan ook nog wat genereren.

edit:
webcam gemold? - pff...

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 22:28.
Oud 23-10-2002, 19:45
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
Ik ondermijn de werkelijkheid.
Dat begreep ik ook wel

Citaat:
Nu heeft hij dus de ontdekking gedaan dat wat je gelooft waar is binnen je eigen werkelijkheid. Waar wil je naartoe GeZaA?
Als je het kan dan kan je het (ik heb het dus niet over mensen die het alleen maar beweren of het denken te kunnen) en is het waar, niet alleen in je eigen "werkelijkheid". Maar begrijp me goed, heb ook nog nooit iemand in "real-life" telekinese zien doen. Dus ben heel benieuwd naar de webcam opnames van KiPracticer, hoop echt dat het lukt (veronderstel dat ik niet de enige ben )
Oud 23-10-2002, 21:17
The Underdog
The Underdog is offline
Als jij me kunt bewijzen dat telekinese bestaat met film en met mijn eigen ogen en niet met foto's dan geloof ik je maar nu
Oud 24-10-2002, 17:26
GeZaA
GeZaA is offline
ik bedoel, dat je geen telekinese zal kunnen, als je er niet in gelooft
maar als je gelooft dat je het kan, en je kan het in de werkelijkheid, maar niemand gelooft je, dan is het voor jou werkelijkhed, maar voor de rest niet

zo goed
Oud 24-10-2002, 18:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
KiPracticer weet jij wat Elektromagnetisme IS???
Rerisen Phoenix heeft blijkbaar wel de klepel horen luiden (kooi van Faraday), maar er was nog iets met een klok

Als elektromagnetische straling telekinese verstoort mag ik namelijk aannemen dat je het alleen maar in het stikdonker kan..
Oud 24-10-2002, 19:16
Rerisen Phoenix
Gezien alles ontwikkeld is in de EM-straling die in de volksmond licht wordt genoemd mag je er van uit gaan dat dat geevolueerde eigenschappen niet tegengaat.

Versterkte straling uit monitor is
a) veel sterker
b) zijn we niet aan gewend (misschien dat ik nu wel netvlieskanker ontwikkel)

Maar toch.... ik krijg er geen koppijn van of andere problemen dus het lijkt niet te storen met de hersenen. Bovendien is zijn webcam kapot gegaan dus kan hij niks meer bewijzen... wat jammer en toevallig nou he?
Oud 24-10-2002, 19:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hmmmmm....... De manier hoe je schrijft van: "wat toevallig nou heh" staat me niet aan. Wil je soms beweren dat KiPracticier net alsof doet dat zijn webcam kapot is? En zo ja, hoe wil je dat bewijzen?
Oud 24-10-2002, 19:43
The Underdog
The Underdog is offline
Kan hij niet bewijzen net zoals jullie niet kunnen bewijzen TK bestaat
Advertentie
Oud 25-10-2002, 08:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
The Underdog schreef:
Kan hij niet bewijzen net zoals jullie niet kunnen bewijzen TK bestaat
Klopt helemaal, jullie kunnen niks bewijzen maar wij ook niet. Het enige wat wij zeggen is dat wij erin geloven en dat KiPracticier het meent te kunnen. Laat elkaar in hun waarde.
Oud 25-10-2002, 09:49
erhen
erhen is offline
KiPracticer : Als het idd EM straling is (klinkt logisch door de versterkte straling van de monitor en de andere extra apparatuur, USB, boxen etc.) moet je het eens vaker in de buurt van een grote hoeveelheid straling doen. Dan wen je er na een tijdje aan, zover ik weet tenminste.

Rerisen Phoenix : ik weet niet of jij de site Psipog kent, het is atm nog steeds een beetje een zooitje daar maar er staan daar wel webcam films van TK

Citaat:
maar als je gelooft dat je het kan, en je kan het in de werkelijkheid, maar niemand gelooft je, dan is het voor jou werkelijkhed, maar voor de rest niet
Hier ben ik het deels wel mee eens tot ik een paar keer zelf TK (en nee, ik ben er nog niet erg goed in) op school met een Psiwheel bij een paar vrienden gezien, eerste keer was ik redelijk zenuwachtig en ging het niet zo goed, maar na een tijdje ging het redelijk goed en op dat moment vroeg ik aan mijn vrienden of ze het ook konden zien wat ze konden.
Ik heb het zelfs daar een keer gedaan met iemand erbij die niets ervan wist dus ook niet wist wat die moest gaan verwachten.

Rerisen Phoenix : misschien als ik er zin in heb zal ik ff een filmpje (proefje) van mezelf opzoeken en er ff een stukkie uitknippen waar het goed te zien is/een beetje te zien is...
Oud 25-10-2002, 11:30
legatus
legatus is offline

Als ik dit zie dan denk ik gelijk aan photoshop. Als dit werkelijk was dan zou de wetenschap het bestaan van telekinese als een feit beschouwen.

En waarom hebben ze hier alleen een foto van en geen film?

Citaat:
Kifighter zegt:
Laat elkaar in hun waarde.
Laat de skeptische mensen dan ook in hun waarde als zei zeggen dat ze het niet geloven. Anders ben je hypocriet.

Citaat:
GeZaA zegt:
Onzin,

Telekinese is geen kracht die door geloof onstaat. Zwaartekracht bestaat ook niet omdat wij erin geloven.
Oud 25-10-2002, 12:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
over die foto : wel wazige plekken halverwege het mes en rechtsboven de stoel, en die muur is helemaal fake
Oud 25-10-2002, 17:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Legatus relax, ik laat skeptische mensen in hun waarde. En telekinse is alleen makkelijker als je erin gelooft, kijk zwaartekracht is er vaneingens, telekinse niet snap je.
Oud 25-10-2002, 22:22
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ki-fighter zegt:
En telekinse is alleen makkelijker als je erin gelooft
Beetje logisch. Stel je bent telekinetisch, maar je gelooft er niet in. Dan zul je er nooit gebruik van maken, mits telekinese bestaat. Iemand die er in gelooft en de kracht bezit zal het gebruiken. Maar door te geloven in telekinese geeft je niet de krachten.

Het bestaat of het bestaat niet.

Citaat:
Ki-fighter zegt:
snap je
Ja,

Helaas jij niet (tenzij je moeilijk loopt te doen). Zwaartekracht is een voorbeeld om aan te tonen dat het niet om geloven gaat.

Citaat:
Ki-fighter zegt:
kijk zwaartekracht is er vaneingens, telekinse niet snap je.
Daar zijn veel gelovers het niet met je eens, die beweren namelijk dat iedereen telekinetisch is en het kan leren. M.a.w. het is voor hun 'vaneigens'.

Citaat:
Coolkast zegt:
over die foto : wel wazige plekken halverwege het mes en rechtsboven de stoel, en die muur is helemaal fake
Die hele foto straalt 'bewerkt' uit.
Oud 25-10-2002, 22:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wow doe nou es rustig man Legatus, niemand heeft Telekinese kunnen aantonen of het kan of niet kan, dus kan jij ook niet zeggen of je erin moet geloven. Het lijkt mij makkelijker als je er wel in gelooft.
Oud 25-10-2002, 23:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wow doe nou es rustig man Legatus
Sorry, maar wat heb je nou met 'rustig' en 'relax'? Volgens mij zie je dingen die er niet zijn... ik geef alleen een reactie. Het lijkt wel een freudiaanse verspreking waar je aangeeft dat je zelf moet relaxen...

Citaat:
niemand heeft Telekinese kunnen aantonen of het kan of niet kan, dus kan jij ook niet zeggen of je erin moet geloven.
*mond valt open*

Dat zeg ik ook nergens... of je bedoelt iets anders maar typt het verkeerd...
Oud 26-10-2002, 07:18
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wow doe nou es rustig man Legatus, niemand heeft Telekinese kunnen aantonen of het kan of niet kan, dus kan jij ook niet zeggen of je erin moet geloven. Het lijkt mij makkelijker als je er wel in gelooft.
hehe... telekense is het manipuleren van objecten met je geest.

Als hier geen bewijs van is dan bestaat het ook niet. Want als het kan is het makkelijk. Gewoon pen laten bewegen en voilá, bewijs.

Kom nou niet met die crap dat telekinese niet te bewijzen zou zijn als het bestond.
Oud 30-10-2002, 09:00
JediJoel
JediJoel is offline
Ehmzz (volgens mij doet internet raar maar ja)
www.martialki.cjb.net zou filmpjes hebben maar die lijkt opgeheven te zijn
www.psipog.net is een site: Psychich Students in Pursuit of Guidiance. Veel forums.
Veel succes
Oud 30-10-2002, 09:03
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
hehe... telekense is het manipuleren van objecten met je geest.

Als hier geen bewijs van is dan bestaat het ook niet. Want als het kan is het makkelijk. Gewoon pen laten bewegen en voilá, bewijs.

Kom nou niet met die crap dat telekinese niet te bewijzen zou zijn als het bestond.
Als je het zo stelt is het wel bewezen. Als je het stelt:
Bewijzen naar anderen toe, dan is het wat moeilijker. Daarom willen veel mensen filmpjes hebben of foto's (terwijl die toch makkelijk te manipuleren zijn maar goed)
Maar op jouw manier heeft Legatus het dus bewezen, het probleem is dan dat hij zegt dat hij het kan (dus volgens jou bewezen) maar dat anderen het niet geloven...
Oud 31-10-2002, 10:51
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Al die gaves heeft iedereen. Het is maar net hoever je ze weer ontwikkeld, en of je ervoor openstaat. Uiteindelijk kan iedereen het.

Regels voor berichten