Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2007, 13:08
fib
fib is offline
Mijn broertje zit nu in 5 havo. Na de havo wil hij informatica studeren. Hij woont in de uithoek van Nederland, dus hij moet op kamers. Mijn broertje is een beetje een nerd. Hij is heel sociaal, maar nog niet bezig met meisjes. Mijn broertje is niet autistisch, maar hij houdt wel van duidelijkheid en structuur apraken nakomen etc

Hij moet kiezen tussen:

- Saxion Enschede
matige school --
wonen op de campus ++

- Avans, Den Bosch
prima opleiding ++
wonen in Den Bosch --

De opleiding informatica kun je op veel hoge scholen volgen. Veel inf-studenten wonen nog thuis (want de reisafstand is kort) Vooral de studenten van Avans wonen nog thuis. Op de campus in Enschede gaat hij het ongetwijfdel erg naar zijn zin hebben. Daar is het "nerd gehalte' hoog. Maar de hoge school Saxion is weer heel matig... .

Lastige keuze... wat is het beste? Enschede of Den Bosch
Oud 17-11-2007, 16:27
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik heb zelf nooit in Den Bosch gewoond, maar heb ook nooit gehoord dat het zo'n ontzettend saaie stad zou zijn hoor? Bovendien ben je vanuit Den Bosch zo in Eindhoven/Breda/Utrecht mocht het echt zo verschrikkelijk zijn.

En verder is het wel afhankelijk van waar je broerjte nu woont denk ik. Is die uithoek Friesland/Groningen dan zou ik waarschijnlijk voor Enschede gaan, maar is het bijvoorbeeld Zeeland of Limburg dan is Den Bosch natuurlijk de enige echt reisbare van deze twee.
Oud 17-11-2007, 19:55
Pater Noster
Pater Noster is offline
Het ligt er natuurlijk aan wat je er zelf van maakt. Als jij een gemotiveerde student bent kan je makkelijk je diploma halen en zal ook de Saxion een prima hogeschool zijn. Bij studies zoals Informatica is het toch grotendeels dingen jezelf aanleren en heb je daar je school niet echt voor nodig. School is tegenwoordig meer een coach/opdrachtgever die jou op een project zet en waar je aan kan reflecteren. Ouderwets les geven gebeurt vrij weinig.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 09:49
Verwijderd
Hoezo vind jij het Saxion een slechte school?

Bijvoorbeeld de opleiding Small Business & Retail Management heeft vorig jaar een oorkonde gekregen van de beste opleiding van het land van alle Saxion scholen.

Of vind jij de school Saxion in het algemeen een slechte school?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 23:27
Verwijderd
Saxion is niet echt een hele slechte school. Er zijn zat scholen die slechter scoren. Persoonlijk vind ik sommige dingen daar wat onhandig geregeld, maar verder kan ik zo zeggen dat Saxion o.a. de HAN op veel gebieden voorbij streeft. Over de sfeer kan ik ook zeggen dat het best gemoedelijk daar is.

Maar om je vraag te beantwoorden. In Enschede is het redelijk makkelijk een kamer te vinden, er staan altijd wel wat kames op acasa.nl (aanbieder van de kamers op de campus). Je broertje zal er wel rekening mee moeten houden dat hij wel zal moeten hospiteren daar.

Hoe het in Den Bosch is weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik het nogal stereotyp vind wat je over Enschede neerzet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 09:52
Iduna
Iduna is offline
Het beste is te kiezen voor iets waar je je (hij zich) goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 20:28
Moonspell
Moonspell is offline
Mocht hij kiezen voor ICT Beheer op Saxion te Enschede, zou ik hem dit afraden.
(Doe deze studie zelf).

Als hij al eerder programmeer ervaring heeft (of deze zelf heeft opgedaan) zou ik hem juist naar een TI opleiding sturen op het saxion. Daarbij wordt er kennis gevraagd van Java / C++, XML etc. dus erg variabel.

Misschien kan ik hem adviseren naar een TI opleiding te gaan op de Hogeschool Arnhem, zelf heb ik het idee dat het level daar hoger zal liggen en er meer kennis opgedaan kan worden.

Mocht je vragen hebben moet je maar PM
Oud 26-11-2007, 18:25
Perfectly Still
Perfectly Still is offline
Ik doe Social Work aan Avans in Den Bosch. Avans is een leuke school met leuke mensen, maar het is af en toe nogal een rommeltje. De roosters zijn elke week anders, dus de ene week heb je elke ochtend vrij en zit je tot half 5 op school en de andere week heb je 2 dagen vrij en hele dagen les. Ook is er af en toe onduidelijkheid over de stof of hoe dingen nou werken. Als je er eenmaal aan gewend bent valt het wel mee

Verder is Den Bosch wel redelijk om te wonen. Het is maar net wat je er van maakt. Een kamer is niet moeilijk te vinden in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:24
fib
fib is offline
Citaat:
Ik doe Social Work aan Avans in Den Bosch. Avans is een leuke school met leuke mensen, maar het is af en toe nogal een rommeltje. De roosters zijn elke week anders, dus de ene week heb je elke ochtend vrij en zit je tot half 5 op school en de andere week heb je 2 dagen vrij en hele dagen les. Ook is er af en toe onduidelijkheid over de stof of hoe dingen nou werken. Als je er eenmaal aan gewend bent valt het wel mee

Verder is Den Bosch wel redelijk om te wonen. Het is maar net wat je er van maakt. Een kamer is niet moeilijk te vinden in ieder geval.
ik vind avans juist helemaal geen rommeltje.... nooit problemen gehad...
Oud 27-11-2007, 16:51
Perfectly Still
Perfectly Still is offline
Citaat:
ik vind avans juist helemaal geen rommeltje.... nooit problemen gehad...
Misschien dat dat verschilt per opleiding, maar het is bij ons de eerste periode af en toe echt onoverzichtelijk geweest. Wij hadden leraren die zelf de stof en manier van werken niet snapte.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Wij hadden leraren die zelf de stof en manier van werken niet snapte
Dat heb ik al zo vaak meegemaakt. Dat hoort volgens mij al bijna bij een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 21:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mijn broertje zit nu in 5 havo. Na de havo wil hij informatica studeren. Hij woont in de uithoek van Nederland, dus hij moet op kamers. Mijn broertje is een beetje een nerd. Hij is heel sociaal, maar nog niet bezig met meisjes. Mijn broertje is niet autistisch, maar hij houdt wel van duidelijkheid en structuur apraken nakomen etc

Hij moet kiezen tussen:

- Saxion Enschede
matige school --
wonen op de campus ++

- Avans, Den Bosch
prima opleiding ++
wonen in Den Bosch --

De opleiding informatica kun je op veel hoge scholen volgen. Veel inf-studenten wonen nog thuis (want de reisafstand is kort) Vooral de studenten van Avans wonen nog thuis. Op de campus in Enschede gaat hij het ongetwijfdel erg naar zijn zin hebben. Daar is het "nerd gehalte' hoog. Maar de hoge school Saxion is weer heel matig... .

Lastige keuze... wat is het beste? Enschede of Den Bosch
Vind je Saxion als school matig? Of op gebied van ict? Persoonlijk vind ik dat de communicatie wel eens te wensen overlaat, maar dat hoor ik ook van vrienden die op een andere hogeschool zitten..
Oud 01-02-2008, 09:01
fib
fib is offline
Citaat:
Vind je Saxion als school matig? Of op gebied van ict? Persoonlijk vind ik dat de communicatie wel eens te wensen overlaat, maar dat hoor ik ook van vrienden die op een andere hogeschool zitten..
Ik heb ervaring met beiden scholen. Over Saxion ben ik niet positief. Saxion zelf was en mijn HEAO studie was ook . Hoe het bij Informatica heb ik zelf niet ervaren maar de cijfers uit verschillende onderzoeken geven aan dat Saxion geen toppertjes is.

http://studiekeuze123.nl/web/site/de..._nl&m=t&a=r_ba
Oud 01-02-2008, 20:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:

Ik heb ervaring met beiden scholen. Over Saxion ben ik niet positief. Saxion zelf was en mijn HEAO studie was ook . Hoe het bij Informatica heb ik zelf niet ervaren maar de cijfers uit verschillende onderzoeken geven aan dat Saxion geen toppertjes is.

http://studiekeuze123.nl/web/site/de..._nl&m=t&a=r_ba
Het topic is al een beetje oud hé.

Regels voor berichten