Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2007, 20:37
tergemble
tergemble is offline
Ahoi forummers,

het zal wel een vreemde topic zijn, maar goed, het gaat over mijn lichaam dus geen probleem.
Als mijn faeces soms heel dik zijn, "voel" ik dat mijn darm voor een centrimeter uit mijn anus komt, en dus moet ik ze der terug induwen om verder op de dag geen last van te krijgen Is dit normaal bij extreem dikke uitwerpselen ? Of hebben jullie dit soms ook ?

mvg, tergemble
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 21:56
Pluis
Pluis is offline
Hm ik denk niet dat dat darm is, maar een aambei. door de druk stroomt daar meer bloed naartoe en dan zwelt het op. Kwestie van veel vezels eten + veel water drinken, dan wordt je ontlasting ook wat minder dik en heb je er geen last meer van.
Oud 21-12-2007, 23:15
vosje16
vosje16 is offline
Is idd een aambei denk ik...voel ik soms ook licht wanneer mijn ontlasting heel hard is, maar mij lukt het dan niet om het er terug in te duwen...? Gaat vanzelf weer na enkele dagen weer naar binnen...Ik heb er verder ook geen last van (gaat niet bloeden ofzo)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 00:33
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Ahoi forummers,

het zal wel een vreemde topic zijn, maar goed, het gaat over mijn lichaam dus geen probleem.
Als mijn faeces soms heel dik zijn, "voel" ik dat mijn darm voor een centrimeter uit mijn anus komt, en dus moet ik ze der terug induwen om verder op de dag geen last van te krijgen Is dit normaal bij extreem dikke uitwerpselen ? Of hebben jullie dit soms ook ?

mvg, tergemble
een aambei is een zwelling van de aders in de anus. als je 'drukt' om de ontlasting uit je te krijgen komt er ook een zekere kracht op die aders te staan, en dat is hetgeen je voelt. de een heeft dit wat meer dan de andere. een operatie komt bějna nooit voor, alleen bij zeer ernstige gevallen. daarom wordt het vaker verholpen met kruidengeneeskunde. Zo worden er baden genomen van de schors van de zomereik en nog diverse andere zaken. Als je er zeer veel last van hebt is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
Oud 22-12-2007, 17:32
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
een aambei is een zwelling van de aders in de anus. als je 'drukt' om de ontlasting uit je te krijgen komt er ook een zekere kracht op die aders te staan, en dat is hetgeen je voelt. de een heeft dit wat meer dan de andere. een operatie komt bějna nooit voor, alleen bij zeer ernstige gevallen. daarom wordt het vaker verholpen met kruidengeneeskunde. Zo worden er baden genomen van de schors van de zomereik en nog diverse andere zaken. Als je er zeer veel last van hebt is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
schors van de zomereik?
sorry maar met smeerseltjes en dergelijke zijn aambeien helaas niet te verhelpen, net als spataderen dat niet zijn. ze kunnen hoogstens het "leed" wat verzachten.
Oud 22-12-2007, 18:59
Verwijderd
Precies, voorkom verstopping/moeizame ontlasting, dan gaat het wel weer over
Algemene tips voor een goede, makkelijk stoelgang zijn; genoeg vezels eten (zitten veel in groenten en fruit), eet regelmatig, ga ook regelmatig naar de wc, ga bij aandrang al het kan, ga het dus niet op lopen houden, want dat wordt het alleen maar moeilijker, en een lauw glas water iedere ochtend wil ook goed helpen je darmen op gang te brengen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 19:20
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
schors van de zomereik?
sorry maar met smeerseltjes en dergelijke zijn aambeien helaas niet te verhelpen, net als spataderen dat niet zijn. ze kunnen hoogstens het "leed" wat verzachten.
dat klopt. over het algemeen is het ook nogal een vergezochte geneesmethode.
Oud 22-12-2007, 19:21
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
ga ook regelmatig naar de wc
HAHAHAH hoe kan dat? ; je moet toch wanneer je moet?
Oud 22-12-2007, 19:24
Verwijderd
Citaat:
HAHAHAH hoe kan dat? ; je moet toch wanneer je moet?
Genoeg mensen die dan níet gaan hoor Het beste kan je een soort ritme proberen te maken, door dus bijvoorbeeld iedere ochtend te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 07:25
)Vampje(
)Vampje( is offline
Van die zwarte pruimen schijnen te helpen je ontlasting minder hard te maken. En sinaasappelsap.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 17:27
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Genoeg mensen die dan níet gaan hoor Het beste kan je een soort ritme proberen te maken, door dus bijvoorbeeld iedere ochtend te gaan.

ooh, op die manier, nee, vond het wel een beetje vreemd
Oud 23-12-2007, 17:27
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Van die zwarte pruimen schijnen te helpen je ontlasting minder hard te maken. En sinaasappelsap.
dat zal komen door de hoeveelheid vezels die er in zitten

Regels voor berichten