![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik google op visus ed hebben ze het over idd gezichtsscherpte, maar ook over normale brillen en lenzen...en heeft bijziend en verziend zijn ook niet te maken met je gezichtsscherpte? (Maar misschien klets ik wel uit m'n nek, zoveel weet ik er ook weer niet van af.
![]() Mijn oogsterkte is trouwens ook niet afgenomen, maar ik kan ook niet scherp zien...ik heb alleen geen flauw idee of ze het toen 'visus' of iets anders genoemd hebben... |
![]() |
|
De normale (met lens of bril te corrigeren) afwijking in dioptrie wordt veroorzaakt doordat je ooglens niet genoeg kan corrigeren voor de afstand, niet scherpstelt. Maar als (bijv.) je netvlies of oogzenuw beschadigd wordt, dan helpt zo'n corrigerende lens natuurlijk niet. Dan zie je op elke afstand gewoon minder.
Kennelijk is dat laatste dus waar xxceline last van heeft. Een brilglas met prisma zorgt er trouwens voor dat er meer licht in je ogen valt, zoals bij een verrekijker. Dit kan een verlies aan receptoren compenseren. Lastig allemaal, ik heb er zelf geen ervaring mee.
||
Citaat:
![]() Heel fijn allemaal, want het is niet meer goed te maken. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Scratchy Supersaaids #1333 Verwijderd | 500 | 08-03-2011 22:07 | |
Vrije tijd |
Werken bij de politie (alleen agenten, agenten in opleiding en toekomstige agenten) Verwijderd | 8 | 28-01-2011 22:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lui oog ? Stinger | 24 | 25-05-2002 15:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
Flauwvalen, hoe zit dat nu precies?! Snufje | 12 | 21-02-2002 15:46 | |
ARTistiek |
Innerlijke Arena dystopia | 0 | 12-11-2001 18:36 |