Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je toen later even gelezen had, dat Starley mij vertelde dat er geen signalement was, maar wel een Aziatisch meisje was opgepakt, dan kan je ook lezen wat ik daarop antwoordde. Namelijk dat ik uit het verhaal opmaak dat het niet zeker was dat er één dief was en dat men niet met meerderen was (en voordat je over die getuige begint, lees eerst mijn stukje dan eens na, want daar had ik ook al antwoord opgegeven) en dat ze dus voor de zekerheid deze twee aziatische meisjes ook even ondervroegen, aangezien zij op hetzelfde moment, vlakbij dat andere meisje waren, waarschijnlijk even oud en ze zusjes/vriendinnen konden zijn. Zo gek is dat toch niet?
||
Citaat:
of zijn we al weer aan het discrimineren als we ervanuit gaan dat de mogelijkheid zeer reeel is dat mensen met een bepaalde nationaliteit met elkaar om gaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien: Probeer je nou eens een beetje in te leven in de ander. Hoe denk jij zelf dat jij je in Starley's situatie zou voelen? |
![]() |
||
Citaat:
dan zou het wel erg makkelijk worden om winkeldiefstal te plegen he ![]() en als ik in die situatie zat zou ik het relativeren en me er echt niet al te druk om maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
als starley gelijk de inhoud van haar tas had laten zien was er vast nix aan de hand geweest.
maar nee hoor, gelijk weer grote mond van inbreuk op privicy en discriminatie, zoals ik eerder al zei, de meest verneukte woorden van de Nederlandse taal. We hebben programmas als big brother en temptation island, en toch blijft mn lullen over gebrek aan privicy, OK het verschilt wel per individu. ik ben ook eens een keer aangehouden omdat ik leek op een verdachte in een schietpartij, kdee niet moeilijk en mocht gelijk weer gaan. NIET ZO JANKUUUHHH!!!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien heeft dat andere meisje wat verzonnen ofzo....
||
Citaat:
![]() man, als je dat meisje toch niet kent en je niks gedaan hebt maak je het jezelf alleen maar moeilijk door tegen te werken. er was in mijn ogen een redelijke "verklaring". stel dat er een punker iets had gestolen en er nog 2 punkers (of skinheads of wat dan ook) rondliepen in die winkel, dan kan je toch wel begrijpen dat de politie die 2 voor de zekerheid ook controleert! ze brachten het hooguit een beetje op een domme manier |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
als er een aziatisch omatje of een volwassen aziatische man had gelopen hadden ze die vast niet verdacht, leeftijd en geslacht speelden ook vast wel mee he.
als je zo redeneert als jou maak je winkeldiefstal tot een simpele opgave. iemand had hiervoor al genoemd dat zakkenrollers en winkeldieven enzo vaak in groepjes opereren (met mensen van veelal dezelfde etniciteit). zo zou een groepje asielzoekers wel heeeeeel makkelijk een winkel leeg kunnen roven he (waarmee ik niet wil insinueren dat ze dat ook doen in werkelijkheid). maar stel dat er een punker iets had gestolen en er nog 2 punkers liepen in de zaak, mogen ze die dan wel aanhouden? in dat geval hebben zouden we hier dan weer een prachtig voorbeeld van positieve discriminatie hebben. Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 10:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|