Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2008, 20:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, ik koop nooit chocolade of chocolademelk. Of het moet zo'n reep zijn als ik gestrand ben op een station en heel erg honger heb o.i.d.

Hoe dan ook staan de misdaden van de FARC - waar je wel wat aan kunt doen door geen coke te gebruiken - in geen verhouding tot de slavernij in Ivoorkust, te meer omdat die veroorzaakt wordt door de overheid aldaar, waar je geen directe invloed op uit kunt oefenen.
ach of het nu om cacao, diamant, goud, olie of coke gaat punt is dat het simpelweg onmogelijk is.
Oud 05-03-2008, 20:05
Verwijderd
Citaat:
ach of het nu om cacao, diamant, goud, olie of coke gaat punt is dat het simpelweg onmogelijk is.
Wat is simpelweg onmogelijk?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 23:26
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat is simpelweg onmogelijk?
om de gebruikers van het relatieve product te overtuigen geen van deze producten te gebruiken voor 'de betere wereld'
Oud 06-03-2008, 08:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, ik koop nooit chocolade of chocolademelk. Of het moet zo'n reep zijn als ik gestrand ben op een station en heel erg honger heb o.i.d.

Hoe dan ook staan de misdaden van de FARC - waar je wel wat aan kunt doen door geen coke te gebruiken - in geen verhouding tot de slavernij in Ivoorkust, te meer omdat die veroorzaakt wordt door de overheid aldaar, waar je geen directe invloed op uit kunt oefenen.
Je vergist je in de crisis van Ivoorkust. Mensen worden vermoord omdat ze cacaoplantenvelden bezitten. Er is een hele racistische ideologie het leven in geroepen als gevolg hiervan.

maar verder ben ik het wel met je eens, hoor. Het is alleen geen realistisch beeld om te veronderstellen dat iedereen dan maar van de 1 op de andere dag geen coke meer snuift. Misschien het feit dat het niet legaal is, maakt het ook alleen maar aanlokkelijker om er veel geld uit te slaan (met alle gevolgen van dien).
Oud 06-03-2008, 09:05
Gatara
Gatara is offline
Als ik de legers van de drie landen bekijk, betwijfel ik overigens dat er een oorlog komt. Het lijkt me meer gezeik te zijn dan wat anders

Colombian apology rejected

Charges fly in Washington meeting with Venezuela, Ecuador

Wednesday, March 5, 2008 9:07 AM
By Toby Muse
Associated Press

CUCUTA, Colombia -- Venezuela and Ecuador reinforced their borders with Colombia yesterday as the three nations traded increasingly bitter accusations over Colombia's cross-border strike on a leftist guerrilla base in Ecuador.

Rejecting a Colombian apology as insufficient, Ecuador sought international condemnation of the attack during an emergency meeting of the Organization of American States, convened in Washington to help defuse one of South America's most volatile crises in years.

Venezuela's justice minister declared that war "has already begun."

Ecuador's president, Rafael Correa, called his Colombian counterpart, Alvaro Uribe, a "bald-faced liar." Uribe demanded the International Criminal Court try Venezuelan President Hugo Chavez for genocide. President Bush accused Chavez of "provocative maneuvers."

Colombia said documents found at the base showed rebels wanted to make a radioactive dirty bomb. But the documents it shared with reporters didn't support the allegation, indicating instead that the rebels were trying to buy uranium to resell at a profit.

Uribe said Chavez should be prosecuted, accusing him of financing the Revolutionary Armed Forces of Colombia, or FARC. Uribe cited the documents in a laptop seized in rebel spokesman Raul Reyes' jungle camp that Uribe said showed Venezuela recently made a $300 million payment to the rebels.

Venezuela and Ecuador dismissed the allegations as lies.

It's mostly a war of words, and other nations tried yesterday to keep it that way, although many said Colombia was wrong to send troops into Ecuador. Saturday's raid killed 23 guerrillas, including Reyes, who was engaged in hostage talks with Venezuela, France and other countries.

Despite troop movements and general saber rattling, Uribe said he would not allow his nation to be drawn into open war. His more than 250,000 U.S.-equipped, trained and advised soldiers, however, would outnumber the 172,000 active troops Venezuela and Ecuador have between them.

"Colombia has never been a country to go to war with its neighbors," Uribe said. "We are not mobilizing troops, nor advancing toward war."

Venezuela was sending about 9,000 soldiers -- 10 battalions -- to the border region as "a preventive measure," said retired Gen. Alberto Muller Rojas, a former top Chavez aide. Ecuador said it sent 3,200 troops to the border on Monday.

Venezuela's agriculture minister, Elias Jaua, said Venezuela had closed the border -- which sees annual trade worth $5 billion -- to imports and exports. Leonardo Mendez, a spokesman for a Colombian cargo transport association, said 300 vehicles, including trucks carrying food, shoes, ceramics and other products, were stuck.

Extra Venezuelan National Guard troops were stationed at the frontier bridge in steamy Cucuta, where 70 percent of cross-border trade occurs. Soldiers there searched people crossing from Colombia and turned away Colombian tractor-trailers, though they did let at least one truck in because it carried food. Venezuela has been suffering from shortages of milk, meat and other foodstuffs, which it imports from Colombia.

Ecuador's $1.8 billion annual trade with Colombia continued freely yesterday, said Carlos Lopez, Ecuador's undersecretary of immigration.

In Washington, Ecuador's foreign minister, Maria Isabel Salvador, said Colombia's apology wasn't enough and demanded that the OAS condemn the incursion, appoint a commission to investigate it and call an urgent meeting of the region's foreign ministers in the next week.

Several Latin American leftist leaders have suggested that the United States was intimately involved in executing the raid by 60 Colombian commandos that killed Reyes. Colombian military officials have said in the past that U.S. satellite intelligence and communication intercepts have been key to putting the FARC on the defensive.

Yesterday, a spokesman for the U.S. Southern Command would neither confirm nor deny American military participation.
http://www.dispatch.com/live/content...1.html?sid=101
Oud 06-03-2008, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Je vergist je in de crisis van Ivoorkust. Mensen worden vermoord omdat ze cacaoplantenvelden bezitten. Er is een hele racistische ideologie het leven in geroepen als gevolg hiervan.
Hoe valt dit niet te rijmen met het feit dat de uiteindelijke schuld ligt bij de overheid van Ivoorkust? Het principiële verschil zit 'm in het feit dat er geen vraag is naar chocolade dat specifiek door slaven is geproduceerd, maar wel naar cocaďne. Een andere optie is natuurlijk het legaliseren van cocaďne, maar dat is wel erg onrealistisch.
Citaat:
maar verder ben ik het wel met je eens, hoor. Het is alleen geen realistisch beeld om te veronderstellen dat iedereen dan maar van de 1 op de andere dag geen coke meer snuift. Misschien het feit dat het niet legaal is, maakt het ook alleen maar aanlokkelijker om er veel geld uit te slaan (met alle gevolgen van dien).
Dat veronderstel ik dan ook nergens, maar als een dergelijke campagne leidt tot een daling van het gebruik met een paar procent is het al een succes.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 11:22
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat veronderstel ik dan ook nergens, maar als een dergelijke campagne leidt tot een daling van het gebruik met een paar procent is het al een succes.
dat zal het echter niet, zeker niet als de VS door blijft gaan met het gecontroleerd invoeren van coke
Oud 06-03-2008, 11:26
Verwijderd
Citaat:
dat zal het echter niet, zeker niet als de VS door blijft gaan met het gecontroleerd invoeren van coke
Zo zo, je bent helderziend?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 11:35
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zo zo, je bent helderziend?
coke gebruik is een verslaving, zolang het voorhandig is zal het gebruik hoogstens toennemen
Oud 06-03-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
coke gebruik is een verslaving, zolang het voorhandig is zal het gebruik hoogstens toennemen
Ja, want historisch gezien is het gebruik van alle verslavende middelen alleen nog maar toegenomen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 11:44
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, want historisch gezien is het gebruik van alle verslavende middelen alleen nog maar toegenomen.
ok, vertel me eens, aangezien jij hier de expert ben op het gebied van verslaafden, hoe je wereldwijd de verslaving en het gebruik wil verminderen ik geloof dat er heel wat overheden te springen staan om je advies want dan kan er een hoop minder geld naar het bestrijden ervan

en om je vraag je beantwoorden: nee soms verminderd maar meestal alleen als er een andere soort drugs in de plaats komt (coke => meth)

ter voorbeeld:

dit kan natuurlijk betekenen dat de politie harder is gaan werken

Laatst gewijzigd op 06-03-2008 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
ok, vertel me eens, aangezien jij hier de expert ben op het gebied van verslaafden, hoe je wereldwijd de verslaving en het gebruik wil verminderen ik geloof dat er heel wat overheden te springen staan om je advies want dan kan er een hoop minder geld naar het bestrijden ervan
Nou, het gebruikelijke linkse verhaaltje.

Dus: goede voorlichting en hopen dat mensen niet aan de drugs gaan.
Citaat:
en om je vraag je beantwoorden: nee soms verminderd maar meestal alleen als er een andere soort drugs in de plaats komt (coke => meth)
Dit zou impliceren dat het percentage drugsgebruikers in iedere populatie constant is. Een belachelijke suggestie.
Citaat:
ter voorbeeld:
[afbeelding]
Er is inderdaad een stuk meer geld gegaan naar de "war on drugs", vooral onder Reagan (je ziet een scherpe toename in de jaren '80). Onder Jimmy Carter was cannabis in bepaalde staten legaal (mediwiet is dat overigens nog steeds in sommige staten).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 12:27
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou, het gebruikelijke linkse verhaaltje.

Dus: goede voorlichting en hopen dat mensen niet aan de drugs gaan.Dit zou impliceren dat het percentage drugsgebruikers in iedere populatie constant is. Een belachelijke suggestie.Er is inderdaad een stuk meer geld gegaan naar de "war on drugs", vooral onder Reagan (je ziet een scherpe toename in de jaren '80). Onder Jimmy Carter was cannabis in bepaalde staten legaal (mediwiet is dat overigens nog steeds in sommige staten).
ok mee eens, maar geven we niet al jaren en jaren enorme bedragen uit aan voorlichting en zien we niet tegelijkertijd dat dit misschien wel een beetje uitmaakt maar dat het nu niet perse tot gevolg heeft dat drugsgebruik zodanig verminderd dat we er wat aan zouden hebben met betrekking tot al die vervelende situaties in de wereld...?

uiteraard is dat percentage niet constant, dat heeft o.a. te maken met de prijs, of het gemakkelijk te krijgen etc.
ik neem aan dat dit percentage (afgezien van kleine schommelingen) redelijk constant is alleen dat de soort drugs die gebruikt wordt kan stijgen of dalen t.o.v. andere drugs: (door prijs of voorhandigheid etc)

natuurlijk zou je met enorm veel geld en inspanning het misschien voor elkaar krijgen een vermindering te bewerkstelligen die de moeite waard is maar de vraag is dan nog steeds of de kosten niet de pan uit zullen reizen

probleem is dat verschillende politiek leiders over heel de wereld enorme belangen hebben bij de handel in drugs, en dus eigenlijk geen vermindering willen
Oud 06-03-2008, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom je daar snerend over doet als het inderdaad een factor is. New York zag bijvoorbeeld een grote stijging van het aantal arrestaties met een zero tolerance beleid. Maar goed, voor een deel waren dat gewoon kindjes die ook een keer een joint op zak hadden, die vervolgens in een ware massahysterie onder rechtshandhavers behandeld worden alsof ze hardcore drugscriminelen zijn, terwijl daar vroeger niet tegen opgetreden werd.

Dat zegt in zijn geheel niets over de drugssmokkel vanuit Colombia.

De DEA heeft echter wel naar drugsoort gespecificeerde cijfers, die enigsinds een inkijk geven in het smokkelvolume, onder voorbehoud van fluctuaties in het percentage van de gesmokkelde drugs die onderschept worden:
http://www.usdoj.gov/dea/statistics.html#seizures
Oud 06-03-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
ok mee eens, maar geven we niet al jaren en jaren enorme bedragen uit aan voorlichting en zien we niet tegelijkertijd dat dit misschien wel een beetje uitmaakt maar dat het nu niet perse tot gevolg heeft dat drugsgebruik zodanig verminderd dat we er wat aan zouden hebben met betrekking tot al die vervelende situaties in de wereld...?
Voorlichting kan heel effectief zijn. De Bob-campagne is bijvoorbeeld een groot succes.
Citaat:
uiteraard is dat percentage niet constant, dat heeft o.a. te maken met de prijs, of het gemakkelijk te krijgen etc.
ik neem aan dat dit percentage (afgezien van kleine schommelingen) redelijk constant is alleen dat de soort drugs die gebruikt wordt kan stijgen of dalen t.o.v. andere drugs: (door prijs of voorhandigheid etc)
Dat neem je aan. Kun je het ook onderbouwen?
Citaat:
natuurlijk zou je met enorm veel geld en inspanning het misschien voor elkaar krijgen een vermindering te bewerkstelligen die de moeite waard is maar de vraag is dan nog steeds of de kosten niet de pan uit zullen reizen
Klopt. Daarom moet je ook bij iedere campagne evalueren of het effect heeft. Dat kan soms alleen lastig zijn, omdat drugsgebruik door veel verschillende factoren wordt beďnvloed.
Citaat:
probleem is dat verschillende politiek leiders over heel de wereld enorme belangen hebben bij de handel in drugs, en dus eigenlijk geen vermindering willen
Juist daarom is voorlichting zo belangrijk, en heeft het bestrijden van handel geen zin.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 19:16
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom je daar snerend over doet
dat is aan mij

Citaat:
De DEA heeft echter wel naar drugsoort gespecificeerde cijfers, die enigsinds een inkijk geven in het smokkelvolume, onder voorbehoud van fluctuaties in het percentage van de gesmokkelde drugs die onderschept worden:

http://www.usdoj.gov/dea/statistics.html#seizures
buiten Mary-J zie ik voornamelijk stijgende lijnen

Citaat:
kazet:
Dat neem je aan. Kun je het ook onderbouwen?
Die cijfers zijn moeilijk te vinden maar ik weet wel dat men bij hulpinstellingen enorm vaak dezelfde mensen terug zien, het is enorm lastig om clean te blijven
hetzelfde gebeurt bij draaideurcriminelen

Hoe dan ook er is geen geslaagd antwoord op het gebruik van drugs dus we kunnen ons er beter bij neerleggen dat een bepaald percentage gebruiker blijft en niet een nutteloze discussie erover voeren
Oud 06-03-2008, 19:37
Verwijderd
Citaat:
buiten Mary-J zie ik voornamelijk stijgende lijnen
Wat dus waarschijnlijk duidt op een toename van de uitgaven aan de war on drugs. (of in elk geval het "succes" ervan)
Citaat:
Die cijfers zijn moeilijk te vinden maar ik weet wel dat men bij hulpinstellingen enorm vaak dezelfde mensen terug zien, het is enorm lastig om clean te blijven
hetzelfde gebeurt bij draaideurcriminelen
Zeker, maar de junks zijn maar een klein deel van het totaal aantal gebruikers.
Citaat:
Hoe dan ook er is geen geslaagd antwoord op het gebruik van drugs dus we kunnen ons er beter bij neerleggen dat een bepaald percentage gebruiker blijft en niet een nutteloze discussie erover voeren
Je hebt nog niet aannemelijk gemaakt dat er geen geslaagd antwoord is op het gebruik van drugs.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat dus waarschijnlijk duidt op een toename van de uitgaven aan de war on drugs. (of in elk geval het "succes" ervan)
ja of niet

Citaat:
Zeker, maar de junks zijn maar een klein deel van het totaal aantal gebruikers. Je hebt nog niet aannemelijk gemaakt dat er geen geslaagd antwoord is op het gebruik van drugs.
ik ben ook niet degene die daar een antwoord op wil
Oud 06-03-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
ik ben ook niet degene die daar een antwoord op wil
Dan moet je geen beweringen doen die je noch met gegevens, noch met argumenten kunt onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:30
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dan moet je geen beweringen doen die je noch met gegevens, noch met argumenten kunt onderbouwen.
ik ken gebruikers
ik ken verslaafden
ik ken de straat

dus ik hoef op geen enkele manier wat dan ook te verdedigen, het enige wat ik zeg is dat het jou, de politiek leiders, god of wie dan ook nooit zal lukken genoeg mensen clean te krijgen om de problematiek in columbia te verminderen

erger nog, aangezien coke #1 export is in columbia zal het hoogstens de problemen verergeren
Oud 06-03-2008, 20:32
Verwijderd
Citaat:
ik ken gebruikers
ik ken verslaafden
ik ken de straat
Stoer!
Citaat:
dus ik hoef op geen enkele manier wat dan ook te verdedigen, het enige wat ik zeg is dat het jou, de politiek leiders, god of wie dan ook nooit zal lukken genoeg mensen clean te krijgen om de problematiek in columbia te verminderen
Ja, dat blijf je zeggen, maar vooralsnog ontbreekt onderbouwing. Als er minder coke gebruikt wordt, gaat er minder geld naar de FARC, waardoor ze minder wapens kunnen kopen e.d. Het lijkt me dat dit de problematiek zal verminderen, maar dat kan aan mij liggen.
Citaat:
erger nog, aangezien coke #1 export is in columbia zal het hoogstens de problemen verergeren
Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 01:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Moet jij eens opletten of dat kan.

Tja, we moeten junks die een probleem vormen dan wel a la Trainspotting keihard laten afkicken, of het nu een ontspoorde jongere, gestoorde feestganger met dagelijks cokegebruik of een te drukke zakenman is, maar het kan wel degelijk.

Niks geen gezeik van belang van de client voorop zoals de holle uitleg van dat idee nu is, of watjesprotocollen die maar wat om het probleem heen dralen. Nadat mensen daar doorheen zijn en weer op de rails staan mogen ze weer bepalen wat ze zelf gaan doen, maar tot die tijd is het gewoon geen gezeik maar afkicken.
Oud 07-03-2008, 07:08
arPos
arPos is offline
dus dan heb je 24uurs bewaking nodig met meerdere begeleiders...
Oud 07-03-2008, 12:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dus dan heb je 24uurs bewaking nodig met meerdere begeleiders...
Waarom dat nu weer? Alles dat nodig is, is een deur met een slot erop. Dat is nu het mooie aan afkicken: het gaat vanzelf, alles dat je hoeft te doen, is iets niet doen.
Oud 07-03-2008, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Colombia doodt weer een FARC-leider

Het Colombiaanse leger heeft opnieuw een leider van de rebellenbeweging FARC gedood. Iván Ríos kwam om bij gevechten in het midden van het land.

Het is de tweede keer binnen een week dat Colombia een belangrijke slag slaat in de strijd tegen de FARC. Zaterdag werd Raul Reyes gedood in het oerwoud van Ecuador. Dat leidde tot grote onrust in Zuid-Amerika. Ecuador en Venezuela verweten Colombia dat het een oorlog riskeert en lieten troepen oprukken naar de grens.

Na die twee landen besloot vandaag ook Nicaragua om de diplomatieke banden met Colombia te verbreken.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...1A3F262C6.html
Oud 07-03-2008, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan is er daarna geen koper maar wanneer de Nederlandse Antillen op marktplaats.nl worden gezet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 17:50
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom dat nu weer? Alles dat nodig is, is een deur met een slot erop. Dat is nu het mooie aan afkicken: het gaat vanzelf, alles dat je hoeft te doen, is iets niet doen.
ja behalve dat ze dan para worden en zichzelf wat aandoen, op een gegeven moment kan je lichaam niet meer zonder en zal je langzaam moeten afbouwen, psycholoog erbij etcetc
Oud 08-03-2008, 18:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als ik de legers van de drie landen bekijk, betwijfel ik overigens dat er een oorlog komt. Het lijkt me meer gezeik te zijn dan wat anders
En gelukkig maar:

Deal Ends Threat Of South America War

Updated:17:21, Saturday March 08, 2008
The threat of war has been averted in South America after the presidents of Colombia, Ecuador and Venezuela agreed to end a border dispute.

The tension erupted last Saturday when Colombia carried out a raid inside Ecuador to kill a rebel FARC leader.

The dispute then spread across the region with leftist allies Venezuela and Nicaragua joining Ecuador in cutting relations with Colombia.

Venezuela and Ecuador sent troops to their borders with Colombia, which is the closest US ally in the area.

It could have been the first military conflict between countries in the region since Peru and Ecuador fought briefly over their border more than a decade ago.
Advertisement

Now the latest row has been resolved at a Dominican Republic summit despite Ecuadorean President Rafael Correa calling his Colombian counterpart Alvaro Uribe a liar.

Mr Correa said: "This incident that has caused so much damage (is) resolved." He then stood up and shook hands with Mr Uribe.

Venezuelan President Hugo Chavez joined in shaking Mr Uribe's hand and applauded loudly and smiled.

The peace deal came after Mr Uribe apologised to Mr Correa under pressure from other Latin American governments.
Ecudorean troops near border

The Colombia leader also guaranteed his country would not make similar raids if his neighbours co-operated in the fight against the Revolutionary Armed Forces of Colombia, or FARC.

Mr Uribe had said the raid inside Ecuador showed evidence of links between Mr Correa and the Marxist rebels, sparking a fierce denial from the leftist Ecuadoran president.

The resolution was a diplomatic victory for Latin America, whose governments from Mexico to Brazil managed the crisis by pushing negotiations and took advantage of their previously scheduled summit to force the sides to talk.
http://news.sky.com/skynews/article/...,00.html?f=rss
Oud 08-03-2008, 19:13
Verwijderd
Ik vraag me af wat nu precies de inhoud was van die deal.

Zoiets als: "niet meer zeuren over onze banden met de FARC en dan blijven we ook lief tegen jou"?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 00:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ja behalve dat ze dan para worden en zichzelf wat aandoen
Je schrijft het alsof dat een probleem zou vormen. Waarom?

Overigens blijkt de vork in geval van die tweede dode Farc leider iets anders in de steel te zitten:

FARC-commandant door FARC gedood

BOGOTA - Een commandant van de Colombiaanse terreurbeweging FARC, Iván Ríos, is door zijn eigen mensen vermoord. Dat maakte het Colombiaanse radiostation Caracol vrijdag bekend. Caracol baseert zich op bronnen in het presidentiële paleis.

Ríos zou door drie van zijn eigen bodyguards zijn vermoord. Zijn commando-eenheid vocht al drie weken tegen het Colombiaanse leger. Omdat het leger de FARC zo op de hielen zat, verbood Ríos zijn mensen om vuur te maken om niet de aandacht te trekken. Daarom konden ze niet koken. Het drietal dat Ríos doodde hakte zijn hand af bij wijze van bewijs en ging naar de dichtstbijzijnde legerbasis.

http://www.ad.nl/buitenland/2116845/...RC_gedood.html
Oud 09-03-2008, 08:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat nu precies de inhoud was van die deal.

Zoiets als: "niet meer zeuren over onze banden met de FARC en dan blijven we ook lief tegen jou"?
"(...)The statement approved by the presidents notes that Colombian President Alvaro Uribe apologized for the March 1 raid inside Ecuadorean territory that killed 25 people including a senior rebel commander, and that he pledged not to violate another nation's sovereignty again.

But it also commits all the countries to fight threats to national stability from "irregular or criminal groups," a reference to Colombia's accusation that its two neighbors have ties to rebels.

The agreement didn't eliminate the causes of the crisis: a Colombian insurgency that has spilled across its borders, and a stalemate over international efforts to facilitate a swap of rebel-held hostages for imprisoned guerrillas. (...)"
http://abcnews.go.com/International/...ory?id=4415784
Oud 09-03-2008, 21:29
Verwijderd
Ja, maar wat in die statement staat hoeft natuurlijk niet per se hetzelfde te zijn als wat er achter gesloten deuren is besproken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:47
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
The Guardian 19 March, 2008

US blocks Venezuelan purchase of food

"The war with the US has already begun and they are blocking our purchases of food", Venezuelan Minister Ramón Rodríguez Chacín told viewers on Venezuelan TV on March 12. His statement came at a time when the US is threatening to add Venezuela to its list of "terror-sponsoring" states and some Senators are calling for a full blockade of the country.

The Venezuelan minister, speaking on the program Counter Coup in Synthesis, accused the US of blocking purchases by the government, especially of food, from foreign sources. Venezuela’s economy is essentially oil-based. It imports around 70 percent of its food products. The blocking of food supplies is just one of the methods being used by the US in its attempts to undermine the popularity of the government and destabilise the internal situation there.

Rodríguez told viewers that for some time the US has exercised an informal blockade against Venezuela. The government has also had difficulty acquiring spares for military equipment and other items important to the national interest.

This, he added, was part of the war declared by Washington on the Bolivarian Revolution and it combines with the paramilitary offensive in Venezuela and the actions of the Opposition.

US President Bush last week accused Venezuela’s president Hugo Chávez of backing "terrorists" in Colombia. Since Colombia’s brutal bombing of a Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC)* camp in Ecuador on March 1, the US administration’s propaganda machine has been churning out lies to discredit the progressive governments of Venezuela and Ecuador.

Ecuadorian president Rafael Correa has strongly denied accusations that his country has harboured FARC forces. Those making such accusations were attempting to destabilise Ecuador and force Ecuador to join Plan Colombia, Correa said.

Plan Colombia is part of the US’s bogus war on drugs, where billions of dollars are given to puppet governments to fight progressive forces in their countries.

The Colombian government has since apologised for its actions on the sovereign territory of Ecuador, but diplomatic relations with Colombia are still cool after the bombing of its territory and the deaths (in fact cold-blooded assassination) of around 21 people in a FARC camp, including three Mexican students.

The FARC members killed in the March 1 attack include commander and international spokesperson Raúl Reyes, who was a member of the organisation’s secretariat. They were involved in the humanitarian exchange of prisoners in Ecuador. In the previous week FARC had unilaterally released four prisoners, demonstrating good will and a genuine desire for peace.

On the day of the bombing, three personal envoys of French President Nicolas Sarkozy were in Ecuador and due to visit the camp for negotiations for the release of Ingrid Betancourt who holds dual French and Colombian citizenship.

The Interpress Service News Agency reports that the envoys were phoned on the morning of March 1 by Colombian Peace Commissioner Luis Carlos Restrepo who warned them not to go to the meeting with Reyes as they would be in danger.

Since the attack, more information has come to light indicating that the precision bombing was a well planned, pre-meditated and high tech operation. Questions are being raised about the capability of Colombian forces to have executed such a strike without the involvement of the US.

Whether the US was directly or indirectly behind the attack, politically it is behind the Uribe government of Colombia.

In addition to receiving billions of dollars in military funding and other assistance, Colombia has sent more than 10,000 soldiers to train at the US’s notorious School of Americas (SOA). SOA Watch reports that its graduates have been involved in massacres, the killing of striking workers, assassinations, torture and other crimes.

The current head of the Colombian Army, Mario Motoya Uribe, is a former instructor at the SOA, and is reportedly associated with the paramilitary that do much of the dirty work for the Colombian government.

SOA Watch notes that nearly four million people have been displaced, mostly by the illegal paramilitary groups. "These vigilante groups, which often work in collaboration with Colombia’s military, are responsible for the ‘disappearances’ of more than 15,000 people. They have murdered more than 1,700 indigenous farmers and organisers, 2,500 union workers and nearly 5,000 members of the Union Patriótica movement. The violence has resulted in the displacement of thousands of Afro-Colombian and independent farmers from their lands. Victims of the paramilitaries are routinely tortured before being killed," SOA Watch reports. (www.soaw.org)

It is these acts of terror and a regime of fear and violence from which FARC is fighting to liberate workers and peasants.

*FARC is both an army and a communist party, fighting for a socialist Colombia. The US and European Union have listed it as a terrorist organisation and spread endless lies about its activities. The true terrorists, the narcotic agencies and those who murder civilians, are to be found in the US-backed Colombian government and government-backed paramilitaries. FARC is a belligerent force in a four-decade long civil war.

Bron: http://www.cpa.org.au/garchve08/1358venez.html
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:54
Kitten
Kitten is offline
Je hebt ook helemaal geen last van bevooroordeeldheid, he?

Offtopic: Hendrikxxx incoming I guess

Offtopic: Don't feed the troll
Oud 19-03-2008, 17:27
Verwijderd
Oh god, toch niet weer MA hč?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Oh god, toch niet weer MA hč?
Que?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 19:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Que?
Mark Almighty en diens latere onderkoffers waren fanatieke aanhangers van Chavez.

Die bediende zich ook vaak van grote lappen tekst van schimmige actiegroepen, ondersteunt met partijdige bronnen die naar elkaar verwijzen in een cirkeltje zonder dat eentje betrouwbaar of echt onderbouwd werd, dus dat duidt inderdaad wel op een koffer van Mark Almighty.

Ik zie tal van hilarische stukken in die tekst, maar ik ga niet eens de moeite doen die Engelse copypaste te weerleggen als de nieuwste aanhanger van dictator Chavez op dit forum niet eens de moeite doet samen te vatten, te vertalen, of onderbouwing te leveren voor tal van belachelijke beschuldigingen in dat stuk.
Oud 19-03-2008, 19:21
Verwijderd
Oooooh Mark Almighty Ik legde de link niet . Thanks
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 02:37
Hugo Chávez
Hugo Chávez is offline
Que? Ik ben helemaal geen dictator. Ik ben ook niet almachtig. Ik ben democratisch gekozen door de pueblo van Venezuela! Dat hebben het Carter Center en Europese waarnemers zelf gezegd. Ik heb de wil van de pueblo gerespecteerd in het laatste referendum. Zie je dat een dictador al doen?

Ik heb onderhandeld met de FARC. Ik heb meerdere deprimente gijzelaars uit hun klauwen gered. Ik was de grote held. En nu gooit die estupido van een Uribe een bom op de man waarmee ik onderhandelde. Die facist wordt gesteund door Mr. Bush, de asesino uit de V.S. En waarom? Omdat Uribe niet wil dat Bétancourt vrijkomt, want zij is een rival van hem.

En attenzione: de bron was The Guardian. Beter opletten, mister T_ID. U bent ook een facist, dat zie ik wel in andere tema's op dit forum. U geeft geen donder om de inheemse pueblo van Latijns-Amerika, maar ik, Hugo Chávez, wél.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 10:31
Verwijderd
Ja dus.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 10:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 14:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En attenzione: de bron was The Guardian.
Deja vu kwadraat.
Oud 20-03-2008, 15:04
akumabito
akumabito is offline
roflcakejes...
Oud 20-03-2008, 15:18
Kitten
Kitten is offline
http://icanhascheezburger.com/2007/10/13/fail-2/
Oud 16-05-2008, 00:23
Gatara
Gatara is offline
Interpol: bestanden FARC zijn echt
Uitgegeven op vrijdag 16 mei 2008 om 00:00:16

(Novum/AP) - Colombia heeft niet geknoeid met computerbestanden van de omgebrachte FARC-leider Raul Reyes. Dat heeft Interpol, dat de bestanden heeft onderzocht, donderdag gezegd. De Venezolaanse president Hugo Chavez komt door de uitkomst van het onderzoek van Interpol onder druk te staan om uitleg te geven over zijn relatie met de FARC, de linkse Colombiaanse rebellenbeweging die Ingrid Betancourt en tientallen anderen heeft ontvoerd.

Colombia zei eerder dat uit de bestanden van Reyes' computer blijkt dat Chavez' regering de FARC van geld en wapens voorziet. Chavez heeft gezegd dat de bestanden nep zijn, maar die beschuldiging kan hij nu moeilijk handhaven. Chavez ontkent de FARC actief te steunen, maar sympathiseert wel openlijk met de rebellenbeweging. Eerder dit jaar wist hij de vrijlating van zes gijzelaars van de rebellen te bewerkstelligen.

Interpol heeft ook 983 bestanden uit de computer van Reyes gedecodeerd en het is daarom waarschijnlijk dat binnenkort meer onthullingen over de FARC volgen. Reyes kwam begin maart om het leven bij een aanval die het Colombiaanse leger uitvoerde op een FARC-kamp in Ecuador.
http://buitenland.nieuws.nl/510779/I...FARC_zijn_echt

oeps
Oud 29-07-2009, 09:23
hookee
hookee is offline
Ziezo, een up-je van een jaar..
Citaat:
Venezuela verbreekt relaties met Colombia
AMSTERDAM/CARACAS - 29-07-2009 - Venezuela trekt zijn ambassadeur uit Colombia terug en verbreekt voorlopig de betrekkingen met het buurland. Dat heeft de Venezolaanse president Hugo Chavez dinsdag tijdens een bijeenkomst met naaste medewerkers laten weten.

Venezuela neemt de maatregel na verse beschuldigingen van Colombia dat Venezuela de marxistische rebellenbeweging FARC steunt. Chavez sprak over 'nieuwe agressie' van de Colombiaanse regering.

Bogota maakte maandag bekend dat raketwerpers via Venezuela bij de FARC zijn beland. Een aantal antitankwapens van Zweedse makelij is gevonden in een kamp van de linkse rebellenbeweging in Colombia. De FARC gebruikte de wapens om vliegtuigen en helikopters van het Colombiaanse leger te beschieten.

De Colombiaanse regering denkt dat Chavez de wapens heeft doorgesluisd naar de FARC. De linkse populist noemde die beschuldigingen ongegrond en sprak over een 'grote manipulatie'. Zweden wil opheldering van Venezuela. Colombia heeft Venezuela er vaker van beschuldigd de FARC in de Colombiaanse jungle te steunen.

© Tiscali/ANP
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 11:49
Verwijderd
Geweldige gozer sowieso, die chavez
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 17:08
Verwijderd
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8179438.stm

Venezuelan election law approved
Deputies in Venezuela's National Assembly voting, 31 July 2009
Venezuela's National Assembly is packed with Hugo Chavez's supporters

Venezuela's National Assembly has passed an election law that critics say will favour the party of President Hugo Chavez in polls next year.

The law passed easily in the National Congress, which is dominated by supporters of Mr Chavez.

It allows the National Election Council to redraw voting district boundaries.

Meanwhile, Venezuela's media regulator ordered the closure of 34 radio stations amid a growing feud between the government and the private media.

The moves come amid accusations by the opposition that Mr Chavez is becoming increasingly autocratic, the BBC's Will Grant reports from Venezuela.

'Nothing to fear'

Supporters of the election law president say it is needed to better reflect the changing shape of grassroots politics in the country, which they say has become more localised and representative under Mr Chavez.

Indigenous communities would be better represented under the new system, they say.

The president's opponents say the law is an effort to prevent them from getting a foothold in the National Assembly, and that it would help Mr Chavez's United Socialist Party (PSUV) in congressional elections due next year.

Tomas Sanchez, one of a dozen deputies to vote against the bill, said he expected it to "change the district lines, mixing up places where the opposition is stronger with places where the PSUV usually wins, and thereby weaken the opposition".

But ruling party representative Iroshima Bravo said the opposition had "nothing to fear".

Announcing the closure of the radio stations, Diosdado Cabello, the head of the national regulatory agency, said they would have to stop transmissions once they were notified of the ruling.

It comes after public prosecutor Luisa Ortega Diaz proposed a tough new media law under which journalists could be imprisoned for publishing "harmful" material.

Some 240 radio stations in Venezuela are at risk of being closed for allegedly failing to hand their registration papers into the government ahead of a deadline last month.

---

Op naar de dictatuur!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten