Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 22:29
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
daar heb ik nogal "last" van. Ik vind het overgrote gedeelte van de mensheid zo ontzettend dom. Vanwege alles wat ze doen. Ik noem een voorbeeld van het Bush achterna rennen, ik noem oorlogen starten terwijl je van de geschiedenis kan leren dat het niks oplost...Dat je er alleen maar meer crëeert. Het liefst zou ik in mijn eentje zonder mensen om me heen in een huisje gaan wonen ergens in de highlands of op ijsland ofzo. Mijn vriend zou ik wel meewillen.
Ik snap mensen niet. Dingen die anderen heel normaal vinden, zoals mensen gedag zeggen die je alleen van school kent, vind ik belachelijk. Hou je mond als je op school ook amper wat zegt.
Mijn moeder is orthopedagoge, en die zegt dat ik niks zeg tegen mensen, behalve als ik ze vertrouw en aardig vind, en dat ik mensen afstoot als het ware. Dat is ook wel zo, als iemand op me af komt dan trek ik meteen muren om me op en reageer heel erg krampachtig.
Mja dit is gewoon een zeurtopic...Hebben jullie dit ook, of gehad?
Oud 06-11-2002, 22:38
Verwijderd
misantropia

i hate people, in z'n algemeenheid dan, they destroy the world
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:43
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ja, ik ken het wel.
Opzich doe ik wel aardig tegen die mensen maar ik houd ze altijd op afstand.
Er zijn gewoon heel weinig mensen die ik echt aardig/lief enzo vind.
Oud 06-11-2002, 22:59
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Mensen zijn ook dom, het overgrote deel dan.

Waarom denk je dat geschiedenisboekjes op school niet zo dik zijn?

Biljoenen mensen zijn gekomen en gegaan, de meesten zijn niet het vernoemen waard... Buiten die paar slimmen.

Da's gewoon de mensheid...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 23:16
Dhafar
Dhafar is offline
AAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!

Ik haat die fucking mensen. Bij mij is het niet meer een hekel. Al een hele tijd niet meer. Het is haat. Ben al jaren elk gevoel verloren behalve de haat. Zij hebben het van me afgenomen. Ik weet dat het fout is, maar ik kan er niets aan doen. De moordneigingen worden steeds sterker. Als ik over straat loop ben ik gewoon bewust aan het kijken wie ik zou kunnen doden. Als het zo doorgaat, kan het gewoon niet anders. Het zal gebeuren. Ik zit hier nu al een hele tijd mee. De eeuwige tweestrijd. Ben aan het verliezen, doet te veel pijn. Het is hun of ik. dood.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 23:27
Verwijderd
Ik gaf dat een tijdje geleden op. Waarom een hekel aan mensen hebben? Als jijzelf zo superieur bent, waarom ben jij dan degene die zich kwaad maakt?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 08:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik gaf dat een tijdje geleden op. Waarom een hekel aan mensen hebben? Als jijzelf zo superieur bent, waarom ben jij dan degene die zich kwaad maakt?
hehe, ja inderdaad. Goed zo ********.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 09:29
Eendje
Eendje is offline
hoezo zou je mensen haten? Er zijn veel dingen die je niet goed kan praten of waar je het niet mee eens kan zijn. Maar dat zijn gewoon de beslissingen van andere mensen (bush akties, of 2e wereld oorlog enz)

mens is nou eenmaal "egoïstisch" en denkt eerst aan zichzelf. Ook al lees je alle geschiedenis boeken over de fouten, maar als de persoon een keuze kan maken tussen het streven naar zijn doel, of niets doen, zal hij tog voor zijn doel gaan. Ligt eraan hoe die persoon is, en wat hij ervoor zal doen om zijn doel te bereiken...

Dat mensen elkaar gedag zeggen is meestal gewoon een soort beleefheid (veel mensen willen het niet eens maar doen het tog), maar zou het dan niet ontzettend saai zijn? als mensen maar langs elkaar lopen alleen met een blik van "damn wat kijkt die nou weer vaag naar me" Of heletijd met dezelfde mensen omgaan (op zich niets mis mee), ik bedoel hoe wilde je dan nieuwe mensen leren kennen?

Ik vind het jammer dat sommige mensen gelijk muren omzich heen gooien. Tenminste jammer voor de personen die je beter wilt leren kennen (niet allemaal zijn leuk tho) ...

kwak
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 09:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Ja, ik ken het wel.
Opzich doe ik wel aardig tegen die mensen maar ik houd ze altijd op afstand.
Er zijn gewoon heel weinig mensen die ik echt aardig/lief enzo vind.
GEFELICITEEEEEEEERD

Ik vind ook bijna iedereen dom, ik zie overal iets negatiefs bij mensen. Ik veroordeel mensen, ik beoordeel mensen en ze hebben binnen no time de stempel dom...
Oud 07-11-2002, 10:46
Rioto
Ik noem de meeste mensen gewoon Kudde dieren ..veel mensen heb geen mening daar heb ik wel een hekel aan ja
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:39
Verwijderd
Ik heb niet zozeer een hekel aan mensen, maar ik snap ze soms niet. Gisteren keken we bijvoorbeeld een film, dan zitten er twee mensen op de bank tijdens een gigantisch spannend stuk met open mond chips naar binnen te schrokken, dat begrijp ik gewoon niet... dan denk je toch gewoon écht niet aan de rest? Maar ja, wanneer ik me daaraan erger, ben ik minstens zo erg, dus erger ik me er niet meer aan, maar doe ik het zelf nog steeds niet...
En ik snap oorlogen ook echt niet, 't is precies wat we kinderen afleren in de zandbak (niet met zand gooien! gewoon praten!) maar volwassenen kunnen blijkbaar niet praten?!

Een voordeeltje is wel dat ik mensen graag wil begrijpen, ik wil alles van ze leren en weten, dus ook waarom ze bepaalde dingen doen of laten...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Cool, dat was dus precies wat ik me gisteren bedacht
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
dit bracht nou een op mijn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:17
iamcj
iamcj is offline
Ik denk niet dat je een hekel hebt aan mensen, maar dat je het vertrouwen in ze bent verloren.
Oud 07-11-2002, 12:28
mill's mess
mill's mess is offline
ach ja, een hekel hebben aan zoveel mensen lost niet veel op, je gaat je alleen maar ergeren.

Ik ken twee mensen waar ik echt een hekel aan heb (mmm, dit klinkt niet echt aardig ), de rest .... ja de 1 is wat dommer/slimmer dan de ander. ik trek me er niet zoveel van aan. Als we elkaar niet liggen jah dan liggen we elkaar niet. De moeite om de volgende keer 'hoi' te zeggen zal ik dan nog wel nemen, no matter.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 12:30
Eendje
Eendje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Een voordeeltje is wel dat ik mensen graag wil begrijpen, ik wil alles van ze leren en weten, dus ook waarom ze bepaalde dingen doen of laten...
ik ook ik ook alleen sommige mensen snap ik echt totaal niet...

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 13:40
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Je ziet, al die mensen sluiten zich bij ******** aan. Ik denk dat zij dezelfde mening delen als ******** en daarom gewoon hem volgen. Zo gaat het ook in de wereld. Jij valt echter buiten deze groep en kan niet zo zijn als zij. Daar ben je boos over, of je er eigenlijk wel bij wilt horen is een bijzaak. Dat is namelijk maar een extra emotie, het gaat om de onmacht en (misschien de afkeer)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Je ziet, al die mensen sluiten zich bij ******** aan. Ik denk dat zij dezelfde mening delen als ******** en daarom gewoon hem volgen.
We volgen hem niet; we delen gewoon zijn mening in dit onderwerp.

******** mag fijn gewoon nog alleen naar de WC; daar ga ik hem echt niet heen volgen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
******** mag fijn gewoon nog alleen naar de WC; daar ga ik hem echt niet heen volgen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 15:41
Q
Q is offline
Ja, over het algemeen vind ik mensen dom, arrogant, egoistische en het wordt alleen maar erger naar mijn mening. De maatschappij valt uit elkaar en de toenemende drukte zet mij ook aan het denken om een paar jaartjes te sparen en een huisje in Nieuw Zealand of Australie te kopen. Erg aardig al die vluchtelingen en noem het maar op, maar ik vind het persoonlijk te ver gaan. Je ziet aan alles dat de maatschappij psychische instabiel wordt. Een paar voorbeelden, geweld, psychische klachten bij jongeren, het eerder volwassen worden van jongeren, de druk op de economie, de drukte in steden en rondom. Nu is de persoon die zegt Nederland is vol meteen bestempeld als rassist. Maar ik zie telkens meer problemen komen... en ja er kunnen nog meer mensen bij. Maar dit wordt echt ongezond. Mensen vertrouwen elkaar niet meer, of slaan iemand zonder enige reden volledig de vernieling in. Huizen prijzen zijn gigantische hoog, zo hoog dat je als "normale" burger niet eens meer een huisje kan kopen of huren. Van alle kanten wordt je in de gaten gehouden en jezelf verdedigen mag ook niet. Ik voorzie alleen maar slechte dingen in de toekomst als dit door blijft zetten en die haat van jou zal alleen maar aanwakkeren. Door misbruik van anderen zijn de mensen met goede bedoelingen de dupe. Over een aantal jaar kunnen we de mensen die voor ons gezorgd hebben niet eens de respect tonen die ze verdienen, het geld is gewoon weg op. Als wij dadelijk bejaard zijn en het gaat op dit tempo door, waar moet je dan terecht.

Om terug te komen op jouw vraag/probleem, of ik mensen haat. In het algemeen niet, maar de maatschappij vertrouw ik niet. Aangezien ze nu roepen van, de maatschappij dat ben jij... tsja.

We zijn met TE veel mensen om te zeggen, kom jongens laten we lief zijn met elkaar. In een klein groepje lukt dat wel, zoals een dorpje ofzo. Maar hoe groter de groep hoe egoistischer ze zijn.

Nog een klein voorbeeldje waar ik me kapot aan erger.

Marokaanse jongeren kunnen we wel onderhouden en zelfs in praatgroepjes zetten, opnieuw opvoeden en noem alle geldverslindende oplossingen maar op, maar dadelijk onze eigen vader en moeder zorgeloze oude dagen geven niet? Dat idee, dat haat ik en de mensen die het voor ons verzieken. Maar als je om je heen kijkt zitten er zoveel aardige mensen tussen, ik zou zeggen zoek die mensen op... kijk verder dan de chaos en slechte dingen om je heen. Zie dat er ook nog mensen zijn je niet kunt haten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:56
plonkie
plonkie is offline
ik zie altijd het slechtste in mensen, vooral als je nu naar het nieuws kijkt: Pedo'd, kinderverkrachters, moordenaars, seriemoordenaars, gijzelingen, sluipschutters. Je siet het allemaal. je zou nie denken wa er allemaal nog meer omgaat in het hoofdje van een 12-jarige, maar da denk ik allemaal. en dan heb ik het nog nie eens over de problemen op school en vriendinnen.
Oud 07-11-2002, 17:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
Zie dat er ook nog mensen zijn je niet kunt haten.
Oud 07-11-2002, 18:55
trustfire
trustfire is offline
mensen zijn vaak heel anders als ik ben...
Maar ik heb dan niet dat ik die mensen nie moet, dat ook wel eens, maar meer dat ik mezelf de schuld geef...
Dat zij niet degene zijn die fout zijn maar ik..., dat ik hier een grote doos ben, da ben ik ook,...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:13
BlackMystery
BlackMystery is offline
heb eigenlijk een soort haat tegen het grootste deel van de mensheid
gewoon omdat ze allemaal blind rondlopen
zonder na te denken
allemaal oppvervlakkig
stoort me echt
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:07
Dhafar
Dhafar is offline
HAHA! Leuk altijd weer die reacties op zulke berichtjes. Vond het al veel te boring worden hierzo. Nee geintje.

Bovendien ik maak me niet kwaad hoor. Haalt niet weg dat ik ze alsnog dood wil hebben. 11 september kon ik mijn lol niet op. Kan er zelf niets aan doen, i am fucked up in life. En wanneer heb ik gezecht dat ik mezelf hoger schat dan de rest. Ik heb ooit gezecht dat ik jullie hoger schatte dan de rest, niet ik zelf.

Maakt allemaal toch niet uit. Ik sterf binnenkort toch.

Dead to the human race!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 21:16
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Dhafar schreef:
HAHA! Leuk altijd weer die reacties op zulke berichtjes. Vond het al veel te boring worden hierzo. Nee geintje.

Bovendien ik maak me niet kwaad hoor. Haalt niet weg dat ik ze alsnog dood wil hebben. 11 september kon ik mijn lol niet op. Kan er zelf niets aan doen, i am fucked up in life. En wanneer heb ik gezecht dat ik mezelf hoger schat dan de rest. Ik heb ooit gezecht dat ik jullie hoger schatte dan de rest, niet ik zelf.

Maakt allemaal toch niet uit. Ik sterf binnenkort toch.

Dead to the human race!!
LOL
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Q schreef:
*heel verhaal*
Maar nederland heeft ook van die muren, waaruit je kroketten en frikandellen en hamburgers kan trekken!

Dat dan weer wel! Da hebben ze nie in australie hoor!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:23
Verwijderd
Citaat:
ScarletWithin schreef:
Mijn moeder is orthopedagoge, en die zegt dat ik niks zeg tegen mensen, behalve als ik ze vertrouw en aardig vind, en dat ik mensen afstoot als het ware. Dat is ook wel zo, als iemand op me af komt dan trek ik meteen muren om me op en reageer heel erg krampachtig.
't zal idd meer zijn dat je het vertrouwen in de meeste mensen kwijt bent oid, je zegt hier zelf al dat je wel 'normaal' doet als je mensen vertrouwt en ze aardig vindt.

Er zijn zat mensen die niet met de massa mee lopen, gelukkig wel. Alleen degene met de grootste bek komt altijd in het nieuws, veel 'niet-meelopers' houden hun mond en daar weet je het dus niet van. En soms is het enkel 'aanpassen aan de maatschappij' en geen mee lopen.

Laat de mensen die je niet mag ed voor wat ze zijn, grote kans dat zij dat ook met jou doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:25
Q
Q is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Maar nederland heeft ook van die muren, waaruit je kroketten en frikandellen en hamburgers kan trekken!

Dat dan weer wel! Da hebben ze nie in australie hoor!
Ja maar dat hebben we waar ik woon ook niet en dat zie ik nie zo zitten, kroketten van misschien wel 8 weken oud te eten.... (Ik vang m'n eigen kroket daar wel )

Citaat:
Leonoor schreef:
't zal idd meer zijn dat je het vertrouwen in de meeste mensen kwijt bent oid, je zegt hier zelf al dat je wel 'normaal' doet als je mensen vertrouwt en ze aardig vindt.

Er zijn zat mensen die niet met de massa mee lopen, gelukkig wel. Alleen degene met de grootste bek komt altijd in het nieuws, veel 'niet-meelopers' houden hun mond en daar weet je het dus niet van. En soms is het enkel 'aanpassen aan de maatschappij' en geen mee lopen.

Laat de mensen die je niet mag ed voor wat ze zijn, grote kans dat zij dat ook met jou doen.
Ja dat is inderdaad wel waar, laat de mensen voor wat ze zijn. Maar wees niet bang dat je een meeloper bent, je kan op elke manier wel beredeneren dat iedereen een meeloper is. Een beetje aanpassen zodat we gezellig met elkaar overweg kunnen kan zeker geen kwaad. Als iemand je niet aanstaat, let dan ook niet op hen. Probeer zoveel mogelijk mensen te behandelen zoals je wilt dat zij jou willen behandelen. Soms iemand zonder reden eventjes helpen kan ook een erg goed gevoel geven. Bijvoorbeeld opstaan in de metro voor een oudere man of vrouw en zien dat die persoon er erg dankbaar voor is, is toch ook iets moois? Of wanneer iemand zijn of haar portomonee laat vallen eventjes op atenderen en terug geven en niet denken van dat is mijn portomonee niet dus laat maar (of nog erger gewoon stelen). Als je dit soort kleine dingetjes voor elkaar doet, dan wordt het al een stuk prettiger en voel je jezelf echt een stuk beter hoor! En daarom zeg ik, sommige mensen kun je niet haten, maar je moet wel eventjes laten zien dat je het niet slecht bedoeld. Er zijn mensen die hele gesprekken met je aangaan en eigenlijk heel aardig zijn terwijl je dat niet verwachte en het enige wat je daarvoor hoeft te doen is even goeiemorgen zeggen of glimlachen, voor iemand de deur open houden en noem maar op. Dan kom je erachter dat er heel veel lieve mensen nog zijn maar het je gewoon niet opvalt omdat je naar de slechte mensen aan het kijken bent, want die vallen op. Als ik een rotdag heb en ik doe vervelend tegen mensen en ze doen aardig tegen mij dan voel ik me best schuldig en mn humeur verandert wel meteen (positief).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:19
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
******** schreef:
Helemaal mee eens

Offtopic:
Leuke avatar
Oud 10-11-2002, 21:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Lees Jonathan Swift, Gullivers reizen , deel 4 (Een reis naar het land van de Houyhnhnms) maar eens. In dat deel ontvouwt Swift zijn mensenhaat fenomenaal.
Veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:49
Verwijderd
Ach, doe zoals ik: berust in een soort blijmoedig cynisme dat de mensheid de wereld uiteindelijk zal vernietigen en dat je ze daarop best een handje mag helpen, door bv. een AK47 leeg te schieten in een druk openbaar gebouw. De makke schapen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 22:05
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach, doe zoals ik: berust in een soort blijmoedig cynisme dat de mensheid de wereld uiteindelijk zal vernietigen en dat je ze daarop best een handje mag helpen, door bv. een AK47 leeg te schieten in een druk openbaar gebouw. De makke schapen.
Voor jou lijkt Michel Houellebecq me wel geschikt (De wereld als markt en st rijd).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten