| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
een goede overheid in nederland is er een die boek houdt met zo min mogelijk zelfverrijking en zo min mogelijk bemoeienis met het buitenlandse politiek (en zich verantwoord aan een burgerpanel evt) ideaal zouden heffingen voorzien in alle benodigde collectieve goederen, (al dan niet deels door het particuliere wezen uitgevoerd) voorzien, en een klein deel als spaarpotje. dat is het lot van een dienstverlener. daarom is het ook zaak de "dienst" overheid zo effectief mogelijk te krijgen ookal kunnen ze slechts dromen van de effectiviteit van een bedrijf (het zijn 2 tegengestelden die elkaar in balans moeten houden) ik bepleit dat die balans al jaren zoek is door toenemende inefficiëntie;
Spoiler
natuurlijk is die laatste zin pure ontwijking, want een toenemend verlies kan natuurlijk over 3 jaar nooit ineens een overschot zijn. het enige wat deze toenemende inefficiënte remt is het feit dat de europese markt een van de weinige (ik wil eigenlijk zeggen laatste) echt stabiele is en dus de klappen van de financiële zeepbellen van wallstreet en de rumoer in bv. nigeria aankan. de overheid ontvangt over alles, m.u.v. zgn basisgoederen (bv. voedsel) 1/5, bovendien kan er 1 uitstoot/verbruikheffing bestaan (zoals in de scheepvaart, met bonussen voor duurzaamheid in liggeld, aan land kan dat met parkeergeld cq. wegenbelasting) mensen worden duurzamer dat lijdt aan de ene kant economisch tot minder verlies en betere ecologische omstandigheden en anderzijds tot meer ondernemingsmogelijkheden wat de economie verder versterkt. de complete inningen die je als wegenbelasting cq. verbruiksbelasting heft moet naar wegen en investeringen in duurzaam vervoer cq. voortstuwing. de zorgpremie voorziet in de vraag naar zorg. De inkomstenbelasting en btw. in diverse sociale voorzieningen. uiteraard kan je met marges werken en een beetje heen en weer schuiven. wat dat betreft had zalm zijn boekje beter voor elkaar en dat doet me pijn om toe te geven. ooit had ik meer vertrouwen in de politiek, maar op het moment is het helaas zo dat er een hoop grote bekken naar alle richtingen zijn en weinig slim zakendoen, dit ondanks enorme kansen. in racetermen: veel stof weinig snelheid
Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 21:46. |
||
|
|
||
|
Citaat:
laat me je helpen; bushokje? gezondverstand.nl?
|
|
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||
|
Citaat:
Citaat:
weer hetzelfde model waardoor blijkt dat de aankoop van producten en lijdt tot meer werkgelegenheid; (al dan niet nutteloos maar dat is een relatief begrip) en een toevoeging aan kapitaal in dit geval in de zak van de amerikanen. iets leverd in jouw ogen slechts welvaart op als het nuttig is voor de zieken, of zwakken, ik pleit dat ondanks dat de beter gesitueerden en de hard-werkenden zeker een plicht hebben tegenover die zwakkeren het absoluut onnodig is om volledig te nivelleren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
vraagje; als die rijkaard waar je het over hebt, geen ferrari koopt maar zijn geld in een oude sok doet. voegt het dan meer of minder kapitaal toe aan de economie? Citaat:
Citaat:
maar noch mijn opvatting over protectionisme (wat jou staat doet in de landbouw bijvoorbeeld.) noch protectionisme zelf staat hier ter discussie. Citaat:
echter je kan de overheid niet afschaffen juist omdat je een paar collectieve goederen moet hebben, daarmee is de overheid niet meer dan een omhooggelult groepje acountants. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() begrijp dat de politiek ermee weg komt, bij een bedrijf zullen de ivesteerders (wederom particulieren) zich terugtrekken. ik heb als burger geen enkel pressiemiddel op de dienst de overheid. en dan vooral niet mijn stemrecht. Citaat:
we moeten geld verdienen om veel goederen te kopen. bovendien wijs ik je er weer op dat 'nuttig' relatief is, jij kan een werkplaats nuttig vinden, ik kan een extra spitsstrook nuttig vinden. en juist voor dat deel 'al dan niet nuttige collectieve goederen' hebben we de overheid ten dienste van het volk Citaat:
Citaat:
overigens is import ook niet direct verspilling als je het vervolgens weer doorverkoopt of gebruikt ten dienste van andere winstmakingen. Citaat:
helaas moet je nu wel alsnog mijn argument bestrijden dat de overheid in toenemende mate zorgt voor afvloei van kapitaal naar niet economisch rendabele producten en het dus loont de mogelijkheden van deze regering/dit parlement te beperken tot de strikt noodzakelijke collectieve goederen.
Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:18. |
||||||||||||||||
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nouja al met al zijn we het dus wel eens dat heffingen nuttig kunnen zijn, mits goed gebruikt. Ik heb volgens mij alleen iets realistischere verwachtingen van het gedrag van de overheid op dit gebied.
|
|
|||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||||||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aangezien heel weinig mensen klagen over een gebrek aan particuliere goederen, en heel veel mensen klagen over een gebrek aan collectieve goederen, lijkt me dat ik het bij het juiste eind heb. |
|
|
|
||||||||||||||||
|
Citaat:
Citaat:
het doet er niet toe welk product het is. de enige uitzondering zijn de collectieve goederen die dus niet op basis van winst dan wel in- dan wel verkocht worden maar op basis van noodzaak waar dus evenredig heffingen voor plaats kunnen zullen en moeten vinden. Citaat:
of ik nou 2500 verdien en 2000 afdraag in belastingen en een ander 1500 en 1000 afdraagt in belastingen, het is hetzelfde als dat ik zeg dat we beiden 500 verdienen ondanks dat mijn werk zwaarder en van meer belang is. door jouw theoriën zou al mijn winst door zwaar en moeilijk werk te doen tenniet gedaan worden waardoor ik dus koffiejuffrouw wordt, boem economie op zijn reet. Citaat:
Citaat:
de overheid dankt zijn bestaan aan collectieve goederen, maar je vergist je, ondanks dat geen enkele particulier ALLEEN collectieve goederen koopt, alle particulieren TESAMEN doen dat wel via heffingen. hier wrikt hem de schoen, dit zou zo zijn als de overheid haar werk deed, de overheid doet haar werk niet want in plaats van het kopen van de broodnodige door de particulieren betaalde collectieve goederen houden ze zich liever bezig met zelfverrijking (30% loonsverhoging), woestijnkrijgertje spelen (600-900 milj), touren door het land (3 milj) en het afbetalen van de antilliaanse staatsschuld (3 mjd) hierdoor concludeer ik dat de overheid dermate inefficiënt geworden is dat de economie en ondernemingsmogelijkheden zeker te lijden zullen krijgen onder dit gedrag en dan hebben we een recessie EN een gebrek aan collectieve goederen straks. Citaat:
Citaat:
Citaat:
punt is dat de efficiëntie van de overheid groter moet willen we de voorwaarden voor een goed economisch ondernemingsklimaat behouden. Citaat:
als dat brood 1.50 kost circuleerd het dus door de economie tot iemand er waardevermeerderende activiteiten mee ontplooid Citaat:
overigens is nederland met Rotterdam een poort tot de europese markt en is Import- export dus van levensbelang voor onze natie, er is geen enkele manier waarop je dat kan overschatten. ik ben bang dat jij juist het belang onderschat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
minder kapitaal = minder welvaart Citaat:
Citaat:
lees je eens even in over onze geschiedennis, de gouden eeuw, als we niet zouden handelen en doorhandelen dan hadden we hier helemaal niets aan binnenlandse handel want we produceren helemaal nada noppes niks meer. de uitgaven aan deze goederen is al zo klein als praktisch mogelijk sterker nog er ligt zoveel druk op de marge van mensen dat er allerlij subsidieregelingen bestaan om die marge weer te vergroten. dus heb je al 2 kapitaalvretende regelingen om niets te bereiken.
Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:23. |
||||||||||||||||
|
|
|
Verwijderd
|
Je blijft maar suggereren dat een activiteit die economisch zinloos is, zoals de productie van particuliere goederen, zinvol kan zijn omdat het geld in gang zet. Dat is niet zo. Het vernielen van een bushokje doet dit ook. Het vernielen van een bushokje is geen economisch nuttige activiteit. Hoe kun je dit nu niet begrijpen?
Verder is de VS, ondanks het al jarenlange enorme handelstekort, behoorlijk welvarend en veel welvarender dan sommige landen met een handelsoverschot (bijv. China), wat jouw notie over het enorme belang van de handelsbalans ook onderuit haalt. Daarnaast lijk je het bizarre idee te hebben dat binnenlandse handel geen waarde toevoegt. |
|
|
||||
|
Citaat:
of dat het volk maar blijft storten in een grote pot en de overheid daar maar wat mee doet (en daar dus niet erg goed in is) Citaat:
zelfverrijking: 30% loonsverhoging op het moment dat "de particulier" zijn broekriem moet aantrekken om Bos zijn spendeergedrag weer netto op 0 te krijgen, zaak is dan ook niet dat we de slechtste overheid hebben in tegenstelling er is maar een kleine versobering nodig om het nog effectiever te maken. Citaat:
O ja, erg realistisch is het natuurlijk niet meer geworden, ik durf ook niet te dromen dat de overheid ook maar ooit efficiënt wil worden, ik denk juist dat de overheid het zicht op de cashflow alleen maar wil verminderen zodat we nog minder weten wat waarheen gaat. en dan werkt dat weer corruptie in de hand (ik noem een herfkens)
|
|
||
|
Citaat:
Je beroept je er keer op keer op, maar onderbouwing ontbreekt, net als weerlegging van de stelling dat particuliere uitgaven per definitie meer bijdragen aan de welvaart van die persoon.
|
|
|||||||||||||||||
|
Citaat:
bovendien wil ik dan alsnog een beschrijving zien, met redenatie die mijn betoog ontkracht: door import en export en onze positie in de wereldmarkt wordt er wel kapitaal gegenereerd door dan wel luxe dan wel positionele dan wel (brood)nodige goederen met uitzondering van collectieve die simpelweg NOODZAKELIJK zijn voor het voortbestaan van het VOLK. als de complete populatie van 16 miljoen 300 duizend nogwat nederlander percentueel een bedrag op een spaarrekening zouden storten en een acountant (de overheid) die rekening laat gebruiken voor collectieve goederen is dat EXACT wat jij wilt, met het verschil dat de zelfverrijking en de afvloei minder is. Citaat:
Citaat:
je begrijpt dat je hiermee bevestigd dat je dan dus een duits bedrijf en niet een nederlands bedrijf steunt waarmee het nettokapitaal van nederlanders verminderd wordt waardoor de nederlandse TNT minder kan betalen aan bijvoorbeeld werknemers waardoor die werknemers minder kunnen uitgeven waardoor de staat minder vangt waardoor dat dus ten koste gaat aan collectieve goederen. bovendien verminderd de marge van deze werknemers ook nog waardoor ze eerder aanspraak moeten maken op collectieve diensten wat weer meer afvloei van kapitaal betekent. Citaat:
Citaat:
van de 2e bewering de toeneming heb ik al een bron geproduceerd, namelijk Wouterje Bos die dat zelf toegeeft en vervolgens nog een compleet irrealistisch doel beweerd te kunnen halen (dat doel kan alleen bereikt worden door nog meer lastenverzwaringen.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 winst opleverend, met meer opbrengst dan kosten winst maken lijkt me erg nuttig economisch gezien. geld appart zetten voor collectieve goederen is ook economisch nuttig voor het bereiken van de juiste omstandigheden. geld in afghanistan stoppen is niet economisch rendabel of nuttig. Citaat:
Citaat:
dat jij vind dat een auto minder nuttig is dan bv. een bushokje doet daar niks aan af. overgens bestrijd ik niet dat de overheid nuttige collectieve goederen ten dienste van het volk aanschaft ik bepleit dat ze dat niet effectief genoeg doen en dat dat ten koste gaat van de economie. Citaat:
binnenlandse handel voegt geen waarde toe, het zorgt er louter voor dat geld zich verplaatst en mensen producten kunnen aanschaffen. consument koopt -> bedrijf verdient geld -> bedrijf verdeeld geld o.a. aan personeelkosten, exploitatie en andere bedrijven -> werkgelegenheid -> lonen -> en terug naar de consument de binnenlandse handel is een kringloop, het enige moment waarop er geld bij komt is als je produceerd en verkoopt of als je diensten leverd aan het buitenland Citaat:
de overheid niet. de overheid kan dit doen als we in afghanistan de opium meenemen en dat meer op zou leveren dan dat de oorlog kost. de productie van een spyker en die verkopen aan een oliesjeik is niet nuttiger dan een kankeronderzoek, maar het maken en verkopen van spykers leverd netto meer geld op in nederland waardoor er meer kapitaal is te vedelen voor het onderzoek naar kanker wat daar komt door heffingen het is een balans. wederom zijn wetenschappelijke onderzoeken en een vergroting van welvaart een resultaat van een goed economisch beleid en niet een voorwaarde. het zou natuurlijk geweldig zijn als we met z'n allen zouden werken, onze energie puur duurzaam was, en dat iedereen goed kan leven zonder producten die er niet toe doen voor je gezondheid dan wel de algemene gezondheid, punt is dat je je moet manoeuvreren in een kapitalistisch systeem. en aangezien ik weet wat de alternatieven zijn doe mij dan maar het kapitalistisch systeem waarin elke burger die niet lui of gehandicapt is met gemak geld kan verdienen om te leven, om een deel aan collectieve goederen te besteden en een deel aan persoonlijke welvaart (of die van anderen mocht de rijkaard/harde werker willen doneren.)
Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:22. |
|||||||||||||||||
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
arPos, je blijft broken window fallacies maken, je blijft doorzagen over import en export terwijl ik al aangegeven heb dat de handelsbalans niet het enige is dat van belang is voor de economie en je er veel te zwaar aan tilt én je blijft als argument gebruiken dat de overheid zijn geld efficiënter kan besteden. Ik krijg de indruk dat je niet serieus met mij in discussie wil.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
overigens heb ik je broken window al ontkracht vertaald citaat: tegenstanders vergeten de kosten voor de winkelhouder die een ruit moet kopen in plaats van dat te spenderen aan schoenen of iets anders. dit heb ik ontkracht door te bewijzen dat het niet uitmaakt welk product je koopt als consument als het maar lijdt tot een nettowinst voor de totale capaciteit aan nederlandse ondernemers (en dus ook een winst voor de particulieren die in die ondernemingen investeren) collectieve goederen zijn goederen die iedereen nodig heeft om een goed economisch klimaat te verkrijgen dan wel te behouden, daarom wil iedereen daar best voor betalen. ze zijn per definitie niet direct winstgevend maar slechts indirect omdat ze de randvoorwaarden verbeteren' Citaat:
de staat is de acountant voor het potje collectief. de heffingen moeten gelijk (of slechts een klein deel groter) zijn aan de vraag naar collectieve middelen, al het andere is verspilling en kan beter gebruikt worden in de markt.
Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:39. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
arPos: Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
ik snap niet dat je niet inziet dat de collectieve aanbesteding een resultaat is van welvaart geen oorzaak, we hebben eerst cash verdient en daardoor kunnen wij ons collectieve aanbesteden veroorloven die de randvoorwaarden voor ondernemen verbeteren (volksgezondheid, opleidingsniveau) waardoor we meer kapitaal en daarmee welvaart kunnen genereren wat vervolgens weer deel in de collectieve goederen te recht komt en voor de rest terug in de nationale dan wel internationale markt. Citaat:
bovendien maak je jezelf schuldig aan de theorie die je gebruikt als argument; als ik mijn 20 000 aan de staat geeft en die spendeerd 15 000 aan uitkeringstrekkers die amstel kopen en dat geld in de binnenlandse markt blijft zonder enige toename, en de overige 5000 in afghanistan stopt waar het verdwijnt dan leverd dat per definitie minder op dan dat ik die 20 000 aan een ander product besteed. (bv. een investering in een baggerbedrijf dat geld verdient aan Dubai) als ik dat laatste doet, en ik vergroot mijn kapitaal van 20 000 naar 30 000 dan houdt dat in dat ik dan meer toevoeg aan het nationaal kapitaal waar evenredig dus ook een groter deel (dan het deel van de 20 000) naar collectieve goederen gaat, de rest die ik over hou kan ik opnieuw exploiteren. overigens beweer ik niet dat je geen verlies kan maken, maar gelukkig is het zo dat nederlandse ondernemers in totaliteit het marktspelletje prima doorhebben.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Als je werkelijk denkt dat collectieve goederen geen welvaart genereren begrijp je niet het minste van economie en lijkt het me niet zinvol om deze discussie nog voort te zetten. Ik kan je adviseren eens wat te lezen over de economie. Ik kan je "The Origin of Wealth", van E. Beinhocker sterk aanraden. Succes!
|
|
|
||
|
Citaat:
we verliezen daar geld op, gelukkig wordt dat gecompenseerd door het geld dat we verdienen aan de diensten die wij leveren, bovendien verdienen wij meer geld met onze diensten dan de kosten die we maken om daar t-shirts vandaan te importeren (dit is nog aangenomen dat we niets zouden doorhandelen) de binnenlandse markt is een kringloop, ik verwijs je terug naar mijn opmerkingen over rondgang van kapitaal binnen de nationale markt en vraag je om met bewijs te komen hoe ineens dat kapitaal dan wel groter dan wel kleiner wordt zonder dat het in aanraking komt met de wereldmarkt. als ik jou een euro geef, jij geeft die aan T_id en T geeft em terug aan mij, leverd dat geen drol op, noch verlies je er iets op als ik jou een euro geef, jij geeft die aan T en T koopt daarmee coke in columbia, verwerkt het en verdient er 2 euro mee en geeft er 1 terug aan mij, dan leverd dat netto voor het nederlandse economische systeem 1 euro op.
|
|
||
|
Citaat:
ik denk niet dat collectieve goederen geen welvaart creëeren dat doen ze namelijk indirect door de randvoorwaarden voor ondernemen te verbeteren, en ze zijn tevens een resultaat van economische ontwikkeling. als ze niet indirect welvaart zouden creëeren dan zouden collectieve goederen nutteloos zijn en heffingen ook, wat ze dus niet zijn.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
In tegenstelling tot de eigen aankopen van mensen. Mensen kopen qua luxe niets dat ze niet willen kopen, en dus draagt alles per definitie 100% bij aan hun welvaart. Dat terwijl men de stijging van welvaart door overheidsdiensten moet zien als een lijn met afnemende groei tot op bijna nul. De behoeften van mensen verschuiven echter en zijn oneindig. Overheidsdiensten bieden een vangnet, een platform. Kinderopvang zou je bijvoorbeeld via de overheid kunnen regelen. Het platform is dan een middel om gezinnen met tweeverdieners te ontlasten. Echter, uitbreiden van die overheidsdienst is volslagen nutteloos. Meer is niet beter. Je kunt voor dat gezin één, tien of honderd plaatsen in de kinderopvang bieden, als ze maar één kind hebben zijn alle plaatsen meer dan één spul dat niet bijdraagt aan hun welvaart. Echter, geef ze één plaats in de kinderopvang, en een volgens jou nutteloze Ferrari, dan zijn ze daar wel blij mee.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
of alles is positioneel behalve wat je nodig hebt om te overleven. ik ga het op een andere manier voor je schetsen aan de hand van je eigen voorbeelden. Vandaag 5 jun 2008 bestaat de nederlandse internationale dienstverlening en import & export niet meer, we hebben alleen; de binnenlandse handel. Bij deze samenleving nederland hoort op dat moment een totaal kapitaal: "X" je kan dit kapitaal uiteraad geheel of ten dele nivelleren ten bate van collectieve goederen. waarmee je bereikt dat iedereen bij benadering gelijke welvaart bezit (bij volledige nivellering is het probleem zoals T zegt dat het dermate inefficiënt is dat je je geld net zo goed direct kan verbranden). voor deze taak en bovendien de taak van reguleren en controle, bestaat de overheid. Aangezien nederland geen producerend land is, moeten we dingen aanschaffen van over de grens; jouw chinese T-shirtjes zijn een mooi voorbeeld. Dit is dus: 'X' minus 'kosten levensonderhoud'. Aangezien nederland geen diensten levert en niet over de grens winst maakt neemt 'X' dus af totdat de collectieve welvaart en binnenlandse handel eronder lijdt. Deze diensten die ik volgens jou overschat zorgen er echter voor dat niet alleen 'kosten levensonderhoud' compenseert, nee we zijn er zelfs dermate goed in dat we een stijgende lijn in welvaart zien in nederland. Werknemers binnen de binnenlandse industrie zijn dus een ondersteunende factor van onze 'bedrijfssector' in de wereld. het is daarom zo zonde dat onze internationale naam te grabbel wordt gegooit en daarbij de ondersteunende collectieve voorzieningen, die echt niet zo slecht zijn, maar wel beter kunnen (er zijn achterstanden in wegenbouw, woningbouw etcetc). Dus veel geld verspillen en tegelijk zorgen dat ondernemen moeilijker wordt is fataal voor ons. Balkenende weet niet eens wat de V.O.C. mentaliteit inhoud. p.s. wie is volgens jou de globalist en wie de kapitalist ![]() m'n internet is baggerlangzaam maar deze wilde ik je niet onthouden (vers opgezocht):
Spoiler
Laatst gewijzigd op 06-06-2008 om 00:31. |
||
|
|
||
|
Citaat:
en aangezien nederland ong op de 15e plaats van economien staat terwijl we qua populatie veel lager staan moet er ruim voldoende geld zijn om dat te waarborgen. zoals ik zei heb ik in een krantenartikel gelezen dat de belastingdruk 49% is en 50% moet worden zeggen ze. mocht na efficientiemaatregelen en terugdraaiing van het verspilbedrag blijken dat er niet genoeg geld is om te voldoen aan publieke vraag dan kan je besluiten om of heffingen te verhogen (waarbij de hoeveelheid bepaald wordt door het feit of je gedrag wilt ontmoedigen of aanmoedigen) of je kan besluiten om donaties te vragen aan ondernemend nederland. overigens heb ik net uit de metro nog een mooi artikel gevist maar heb pas in mijn pauze tijd om het voor je over te typen.
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||||
|
Citaat:
bovendien wordt de totale hoeveelheid groter ookal daalt het percentage, daarbij heb ik nooit gesproken over een verhoging of verlaging maar over een betere distributie. Citaat:
de winst in de dienst overheid zit em dan ook niet in kapitaal maar in noodzaak naar publieke goederen. Citaat:
Spoiler
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
Dat aangezien de overheidsinkomsten afhankelijk zijn van de groei in economie, dus ook de hoeveelheid geld afhankelijk is van de economie. een acijnsverhoging heeft tot gevolge dat werknemers en sinds kort dus ook zelfstandigen en kleine ondernemers een beperking ondervinden in de mobiliteit, bovendien ook in de flexibiliteit van de werknemers wat natuurlijk niet bepaald bijdraagt aan het oplossen van de zgn. arbeidskrapte. dan kan je dan beter de btw verhogen (of als je jan publiek toch wil pakken dan voor mijn part de inkomstenheffing aangezien we toch meer loon krijgen, dankje krappe arbeidsmarkt bovendien is het reguleren en controleren van en de km heffing en de aanschafheffing en de brandstofacijns en de voorraadheffing en de slurptax en de vliegtax duurder dan een acijnsheffing (~ doel; innovatie in transport/vervoer; onder te verdelen in brandstofsoort) wegenbelasting (~ doel wegen; onder te verdelen in gewicht) en eventueel een aanschafheffing op extra groot extra zwaar. maargoed zelfs als je de efficiëntie niet meetelt staat er nog steeds mijn punt dat de potentiele inkomsten door de economische groei groter is dan wat je binnenkrijgt door de verhoging acijnzen. emissiewinsten zijn nu eenmaal niet te behalen in het beperken van de verkeersstroom (of eigenlijk wel maar tot beperkte mate en we zitten op de grens maar misschien wil T_id je wel over de inelasticiteit van woonwerkverkeer vertellen), maar in het overstappen op andere technologiën. (ik verwijs je naar de IMO iso-norm: 14001:2004 dan kan je zien hoe het wel kan) echt de enige manier waarop je manier van denken zou lonen is als je beargumenteerd dat het economisch systeem eindig is (wat zo is tenzij we zero-sum energie en 100% waste-product-cycle bereiken) en dat er dus een moment komt waarop we al onze poen uit onze winstgevende economie moeten halen en in 16 400 000 stukjes hakken, maar dan mag jij voortaan je eigen bananen uit afrika halen.
|
|
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
||||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ga je ervanuit dat de overheid een MAXIMALE inkomsten heeft bij onze economie, hieruit volgt automatisch dat als de economie netto groeit, het staatsinkomen dus ook netto groeit, bovendien zitten we met een arbeidskrapte en lijdt dat tot economische schade, zeker als je ook nog extra druk op de mobiliteit opvoert. Citaat:
Citaat:
uiteraard maar dat wordt betaald van wat jan patat opbrengt, bovendien kost het altijd geld, de reden dat we het toch doen is dat het noodzakelijk is ter ondersteuning van de economie. bovendien is scholing maar ook infrastructuur de juiste manier van je geld uitgeven, aangezien daar (en echt niet sinds gister) een dringende collectieve behoefte naar is. de tekorten die er bestaan hadden er alleen mijn inziens niet hoeven zijn als het budget efficienter besteed werd. conclusie: gemiddelde belastingdruk toepassen volgens de laffer curve, niet de mobiliteit ernstig onder druk zetten, en de btw c.q. loonbelasting omhoog in ruil voor die nepbelastingen: (km-heffing? -> err wegenbelasting, slurptax -> err emissiebelasting) bovendien probeer ik je al pagina's lang duidelijk te maken dat de overheid zelf geen wegen neerlegt, de ondernemingen zelf ook in onderwijs investeren, en huizen nog steeds niet door jan peter gemetselt worden.
|
|
|
Verwijderd
|
De enige reden waarom nu de prijs omhoog gaat is; De olie is straks geen flikker meer waard. NU kunnen ze er nog geld aan verdienen, straks niet meer.
http://www.waterstofvereniging.nl/nieuws/opinie.html is de grote reden. |
|
|
||
|
Citaat:
Gallus gallus domesticus - ovum. Neemt wederom niet weg dat meer dan 60% belasting is. Dat betekent ook dat als de olie inkomsten vervallen, andere brandstoffen belast (moeten) gaan worden. Per saldo schieten we er dus niks mee op, de staat zal het gat in z'n hand eerst eens moeten dichtnaaien. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||