Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
greetz frouke |
![]() |
|
![]() |
Ik heb vandaag een telefoontje gehad van de VUmc... en ik ben de enige geweest die nog geen contact op had genomen met ze ofzo. Maar mijn broer had opgenomen aangezien ik op mijn werk was. Maar het is allemaal wat onduidelijk waarom ik nu per sé contact met ze moet opnemen. Ik geloof dat ze me ook mobiel gebeld hadden, maar ik mag geen telefoon opnemen op me werk tenzij ik iets heel belangrijks verwacht...
Er stond heel duidelijk in die brief: Voor vragen, neem contact op met blahblah... Tis natuurlijk gewoon k*t, maar er valt gewoon weinig aan te doen op het moment. En ik zal toch so wie so moeten afwachten op die lotingsuitslagen... (deze waren de 18e?). Maar der zijn dus 29 mensen geweest die wel hebben opgebeld?.. Nouja, zal iig wel maandag dan bellen om te kijken wat de bedoeling was dan. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien niet, maar in mijn ogen valt dat in het niet bij het feit dat je dan toch gnk mag studeren. Het was ook niet mijn 1e keus stad en het was te ver van mn huis, maar Rotterdam is wel tenminste de stad die mij de kans heeft gegeven om gnk te studeren en nog snel ook ![]() Besides, wat die decentrale selectie betreft, een schandaal is het gewoon. Hoe bestaat het. Ze doen al jaren decentrale selectie, als het nou de 1e keer was... Sommige ouders hebben advocaten geregeld en gelijk hebben ze
||
Citaat:
![]() Ik vind het overgens helemaal niet zo goed en ik ben ook erg blij dat ik van de colleges af ben als ik eerlijk ben.
||
Citaat:
hm ja ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ohja laat me weten of je met Eurekaweek meedoet. @Aila, vond je Eurakaweek leuk? Leuk genoeg om niet te werken (en geld te verdienen haha)?? |
![]() |
|
Ik mag vast ook wel reageren, hoewel de mijne alweer 4 jaar geleden is
![]() Toch kan ik het wel aanraden. Het is toch een kennismaking met de stad, uni en je medestudenten. En imo, een intro moet je toch wel mee gemaakt omdat het toch altijd wel een spectakel is. Wel is ergens in de buurt slapen aan te raden, evt bij een studentenhuis via een vereniging. Dat is sowieso altijd beter dan de slaapzaal van de uni. Des noods ga je maar een paar dagen als je met werk zit. Ik ben persoonlijk blij gegaan te zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]() weten jullie iets? |
![]() |
||
Citaat:
Het is overgens een fabel dat je lid moet zijn of moet worden bij een studentenvereniging om in die huizen te mogen slapen. Ze staan juist open voor iedereen! Je kan hoogstens kijken dat je liever niet bij een corpsvereniging wil als dat type mensen je minder aanspreekt. Maar over het algemeen is het vrij goed geregeld en een stuk beter dan de slaapzaal in de van de uni (daar wordt je s'morgens vrij vroeg uitgegooit) Mijn advies is toch een verenigingshuis, ondanks dat ik zelf lid ben. (Mijn vereniging bestaan uit veel leden die of bij RSG lid werden of nergens en geld absoluut ook voor mij) Vaak is het ook gewoon bij een lid die een kamer heeft en deze deelt met een eurekaweker of er een kamer vrij is in de unit waar dat betreffende lid woont waar een paar eurekawekers mogen slapen. Hele huizen komen ook voor als alle studenten die er wonen lid zijn bij dezelfde vereniging. Ik snap de huivering en je kan heel gunstig of minder gunstig terecht komen, maar het is opzich best een goede oplossing over het algemeen (de beste imo als je niemand kent). Maar bevalt het niet kan je altijd nog naar de unislaapzaal, heen en weer of een ander huis zoeken. Je bent nergens aan verplicht in zo'n huis, alleen het even laten weten aan de gene bij wie je slaapt.
|
![]() |
Niet aangedacht om te vragen ^^. dacht dat me wekker op me telefoon ging.. wou dat ding uitzetten, maar zag dat ik gebeld werd... en ik was nogal slaperig na 5 uur slaap ofzo.
Trouwens, voor de mensen die al geneeskunde studeren... : Hoeveel vrije tijd houden jullie eigenlijk over buiten het rondreizen, colleges en studeren? Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 11:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]() behalve in tentamenweken, dan zit ik echt elke dag in de bieb. maar dat verschilt wel een beetje per universiteit.
||
Citaat:
Sommige blokken meer dan het andere, maar dat is logisch. Daarnaast idd de week voor het tentamen minder, maar dat is ook afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in stopt. Overgens gaan ze in R'dam wel naar een nieuw curriculum, dus het wordt misschien toch wel aardig anders dan wat ik had. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat er enorm veel meer contacturen zullen komen.
|
![]() |
Beste Dennis,
We hebben van de IB-Groep bericht ontvangen dat je bent ingeloot voor onderstaande opleiding. (..blablalbla..) Dit bericht heeft betrekking op de volgende opleiding: Opleidingsnaam (instelling) Geneeskunde (ongedeelde opleiding) Opleidingsnaam (landelijk) Geneeskunde onderwijsinstelling Erasmus Universiteit Rotterdam Plaats ROTTERDAM Soort opleiding ongedeeldeopleiding Inschrijvingsvorm student Opleidingsvorm voltijd Periode 01-09-2008 t/m 31-08-2009 joepie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vorig jaar niks, nu ingeloot čn decentraal toegelaten.. beide aan de VU. Dus er komt weer een plekje vrij in klasse C
![]() Krijg je bij bericht van inloting trouwens gelijk je aanmeldgegevens? Want post van de IBG ontvang ik op mijn kamer, en ben nu bij m'n ouders thuis.. Staat er bij vóór wanneer het moet worden ingestuurd? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had het idee dat het enorm veel werk zou zijn en dat ik eigenlijk vrij weinig tijd over zou houden om uit te gaan enzo. Maar t klinkt net als school.. te veel vrije tijd (had ook maar 16 uur (50min) per week). Niet dat het precies dezelfde werklast voor mij zal zijn, maar dat geeft me iig een idee dat ik nog wat tijd voor mezelf heb. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Hee iedereen,
Gratz met ingeloot zijn! ![]() Weet iemand wanneer het introweekend van de VU is? Ik dacht 23 en 24 augustus maar ik weet het niet zeker... Ik heb trouwens net het bewijs van toelating al meteen opgestuurd! Ik wist niet dat je daarmee mocht wachten tot je de rest kreeg lol. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De VU introductieweek is 18-21 augustus!
Zie deze link. Programma ziet er goed uit! Laatst gewijzigd op 18-07-2008 om 16:29. |
![]() |
|
Ik snap niet echt wat ik moet doen met die bewijs van toelating.
Ik heb vervolg gegeven op studielink, en die collegegeld machtiging afgedrukt. Er stata op dat je het naart een bepaald adres moet sturen. Maar krijgen we dan een pakket(inschrijvings-) ofzo, en moeten we daarmee de toelatingsbewijs versturen? (Erasmus) |
![]() |
|
Heb je de inschrijving gekregen nadat je het collegegeld hebt betaald?? Of had je de inschrivingpakke zomaar gekregen?? Ik heb vandaag dat blaadje van collegegeld afgedrukt en opgestuurd.
Ik had ergens gelezen dat iemand gelijk de toelatingsbewijs heeft gestuurd, hoe kan dat?? Want ik heb geen inschrivingspakket gehad?? Of kan je dat daar zonder ook? ![]() En ohja, hebben jullie ook al zo een blad gehad over herinschrijven? Dat is toch niet voor ons bedoeld of wel? Ik dacht dat het voor mensen was die al dqara op school zaten...en voor next year moeten inschrijven?? @Erasmus-studenten Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 17:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zal even wat vragen beantwoorden van je, tenminste in hoeverre ik alles heb van de Erasmus ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Moeten jullie je ook niet via studielink inschrijven? Ik heb me net voor het erasmus heringeschreven en dat moet gewoon via studielink. En je kan daarvanaf je ook je machtiging printen die je dan moet opsturen, dus ik kan me voorstellen dat je dan ook je toelatingsbewijs moet meesturen terwijl je je inschrijft via studielink.
Ik zou daar eens kijken, jullie hadden toch al inloggegevens enzo? Anders gewoon even bellen, je moet niet te lang wachten met inschrijven. Als iemand het hier doet is het meteen duidelijk voor iedereen.
|
Ik heb net gebeld. Herinschrijven is alleen mensendie al studeren dus niet voor nieuwkomers. Als je inschrijvingsverzoek hebt ingediend, dan krijg je van de universiteit een inschrijvingspakket, waarin je het toelatingsbewijs moet doen en versturen. Ik heb alleen niet over collgegelgeld geraagd..
OIk heb bij studielink het volgende staan; zie bijlage. |
![]() |
||
Citaat:
Hee, ik heb het inschrijvingspakket inderdaad zomaar gekregen. En ik was het die gelijk het toelatingsbewijs gestuurd had. In de informatie die daarbij zat stond dat het naar de studentenadministratie van de universiteit moest. Ik heb het adres toen opgezocht op internet. Maar het blijkt dus dat je je toelatingsbewijs gewoon met het inschrijvingspakket op mag sturen! Dat staat erin namelijk. De betalingsmachtiging kun je ook daarbij opsturen, maar als je het al gedaan hebt is dat ook niet erg! Ik zou dan wel even bij je inschrijvingspakket zetten (zodra je het opstuurt) dat je de machtiging al eerder opgestuurd hebt. Je zult dus gewoon nog even geduld moeten hebben tot je je inschrijvingspakket van Erasmus hebt... En dan wijst alles zich vanzelf! (VU) |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat hier los van staat is inschrijven aan de universiteit zelf. Dat moet ook. De universiteit stuurt een pakket op dat je terug moet sturen met alle ingevulde gegevens die ze van je willen hebben. Ook moet je dingen bijvoegen. Bij mij staat trouwens op studielink: "machtiging te versturen door de onderwijsinstelling". Ik ga aan de VU studeren. Erasmus moet hem zelf uitprinten zag ik. Hebben jullie dat ook, dat de universiteit hem opstuurt? (VU-ers) |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou oppassen met het vergelijken van andere universiteiten, de ene is verder met studielink dan de andere. Dus daarom zou ik voor de erasmus niet zomaar wachten op een inschrijvingspakket omdat de mensen van de VU dat krijgen. Gewoon even goed uitzoeken en des noods even bellen. Maar als ik jou stukje dus goed begrijp moet je je inschrijvingsverzoek voor het erasmus dus via studielink doen? Herinschrijven is voor ouderejaars en dat moet ieder jaar opnieuw. (Via studielink sinds vorig jaar) Gaat voor jullie nu niet op, maar ik dacht omdat de herinschrijvingen via studielink lopen is de kans dat de inschrijvingen ook via studielink lopen. Vandaar dat ik het poste dat jullie niet zitten te wachten op een pakket papier terwijl je met studielink moet beginnen ofzo.
||
![]() |
Citaat:
![]() Het spreekt voorzich als je naar die site gaat ![]()
|
![]() |
Krijg je van de VU pas een bewijs van inschrijving nadat je de machtiging hebt ingevuld?
Edit: ik heb vandaag wel een studentenkaart gekregen. In de brief staat dat dat geen bevestiging van je inschrijving is. Wat is dat dan wel? Krijg daar apart nog een brief over? Of telt dat van de Ib-groep ook? Laatst gewijzigd op 23-07-2008 om 16:44. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je krijgt nog een aparte brief met een bewijs van inschrijving. Is een kartonnen kaartje met wat plastic eromheen. Deze komt volgensmij inderdaad pas nadat je collegegeld hebt betaald. De studentenkaart die je gehad hebt, gebruik je alleen om je te legitimeren bij tentamens.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik had een mail gestuurd ove rhet inschrijvingspakket van Erasmus en kreeg het volgende bericht terug:
Beste student, Je krijgt geen inschrijfpakket, de EUR heeft dat ten onrechte nog laten vermelden, je moet je lotingsbewijs verzilveren via Studielink. -- met vriendelijke groet, DienstenCentrum Onderwijs JV Erasmus MC tel: 010-7043524 fax: 010-7044680 E-mail: dco@erasmusmc.nl http://www.erasmusmc.nl Wat houdt dat verzilveren in?? Ik heb gister het toelatingsbewijs gestuurd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Decentrale selectie geneeskunde VU / EUR Ninalove | 2 | 23-12-2014 15:55 | |
Studeren |
100% Decentrale Selectie itel | 0 | 27-06-2014 22:08 | |
Studeren |
Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010 Ghislaine91 | 26 | 14-11-2009 14:52 | |
Algemene schoolzaken |
Decentrale selectie VU brigittemanuela | 1 | 22-01-2008 15:25 | |
Studeren |
Biomedische wetenschappen: UU of VU? kiek | 19 | 30-07-2006 16:50 | |
Algemene schoolzaken |
Decentrale Selectie fractuur | 3 | 10-11-2004 15:43 |