Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2008, 09:35
Volk
Volk is offline
Citaat:
ik zou het niet doen. Als je net op kamers woont en je gaat studeren, dan wordt alles anders. Je verandert zelf ook en je vriend waarschijnlijk ook. Op zo'n leeftijd moet je vooral voor je studie en je vrijheid gaan, zodat niemand in de weg kan staan om jezelf te ontplooien. Succes met je moeilijke besluit!
Het hangt echt van de relatie af of je jezelf dan nog kan ontplooien of niet en of je voor je studie en vrijheid kan gaan. Ik woon anderhalf(?) jaar samen, kende mijn vriend daarvoor al zo'n 4 jaar en hebben ook samen in een kraakpand gewoond, maar toen was hij nog een van m'n beste maten en niet mijn vriend. Ik kon wel merken dat ik al op mezelf had gewoond en hij nog niet. (kraakpand was meer een soort gemeenschap die voor elkaar zorgde, dus echt zelf dingen doen kwam er daar niet van) Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je er gewoon rustig over praat dan zie ik niet in waarom er wel problemen over hoeven te ontstaan. Ik heb zeker niet het gevoel dat mijn relatie, het samenwonen en alles mij tegenhoudt in mijn zelfontplooiing, mijn vrijheid en studie. Ik heb juist meer het gevoel dat we elkaar stimuleren onszelf te ontplooien en te verkennen. (Ik zou sowieso geen relatie willen hebben met iemand die mijn zelfontplooiing in de weg staat. Dat zou niet echt een goeie relatie zijn m.i.)

@TS: Het is een besluit dat je zelf moet maken, Wel vind ik 5 maanden best vroeg om het al over samenwonen te hebben. Hebben jullie al verder gedacht dan alleen 'we willen samenwonen'? Hoe gaan jullie de rekeningen betalen, nemen jullie er een rekening bij? Ik weet niet of jullie dezelfde opleiding gaan doen maar ik neem aan dat jullie allebei moeten gaan werken naast school. Hoe doen jullie het als de een meer verdient dan de ander? Of als iemand opeens zonder werk komt te zitten. Als blijkt dat de een toch liever een andere studie gaat doen aan de andere kant van het land? Ik denk dat jullie er goed over na moeten denken. En bij twijfel, niet doen.

Het idee dat iemand al noemde, eerst apart in Eindhoven op kamers en daarna als het goed gaat alsnog samenwonen vind ik eigenlijk een heel goed idee. Samenwonen heeft als het goed is geen haast want dat kun je nog de rest van je leven doen. O ja, denk aan een plan B. (en eventueel C)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2008, 10:24
Velma
Velma is offline
Ik zou allebei voor een eigen kamer in hetzelfde huis of in dezelfde straat. Hebben jullie allebei een eigen plekje als er iets mis gaat of als jullie willen afkoelen.

Verder woon ik parttime samen en vind ik dat wel prima
Oud 13-08-2008, 10:43
Lorelei
Lorelei is offline
Voor iedereen die zegt: Het hangt heel erg van je relatie af.... DUH. Dat is toch bij alle topics hier zo? Waar het om gaat is dat TS dan net een jaar samen is met die jongen, er nu al over twijfelt en op een forum wil weten of het een goed idee is. Het gaat niet om de gemiddelde relatie, het gaat om haar. En met de info die zij geeft, zeg ik dat het een slecht idee is.
Oud 13-08-2008, 12:10
Verwijderd
Grl heeft wel een beetje gelijk. Ik ben zelf ook samen gaan wonen op mijn achttiende, maar ik heb daar nooit over getwijfeld. Dat kwam niet eens in me op. Het feit dat ze de mening van anderen wil weten vind ik daarom verontrustender dan de duur van hun relatie.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 12:58
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Het hangt echt van de relatie af of je jezelf dan nog kan ontplooien of niet en of je voor je studie en vrijheid kan gaan. Ik woon anderhalf(?) jaar samen, kende mijn vriend daarvoor al zo'n 4 jaar en hebben ook samen in een kraakpand gewoond, maar toen was hij nog een van m'n beste maten en niet mijn vriend. Ik kon wel merken dat ik al op mezelf had gewoond en hij nog niet. (kraakpand was meer een soort gemeenschap die voor elkaar zorgde, dus echt zelf dingen doen kwam er daar niet van) Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je er gewoon rustig over praat dan zie ik niet in waarom er wel problemen over hoeven te ontstaan. Ik heb zeker niet het gevoel dat mijn relatie, het samenwonen en alles mij tegenhoudt in mijn zelfontplooiing, mijn vrijheid en studie. Ik heb juist meer het gevoel dat we elkaar stimuleren onszelf te ontplooien en te verkennen. (Ik zou sowieso geen relatie willen hebben met iemand die mijn zelfontplooiing in de weg staat. Dat zou niet echt een goeie relatie zijn m.i.)
En dit bedoel ik nou, jij had al vier op jezelf gewoond, maar hij nog niet. En hoe is het huishouden? Kook jij zijn eten en strijk jij zijn overhemden?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 13:37
Volk
Volk is offline
Citaat:
En dit bedoel ik nou, jij had al vier op jezelf gewoond, maar hij nog niet. En hoe is het huishouden? Kook jij zijn eten en strijk jij zijn overhemden?
Hij kookt, ik was de kleren en de rest doen we samen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 03:53
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik zou allebei voor een eigen kamer in hetzelfde huis of in dezelfde straat. Hebben jullie allebei een eigen plekje als er iets mis gaat of als jullie willen afkoelen.

Verder woon ik parttime samen en vind ik dat wel prima
Dit. Zoek allebei iets aparts dat dichtbij elkaar is. Allebei een kamer in hetzelfde huis/complex/straat/5minutenlopenvanelkaar. Ook als de relatie goed gaat zul je af en toe wel gewoon even alleen willen zijn, en dat kan dan. Als de relatie fout gaat, is het niet zo'n drama met andere woongelegenheden zoeken.
Oud 16-08-2008, 18:29
- Pheebs
- Pheebs is offline
Het hangt volledig van je relatie af of jullie het al aankunnen om samen te gaan wonen.
Ikzelf ben gaan samenwonen met mijn vriend toen we een jaar samenwaren, en ik zestien, en hij drieëntwintig was. Het was voor ons allebei de eerste keer dat we alleen zouden wonen, en dit gaat al een jaar goed, maar wij wisten wel dat we er aan toe waren, en konden allebei nog terug naar onze ouders, voor het geval het verkeerd zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 12:14
Verwijderd
Ik ben ook direct van bij mijn ouders wonen naar samenwonen gegaan, terwijl hij al een tijdje op zichzelf woonde, maar dat is nooit een probleem geweest. Scheelt wel dat het bij ons heel geleidelijk is gegaan, waardoor ik stapje voor stapje heb kunnen wennen aan dingen in het huishouden doen. En tuurlijk weet hij van sommige dingen meer af, maar wat maakt dat nou uit, dan vraag ik het toch gewoon. Het huishouden is dan ook volledig in balans, zonder gezeur. Verder ben ik het overigens met grl eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten