![]() |
|||||
Citaat:
Stel je voor dat nederlandse groepen aan de lopende band zeg japanners in elkaar schoppen, is het dan wellicht logisch dat japanners de nederlanders als geheel aansprakelijk gaan stellen op den duur, dat ze verwachten dat alle nederlanders zeggen; wat die gasten doen kan niet! Citaat:
Net zo goed dat ik blanken met compleet waanzinnige discriminatieclaims afkeur. Citaat:
Desondanks schat ik zijn kansen in vele andere functies hoger in. Voorbeeldje; mijn persoonlijke interpretatie is dat alle talen behalve engels vrijwel compleet overbodig zijn, echter als een werkgever wil dat ik Duits spreek zal mijn persoonlijke opvatting plaats moeten maken en zal ik, wil ik dat baantje krijgen, Duits spreken. en anders heb ik de vrijheid wat anders te zoeken. Citaat:
![]() normaal gedrag he: http://au.youtube.com/watch?v=Kf6aoMikkXU
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 00:58. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Op zich heeft de politiek er verder weinig mee te maken maar ik vind dat de rechter in kwestie zijn boekje te buiten gaat door de procedure te negeren. Citaat:
Citaat:
omgangsregels zijn nodig als je op elkaar woont, waar ik het echter wel met je eens bent is dat de overheid dat tot een minimum dient te beperken want nog meer dan de media gooien zij olie op het vuur. De 'norm' waar wij het over hebben is echter niet ontstaan uit overheidsregels maar vanuit de samenleving, die norm kan veranderen door een verandering in de publieke opinie, die verandering komt er alleen met veel werk vanuit beiden kampen. Dit is allemaal veel te ver overtrokken m.i. omdat ik persoonlijk in mijn gehele leven nog nooit een vorm van niet te overkomen frictie ben tegen gekomen bij mensen van een andere achtergrond of religie. Maar kennelijk is het voor heel wat mensen moeilijk om een beetje rekening met elkaar te houden.
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 01:22. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bovendien vinden sommige mensen discriminatie en ongelijke berechting een probleem. Liberalen uiteraard voorop omdat die geloven in voor iedereen een gelijke kans creeëren en mensen daarna hun eigen weg laten zoeken. Je kan dan geen radicale moslims hebben die driekwart van je bevolking die kans niet gunnen als je ze wat voor macht dan ook geeft.
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Dat natuurlijk naast het feit dat de meeste blanken ongelofelijke pussy's zijn. Of je krijgt represailles of een discriminatieclaim aan je broek. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 16:44. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Waar het om gaat is dat sommig gedrag te ver gaat, ik ben niet heilig en hou ook van een goede matpartij op straat, maar op het moment dat je ambulancepersoneel stelselmatig het werk onmogelijk maakt dan heb ik daar een broertje dood aan ![]() Gedrag moet gevolgen hebben en de zachte 'we moeten ze stimuleren om mee te doen' aanpak faalt, dus zijn er blijkbaar dingen als celstraf met ingetrokken luxe, enkelbanden en samenscholingsverboden nodig. En graag zou ik afkeuring vanuit de marrokaanse gemeenschap hebben omdat ze daar wellicht (maar niet zeker) misschien notie van nemen. Dan is die hele:"maar ze zijn economisch zo achtergesteld en dus zo zielig" mentaliteit voor mij de max, en mannetjes als enait die klaarblijkelijk 'advocaat' is maar desondanks de regelementen van de rechtbank niet heeft begrepen zorgen er alleen maar voor dat dat soort groepen die voor stelselmatige problemen zorgen alleen maar nog harder lachen om het rechtsysteem. En nu is het wachten op de eerste die zegt dat zwaarder staffen niet werkt. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Wat die afkeuring betreft, ik zou het ook graag zien, maar ik kan ook begrijpen dat degenen die dat dan zouden moeten doen zich niet geroepen voelen. Zwaardere straffen helpen ook niet om het af te leren, maar je bent ze iig wel langer kwijt ![]()
||
Citaat:
in amsterdam komt het voornamelijk dankzij cohen zelf.
||
Citaat:
|
Trouwens:
Plasterk: Boerkaverbod op scholen Er komt een boerkaverbod voor iedereen in het onderwijs. Niet alleen leerkrachten en leerlingen, maar ook ouders en schoonmakers mogen geen gezichtsbedekkende kleding dragen in de school en op het schoolplein. Dat schrijft minister Plasterk van Onderwijs aan de Tweede Kamer. Iedereen die op school verschijnt, moet voor de kinderen duidelijk herkenbaar zijn, vindt de minister. Bivakmutsen Boerka's, niqaabs en ook integraalhelmen, maskers en bivakmutsen zijn in de toekomst verboden in de schoolomgeving. Voor goed onderwijs is het volgens Plasterk van essentieel belang dat leraren en leerlingen elkaar kunnen zien. Door het dragen van gelaatsbedekkende kleding is een goede communicatie onmogelijk. Dat staat kwalitatief goed onderwijs in de weg, schrijft de minister. Leraren moeten kunnen zien hoe een leerling zich voelt en reageert op zaken die in de les of op het schoolplein worden besproken. Plasterk geeft toe dat er weinig boerka's in het straatbeeld zijn, maar hij wil toch een duidelijke regeling voor het onderwijs. Volwassenen Het verbod geldt niet voor het hoger beroepsonderwijs en universiteiten omdat daar geen leerplichtige leerlingen zijn. Volgens de minister kunnen studenten aan deze instellingen zelf wel afwegen of ze geconfronteerd willen worden met een docente die een boerka draagt. Pasterk verwacht volgend jaar een wetsvoorstel naar het parlement te kunnen sturen. http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...rkaverbod.html Goede zaak, maar dan die laatste alinea, alsof je het gedaan zou kunnen krijgen om een fundamentalistische docent of medestudent te laten verwijderen als dat je niet zint... Komt er gewoon op neer dat je niets aan kunt doen... Godzijdank komt het gros nooit hogerop of dringt ergens halverwege het verstand al bij ze door, maar de gedachtengang achter de opstelling van de minister op dat punt is fout.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
We moeten nog een klein stukje verder, scheiding van religie en onderwijs. Natuurlijk om logische redenen vervolgonderwijs niet meenemend
||
Citaat:
||
Citaat:
De logische reden is natuurlijk dat onderwijs toegankelijk moet zijn. bij basis- en middelbaar onderwijs betekent dat een uniform pakket van hoge kwaliteit waar iedereen in kan meedoen, religie kan daarin slechts plaats hebben als bij- en/of keuzevak, overig religieus onderwijs gaat via de ouders. vrijheid van meningsuiting is natuurlijk dat je alles mag vinden maar niet alles mag doen, helaas denken "bepaalde groepen" nog altijd dat dat voor hun niet geld omdat ze in de een of andere vorm van god geloven.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Boerkaverbod-discussie, zó 2006.
Heeft nu nog niet iedereen door dat het er helemaal niet toe doet, aangezien er in heel Nederland maar ongeveer 200 mensen zo'n ding dragen, waarvan ik vermoed dat slechts enkelen (hoger) onderwijs volgen?
||
Citaat:
||
Citaat:
Eerste hit op Google: http://www.dag.nl.kpnis.nl/1058310/N...scholieren.htm "Schattingen van het aantal boerkadragende vrouwen lopen uiteen van honderd tot enkele honderden".
||
Citaat:
![]() Maar het gaat mij meer om het herkenbaar zijn, burkaverbod zou ik het niet willen noemen.
||
Citaat:
Plus dat dit nodig is om discriminatie te voorkomen. Er worden regels gesteld aan uiterlijk op onderwijs. Je wordt naar huis gestuurd als je je nooit wast. De altijd als vergelijking aangehaalde petten moeten af. Je kan een bepaalde groep dan niet opeens speciale rechten gaan geven. Dat is al in veel te veel situaties zo, maar nu gaat daar in het onderwijs dus een gedeeltelijk einde aan komen.
|
Hirsch Ballin: advocaat moet opstaan
Minister Hirsch Ballin van Justitie vindt dat advocaten moeten opstaan voor rechters. Een Rotterdamse advocaat, een orthodoxe moslim, weigert op te staan, omdat hij vindt dat alle mensen gelijk zijn. De Tweede Kamer had de minister om opheldering gevraagd. De minister verwees naar het standpunt van de Raad voor de rechtspraak. De raad stelt dat advocaten opstaan voor de rechter om eerbied te tonen voor de autoriteit van het recht. Opstaan voor een rechter heeft volgens de raad niets met ongelijkheid te maken. De Orde van Advocaten wil met de man praten en sluit maatregelen niet uit. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...F81590658.html Wat Hirsch Ballin erover te zeggen heeft boeit natuurlijk niet, maar de Raad voor de rechtspraak sloeg de spijker op zijn kop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Waar ik eruit stapte was met de zin; Ouders die kinderen ophalen moeten hier ook onder vallen. Citaat:
Citaat:
|
Als hij vrouwen geen hand wil geven moet hij ook niet met het argument komen dat hij niet opstaat voor een rechter omdat hij vindt dat alle mensen gelijk zijn...
Maargoed, Den Veroorzakert, je hebt een punt. Dhr. Enait vindt mij waarschijnlijk een ongelovige hond, en ik vind hem rijp voor het lekke bootje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Net zoals bij bedrijven vind ik dat een school bepaalde reeele eisen kan stellen aan kleding, alleen ik vind niet dat je een moeder die een kind op komt halen in haar tijd kan verplichten aan een kledingvoorschrift te voldoen, die moeder heeft geen enkele invloed op het onderwijs, (wel op het kind in kwestie ntl) Openbaar onderwijs hoort toegankelijk te zijn en kwalitatief uniform, godsdienst en openbaar onderwijs is daardoor een slechte combinaties; Feitelijk speculeren over onbewezen argumenten is niet het doel van dat onderwijs. als je dat wil ga je maar lekker particulier voor mij part met jihaab. Welkom terug herzuiling van de maatschappij.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Citaat:
uit mijn TTO tijd en de bezoekjes naar engeland merkte ik op dat schooluniformen niets uitmaken en bovendien school een stuk minder prettig maken. was wel ordelijk daar, maar goed zat ook niet in zuid londen. Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Nee jantje maar wel in mijn sporttas. Anders wil ik die ouwe vent uit het vaticaan ook niet meer in een soepjurk zien hoor. Citaat:
En de nadruk verschoof zich van kleding (jij hebt geen nikes!) naar uiterlijke kenmerken in het gezicht. de rokjes waren wel ok.
|
![]() |
|
|