| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
En wat er mis mee is? Het is gewoon niet mijn soort mens. Te luidruchtig, te arrogant en doorgaans (imo) een vreselijke smaak.
|
|
|
|
De reacties op deze pagina's zijn een ontzettende verdraaiing van de waarheid. Heb zelf een 'ontgroening' doorlopen, bij het corps. Het is geen leuke tijd, zeker niet. Het is uiterst vermoeiend. Dat komt niet zozeer door het gebrek aan slaap, maar omdat je de hele dag buiten in de weer bent, om te werken.
Mensen die geen KMT hebben doorlopen, kunnen absoluut niet oordelen over hoe het zal zijn. Ik zelf begon er aan met het idee dat het heel zwaar zou zijn, eigenlijk met het zelfde idee over wat er zou gebeuren als de meeste mensen hier. Maar omdat ik in de introductie van mijn studiestad een ontzettend goed gevoel had bij het corps, heb ik mij ingeschreven. Het klopt dat er een hiërarchie is, maar is dat zo'n erg probleem? Je moet het vergelijken met werken. Je begint onderaan de ladder, uiteindelijk hoop je boven aan de ladder te komen staan. Ik hoor mensen uit mijn omgeving vaak zeggen dat zij de ontgroeners aan zouden pakken, of ze een klap zouden verkopen indien zo op een incorrecte manier bejegend zouden worden. Juist de mensen die dit zeggen, weten absoluut niet wat het corps en zijn KMT/Groentijd/IT/IP inhoudt. Gegroet, opgroeiende burgers |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
En die ballen doen dus exact hetzelfde als elke andere groep; soortgenoten opzoeken. Citaat:
En dan is het aan de student of hij de band bij een gewone vereniging al genoeg vindt of niet.
|
|
||
|
Citaat:
En ik snap sowieso niet waarom het nog steeds doorgaat, iedereen vindt de ontgroening vervelend, maar als ze zelf anderen mogen ontgroenen dan is het leuk. Je kan er ook gewoon mee stoppen zeg maar.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
@Tink*
dat jij een ontgroening vervelend vind (of waarschijnlijker: dat het jou vervelend lijkt), betekent niet dat iedereen het vervelend vind. Ik ken ook iemand die grootste lol heeft gehad tijdens haar ontgroening..
|
|
||
|
Citaat:
Ik ben dus niet per se tegen ontgroening, als mensen het echt leuk vinden mogen ze van mij hun gang gaan hoor. Ik snap het gewoon niet zo.
|
|
||
|
Citaat:
Ik moest destijds wel een week kutwerk doen voor m'n vereniging trouwens, maar het was lang niet zo effectief als ontgroeningen van andere verenigingen.
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Algemene schoolzaken |
Ontgroening JNR | 235 | 04-05-2007 13:37 | |
| Algemene schoolzaken |
Ontgroeningen Nona | 93 | 04-10-2003 11:07 | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen Bezz | 2 | 31-03-2003 19:59 | |
| Algemene schoolzaken |
ontgroenen afschaffen jose85 | 2 | 25-11-2002 09:08 | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Debat over ontgroeningen: argumenten!? corduroy | 1 | 22-10-2002 20:41 | |
| Algemene schoolzaken |
Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen? *shadygirl* | 87 | 31-08-2002 19:29 | |