Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet lullig bedoeld, maar ik vraag me af wat die vriendschappen inhouden als je vrienden jou een aandachttrekker vinden als jij laat weten dat je je slecht voelt.. Dan kunnen dat nooit hele goede vrienden zijn, lijkt me, al ben ik nu misschien heel erg kort door de bocht. Verder herken ik je verhaal wel, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik je zou kunnen helpen. Professionele hulp zoeken, zoals Rode panda ook al zegt, lijkt me toch wel verstandig.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb precies hetzelfde alleen was ik nooit passief. Verder praat ik mezelf in dat ik niks kan en niks goed doe en kan doen i.p.v. mezelf zeggen dat ik dom of lelijk ben. Voor de rest precies hetzelfde.
Dat over de dood; daar kan ik mij echt precies in vinden: denk er wel over na. maar kan idd niemand dat verdriet aandoen en heb geen zelfmoordneigingen. Wel zou ik het af en toe fijn vinden er niet meer op deze aardbodem te zijn. Ik zoek zeker geen professionele hulp omdat ik mezelf dan zwak en een mietje vind. |
![]() |
|
neem je ook geen aspirientje als je hoofdpijn hebt of ga je niet naar het ziekenhuis als je een hersenschudding hebt?
het enige verschil tussen een dokter een psycholoog is dat het bij de ene om je lichamelijke, en bij de ander om je psychische gezondheid gaat. Gezondheid, heeft dus verder niks met je identiteit te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat je het niet durft, waar ben je bang voor? uiteindelijk bang of niet, doe het! gewoon doen en ook al zal dat voor jou niet "gewoon" zijn, Als je het doet en er heen gaat.. je hebt geen idee hoeveel goeds dat met je zal doen en dit klinkt heel ongeloofwaardig maar of je doet het nu, of ooit.. dan is nu echt het beste moment. Dan ga je naar de huisarts, je zit in de wachtkamer en je hebt geen idee hoe je het wilt zeggen maar zodra jij daar zit. dan komen de woorden wel vanzelf en tja een lange weg te gaan misschien maar zekers beter dan het niet doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me nooit zo goed voorstellen wat er nu zo moeilijk aan is om over je problemen te praten omdat ik het zelf niet moeilijk vind, ik leg liever mn hele leven op tafel dan een wrat aan te laten stippen. maar dat slaat natuurlijk nergens op, als ik iets niet moeilijk vind betekent dat niet automatisch dat anderen dat niet moeilijk kunnen vinden. Als is het misschien ook wel een beetje een kwestie van oefenen. Een paar keer iets vertellen en merken dat mensen je niet afzeiken helpt denk ik goed om het de volgende keer nog makkelijker te vertellen. |
![]() |
|
ik ruik het syndroom van asperger. maar dat ruik ik erg vaak
![]() kijk maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger voor een globale indruk. en ik vind je geen aansteller!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Hallo, ik ben degene die dit topic opende. Ik was mijn wachtwoord vergeten, dus ik maakte maar een nieuwe nickname aan om te reageren.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 25-11-2008 om 01:37. |
![]() |
|
![]() |
Grappig, zo denk je dat je de enige bent die hiermee rondloopt.
Op een aantal verschillen na, zou ik de vrouwelijke versie van jou kunnen zijn, Anoniem83. Zelfs dat lijstje m.b.t. het Syndroom van Asperger zou ik precies hetzelfde hebben ingevuld (al dan niet met andere woorden) en ik geloof echt niet dat dit bij jou het geval is, zoals ik ook geloof dat dit geen betrekking heeft op mijzelf. Nu ben ik een aantal jaartjes jonger en ga ik nog door het leven met de instelling 'ik groei er wel doorheen'. Toch heb ik sinds kort me toch gemeld bij een psycholoog, na een gesprek met mijn moeder hierover. Vóór de intake (zo'n twee weken geleden) had ik het idee dat ik gewoon niks zou kunnen vertellen, want in feite was er niet echt iets drastisch mis. Gelukkig heb ik toch maar doorgezet en het verhaal dat jij hier hebt gedaan bij een psycholoog gedaan. Nu krijg ik vandaag een 'uitslag' of 'plan van aanpak'. Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben, want eerlijk gezegd had ik het idee dat ze alles wat ik zei verkeerd interpreteerde. Maarja, niet geschoten is altijd mis. Hopelijk krijg ik een paar goede richtlijnen mee. Nu heb ik terloops wel eens nagedacht over zelfmoord (zoals iedereen dat wel eens heeft gedaan), maar ik weet zeker dat ik hier nooit voor zal kiezen. Mede om de redenen die jij hebt genoemd, maar ook gewoon omdat het leven altijd beter kan worden. Als je dood bent heb je gewoon geen kans meer. En het is voor mij totaal geen optie, want ik heb in feite (zoals een buitenstaander het zou zeggen) een goed leven. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou zeker niet direct aan Asperger denken (en als je dat vermoeden hebt zou ik sowieso contact zoeken met een psycholoog, niet zomaar zelf diagnoses gaan stellen via internet).
Ik vraag me af of je eigenlijk met name herkenningsverhalen wil of dat je ook nog specifieke tips wil wat betreft bepaalde situaties/dingen waar je vooral mee zit? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Net als Ave zou ik niet direct aan Asperger denken (en als je dat vermoeden hebt zou ik sowieso contact zoeken met een psycholoog, niet zomaar zelf diagnoses gaan stellen via internet). Het kan door zo veel andere dingen komen dat je je voelt zoals je je voelt, bv. door het 'afgestraft' worden door 'vrienden' als je met hen probeerde te praten, maar je zou bv. ook een depressie kunnen hebben (ik ben ook geen psycholoog, maar deze twee dingen lijken mij eigenlijk waarschijnlijker dan asperger...).
Als je de stap naar (professionele) hulpverlening (huisarts, psycholoog, AMW, ...) niet durft te zetten, kun je natuurlijk ook eens in de bieb of op internet rondneuzen of je daar 'zelfhulp' boeken/artikelen/sites tegenkomt met tips en dergelijke waarmee je zelf aan de slag kunt. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Om even in te gaan op mijn uitslag..
Het eerste wat hen was opgevallen is blijkbaar mijn intelligentie. Wat ik overigens heel vreemd vind, want ik had het gevoel dat ik me echt als een enorme doos had gedragen. En ik geloof wel dat ik redelijk slim ben, maar niet dat het een opvallende eigenschap van me is. Dat terzijde was ik natuurlijk wel gevleid. Om die reden krijg ik groepsbegeleiding. Gewoon, om te kijken hoe ik in een groep functioneer... denk ik. En zullen ze me evt. 'vaardigheden' aanleren. Één-op-één gesprekken zouden niet behulpzaam zijn omdat ik toch zelf al een goed beeld had van de situatie en dat het analyseren me wel goed af zou gaan. Dus... Ik ben benieuwd. Trouwens, ik ben er pas geleden achter gekomen dat een oom waarmee ik geen contact heb, lijdt aan een bipolaire stoornis. Hij is dus manisch depressief. Aangezien dit erfelijk kan zijn heb ik wat gegoogled om informatie hierover te zoeken. Nu heb ik (nog) niet het idee dat dit mijn probleem is, al acht ik de kans groter dan dat mijn probleem zit in het autisme-spectrum. Citaat:
|
![]() |
|
Tja, als je zo flexibel bent dan trek ik me weer terug in me winterhol ;p. Maar ik herkende vanuit je hoofdverhaal alle punten bij mezelf terug. And I.. well.. I must have it. Dus daarom rook ik het bij je. Maar succes verder, meneerke!
|
![]() |
||
Ja. zelfs al is het anders. maarruh, veel ademen, dan ga je vanzelf dood.
Citaat:
Ja ik herken heel erg veel in je verhaal. Ik ben sociaal verschrikkelijk, maar een op een gaat beter, dus het is ook ietsje anders. Ik ben snel depressief en kan moeilijk tegen kritiek. Ik denk veel na over de dood maar heb geen zelfmoordneigingen. Studeren gaat met pieken en dalen. Ik ben het liefst alleen maar kan niet geheel zonder mensen, al maak ik erg moeilijk vrienden. Ik heb een slecht zelfbeeld. De psychologe oordeelde dat ik normaal was. Niet eens een klein beetje ADD of iets anders 'leuks'. Wat er met jou aan de hand is weet ik niet, maar ik denk een combinatie van menselijkheid en een iets gevoeliger emotionaliteit dan de meeste kerels. Dat je gewoon moet blijven ademen en de dagen voor lief nemen lijkt me handig. We zijn allemaal mensen, het einde komt vanzelf en tot die tijd kun je je leven leven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||