Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is natuurlijk niemand en iedereen zijn schuld. Zij had niet vreemd moeten gaan, maar ze had er haar redenen voor en blabla. Ik schrijf nu net een essay over madame bovary dus het doet me erg daar aan denken, vooral dat van die draaibanken, daar hebben ze het in Madame Bovary ook telkens over en ik heb geen idee wat het zijn
![]()
|
Maar ze had een paar dagen niet richting huis kunnen gaan, aangezien de stroming.
Dus had ze bij haar minnaar moeten blijven, en dan zou haar man erachter zijn gekomen. Blijkbaar vond ze dat erger als de gok wagen om te verongelukken... Haar eigen schuld, ze koos er zelf voor.
|
Ze had toch gewoon bij haar minnaar kunnen blijven slapen en dan tegen haar man kunnen zeggen dat ze gewoon de brug niet over kon vanwege de storm. Als ze toch al vreemd gaat, had ze dat net goed kunnen doen.
Maar goed, het is toch haar eigen beslissing om die brug over te steken. Dus het lijkt me gewoon domheid en pech. En wat vind jij, ts?
|
Ik denk dat iedereen eigenlijk verantwoordelijk is
Want: vrouw zelf: aan de overzijde logeren, geld ergens anders lenen.(voor een vrouw is er altijd een manier om zich uit een moeilijke situatie te redden) Veerman: In plaats van op een kritiek ogenblik een beslissing te durven nemen, had hij de verantwoordelijkheid afgeschoven op zijn afwezige werkgever. Een typisch geval van morele lafheid?? Geliefde van de vrouw: Kleinzielig gedrag. Feitelijk heeft hij haar ter dood veroordeeld ter wille van zijn zelfzuchtige,romantische kijk op hun verhouding -Betweter die alles wil opofferen aan hun eigen fanatieke opvatting van wat juist is. Echtgenoot van de vrouw: -als hij niet zo een rare man was zou zij niet verliefd zijn geworden op een ander. Als hij haar niet zoveel angst ingeboezemd zou ze niet geprobeerd hebben over die brug te rijden. -Schijnheilige heerszuchtige bullebak toch?
||||
Citaat:
![]() welkom in de wondere wereld van de metaalindustrie ![]() Citaat:
Citaat:
ze had beide dingen niet kunnen laten bestaan door eerst haar man te dumpen of de minnaar, en als ze daar toch niet om geeft dan volg ik de situatie bij de veerman niet. maar goed, we zijn het er over eens, de zwemleraar?
|
Ze had ook aan die kant van het water kunnen blijven, zeggen dat ze boodschappen ging doen, of gewoon lekker ging wandelen, en dan gewoon uitleggen dat ze niet naar de overkant terug kon, omdat de brug stuk was en ze geen geld bij zich had voor de pond.
|
Oké, ik snap de reden niet waarom de minnaar haar geen geld wil geven, maar goed.
![]()
|
ik denk de ouders van haar en de ouders van de ouders van haar .. blabala..
![]() want haar man was niet lief genoeg voor haar dus waarschijlijk waren ze in eerste instantie samen omdat zij zich alleen voelde om een of andere reden (geen vader misshien?) dus ze had gewoon iemand nodig.. een willekeurig iemand. en dan gaat ze met iemand anders omdat ze doorhad dat ze hem eigelijk niet eens zo leuk vond |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hihi ik heb op school ook ooit zoiets gehad maar dan een ander verhaaltje en naar mijn idee met iets meer discussie maargoed.
Het is de vrouw haar eigen schuld. Maar. Die veerpontman is een ontiegelijke zeikerd en die nieuwe vlam van de vrouw is een eikel.
|
Ze zijn allen wellicht deels verantwoordelijk, het ligt eraan in hoeverre ze bewust hebben meegewerkt aan het om zeep brengen van de vrouw.
De vrouw zelf lijkt me sowieso het meest verantwoordelijk. Tenzij ze door een of meerdere van de betrokkenen bewust gemanipuleerd is met als doel haar zelfmoord te laten plegen. De anderen hoeven niet perse verantwoordelijk te zijn, als ze zich van geen kwaad bewust waren.. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() probleem had niet bestaan als zij veerpontkapitein was geworden...
|
Verantwoordelijk voor haar dood is nogal... breed. Dus met verantwoordelijk voor haar dood bedoel ik dat iemand bewust aandeel heeft gehad in de dood van de vrouw. Iets wat duidelijk niet het geval is bij haar man, de veerman, haar 'affaire' en niet bij de rivier, aangezien de geen bewustzijn heeft. De vrouw wist wat ze riskeerde en deed dat dus vrijwillig. Niemand heeft 'schuld' en niemand is verantwoordelijk. Het gebeurde gewoon.
||
Citaat:
![]()
|
Wat een vaag verhaal.. Dat vreemdgaan lijkt me er niet heel veel mee te maken te hebben, afgezien dan dat hij geen geld gaf.. Voor een veerpont, uhh apart.. Als het nou een of ander onzinnig iets was wat ze wilde kopen..
Ik vind het haar eigen schuld, dan had ze maar even moeten wachten. En tsja, zij ging vreemd toch, dan ook de concequenties aanvaarden als je leugens niet meer kloppen!
||
Citaat:
||
Citaat:
egoïsme, liegen en verkeerde inschattingen maken incluus ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en geldt dat dan voor alle diersoorten met sociale structuur of hoe ver wil je gaan; olifanten, honden, apen etc...?
||
Citaat:
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat het onderscheid in verschillende diersoorten de grens is. Je kunt onmogelijk zeggen dat zo'n dier 'fout' zat, want dat begrijpt het niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Stoppen met school? :( sharpay098 | 16 | 06-01-2009 14:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter deel 6 (Pas op: Mogelijke spoilers) Ayvala | 500 | 01-12-2005 07:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
onze democratie, democratisch? Gandalf | 75 | 08-09-2004 20:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hoe denken jullie over kapitalisme I.S. tomys | 59 | 22-01-2004 22:21 | |
moskee Meskûh!!! | 13 | 23-11-2003 20:56 | |
bestaat een vrije wil? dreadmanneke | 44 | 01-08-2003 21:18 |