Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2008, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Er zit een hoop tussen mager en overgwicht pipje! en je hebt heus geen overgewicht
nou als ik mijn bmi uitreken zou ik iets moeten wegen dat totaal niet bij mij past. ik heb wel een beetje overgewicht hoor, maar dat is mijn eigen schuld want ik hou van snoepen. er kan wel 10 kilo vanaf, dat is geen gewhine oid maar dat is beter.
Advertentie
Oud 15-12-2008, 18:50
Verwijderd
Dik is objectief.

Volgens mijn standaard voldoet Pip niet aan overgewicht iig.
Uice
Uice is offline
Ik zou Pip niet dik noemen.
Verwijderd
Hm.. Ik vind mijn interpretatie van overgewicht niet bij pip passen! dat bedoel ik
Oud 15-12-2008, 18:52
Verwijderd
nou dat is hartstikke fijn!

kazet wil nooit zeggen of ik dik ben in een bepaalde broek of in het algemeen omdat 'hij 4 jaar discussie met zijn ex achter de rug heeft en het toch nooit goed is.' Maar hij wil natuurlijk geen relatie met een zeekoe dus af en toe ben ik onzeker dat ik te dik ben maar dan wil ie geen antwoord geven
Uice
Uice is offline
Arthur Japin gaat een Nederlandse versie van QI presenteren. Waarom toch niet gewoon Britse panelquizzen hier uitzenden in plaats van die al die remakes?
Verwijderd
Ik vind ook eigenlijk dat je dat niet mag vragen aan kazet :-)

Ik snap soms niet dat bepaalde mensen onzeker zijn over dingen waar ik in hun geval echt niet onzeker of zou zijn
Oud 15-12-2008, 18:53
Verwijderd
Nou, volgens mijn boek was het in de Middeleeuwen voor vrouwen niet bepaald een pretje. Wat een verrassing.
Oud 15-12-2008, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Arthur Japin gaat een Nederlandse versie van QI presenteren. Waarom toch niet gewoon Britse panelquizzen hier uitzenden in plaats van die al die remakes?
Ik ken 'm eigenlijk niet van televisieoptredens. Heeft die man een beetje een gevoel voor humor?
Oud 15-12-2008, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Nou, volgens mijn boek was het in de Middeleeuwen voor vrouwen niet bepaald een pretje. Wat een verrassing.
details aub!
Oud 15-12-2008, 18:55
Verwijderd
Als een meisje dat aan d'r vriendje vraagt, is het antwoord toch nooit goed.

Als hij zegt dat het haar niet dik maakt liegt hij, en als hij de waarheid vertelt is hij een botte lul.

Ja, dan zou ik ook niet antwoorden.
Oud 15-12-2008, 18:55
Verwijderd
Citaat:

Als hij zegt dat het haar niet dik maakt liegt hij, en als hij de waarheid vertelt is hij een botte lul.

Dan heb jij de verkeerde meisjes.
Oud 15-12-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
details aub!
Op het platteland was de relatie tussen man en vrouw nog redelijk gelijk. Ze hadden het allebei beroerd. In de steden was het zo dat een vrouw niet mocht werken, tenzij ze weduwe was. Uitzondering waren banen als ziekenverpleger en vroedvrouw. Daarnaast was de verhouding tussen mannen en vrouwen in de stad volkomen scheef, waardoor vrouwen amper aan de man kwamen en dus veelal overgeleverd waren aan liefdadigheid, een kloosterleven of aan de grootste schurftbanen die niet gereguleerd werden. Armoede was dus bijna altijd het gevolg.

Oh, en later kwam daar ook nog bij dat door de ontwikkeling van de moderne geneeskunde de vraag naar 'magie' wegviel, waardoor oudere vrouwen die daarmee nog een centje konden verdienen, al snel te boek stonden als heks.
Oud 15-12-2008, 18:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ken 'm eigenlijk niet van televisieoptredens. Heeft die man een beetje een gevoel voor humor?
Niet dat ik weet. Ze laten nu stukjes zien bij DWDD.
Oud 15-12-2008, 19:00
Verwijderd
Arthur Japin zat altijd aan tafel bij de show van Claudia de Breij. Niet echt de moeite waard, lijkt me.
Oud 15-12-2008, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Op het platteland was de relatie tussen man en vrouw nog redelijk gelijk. Ze hadden het allebei beroerd. In de steden was het zo dat een vrouw niet mocht werken, tenzij ze weduwe was. Uitzondering waren banen als ziekenverpleger en vroedvrouw. Daarnaast was de verhouding tussen mannen en vrouwen in de stad volkomen scheef, waardoor vrouwen amper aan de man kwamen en dus veelal overgeleverd waren aan liefdadigheid, een kloosterleven of aan de grootste schurftbanen die niet gereguleerd werden. Armoede was dus bijna altijd het gevolg.

Oh, en later kwam daar ook nog bij dat door de ontwikkeling van de moderne geneeskunde de vraag naar 'magie' wegviel, waardoor oudere vrouwen die daarmee nog een centje konden verdienen, al snel te boek stonden als heks.
oh dat is wel naar ja!
Oud 15-12-2008, 19:01
Verwijderd
Ik had best graag Adriaan van Dis de presentatie zien doen, .
Oud 15-12-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
oh dat is wel naar ja!
En natuurlijk het feit dat een vrouw amper buiten kwam en door haar voogd (broer, oom, vader, man) een flinke beuk mocht krijgen, als ze weer eens ongehoorzaam was.
Oud 15-12-2008, 19:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat was denk ik beter geweest.
Oud 15-12-2008, 19:03
Verwijderd
Ik heb daar afgelopen weekend een filmpje over gezien op tv. Ik denk bij Miljoenenjacht. Anders bij Ik hou van Holland.

Edit: over vrouwen in de Middeleeuwen.
Oud 15-12-2008, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ja wat kan die man een rotzakje zijn zeg :")
verder vind ik het een waanzinnige kwal en ik zie altijd voor me hoe hij paar keer het woord 'purper' in die spiegel zegt. Want purper is echt een Adriaan van Dis woord.

En Arthur Japin heeft wel een heerlijke stem maar niet echt de scherpte van Stephen Fry en zijn maatjes
Oud 15-12-2008, 19:05
Verwijderd
En dat allemaal naast de terugkerende hongersnoden (ongeveer één per tien jaar) en pestepidemieën. Ook een plezante gedachte. In ongeveer 10 jaar tijd, van ongeveer 1350 tot 1360, is 1/3e van de Europese bevolking aan honger en pest doodgegaan. Joepie.
Oud 15-12-2008, 19:06
Verwijderd
Maar ik ga weer even verder lezen over de tegenstellingen tussen stad en platteland. Ik begin nu toch wel een beetje stress te ontwikkelen. Nog een pagina of twintig te gaan, .
Oud 15-12-2008, 19:07
Verwijderd
Je moet een keer naar een meeting komen, Jaeger, dan gaan we pilsjes drinken terwijl je de rest vermaakt met al die leuke weetjes
Verwijderd
Adriaan van Dis vroeg een keer aan een operazangeres of ze een stukje voor hem wou zingen, gaat hij is zelf doorheen zingen :")
Swlabr
Swlabr is offline
Goede tijden, Jaeger, goede tijden.
Verwijderd
Citaat:
Maar ik ga weer even verder lezen over de tegenstellingen tussen stad en platteland. Ik begin nu toch wel een beetje stress te ontwikkelen. Nog een pagina of twintig te gaan, .
voor wanneer?
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Dan heb jij de verkeerde meisjes.
Ik zou het ook nooti vragen
Oud 15-12-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
En dat allemaal naast de terugkerende hongersnoden (ongeveer één per tien jaar) en pestepidemieën. Ook een plezante gedachte. In ongeveer 10 jaar tijd, van ongeveer 1350 tot 1360, is 1/3e van de Europese bevolking aan honger en pest doodgegaan. Joepie.
De middeleeuwen hebben mij nooit kunnen boeien, ik vind de geschiedenis van de 19e en 20e eeuw veel interessanter.
Oud 15-12-2008, 19:09
Verwijderd
Ik las gisteren trouwens wel een komisch stukje over de Franse Revolutie. De Zwitserse huurtroepen waren op een menigte aan het schieten. Toen gaf de koning het bevel de bevolking, die op de vlucht was, te sparen, waarop de Zwitsers het vuren staakten. Daarop dacht de menigte dat het een goed idee was terug te rennen. Aangezien de Zwitserse troepen geen bevel hadden gekregen om het vuur weer te openen, werden ze allemaal gelyncht, .
Oud 15-12-2008, 19:10
Verwijderd
Citaat:
De middeleeuwen hebben mij nooit kunnen boeien, ik vind de geschiedenis van de 19e en 20e eeuw veel interessanter.
Qft. En nu ga ik huiswerk maken.
Verwijderd
Citaat:
voor wanneer?
Morgen, . Ik heb al een pagina of 180 gedaan vandaag, .
Verwijderd
Citaat:
Ik las gisteren trouwens wel een komisch stukje over de Franse Revolutie. De Zwitserse huurtroepen waren op een menigte aan het schieten. Toen gaf de koning het bevel de bevolking, die op de vlucht was, te sparen, waarop de Zwitsers het vuren staakten. Daarop dacht de menigte dat het een goed idee was terug te rennen. Aangezien de Zwitserse troepen geen bevel hadden gekregen om het vuur weer te openen, werden ze allemaal gelyncht, .
Oud 15-12-2008, 19:11
Verwijderd
Ik vond de middeleeuwen wel boeiend, alleen delen er van. Met de pest en de pause en zo ik ehb alleen slecht opgelet bij gescheidenis
Oud 15-12-2008, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Morgen, . Ik heb al een pagina of 180 gedaan vandaag, .
puik werk
Oud 15-12-2008, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de middeleeuwen wel boeiend, alleen delen er van. Met de pest en de pause en zo ik ehb alleen slecht opgelet bij gescheidenis
Of je geschiedenis leuk vindt hangt vooral af van de docent. In groep acht hadden we een leraar met geschiedenis als hobby, hij kon dat ook mooi vertellen. Die ik nu heb is wat minder, jammer.
Oud 15-12-2008, 19:13
Verwijderd
Veel mensen op m'n studie vinden de Middeleeuwen ook echt verschrikkelijk. Raar eigenlijk, omdat het redelijk overzichtelijk is. Veel meer dan landjepik en burgers naaien gebeurt er niet.
Oud 15-12-2008, 19:14
Verwijderd
Ik vind het niet interessant, net als de meeste religie en kunstdingen die bij geschiedenis zitten.
Oud 15-12-2008, 19:15
Verwijderd
Ik heb nog geen kunstgeschiedenis gehad, anders. Religie speelt ook maar een zeer marginale rol, zelfs in de Middeleeuwen. Voor de verklaring van veel gebeurtenissen heb je religie helemaal niet nodig. Vaak is het een politiek spel.
Oud 15-12-2008, 19:16
Miekje*
Miekje* is offline
Werkstukmaaktaim!
Oud 15-12-2008, 19:18
Verwijderd
Miekjuh en Char....euh...KUNST
Oud 15-12-2008, 19:19
Verwijderd
Maar nu moet ik toch echt verder.
Oud 15-12-2008, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Miekjuh en Char....euh...KUNST
Ik moest aan die amerikaanse vrouw denken die met dode mensen praat
Oud 15-12-2008, 19:21
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik ook.
Oud 15-12-2008, 19:22
Verwijderd
kunst dr topic is verzand in een zeurtopic
Oud 15-12-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog geen kunstgeschiedenis gehad, anders. Religie speelt ook maar een zeer marginale rol, zelfs in de Middeleeuwen. Voor de verklaring van veel gebeurtenissen heb je religie helemaal niet nodig. Vaak is het een politiek spel.
Tja, in mijn geschiedenisboek zijn er best veel paragrafen aan religie geweid.
Oud 15-12-2008, 19:23
Verwijderd
ij
Oud 15-12-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
geesten zeiden mij dat..dus daarom zei ik dat..

Hoi Lisaah
Oud 15-12-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
kunst dr topic is verzand in een zeurtopic
Ja het mag wel eens gesloten. Er komt niks meer uit, het lijkt wel weer alsof er twee fronten zijn :\
Oud 15-12-2008, 19:25
Verwijderd
Citaat:
geesten zeiden mij dat..dus daarom zei ik dat..

Hoi Lisaah
Hey kipje Hoe is je leven veranderd sinds je 22 bent?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten