Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2009, 08:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hebben Carn, Dinalfos en Uice de film eigenlijk al gezien? Zitten een half jaar te zaniken over die film, en nu hij uit is hoor je geen woord meer van ze. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[edit] carn dus wel.
kwouzeggen.
Oud 13-03-2009, 23:28
Uice
Uice is offline
Nou, gezien. Even copypaste:

Ten eerste: lelijk. Ik snap niet waarom mensen Snyder een esthetisch capabele regisseur vinden. Belachelijke slow motion, onrealistische CGI, cheesy flashbacks, onbegrijpelijk gebruik van muziek en pervers gestileerd overbodig geweld. Hij kan zelf geen goed shot verzinnen dus kopieert hij plaatjes uit de strip, maar in zijn handen wordt het vieze kitsch. Soms is het ronduit absurd: een button die als hij valt 'woesj woesj' doet en een sterrenexplosie bij iedere teleportatie. Om nog maar te zwijgen over die potsierlijke seksscène.
En Big Figure vond ik in het boek al iets te cheesy, maar hier, gespeeld door Mickey uit Seinfeld, is hij gewoon debiel.
Ten tweede: oppervlakkig. Hij wil iets laten zien uit alle grote verhaallijnen uit het boek, waardoor hij overal een beetje snel doorheen rent en nergens dieper op in gaat. Dat maakt de film nergens spannend en de personages nergens interessant. Neem bijvoorbeeld Veidts fascinatie met Alexander de Grote. Het wordt even genoemd, maar blijft volkomen betekenisloos. Nog belangrijker, de relatie tussen de Jupiter en The Comedian. Het gaat nergens meer over.
Spoiler

Ten derde: slecht geacteerd. De manier waarop Jackie Earle Hayley Rorschach doet als hij uit het dagboek voorleest kan er prima mee door, maar dat hij ook in gewone dialogen zo dramatisch praat is ronduit belachelijk. Het vernietigt de kans om van Rorschach een interessant personage te maken.
Jeffrey Dean Morgan doet The Comedian als een karikatuur.
Patrick Wilson is saai als Dreiberg, waar verder ook een heel saai personage van is gemaakt.
Matthew Goode is overdreven onzin als Veidt.
Billy Cudrup als Dr Manhattan is nog redelijk acceptabel, hoewel zijn dialogen vaak te melodramatisch klinken.
Malin Akerman spant de kroon. Dramatisch slecht als Slik Spectre. Dat is geen acteren. Walgelijk.

Op een schaal van 1 tot 10: kanker. Niet het soort dat over gaat.
Oud 13-03-2009, 23:55
Carn
Carn is offline
Ik vraag me af wat je geschreven zou hebben als b.v. een Aronofsky exact dezelfde film afgeleverd zou hebben.
Oud 14-03-2009, 00:15
Uice
Uice is offline
Dat is net zoiets als 'wat zou je van creationisme vinden als Einstein het bedacht had'. Het zou niet gebeuren.
Oud 14-03-2009, 09:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar wat zou je doen als Snyder de film gemaakt had en Aronofsky stiekem de credits toebedeeld kreeg? Dat zou ook niet gebeuren, maar het is tenminste mogelijk.
Oud 14-03-2009, 10:56
Carn
Carn is offline
haha
Oud 14-03-2009, 17:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar wat zou je doen als Snyder de film gemaakt had en Aronofsky stiekem de credits toebedeeld kreeg? Dat zou ook niet gebeuren, maar het is tenminste mogelijk.
Ik zou er hetzelfde over denken. Ik zou alleen een stuk verbaasder zijn.

Maar ja, Watchmen is sowieso moeilijk te verfilmen, natuurlijk. De enige oplossing om alles in minder dan drie uur te stoppen is veel meer weglaten dan Snyder heeft gedaan.
Oud 14-03-2009, 18:12
Rooster
Rooster is offline
uice, ik heb genoten van je review.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 18:16
Verwijderd
Morgen ga ik hem zien in IMAX-formaat.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 19:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik zou er hetzelfde over denken. Ik zou alleen een stuk verbaasder zijn.

Maar ja, Watchmen is sowieso moeilijk te verfilmen, natuurlijk. De enige oplossing om alles in minder dan drie uur te stoppen is veel meer weglaten dan Snyder heeft gedaan.
Het was eigenlijk meer een retorische vraag. Want je zou natuurlijk niet weten dat Aronofsky hem gemaakt heeft
Oud 14-03-2009, 21:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het was eigenlijk meer een retorische vraag. Want je zou natuurlijk niet weten dat Aronofsky hem gemaakt heeft
Hij heeft hem juist niet gemaakt, en wel de credits gekregen.
Oud 14-03-2009, 22:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik wilde er nog "niet" tussen zetten.
Oud 14-03-2009, 23:03
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik verwachtte een tweede Sin City. Mijn eigen schuld dus, dat ik teleurgesteld was.
Oud 15-03-2009, 03:22
Verwijderd

(Van welke aflevering is dit?)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 10:13
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Ik verwachtte een tweede Sin City. Mijn eigen schuld dus, dat ik teleurgesteld was.
die kun je meer verwachten bij the Spirit denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 10:17
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
[afbeelding]

(Van welke aflevering is dit?)
google is your friend:
http://en.wikipedia.org/wiki/Husbands_and_Knives
fantastische grap was dat, maar wel voor nerds
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af wat je geschreven zou hebben als b.v. een Aronofsky exact dezelfde film afgeleverd zou hebben.
Aronofsky wou volgens IMDB trivia het 'gedateerde' verhaal verplaatsen naar Irak en terrorisme.

Maarja, wat Snyder heeft afgeleverd viel ook wat tegen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 12:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Aronofsky wou volgens IMDB trivia het 'gedateerde' verhaal verplaatsen naar Irak en terrorisme.
Dat was volgens mij een idee van de studio, wilde ze Snyder aanvankelijk ook laten doen. Maar niks mis mee, lijkt me, als het goed gedaan wordt. Een goede regisseur voegt iets van zichzelf toe aan een verfilming, iets meer dan alleen maar lelijke kitschplaatjes en domme slowmotion.

Om nog één ding te zeggen, het absolute dieptepunt vond ik het de flashback waarin Rorschachs getroebleerde jeugd getoond wordt, gereduceerd tot zijn moeder die melodramatisch 'I should have had the abórtion!' roept. De grootste facepalm uit de recente filmhistorie.
Oud 16-03-2009, 18:27
Drez
Drez is offline
Ja er zitten crappy stukjes in, maar ook genoeg die dat weer helemaal goedmaken. Ik vind dat Snyder het best goed heeft gedaan, ben benieuwd naar de director's cut.
Oud 16-03-2009, 18:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
wilde ze Snyder aanvankelijk ook laten doen.
Maar blijkbaar heeft Snyder het wel voor elkaar gekregen om het niet te doen.

Ik vind je argumenten nogal overdreven hoor, beetje de categorie van LOTR fans die Peter Jackson verafschuwen omdat Tom Bombadil niet in de films zit.
Oud 16-03-2009, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Maar blijkbaar heeft Snyder het wel voor elkaar gekregen om het niet te doen.

Ik vind je argumenten nogal overdreven hoor, beetje de categorie van LOTR fans die Peter Jackson verafschuwen omdat Tom Bombadil niet in de films zit.
Hehe, dat argument spookte vanmiddag ook door mijn hoofd. Maar wat Uice bekritiseert gaat wel om dat de oorspronkelijke bedoeling/onderliggende toon (zeg maar de essentie) van sommige scènes zijn afgezwakt of aangepast.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 20:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Absoluut niet. Wat mij betreft had Snyder het hele achtergrondverhaal van The Comedian en Sally Jupiter eruit gegooid, misschien ook dat van Dr Manhattan, en Big Figure al helemaal. Nu stipt ie alles even aan en gaat ie nergens diep op in. Waarom überhaupt vertellen
Spoiler
als de emotionele invloed ervan helemaal niet uitgewerkt wordt? Waarom Rorschach met een psychiater laten praten als je toch niets interessants over zijn persoonlijkheid te zeggen hebt?

Mijn punt is dan ook dat het een slechte film is, niet dat ie ontrouw is aan het origineel. Dat is ie wel, als het op de essentie van het boek aankomt, maar dat is niet mijn probleem. Slecht acteerwerk, lelijke cinematografie, oninteressante personages en een raar plot waarin men overal snel doorheen rent, dat wel.
Oud 16-03-2009, 21:17
Carn
Carn is offline
Ik ben het gedeeltelijk met je eens; maar daarom ben ik benieuwd naar die Director's Cut, hopelijk kan die de film een beetje uitdikken zodat het allemaal wat meer in verhouding is. Ik heb me verder niet echt gestoord aan het acteerwerk, op die Ackerman na want dat is idd een actrice die het lekker moet houden bij 'Scary Movie' films en dat soort fraais. Verder heb ik me niet echt geergerd aan Snyders stijl van filmmakerij; al mocht de CGI wel wat beter
Oud 16-03-2009, 22:00
Uice
Uice is offline
Het maar net waar je van houdt natuurlijk, maar die gelikte kitschplaatjes halen mij het bloed onder de nagels vandaan. Snyder is net Bob Ross, maar dan gewelddadiger.

Wat betreft acteerwerk, op zich had dit acteerwerk ook wel volstaan in een normale superheldenfilm, maar ik kreeg de indruk dat Snyder ook realistische personages wilde neerzetten. En wat je ook van het acteren vond, realistisch was het niet. Naast Akerman stoorde ik me vooral aan Rorschach, maar dat is misschien ook een beetje omdat ik hem in het boek zo'n leuk personage vond en ze er in de film iets totaal anders mee hebben gedaan.
Oud 17-03-2009, 00:32
Carn
Carn is offline
Overigens zag ik net pas dat er een foto van Laurie te zien is in Blake's 'secret closet'. Grappig.
Oud 18-03-2009, 01:12
Carn
Carn is offline
During the opening credits, we see the original Nite Owl I stop a thief. There are Batman/Fledermaus posters hanging on the wall of the alley. We can assume the people he rescues are Mr. and Mrs. Wayne, the parents of Batman, coming out of the theatre. Thus, there's no need for Bruce Wayne to become Batman in the Watchmen's Universe.
Oud 18-03-2009, 02:20
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 07:49
Carn
Carn is offline
ja, die is erg sterk
Oud 18-03-2009, 09:13
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
During the opening credits, we see the original Nite Owl I stop a thief. There are Batman/Fledermaus posters hanging on the wall of the alley. We can assume the people he rescues are Mr. and Mrs. Wayne, the parents of Batman, coming out of the theatre. Thus, there's no need for Bruce Wayne to become Batman in the Watchmen's Universe.
"we can assume" vind ik wel een aparte manier om het te zeggen,
maar er zijn inderdaad aardig wat mensen die dat er in (willen) zien.
(Dr. Wayne btw )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 12:04
Uice
Uice is offline
Beetje raar, aangezien Watchmen zich afspeelt in niet alleen een andere stad, maar ook in een ander universum dan Batman.
Oud 18-03-2009, 12:23
Rooster
Rooster is offline
ach, bij de Batman comics zijn er een oneindig aantal realiteiten,
dus dit kan er ook best eentje zijn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 12:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja maar, die realiteiten bestaan ook alleen maar bij de gratie van het mainstream DC-universe. De universes van Marvel (616 en Ultimate), Image, Dark Horse, Top Cow en zelfs Vertigo vallen daar toch echt buiten.
Oud 18-03-2009, 13:03
Rooster
Rooster is offline
dus....?
ik mis een punt?
Batman en Watchmen zijn allebei DC.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 13:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat was ik even vergeten :X
Oud 18-03-2009, 14:11
Uice
Uice is offline
Maar van Watchmen is nu juist het punt dat het zich in 'de echte wereld' afspeelt. Dus niet in Metropolis, maar in New York. Met Nixon en Kennedy en de hele zooi. Als je Bruce Wayne in deze wereld plaatst, vernietig je dat idee. Als Snyder die scène echt zo bedoeld heeft is het het zoveelste bewijs van gebrek aan begrip voor zijn bronmateriaal.
Oud 18-03-2009, 14:32
Rooster
Rooster is offline
ach, ik zie ze los van mekaar, (zoals het hoort)
maar als ze toch lekker verschillende earths aan het verzinnen zijn,
dan kan er ook wel eentje zijn waar het watchmen-verhaal zich afspeelt.
Maar hopelijk was dat niet de insteek van Snyder inderdaad,
maar het zou me ook niets verbazen....

ik heb besloten na alle reviews en andere informatie die ik over de film heb gehoord om niet naar de film te gaan, maar om een paar euro meer uit te geven voor een mooie nieuwe versie van de graphic novel
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 14:35
Uice
Uice is offline
Het verschil is dat Watchmen zich afspeelt in deze wereld, met een paar belangrijke veranderingen in de geschiedenis. Batman is gewoon helemaal een ander universum. In de Batmanwereld zoals die was toen Watchmen geschreven werd, zou er nooit zoiets gebeuren als de Keene act.
Oud 18-03-2009, 14:46
Rooster
Rooster is offline
De Keene act zit ook in de algemene DC universe, maar minder aanwezig en met amendementen. Daarnaast zijn er ook wel eens vergelijkbare dingen geweest zoals met de JSA, maar ook als je bij Batman blijft en year one bekijkt (geen daadwerkelijke act, maar niet accepteren), maar ik geloof ook dat er bij de Supermancomics wel zoiets is geweest voor een korte tijd nadat Luthor president werd (maar daar kan ik zo snel geen bevestiging voor vinden)

Maar het is inderdaad minder prominent (en belangrijk) dan bij Watchmen, mede door de inrichting van die wereld/dat universum.

(edit: wel zijn ooit Bats&Supes specifiek illegaal verklaard in Public Enemies)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 15:23
Uice
Uice is offline
Maar dan heb je het over strips van na Watchmen, die ook duidelijk beïnvloed zijn door Watchmen.
Oud 18-03-2009, 15:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
ik heb besloten na alle reviews en andere informatie die ik over de film heb gehoord om niet naar de film te gaan, maar om een paar euro meer uit te geven voor een mooie nieuwe versie van de graphic novel
Ik zou ook gewoon naar de film gaan hoor; je moet het gewoon niet al te veel met elkaar vergelijken. Wat mij betreft heeft Snyder de essentie van Watchmen redelijk over weten te brengen, en de film heeft zeker ook zijn goede momenten.

(Of je moet een grofhekel hebben aan Snyder's filmstijl en een ontzettende purist zijn).
Oud 18-03-2009, 15:30
Uice
Uice is offline
Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat hij de essentie heeft overgebracht. Hij geeft een aardige samenvatting van het verhaal, maar de meeste belangrijke punten van de strip (superhelden als echte mensen, als tragische figuren, politieke consequenties, het morele vraagstuk omtrent de plannen van Veidt) blijven onbesproken of heel kort en oppervlakkig behandeld. Snyder rent over de oppervlakte van de hele oceaan, terwijl hij beter één plek uit had kunnen kiezen om te duiken.
Oud 18-03-2009, 15:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat hij de essentie heeft overgebracht. Hij geeft een aardige samenvatting van het verhaal, maar de meeste belangrijke punten van de strip (superhelden als echte mensen, als tragische figuren, politieke consequenties, het morele vraagstuk omtrent de plannen van Veidt) blijven onbesproken of heel kort en oppervlakkig behandeld. Snyder rent over de oppervlakte van de hele oceaan, terwijl hij beter één plek uit had kunnen kiezen om te duiken.
Als je het als purist bekijkt heb je gelijk. Maar ik ken ook mensen die niet bekend met het verhaal waren en het een prima film vonden en bovenstaande punten die je aanhaalt er wel uit konden halen. Het blijft een big budget hollywood film, dus erg diepgaand werd het sowieso niet.
Oud 18-03-2009, 16:02
Uice
Uice is offline
Ik vind niet dat big budget Hollywood en diepgang niet met elkaar samen zouden kunnen gaan.

En ik vind het vreemd dat er mensen zijn die de genoemde punten in de film terugzien, want soms gaat Snyder er gewoon keihard tegenin.
Oud 18-03-2009, 17:59
Carn
Carn is offline
Ik denk dat ik vanavond die uit de hand gelopen gay-orgie 300 weer eens opzet
Oud 18-03-2009, 18:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb er geen zin meer in. Ik kijk hem wel een keer op DVD ofzo.
Oud 18-03-2009, 19:10
Uice
Uice is offline
Wat is er met downloaden gebeurd?
Oud 18-03-2009, 19:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat zeg ik, DVD. Maar daarvoor is het nog te vroeg. Er zijn nu alleen nog maar CAMs en goedkope promo's enzo. Dat mot ik niet.
Oud 18-03-2009, 19:29
๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
ik heb wel een download maar dat is maar 700mb en de kwaliteit fullscreen is echt waardeloos
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 19:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat zeg ik, DVD. Maar daarvoor is het nog te vroeg. Er zijn nu alleen nog maar CAMs en goedkope promo's enzo. Dat mot ik niet.
Oh, dat. Nou ja, visueel stelt het sowieso niet zoveel voor.
Oud 18-03-2009, 19:34
Carn
Carn is offline
Uice, je minachting voor de Watchmen film evenaart bijna mijn Apple-haat
Reageren

Regels voor berichten