oedendag,
ik spreek frans en ik zoek iemand die mijn schrijffouten corrigeren mag.
bedankt
In de film “ The Beguiled”: Het verhaal vindt plaats tijdens de laatste dagen van de Burgeroorlog. Clint Eastwood is een vijandelijke soldaat en wordt verzameld in een meisjespensionaat. Alle leerlingen zijn verdeeld tussen hun angst voor de Yankee en hun wens voor de mens sinds het begin van de oorlog. Clint Eastwood begrijpt de situatie en hij probeert meerdere meisjes tegelijk te verleiden.
In de film “ Play Misty for me ” Clint Eastwood gaat zijn verkenning van de seksuele ontaarding in de betrekkingen tussen de mannen en de vrouwen door. Dit eerste spanningwerk toont een figuur wie moet strijden voor zijn leven tegen een machtige vijand, bepaald en meedogenloos. Een eenzame vrouw waarvan haar waanzin heeft kracht verhoogd.
Het succes en de controverse rond Dirty Harry zou Eastwood lot diep in de jaren 80 met het imago van rechtse en revanchistische rakker opzadelen - al toont zeker het eerste deel hem evenzeer als een onvermurwbare wetsdienaar die door het systeem in de steek gelaten wordt en de permissieve samenleving van de jaren 70 een confronterende spiegel voorhoudt.
elodie
.
|