Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2009, 21:28
sojamelk
sojamelk is offline
Het zit zo. Ik heb vorig jaar een jongen ontmoet tijdens een uitreiking van een wedstrijd. Het is niet eens echt 'ontmoeten'. Ik heb hem daar heel kort gesproken en that's it. Tijdens de wedstrijd is hij me niet echt opgevallen en ik heb na die tijd ook niet meer aan hem gedacht. Hij was gewoon een jongen die ik kort sprak en die me daarna niet meer is bijgebleven.

Om een of ander reden kwam ik een jaar later op zn blog terecht en toen ben ik hem interessant gaan vinden. Ik heb hem toen gemaild over die uitreiking en hij wist nog wel wie ik was. Hij vond het leuk om van me te horen. We hebben een paar keer gemaild. Hij is op zich heel aardig en vriendelijk en reageert meestal snel op mn mails. Het enige is dat die mails vrij zakelijk zijn, terwijl ik juist dichter bij hem probeer te komen. We hebben het in die mails alleen over elkaars werk (heeft met de wedstrijd te maken) waarin we elkaar prijzen om elkaars bijdrage.

Ik heb het gevoel dat hij meer geinteresseerd is in mijn werk dan in mij. Hij heeft mij in de paar keer dat we gemaild hebben nog nooit een persoonlijke vraag gesteld of interesse getoond in mijn leven; wat ik verder doe ik het dagelijks leven, wie ik precies ben etc. Het gaat alleen maar over wedstrijden en onze prestaties. Maar aan de andere kant ben ik zelf ook nooit een ander onderwerp begonnen. Ik hoopte dat hij het initiatief zou nemen, maar dat heeft hij niet gedaan.

Nu zijn we min of meer uitgemaild. We hebben op zakelijk gebied alles al besproken en hebben elkaar wat dat betreft niks meer te zeggen. Vandaag heeft hij gereageerd op een mailtje van mij waarin hij zei dat hij me succes wenst en dat mocht ik weer iets geproduceerd hebben (wat betreft ons gezamenlijke hobby) ik het hem maar moest sturen. Met andere woorden: leuk je gesproken te hebben, en wie weet spreek ik je ooit nog wel.

Alleen wil ik het contact met hem behouden, maar het zou raar zijn (en misschien ook irritant) als ik weer over die wedstrijd begin. Daarom zat ik er aan te denken om hem te vragen om een keer iets met me te gaan drinken. Alleen weet ik niet of ik het wel of niet moet doen. Ik wil niet opdringerig zijn. Ik weet ook echt niet hoe hij daarop zou reageren. In principe is hij heel aardig, zoals ik al eerder zei, dus het zou best kunnen dat hij het wel wil, en dat de reden dat hij zo zakelijk is gebleven is omdat ik mezelf ook zo heb opgesteld. Maar het zou ook kunnen dat hij totaal geen interesse heeft. Ik weet het echt niet. Ik denk overigens niet dat hij een vriendin heeft. Hij heeft veel foto's op zn blog en vertelt daar veel over zijn leven. Als hij een vriendin zou hebben, dan zou het me wel opgevallen moeten zijn.

Oh ja, ik heb hem eerder toegevoegd op msn, maar hij is nooit online. In een mail heeft hij zn excuses aangeboden en gezegd dat hij bijna nooit gebruik maakt van msn.

Oke, heel lulverhaal om iets heel simpel. De vraag is dus: wat zouden jullie doen? Het initiatief nemen en hem vragen of hij een keer iets met je zou willen drinken? Of het laten voor wat het is, en geen contact meer zoeken, tenzij het vanuit zijn kant komt?

P.S: we zijn allebei begin twintig en allebei student. Omdat ik het steeds heb over zakelijkheid, niet dat jullie denken dat we 40 zijn ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2009, 21:32
sojamelk
sojamelk is offline
Oeps, ik zie nu dat het echt lang is geworden. Als jullie behoefte hebben aan een samenvatting, laat het me even weten. Dan zal ik in een paar regels proberen uit te leggen wat het probleem is.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 21:34
Methuselah
Methuselah is offline
:')

Gewoon mailtje sturen en vragen of hij eens iets wilt gaan drinken. Je hebt immers niets te verliezen eah!?
Oud 18-04-2009, 00:17
Changshan
Changshan is offline
^ Ja, in ieder geval weinig.

Als ie in dat blog over z'n leven vertelt, lijkt 't me dat je toch genoeg aanknopingspunten hebt om het over z'n leven buiten werk te hebben... als er verder echt niets bij zijn hobby's zit wat jou ook aanspreekt, moet je toch gaan twijfelen of ie wel zo goed op je aansluit.
Oud 18-04-2009, 00:28
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Als er verder echt niets bij zijn hobby's zit wat jou ook aanspreekt, moet je toch gaan twijfelen of ie wel zo goed op je aansluit.
Opposites attract!
Oud 18-04-2009, 09:11
miekmuis
miekmuis is offline
Ik zou ook niet weten waarom je hem niet zou vragen om wat te gaan drinken. Kennelijk kom je hem sowieso nooit tegen, dus als hij niet wil ontstaat er ook geen ongemakkelijke situatie. En aangezien je hem maar 1x heel kort irl hebt gezien zul je ook niet zo heel erg een gebroken hart hebben als hij nee zegt lijkt me?
Oud 18-04-2009, 09:55
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het zou best kunnen dat hij simpelweg niet durft te vragen naar je privéleven, die mensen zijn er nou eenmaal.

Gewoon wat persoonlijks vragen of vragen of hij wat wilt gaan drinken. Je hebt niks te verliezen, je zal denk ik alleen maar meer spijt hebben wanneer je niks probeert.
Oud 18-04-2009, 15:49
sojamelk
sojamelk is offline
Bedankt voor de reacties, mensen! Kijk, ik heb hem gisteren gemaild met de mededeling dat ik een vraag heb dat los staat van de wedstrijd, en dat ik niet weet of ik hem wel of niet moet stellen, en dat hij maar moest laten weten of hij het wilde horen. Klinkt een beetje raar, maar dit heb ik gedaan om hem een beetje voor te bereiden en te kijken of hij open zou staan voor iets anders. Want als hij niet zou reageren of 'doe maar niet' zou zeggen, dan kon ik mezelf de moeite besparen. Hij heeft gereageerd en zei: 'Hit me'. Hij wil de vraag dus horen. Nu moet ik wel.

Nu een vraag aan de heren? Wat denken jullie als een meisje zoiets tegen je zegt, dus dat ze je iets wil vragen, maar niet weet of ze het wel of niet moet doen. Weten jullie dan meteen dat ze waarschijnlijk iets wil afspreken of iets in die richting of hebben jullie geen idee?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 15:56
Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat je er een beetje een big deal van maakt door het niet meteen te vragen. Aan de andere kant maak je hem misschien wel nieuwsgierig.
Ik vraag me alleen af of dat is wat je wilt bereiken. Je wilt immers gewoon een keer praten over privezaken en nu weet je nog niet of hij daar zin in heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 18:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Nu een vraag aan de heren? Wat denken jullie als een meisje zoiets tegen je zegt, dus dat ze je iets wil vragen, maar niet weet of ze het wel of niet moet doen. Weten jullie dan meteen dat ze waarschijnlijk iets wil afspreken of iets in die richting of hebben jullie geen idee?
Ik zou wel een donkerbruin vermoeden hebben, je weet het uiteraard niet meteen omdat je het niet zeker kán weten, maar ik zou niet meer verbaasd zijn van de inhoud van jouw volgende mailtje.
Oud 19-04-2009, 10:19
cenerentola
cenerentola is offline
Als het enige contact wat je met hem hebt mailcontanct is, dan heb je toch niets te verliezen? Vraag hem gewoon mee uit! succes!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 16:31
sojamelk
sojamelk is offline
Ik heb gemaild of hij een keer zou willen afspreken met me. Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 20:46
sojamelk
sojamelk is offline
Hij heeft ja gezegd. Het leek hem leuk! Pfff
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 21:12
Verwijderd
Leuk!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 22:18
Methuselah
Methuselah is offline
Oud 24-04-2009, 17:28
Lilything
Lilything is offline
hoe is het afgelopen?
Oud 30-04-2009, 19:25
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
hoe is het afgelopen?
Sorry voor de late reactie. Ik heb deze week pas met hem afgesproken. Ik vond het heel erg leuk, maar ik weet niet of hij het ook leuk vond. We hebben in een cafeetje koffie gedronken samen. Niet zo heel lang, iets van twee uurtjes. Hij was wel heel spontaan. Ik voelde me niet ongemakkelijk bij hem. We hebben gewoon gezellig zitten kletsen. Er is verder niks gebeurd. Hij heeft niet zitten flirten ofzo, en ik ook niet. Ik weet niet of dat een goed of slecht teken is. Aan de ene kant vind ik het prettig omdat, als hij wel zou flirten, ik op hem af zou knappen en hem oppervlakkig zou vinden. Maar aan de andere kant, nu er niks gebeurd is, vraag ik me af of hij me wel leuk en mooi genoeg vond.

Ik weet niet of er een vervolg komt of dat dit eenmalig was. Ik laat het nu gewoon aan hem over. Ik ben in principe niet van plan om weer het initiatief te nemen. Wil geen plakwijf zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 19:54
Changshan
Changshan is offline
Je kan iig zeggen dat het wat jou betreft voor herhaling vatbaar is.
Reageren

Regels voor berichten