Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2009, 15:33
Verwijderd
Severus, met je "ik ben echt geen wolf hoor!!111~" ga je niemand overtuigen.
Advertentie
Oud 23-05-2009, 15:33
Verwijderd
Citaat:
[edit] En het is ook nog zo dat nu zowel de ziener als de leerlingziener het spel hebben verlaten, we slechts de stemlijstjes hebben om de wolven op te sporen.
Late aanpassing.

Ik zal vanavond/morgenochtend maar weer eens een tabel maken denk ik, met alle stemmen tot nu toe.

Citaat:
Zoals u wilt, mijnheer Soija - bij deze stem ik op u, dat gij aan de hoogste boom mag gaan hangen.
U staat genoteerd.
Oud 23-05-2009, 15:37
Allure
Allure is offline
Citaat:
Late aanpassing.
De bedoeling was mezelf te quoten, maar ik had blijkbaar op wijzigen geklikt. En zo staat het ook wat netter.

Oeh een stemtabel.
Oud 23-05-2009, 15:47
Severus
Severus is offline
Citaat:
Severus, met je "ik ben echt geen wolf hoor!!111~" ga je niemand overtuigen.
Dat weet ik heel goed, zoals ik ook al vermeldde in de laatste alinea van mijn post van enkele minuten geleden. Maar ik zeg het toch maar gewoon, omdat helemaal niets zeggen voor mijn gevoel verdachter lijkt (alhoewel teveel hameren op onschuldigheid natuurlijk ook weer funest kan blijken... hmm, goede balans vinden is ook niet altijd even makkelijk in dit spel).

Citaat:
Oeh een stemtabel.
Juich maar niet te vroeg. Als Mr Soija straks daadwerkelijk een tabel post, gelieve die dan wel volledig te controleren op onjuistheden - want als je blind gaat vertrouwen op de tabel van een (in mijn ogen) slechterik, gaat het helemaal de verkeerde kant op voor de dorpelingen dit spel. Dus, mensen, wel uit jullie doppen blijven kijken!
Oud 23-05-2009, 15:47
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn stem aan Severus al doorgegeven, dat dat nog even duidelijk is. En nu rennen naar m'n werk.
Oud 23-05-2009, 15:51
Verwijderd
Daboman
Kazet Nagorra
Katje
Light fighter
Allure
Cherry Springs

Severus
Mr Soija
Absinthe
Wammus
Daboman

Mr Soija
Severus

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 20:34. Reden: +daboman; +cherry springs;
Oud 23-05-2009, 15:51
Wammus
Wammus is offline
Laat ik deze keer niet vergeten te stemmen. Ik stem op Severus en heb de net geposte tabel gelijk maar even aangepast.
Oud 23-05-2009, 15:58
Verwijderd
Oud 23-05-2009, 16:39
Daboman
Daboman is offline
Tsja, misschien dat ik mijn eigen mening dit keer maar even naast me neerleg en op Severus ga stemmen. Ik ben er van overtuigd dat er veel bad guys zitten onder de mensen die mij verdenken, omdat ze allemaal nogal schaaps waren. Het zou me niets verbazen wanneer er nu al 2 wolven onder mijn stemmers zitten. Een gelijkspel zou hier misschien meer duidelijkheid over kunnen geven.
Oud 23-05-2009, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Tsja, misschien dat ik mijn eigen mening dit keer maar even naast me neerleg en op Severus ga stemmen. Ik ben er van overtuigd dat er veel bad guys zitten onder de mensen die mij verdenken, omdat ze allemaal nogal schaaps waren. Het zou me niets verbazen wanneer er nu al 2 wolven onder mijn stemmers zitten. Een gelijkspel zou hier misschien meer duidelijkheid over kunnen geven.
Zou inderdaad goed kunnen, ben benieuwd naar de uitslag.
Oud 23-05-2009, 16:46
Allure
Allure is offline
Een gelijkspel biedt duidelijkheid ja, maar dat betekent dan dat we alweer geen wolf ophangen. Well, mijn stem op Daboman blijft staan.
Oud 23-05-2009, 16:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Een gelijkspel biedt duidelijkheid ja, maar dat betekent dan dat we alweer geen wolf ophangen. Well, mijn stem op Daboman blijft staan.
Maar de verrader zou wel nog steeds dood kunnen gaan.
Oud 23-05-2009, 16:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Tsja, misschien dat ik mijn eigen mening dit keer maar even naast me neerleg en op Severus ga stemmen.
Ik kwam ook nog voor je op. Ondankbaarheid! Misschien dat ik mijn stem ga wijzigen naar jou, in een poging mijzelf te redden. Maar misschien kan ik dat beter niet doen, omdat het hier nu alwéér op gelijkspel dreigt uit te lopen. Zijn jullie dan allemaal blind?! De wolven en de verrader lachen in hun vuistje.

Iedereen die vanaf nu zijn/haar stem post en met zijn/haar stem de kans op gelijkspel groter dreigt te maken, vind ik iets verdachts hebben en raad ik aan dat mensen die personen ook wat meer in de gaten houden. Het is namelijk net zoiets als dat wat Allure zei over dat Sens op de valreep de kans op gelijkspel nog deed vergroten (zie deze post). Iets soortgelijks is (of zal) hier nu ook aan het gebeuren, dus wel op blijven letten, mensen.
Oud 23-05-2009, 16:52
Verwijderd
ohja, de verrader zit er ook nog in. Die kan hier mooi roet in het eten gooien. En er ontbreken nog een aantal stemmen. Maar ja, hoe dan ook een interessante uitslag vanavond.
Oud 23-05-2009, 17:14
Severus
Severus is offline
Hmm, misschien dat we ook eens een beetje op Cherry Springs moeten gaan letten, want die post ook maar heel weinig (en is tevens één van de EoS-stemmers) en is verder ook bijna niet genoemd door haar medespelers. Ik weet verder niet hoe haar activiteit normaal is, maar ze heeft tot nu toe maar één keer gepost in dit topic. Verder vind ik haar niet echt verdacht, maar dat kan blindheid mijnerzijds zijn, dus ik wil bij deze alleen maar zeggen: let voor de zekerheid ook maar eens op haar. We mogen de stillere spelers ook niet uit het oog verliezen, want zo heeft de stille wolf het wel heel gemakkelijk.
Oud 23-05-2009, 17:15
Verwijderd
Ik was compleet vergeten dat die meedoet
Oud 23-05-2009, 17:20
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik was compleet vergeten dat die meedoet
Ja, en het valt me op dat ze vaak genoeg on-line is om hier te kunnen posten (al was het maar een kutberichtje van 3 zinnen, het typen ervan neemt toch hoogstens 1 à 2 minuten in beslag) - zo heeft ze zojuist nog in een ander Kantine-topic gereageerd - maar dat om de een of andere reden niet doet hier. Dat vind ik toch een beetje vreemd.
Oud 23-05-2009, 17:26
Verwijderd
Sowieso ga ik alle stille spelers meer in de gaten houden, want gebeurt ook gewoon ieder spel dat een hele hoop actieve dorpelingen worden geslacht, terwijl er 2 of 3 wolven nooit iets zeggen en zo totaal niet opgemerkt worden. En er zijn best veel stille Willies; arPos en Cherry Springs hebben ieder maar 1 post in dit topic, Sens. Wammus en light fighter maar 2, en Tink* 3.
Bepaald niet ondenkbaar dat daar 2 wolven van zijn.
Oud 23-05-2009, 17:31
Severus
Severus is offline
Citaat:
En er zijn best veel stille Willies; arPos en Cherry Springs hebben ieder maar 1 post in dit topic, Sens. Wammus en light fighter maar 2, en Tink* 3.
Pssst... arPos is inmiddels overleden.
Oud 23-05-2009, 17:32
Verwijderd
Whoopsiedaisy komt omdat zijn functie niet in de lijst staat, ik had niet gezien dat hij ook de pijp al aan Maarten heeft gegeven.
Oud 23-05-2009, 17:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kwam ook nog voor je op. Ondankbaarheid! Misschien dat ik mijn stem ga wijzigen naar jou, in een poging mijzelf te redden. Maar misschien kan ik dat beter niet doen, omdat het hier nu alwéér op gelijkspel dreigt uit te lopen. Zijn jullie dan allemaal blind?! De wolven en de verrader lachen in hun vuistje.

Iedereen die vanaf nu zijn/haar stem post en met zijn/haar stem de kans op gelijkspel groter dreigt te maken, vind ik iets verdachts hebben en raad ik aan dat mensen die personen ook wat meer in de gaten houden. Het is namelijk net zoiets als dat wat Allure zei over dat Sens op de valreep de kans op gelijkspel nog deed vergroten (zie deze post). Iets soortgelijks is (of zal) hier nu ook aan het gebeuren, dus wel op blijven letten, mensen.
Hmm ja, ik zou je ook wat kunnen helpen en mr soija kunnen stemmen. Mijn stem staat nog niet helemaal vast, want an sich verdenk ik je niet. En mr soija verdenk ik wel een klein beetje.
Oud 23-05-2009, 18:06
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Gisteren was ik de hele dag in parijs, vandaar dat ik nog niet zo heel veel gepost heb. Ik weet niet of severus/katje ook heeft gekeken naar mijn aantal posts in het vorige topic, dat lag namelijk nog hoger.

Ik zit te twijfelen over op wie ik zal stemmen. Severus haar onschuldigheids-act geloof ik niet, ik denk dat ze of verrader of wolf is. Daboman vind ik ook verdachter zijn, vooral omdat hij zelf ter sprake brengt dat de wolven misschien wel probeerden hem verdacht te maken, dat vind ik een beetje vreemd. Probeerde hij de aandacht van Severus af te leiden en ons op hem laten stemmen of iets dergelijks? (dit is dan ervanuitgaande dat de wolven reverse-psychology gebruiken, dus dat degene die zij verdacht maken ook daadwerkelijk verdacht is, en hij er vanuit gaat dat ze geen reverse-psychology gebruiken.) Ik raak er zelf in de war van.
Ik denk dat ik op Daboman stem.
Oud 23-05-2009, 18:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Daboman
Kazet Nagorra
Katje
Light fighter
Allure
Cherry Springs

Severus
Mr Soija
Absinthe
Wammus
Daboman

Mr Soija
Severus
Oud 23-05-2009, 20:15
Verwijderd
Nou, zo te zien is het geen gelijkspel geworden iig.
Oud 23-05-2009, 20:16
Allure
Allure is offline
Dan zal Daboman het loodje wel hebben gelegd.
Oud 23-05-2009, 20:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Gisteren was ik de hele dag in parijs, vandaar dat ik nog niet zo heel veel gepost heb. Ik weet niet of severus/katje ook heeft gekeken naar mijn aantal posts in het vorige topic, dat lag namelijk nog hoger.

Ik zit te twijfelen over op wie ik zal stemmen. Severus haar onschuldigheids-act geloof ik niet, ik denk dat ze of verrader of wolf is. Daboman vind ik ook verdachter zijn, vooral omdat hij zelf ter sprake brengt dat de wolven misschien wel probeerden hem verdacht te maken, dat vind ik een beetje vreemd. Probeerde hij de aandacht van Severus af te leiden en ons op hem laten stemmen of iets dergelijks? (dit is dan ervanuitgaande dat de wolven reverse-psychology gebruiken, dus dat degene die zij verdacht maken ook daadwerkelijk verdacht is, en hij er vanuit gaat dat ze geen reverse-psychology gebruiken.) Ik raak er zelf in de war van.
Ik denk dat ik op Daboman stem.
Gekke redenering eigenlijk. Heb je gezien dat ik "misschien" op Severus stem? En dan zeg jij dat ik de aandacht van Severus afleid?
Oud 23-05-2009, 21:04
Spelleider
Spelleider is offline
omg ik ben er helemaal uit (drie dagen weggeweest) en flyaway is niet te bereiken. Nou goed, dan is hier vast de uitslag en dan wacht ik even tot ze klaar is met haar vriendje voor ik het verhaal post

De rebel, de drukke jongen, de opstandeling;
Er is er een in ieder klaslokaal en elk gezin.
Een snotaap heet hij in de luiers en op straat een schurk.
En als hij dood is, heet hij klopgeest en draagt hij een jurk.

Die klopgeest is onzichtbaar en daarmee gevaarlijk ook;
Hij laat je schrikken en verdwijnt dan in een wolk rook.
Serveersters komen nooit meer terug als hij hen heeft geplaagd,
Een herder kan wel huilen als de schurk het vee opjaagt.

Niemand kan hem missen en ook niemand vindt hem lief;
De vlegel, de kwajongen, de klopgeest en de gauwdief.
Hij rammelt aan de boer zijn bed en hij verpest literatuur,
Wanneer hij woorden wegneemt en erbij zet en het metrum en de rijm omvergooit.

Daboman de klopgeest bracht de spoken veel vertier,
Maar hij heeft zijn beste tijd gehad op ’t kerkhof hier.
Hij mag nu voort, weg van dit dorp en niemand weet waarheen;
Pas als hij nieuwe grappen kent krijgt hij hier weer een steen
.

1. Light Fighter
2. Wammus
3. Eye of Sauron (dorpeling)
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah (dorpeling / geliefde)
8. VeGs (dorpeling)
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont (heks)
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija
15. Cherry Springs
16. Absinthe
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink*
19. geen punt (dorpeling / geliefde)
20. Daboman (verrader)
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = gestorven aan liefdesverdriet

Goed nieuws voor de dorpelingen: ze hebben Daboman opgehangen en hij was verrader! Ook goed nieuws voor de wolven: ze hebben in elk geval niet hun eigen verrader opgegeten

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 21:18.
Oud 23-05-2009, 21:05
Allure
Allure is offline
Mooi! Geen geknoei meer met de stemmen vanaf nu.
Oud 23-05-2009, 21:07
Verwijderd
Eindelijk
Oud 23-05-2009, 21:08
Daboman
Daboman is offline
It's time for chaos...

Nou wolfjes, ook zonder mij zullen jullie het wel winnen. Succes
Oud 23-05-2009, 21:12
Allure
Allure is offline
Straks even doornemen wat Daboman allemaal gestemd heeft.
Oud 23-05-2009, 21:14
Verwijderd
Oud 23-05-2009, 21:14
Severus
Severus is offline
Hmm, bleek je tóch een slechterik te zijn. Had je mij in ieder geval mee gefooled, Daboman.

Zo, met het ophangen van de verrader hebben we in ieder geval al weer een stap in de goede richting gezet. Nu die dekselse weerwolven nog.
Oud 23-05-2009, 21:16
Verwijderd
Typische weerwolfreactie [/Soija]
Oud 23-05-2009, 21:16
Allure
Allure is offline
Ik vermoed trouwens dat we met ervaren wolven van doen hebben, aangezien ze allemaal nog in het spel zitten.
Oud 23-05-2009, 21:19
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik vermoed trouwens dat we met ervaren wolven van doen hebben, aangezien ze allemaal nog in het spel zitten.
Gelukkig hebben we altijd nog de tovenaar, die zit er ook nog in.
Oud 23-05-2009, 21:19
Spelleider
Spelleider is offline
OHJA! We zijn ook vergeten wolven aan te stellen!

grapje hoor
Oud 23-05-2009, 21:20
Verwijderd
Hoe gaaf zou dat zijn
Oud 23-05-2009, 21:21
Spelleider
Spelleider is offline
Wel een beetje dom he
Oud 23-05-2009, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Oud 23-05-2009, 21:22
Allure
Allure is offline
Citaat:
Gelukkig hebben we altijd nog de tovenaar, die zit er ook nog in.
Indeed, en de bane.
Citaat:
OHJA! We zijn ook vergeten wolven aan te stellen!

grapje hoor
Dat hadden maarten en pisa en ik een keer echt overwogen.
Oud 23-05-2009, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Straks even doornemen wat Daboman allemaal gestemd heeft.
Ja. In mijn tabel zal het staan. En ook doornemen wie Daboman verdacht/vrijgepleit heeft.

Citaat:
Oud 23-05-2009, 21:35
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Indeed, en de bane.

Dat hadden maarten en pisa en ik een keer echt overwogen.
Volgens mij was er ook ooit een spel waarin iedereen ziener was
Oud 23-05-2009, 21:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, maar dat viel vrij snel op
Oud 23-05-2009, 22:08
Verwijderd
Joh! Zat ik er toch even behoorlijk naast!
Oud 23-05-2009, 23:11
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ja, geen wolven aanstellen vonden we te drastisch, dus deden we de zienergrap.

[missy] En weer ontopic. [/missy]
Oud 23-05-2009, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Je doet alsof dat way back was maar dat was in januari
Oud 24-05-2009, 09:52
Tink*
Tink* is offline
Sorry schatjes, maar ik ben even inactief. Ik ben sinds vrijdagavond doodziek en dat ik nu even achter de computer kan vind ik al heel wat. Maar goed van daboman. Zie je wel dat er iets achter zat!
Oud 24-05-2009, 10:48
Verwijderd
Citaat:
En je vergeet voor het gemak maar even dat Vegs mij ook best wel verdacht heeft gemaakt? Dat de wolven misschien wel Vegs aten om mij verdacht te maken?

Ik dacht dat jij slim was. Dus of je bent een slimme wolf of je bent helemaal niet zo slim als je zelf beweert
Nog bedankt voor het compliment!
Oud 24-05-2009, 15:17
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hmm, zat ik uiteindelijk toch goed met Dabo. Alleen heb ik nu echt geen flauw idee meer wie dan de wolven zouden moeten zijn. De enige die enigszins verdacht gemaakt wordt is Severus, maar dan houdt het ook echt op.

Kutspel.

Regels voor berichten