Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ga Afrikanen rijst voeren denk ik dan, maar dat is uiteraard te makkelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...torven_planten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...storven_dieren Waarom moet dat dan? Is het beter voor de evolutie als alles en iedereen blijft bestaan? Bepalen wij dat? En een bacterie dan? Of een griepvirus? Kijk als de reden nu zou zijn dat ze niet mogen uitsterven omdat we ze dan niet meer kunnen opeten dan snap ik dat nog net.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat terwijl Japan het bewust vernietigen van het ecosysteem ziet als een recht, zolang het maar decadente gerechten in hun restaurants brengt. Ik bedoel, zélfs CDA stemmers en Greenpeace activisten steunen dingen die slecht zijn voor het milieu nog puur bij gratie van een kennisgebrek. Dat vergelijken met een overheid die willens en wetens halsstarrig fout zit klopt niet, en is naar mijn mening een voorbeeld van het white man-syndrome. Trouwens gaat ook natuurlijke selectie hier niet op. De walvisfamilie is een effectieve overlever. Het dreigende uitsterven is puur vanwege de mens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() Ik vind het op zich niet zo erg dat een soort uitsterft, ik maak me er meer zorgen over dat 't zielig is voor de walvissen omdat het intelligente beesten zijn en ik ze niet zo'n pijnlijk lot gun.
||
Citaat:
De walvis zelf zal 't een zorg zijn, net als de mens sterft iedereen alleen. Wat er na hem gebeurt zal hij toch niet meemaken. En een walvis intelligent? Hoezo? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
volgens mij hebben veranderingen in het maritieme leven uiteindelijk vast wel een effect op landpopulaties...
Gelukkig is jagen maar 1 van de velen manieren waarop we dat ecosysteem ontregelen. Citaat:
gekweekt vlees vermoorden bijvoorbeeld, kan voorkomen dat er een aantasting plaats vindt onder wild.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zou best kunnen dat het uitsterven van de walvis in het ecosysteem op de lange termijn ruimte biedt aan weer nieuwe diersoorten, en misschien levert dat uiteindelijk wel een grotere biodiversiteit op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Dat is gewoon zielig ja!
![]() ![]() Elke natuurrechtelijke onderbouwing zul jij weer niet accepteren. Dan deze: Stel nou dat op een dag bepaalde entiteiten, zoals robots, aliens of ontwikkelde dieren ons zullen overheersen. De morele grond om hen ervan af te houden ons uit te moorden verlies je wanneer je nu als machtigste levende andere levenden uitmoordt. ![]() Dus vanuit toekomstig eigenbelang is het in stand houden of zelfs uitbreiden van het aantal levenden van het grootste belang. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is het wel krom om een diersoort te laten uitsterven alleen maar omdat decadente Japanners en Noren zo nodig walvis willen eten. Het kon bij de ivoorhandel voor gestoorde Chinezen die 'traditionele medicijnen' willen, dus waarom kan het hier niet?
|
Zou best kunnen, is niet goed genoeg. Voorhetzelfde geld is de invloed juist zeer destructief. En aangezien de vis over een jaar of 20 uitgestorven is, zijn de oceanen niet iets waarmee we kunnen gokken en hopen op het beste, alleen maar zodat decadente Japanners en Noren hun walvisbiefstukje kunnen blijven verorberen.
Als een restaurant berggorilla op het menu zet en die zeldzame dieren laat bejagen onder het mom van 'wetenschappelijk onderzoek', dan is die tent toch ook binnen de week gesloten? Waarom zou het voor walvissen anders moeten werken?
||
Eerlijk gezegd meen ik dat walvissen best wel een aardige schakel kunnen zijn in de algemene koolstofkringloop.
Bovendien als je nu alle walvissen opeet dan kan je er straks geen meer opeten. hoe dan ook moet het voor de mens mogelijk zijn om te kunnen genieten van een stukje vis of vlees zo af en toe zonder daarbij schade te doen aan "wilde" ecosystemen. we kunnen namelijk vanuit een niet uit te putten kunstmatig ecosysteem eten. Dat je dan walvissen in je tuin moet houden als japanner is wat minder maar je kan toch best ook eens overstappen op andere witvis. en wat T zegt; als je als volk dan je niets aan wil trekken van de internationale gemeenschap wees dan niet zo laf met je "research" schepen, zet er dan in dikke witte letters "walvisjager" op, dat je er research op zet geeft al aan dat je je bewust bent van je fout. Citaat:
Niet dat het verder echt zin heeft, aangezien de toenemende ontzilting van de noordelijke atlantic toch wel zorgt dat de conveyor current afneemt in volume en snelheid.
Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 17:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
heel dat systeem is natuurlijk gecompliceerder dan dat. Ik vind dat je als mens gewoon moet nastreven om zo veel mogelijk duurzaam bezig te zijn, maar ach wat schiet je kat dan toch ook gewoon dood ofzo.
||
Citaat:
![]() dan kan sea sheperd beter die paar walvissen laten doden dan met een vervuilend schip de oceaan te gaan verneuken ![]() dit zijn altijd zulke dubbele discussie
|||
Citaat:
Citaat:
![]() De animatiefilm 'terra' gaat in zekere zin hierover ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Vandaar ook dat ik pleit voor behoud van elke soort, om de "looks", om de diversiteit en (nog onbekende) kwaliteiten. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
CE geschiedenis Calae | 37 | 04-06-2009 22:45 | |
Beleidszaken |
[N&A] Tiswah! Verwijderd | 69 | 09-03-2009 22:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS overweegt sancties voor IJsland wegens walvisvaarders Rabbi Daniel | 88 | 22-08-2003 00:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: vuurwerk is slecht voor het milieu, en daar moet iets aan gedaan worden $@nd€r $@l@m@nd€r | 56 | 04-01-2003 22:30 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
biotoop school is k*t | 4 | 22-03-2002 13:36 | |
Flora & Fauna |
Hebben wij als mens et recht.... D@mien | 5 | 17-01-2002 15:24 |