Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2009, 08:27
Fosca
Fosca is offline
Gisternacht ben ik een portemonnee van het horeca bedrijf waar ik werk verloren. Waarschijnlijk is hij gerold of is hij gevallen en meegenomen. We dragen onze portemonnee's in een soort buideltje om de heupen waar hij inderdaad vrij makkelijk uit kan vallen of eruit kan worden gehaald zonder dat dit gevoelt wordt.

Er zat een behoorlijke hoeveelheid cash in. De supervisor van gisteravond wist niet zo goed wat hij er mee moest en zei dat ik maar moest afwachten tot de hogere bazen ingeschakeld waren. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Oud 02-08-2009, 11:23
Verwijderd
Je krijgt die buidel en waar de portomonnee inzit toch van het bedrijf of heb je hier zelf voor gekozen? Jij hebt er neem ik aan zo goed mogelijk op gelet dat dat ding niet gejat zou worden.

Het bedrijf geeft jou deze voorzieningen en wat mij betreft moeten ze daar dan ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Maar als jij de hele avond geen geld in de grote kassa hebt gedaan omdat je met duizenden euro's op zak liep dan is het ook deels wel jouw schuld dat een deel van het geld nu weg is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 12:51
Verwijderd
Je hoeft dat geld iniedergeval niet terug te betalen; dat hoeft alleen als je opzettelijk of bewust roekeloos hebt gehandeld. Opzettelijk ben je dat ding niet kwijtgeraakt en bewust roekeloos komt er in deze context op neer dat jij echt gedacht moet hebben; wow, ik ben roekeloos bezig. Daar lijkt me ook geen sprake van te zijn.

Of er wel of geen sprake is van schuld doet er niet toe.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 14:34
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Het bedrijf geeft jou deze voorzieningen en wat mij betreft moeten ze daar dan ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Maar als jij de hele avond geen geld in de grote kassa hebt gedaan omdat je met duizenden euro's op zak liep dan is het ook deels wel jouw schuld dat een deel van het geld nu weg is.
Wij hebben geen mogelijkheid om tussendoor geld af te dragen. Ook zitten de portemonnees niet via een riem of touwtje ofzo aan ons vast.

Ik denk wel dat dat snel gaat veranderen nu...

Citaat:
Je hoeft dat geld iniedergeval niet terug te betalen.
Pff gelukkig. Bedankt voor de reacties
Oud 03-08-2009, 09:45
Adore
Adore is offline
Werkt dit inderdaad niet hetzelfde als in winkels? Als in: als ik een kasverschil maak, dan hoef ik het bedrag dat tekort komt ook niet zelf in te leggen.. Geldt dat ook voor de horeca? Klinkt mij in ieder geval wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:56
Fosca
Fosca is offline
Jawel maar een kastekort is wel anders dan geld kwijt zijn.
Oud 03-08-2009, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Dit heb jij niet gedaan, met de opzet om je baas een hak te zetten. Anders had je dat geld zelf wel meegenomen...

Ik zou me voor kunnen stellen dat je baas daartegen verzekerd is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Het is beide aan te merken als schade voor de werkgever en die hoeft de werknemer dus alleen te vergoeden als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:27
Fingon
Fingon is offline
Wel ben ik bang dat tenzij ze je vertrouwen je er niet lang meer zult werken
Oud 03-08-2009, 21:33
Fosca
Fosca is offline
Nouja ik heb een jaar contract die nog bijna driekwart jaar duurt. Hoe bedoel je tenzij ze me vertrouwen? Als in dat ze denken dat ik het geld heb gestolen of als in dat ik de portemonnee niet nog een keer kwijtraak.
Oud 06-08-2009, 01:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wij hebben geen mogelijkheid om tussendoor geld af te dragen
Dan is het hun risico.

ze zullen der verder vast niet blij mee zijn, maar het klinkt ook wel heel makkelijk zoals ik het lees.

Citaat:
Geldt dat ook voor de horeca?
ik heb horeca meegemaakt waar je wel verantwoording voor kasverschillen draagt (sommige franchizes van mcdonalds zijn er zo een)

echter daar was wel de mogelijkheid tussentijds af te dragen, en hing het geld ook niet los aan je heup.

ook bij pizza-tenten is het met regelmaat dat verschillen te verhalen zijn maar ook hier weer geldt dan een afdrachtplicht, een maximum wat je bij mag hebben en hangt je geld niet aan je heup.
Oud 06-08-2009, 05:02
Verwijderd
Citaat:
Dan is het hun risico.
Het is sowieso hun risico. Zoals ik hierboven al zei, kunnen kasverschillen (of andere schade) nooit op de werknemer worden behaald, tenzij er sprake is van opzet/bewust roekeloos gedrag.

Ik vind het dan ook wel grappig dat een grote onderneming als McDonalds dit kennelijk wel probeert. Van een kleine zaak kan ik nog begrijpen dat ze niet helemaal op de hoogte zijn van hun rechten en plichten, maar McDonalds zou toch beter moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 06:30
Verwijderd
Citaat:
Het is sowieso hun risico. Zoals ik hierboven al zei, kunnen kasverschillen (of andere schade) nooit op de werknemer worden behaald, tenzij er sprake is van opzet/bewust roekeloos gedrag.

Ik vind het dan ook wel grappig dat een grote onderneming als McDonalds dit kennelijk wel probeert. Van een kleine zaak kan ik nog begrijpen dat ze niet helemaal op de hoogte zijn van hun rechten en plichten, maar McDonalds zou toch beter moeten weten.
nou, op die manier ( ik vind dat een zeer onaardige manier ) proberen ze werknemers te dwingen om zorgvuldig met geld om te gaan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten