Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2009, 12:17
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
christ, wat een strijd... Het gaat hier echt alleen maar om de laagst mogelijke prijs, daar kom ik dan met mijn biologischdynamische opvoeding. En dan mag ik de boodschappen doen en dan krijg ik een tientje mee voor 30 eieren. Jongens, waar koop ik 30 vrije-uitloop-eieren voor een tientje?
filmpjes van bioindustriegruwelijkheden mogen ook, speciaal om door te sturen aan mijn ouders
http://www.veevoeding.be/Default.aspx?tabid=1474

als ik mijn kind ooit op pad stuur voor 30 eieren en het heeft niet genoeg aan een tientje dan krijg 'ie een hengst voor z'n kop
Advertentie
Oud 16-09-2009, 12:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankje.
Jamaar ik vind het dus wel belangrijk dat mijn ei in de wei heeft gehuppeld.

Ik heb trouwens wel genoeg aan een tientje maar dan haal ik gewoon geen dertig eieren
Oud 16-09-2009, 12:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je kan in iedere supermarkt toch vrije uitloop-eieren kopen? (voor minder dan 10 euro per 30 eieren)

Ik vind het belachelijk, als je je zo druk maakt om dierenwelzijn eet je toch gewoon geen vlees of dierlijke producten in plaats van je zo af te laten zetten.
Ik mag helemaal geen vegetarieër worden. Maar kosten vrijeuitloopeieren dan echt minder dan 50 cent per stuk denk je?
Oud 16-09-2009, 12:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap trouwens niet waar die link voor is?
Oud 16-09-2009, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Ik mag helemaal geen vegetarieër worden. Maar kosten vrijeuitloopeieren dan echt minder dan 50 cent per stuk denk je?
Dat denk ik wel ja. "Vrije uitloop" is natuurlijk ook maar een marketingterm, die beesten hebben alsnog maar een kwart vierkante meter per stuk ofzo.

Hoezo "mag" je geen vegetariër worden?
Oud 16-09-2009, 12:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, dat is scharrelei. Vrije uitloop hebben ze ook nog een stukje gras buiten. Dat scheelt toch.

Nou, dat wordt me gewoon niet mogelijk gemaakt. Ik kook wel vegetarisch, maar ik kan ook niet altijd koken, en mijn ouders gaan heus geen gerechten zonder vlees koken. Als ik vlees koop probeer ik wel voor mezelf in ieder geval biologisch te halen, maar het is gewoon heel moeilijk als de mensen met wie je leeft heel andere leefstandaarden hebben in die zin.
Ik snap ook niet waarom je dertig eieren per keer zou halen, zoveel eieren eten we hier niet dus die eieren zijn dan ook helemaal niet meer vers.
Oud 16-09-2009, 12:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar straks heb ik een eigen inkomen dus dan kan ik voor mezelf gewoon biologisch vlees kopen. Dan is er ook geen probleem meer.
Oud 16-09-2009, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is scharrelei. Vrije uitloop hebben ze ook nog een stukje gras buiten. Dat scheelt toch.

Nou, dat wordt me gewoon niet mogelijk gemaakt. Ik kook wel vegetarisch, maar ik kan ook niet altijd koken, en mijn ouders gaan heus geen gerechten zonder vlees koken. Als ik vlees koop probeer ik wel voor mezelf in ieder geval biologisch te halen, maar het is gewoon heel moeilijk als de mensen met wie je leeft heel andere leefstandaarden hebben in die zin.
Ik snap ook niet waarom je dertig eieren per keer zou halen, zoveel eieren eten we hier niet dus die eieren zijn dan ook helemaal niet meer vers.
Ik heb het over vrije uitloop hoor.

Kun je niet gewoon iedere dag voor jezelf koken? Wel vreemd trouwens dat je ouders te lui zijn om voor jou iets vegetarisch te maken.
Oud 16-09-2009, 12:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
rationeeltjeee, waar was die link voor die je me stuurde?
Oud 16-09-2009, 12:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb het over vrije uitloop hoor.

Kun je niet gewoon iedere dag voor jezelf koken? Wel vreemd trouwens dat je ouders te lui zijn om voor jou iets vegetarisch te maken.
Nou, dan zou ik iedere dag voor iedereen moeten koken omdat ik 'toch aan het koken ben'.

Ja flauw he. Maar ik vind het niet erg om iedere dag te koken. Dat kan ik ook wel voorstellen natuurlijk.
Oud 16-09-2009, 12:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb er trouwens wel al doorgekregen dat ik geen tonijn hoef te eten. Dus het gaaaaat.
Oud 16-09-2009, 12:36
Verwijderd
Nou, doe je dat toch! Ik weet niet wat je verder nog in het huishouden doet, maar je zou dan kunnen voorstellen om daar minder aan te doen als je iedere dag kookt.
Oud 16-09-2009, 12:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik maak de badkamer en de toiletten schoon, ik stofzuig elke dag en ik dweil om de dag, ik was af, ruim de vaatwasser in en uit, houd de keuken schoon en natuurlijk mijn eigen kamer.
Oud 16-09-2009, 12:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en ik doe de was. En maak de lunchpakketten voor het hele gezin.
Oud 16-09-2009, 12:46
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
rationeeltjeee, waar was die link voor die je me stuurde?
geen idee eigenlijk, de eierprijs daar leek mij wel reëel
Oud 16-09-2009, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Ik maak de badkamer en de toiletten schoon, ik stofzuig elke dag en ik dweil om de dag, ik was af, ruim de vaatwasser in en uit, houd de keuken schoon en natuurlijk mijn eigen kamer.
Het is beter voor de hygiëne als je minder vaak stofzuigt. Je zou het maximaal één keer per week moeten doen.
Oud 16-09-2009, 12:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh maar dat was per 100 eieren. En volgensmij was dat groothandel, dus er komt nog een prijs van de supermarkt bovenop.
Oud 16-09-2009, 12:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het is beter voor de hygiëne als je minder vaak stofzuigt. Je zou het maximaal één keer per week moeten doen.
is dat zo?
is vegen wel goed dan? (dat vind ik zo'n rotwerk )
Oud 16-09-2009, 12:50
Verwijderd
Citaat:
is dat zo?
is vegen wel goed dan? (dat vind ik zo'n rotwerk )
Nee, je moet voorkomen dat er te weinig bacteriën en stof in huis zijn, want dan kweek je allergieën.
Oud 16-09-2009, 12:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Man wat word ik moe van koffie
Oud 16-09-2009, 12:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee, je moet voorkomen dat er te weinig bacteriën en stof in huis zijn, want dan kweek je allergieën.
Ok!
Maar mijn stiefmoeder heeft vierduizend ingebeelde allergieën, daarom moest mijn kat ook weg. (ze kwam gewoon in mijn kamer terwijl hij een week hier was, en ik heb geen dik rood oogje gezien). Maar ze denkt dus ook dat ze stofallergie heeft, daarom moet het allemaal zo schoon.
Maar ik moet haar dus vertellen dat het dan juist vies wordt?
Oud 16-09-2009, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Ok!
Maar mijn stiefmoeder heeft vierduizend ingebeelde allergieën, daarom moest mijn kat ook weg. (ze kwam gewoon in mijn kamer terwijl hij een week hier was, en ik heb geen dik rood oogje gezien). Maar ze denkt dus ook dat ze stofallergie heeft, daarom moet het allemaal zo schoon.
Maar ik moet haar dus vertellen dat het dan juist vies wordt?
Niet zo zeer vies, het is eerder zo dat haar (al dan niet ingebeelde) stofallergie waarschijnlijk juist veroorzaakt is door te vaak stofzuigen. Ik had misschien ook "gezondheid" in plaats van "hygiëne" moeten zeggen.

Als ze inmiddels al stofallergie heeft weet ik niet wat het beste is dat je kunt doen.
Oud 16-09-2009, 12:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Man wat word ik moe van koffie
caffeïnevrij zeker?

of moet je zelf de zaden plukken, roosteren en malen? anders snap ik het niet
Oud 16-09-2009, 13:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet zo zeer vies, het is eerder zo dat haar (al dan niet ingebeelde) stofallergie waarschijnlijk juist veroorzaakt is door te vaak stofzuigen. Ik had misschien ook "gezondheid" in plaats van "hygiëne" moeten zeggen.

Als ze inmiddels al stofallergie heeft weet ik niet wat het beste is dat je kunt doen.
ohja.
Van een allergie kun je ook weer afkomen toch? Want als ik nou gewoon langzaam steeds minder stofzuig, dan raakt zij haar allergie kwijt en worden wij niet allergisch?
Oud 16-09-2009, 13:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
caffeïnevrij zeker?

of moet je zelf de zaden plukken, roosteren en malen? anders snap ik het niet
haha, nee gewoon uit een zakje
maar volgensmij niet cafeïnevrij.
Ik zou wel cafeïnevrij moeten drinken. En ik moet eigenlijk nicotinekauwgum hebben. Dat schijnt te helpen tegen gts.
Is dat duur, dat spul?
Oud 16-09-2009, 13:31
Verwijderd
Wie wil er samenvattingen van al mijn vakken maken en die aan mij voorlezen terwijl ik slaap? Je krijgt er een tientje voor.
Oud 16-09-2009, 13:33
Rationeel
Rationeel is offline
wat voor vakken?
Oud 16-09-2009, 13:34
Verwijderd
Goederenrecht CS, Belastingrecht 2, Internationaal privaatrecht en Parlementaire geschiedenis & politiek staatsrecht
Oud 16-09-2009, 13:49
Rationeel
Rationeel is offline
ok, nvm
Oud 16-09-2009, 13:58
Verwijderd
Flauw
Oud 16-09-2009, 13:58
Verwijderd
Flauw is eigenlijk maar een gek woord. FLAUW.
Oud 16-09-2009, 14:00
Martiño
Martiño is offline
Goedemiddag kindjes.
Oud 16-09-2009, 14:01
Verwijderd
Dag. Heb je een leuke verjaardag?
Oud 16-09-2009, 14:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aaah morgen presentatie en ik ben vreselijk inspiratieloos!
Oud 16-09-2009, 14:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je kan in iedere supermarkt toch vrije uitloop-eieren kopen? (voor minder dan 10 euro per 30 eieren)

Ik vind het belachelijk, als je je zo druk maakt om dierenwelzijn eet je toch gewoon geen vlees of dierlijke producten in plaats van je zo af te laten zetten.
Je laat je sowieso afzetten als je eieren in de supermarkt koopt.
Oud 16-09-2009, 14:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dag. Heb je een leuke verjaardag?
Nou, eigenlijk niet heel erg bijzonder.

Mn vriend kwam me vanmorgen om kwart over zes een ontbijtje brengen, want hij moest naar zijn werk. Ik wist op dat moment niet of ik dat wel zo leuk vond. Wel een klein beetje mn eigen schuld, want ik had er om gezeurd...
En ik heb in mn werkgroepje op Toblerone getrakteerd, en we gaan vanavond misschien met zn tweeën uit eten (hoewel ik overigens ook wel zin heb om pizza te halen en lekker op de bank met pizza, chips en wijn naar mijn nieuwe Star Trek dvdbox te kijken ). De familie van mn vader is afgelopen weekend geweest, de familie van mn moeder komt komend weekend, en vrienden en kennisjes komen er zo een beetje omheen, dus vandaag heb ik eigenlijk geen visite ofzo.

En ik heb geen kaarten gekregen. Ik heb het nog aan de postbode gevraagd, maar ze had geen post voor mij.
Oud 16-09-2009, 14:08
Verwijderd
Lief toch, ontbijt op bed
Oud 16-09-2009, 14:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, en kaartjes zijn juist zo leuk!
Oud 16-09-2009, 14:11
Uice
Uice is offline
Ik kreeg op mijn verjaardag wel DRIE kaarten.
Oud 16-09-2009, 14:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lief toch, ontbijt op bed
Nouja, het ging zo van *pats licht aan*, daarvan wakkerschrikken en dan een ontbijt op je bed geplempt krijgen. Maargoed, het was wel lekker, en daarna heb ik nog een uurtje geslapen, dat was ook wel lekker.
Citaat:
Oh, en kaartjes zijn juist zo leuk!
Ja Maargoed, de meeste mensen komen ook wel op visite ofzo, maar van een paar mensen had ik toch wel een kaartje verwacht, komt misschien omdat ik ook altijd een kaartje stuur enzo.
Oud 16-09-2009, 14:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kaartjes zijn fijn.

Congrats Martin, btw.
Oud 16-09-2009, 14:18
Verwijderd
Ik krijg en stuur ook nooit kaarten, vind ik ook niet zo boeiend.
Oud 16-09-2009, 14:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik stuur regelmatig kaartjes, ook voor andere dingen dan verjaardagen . 'Gefeliciteerd met je rijbewijs', 'succes met dat moeilijke tentamen', 'succes op je eerste stagedag', 'sterkte op de sterfdag van je vader', 'gefeliciteerd met je propedeuse'. Enzo .
Oud 16-09-2009, 14:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar ik krijg wel altijd veel minder kaartjes dan ik verstuur .
Oud 16-09-2009, 14:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mensen zijn lui, chick rock, en de wereld oneerlijk!
Oud 16-09-2009, 14:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
idd, voor een tientje heb je twee kippen rondlopen die tegen kost en inwoning eieren geven!
Oud 16-09-2009, 14:25
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ach, die paar cent meer noem ik geen opgelicht

dit las ik vlak voor ik naar rome ging in een do's en don'ts lijstje en noem ik wel opgelicht:

"Bestel geen ijsje bij Roma Antica aan de Via Propaganda 26/b. Je wordt ontzettend opgelicht als je niet op let. Bestelden daar 2 ijsjes, een in een kartonnen kuipje met 2 bolletjes ijs en een hoorntje, wat zeer overdreven werd aangemaakt met allerlei toeters en bellen, wat wij helemaal niet beteld hadden, samen voor de prijs van € 34,50, daar dus geen ijsje kopen."

Oud 16-09-2009, 14:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik stuur trouwens altijd graag brieven
en ik soms maak ik een tekening op zo'n blanco ansichtkaart, voor mijn opa en oma. Laatst nog maakte ik een hamter die in een theekopje lag te slapen: "ik ben een hamster in serviezen". Omdat mijn oma serviezen hamstert.
Dat vind ik leuker dan voor bepaalde gelegenheden kaartjes sturen.
Oud 16-09-2009, 14:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
ach, die paar cent meer noem ik geen opgelicht
Ik bedoel het verschil tussen de gemiddelde supermarkt en bijvoorbeeld de Ten Katemarkt in Amsterdam, en dat is wel meer dan een paar cent. Hoewel je het bij groenten en fruit nog veel meer merkt dan bij eieren.
Oud 16-09-2009, 14:33
Martiño
Martiño is offline
Ik had vandaag trouwens wel een raar WTF-moment in de bus. Het was natuurlijk propvol, dus ik moest staan. Tijdens de rit houd ik me vast aan zo'n paal die van het plafond in de bankjes loopt, versnelt de bus, heb ik opeens die paal in de hand, maar was hij losgeschoten uit de bank. Toen had ik wel even een moment.

Regels voor berichten