Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2009, 01:01
Verwijderd
Holy threadnecro batman!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2009, 07:57
Rationeel
Rationeel is offline
decadent vind ik als je spullen koopt om de prijs en niet om de waarde
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 08:32
Allure
Allure is offline
Binnen Nederland met een vliegtuig reizen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:13
Verwijderd
Ik heb laatst een tas van 90 euro gekocht en daarbij vind ik een merk wel een beetje belangrijk
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:21
Verwijderd
Dit soort dingen vind ik ook decadent:

Citaat:
Jamaar ik vind het dus wel belangrijk dat mijn ei in de wei heeft gehuppeld.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het juist decadent, te denken dat de ene diersoort meer waard is dan de andere.
Waarom is een haas meer waard dan een cavia (behalve omdat een cavia een geamputeerd beest op een te klein onderstel is) en waarom zou een mens meer waard zijn dan een varken? Dat vind ik decadent. Jaja.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:43
Verwijderd
Oh, maar ik denk niet dat levende wezens een intrinsieke waarde hebben, ik vind het gewoon belangrijk om een prettig leven te leiden (het welzijn van andere dieren kan daar een onderdeel van zijn, maar dat geldt ook voor een Björn Borg-tasje). Als wezens wel een intrinsieke, gelijke waarde hebben, en je vindt dat die gemaximaliseerd moet worden, leidt dat ook tot bizarre uitkomsten; bijvoorbeeld de collectieve zelfmoord van de mens en/of het uitroeien van grote aantallen diersoorten door de mens.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Prima
ik vind trouwens zelfmoordpogingen tegengaan en vervolgens allemaal belastingcenten in de indoctrinering van die mensen stoppen, zodat ze zichzelf niet meer van kant maken, terwijl er mensen zijn die doodgaan van de honger en juist niet doodwillen, ook decadent.
Zelfmoord is ook decadent trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:48
Verwijderd
Nee, dat is niet prima. Je zegt nu bijvoorbeeld dat leeuwen, tijgers etc. uitgeroeid moeten worden, omdat ze meer levende wezens doodmaken dan ze zelf vertegenwoordigen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:50
Rationeel
Rationeel is offline
iemand met maar tien tanden is ook een decadent!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:51
Verwijderd
Citaat:
iemand met maar tien tanden is ook een decadent!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 12:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nee, dat is niet prima. Je zegt nu bijvoorbeeld dat leeuwen, tijgers etc. uitgeroeid moeten worden, omdat ze meer levende wezens doodmaken dan ze zelf vertegenwoordigen.
Zeg ik dat?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 12:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, maar ik denk niet dat levende wezens een intrinsieke waarde hebben, ik vind het gewoon belangrijk om een prettig leven te leiden (het welzijn van andere dieren kan daar een onderdeel van zijn, maar dat geldt ook voor een Björn Borg-tasje). Als wezens wel een intrinsieke, gelijke waarde hebben, en je vindt dat die gemaximaliseerd moet worden, leidt dat ook tot bizarre uitkomsten; bijvoorbeeld de collectieve zelfmoord van de mens en/of het uitroeien van grote aantallen diersoorten door de mens.
Je hoeft natuurlijk niet consequent te zijn; hypocrisie komt kijken bij vrijwel ieder ethisch standpunt. Iedereen trekt wel ergens een morele grens bij consumptiegedrag; sommige mensen trekken die grens bij het eten van dierlijke producten, anderen bij het eten van levende dieren, weer anderen pas bij eten eten van mensen. Je komt er niet omheen dat er ergens een punt komt dat iets je te ver gaat. Ik vind de behandeling van dieren in de bio-industrie te ver gaan, dus dat steun ik liever niet. Dat de dieren dood gaan kan me op zichzelf niet zoveel schelen.
Oud 16-09-2009, 13:23
Martiño
Martiño is offline
Die tandenborstel van Paranoïde, die is pas decadent!
Oud 16-09-2009, 13:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Uice, je verwoordt mijn gedachten prachtig
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 19:44
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Uice, je verwoordt mijn gedachten prachtig

Kun je een nepneger (een spierwit joch uit mijn klas met donkerblond haar, compleet met Air Max en grote shirts en 35 euro uitgeeft voor een petje) decadent noemen? (Sorry ik begrijp de precieze betekenis van het woord decadent niet helemaal).

Wat mij decadent lijkt is (voorzover ik de betekenis goed begrijp) als je bijv. shampoo van Garnier of Nivea ofzo koopt, terwijl het huismerk hetzelfde ruikt en 2 euro goedkoper is.
Oud 16-09-2009, 19:52
Verwijderd
Maar dan heb je wel haar als stro!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 19:57
flyaway
flyaway is offline
Dingen in mensen hun huis met een print van de Amerikaanse vlag er op.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:03
Verwijderd
Dat vind ik eerder ordinair
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Die tandenborstel van Paranoïde, die is pas decadent!
Ik zat er al op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar dan heb je wel haar als stro!
Natuurlijk niet. Het effect is precies hetzelfde.
Oud 16-09-2009, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft natuurlijk niet consequent te zijn; hypocrisie komt kijken bij vrijwel ieder ethisch standpunt. Iedereen trekt wel ergens een morele grens bij consumptiegedrag; sommige mensen trekken die grens bij het eten van dierlijke producten, anderen bij het eten van levende dieren, weer anderen pas bij eten eten van mensen. Je komt er niet omheen dat er ergens een punt komt dat iets je te ver gaat. Ik vind de behandeling van dieren in de bio-industrie te ver gaan, dus dat steun ik liever niet. Dat de dieren dood gaan kan me op zichzelf niet zoveel schelen.
Ik heb het niet over consequent of niet consequent - het toekennen van "waarde" aan levende wezens is gewoon onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:46
Verwijderd
Mijn ex-schoonmoeder. Die kwam thuis en zei: ''oh ik heb zo'n impulsieve leuke aankoop gedaan''.

Dus ik: '' oh heb je nieuwe kleren/rokje/jurkje (iets in die trant) ''

Zegt zij: ''nee kom maar kijken!''

Had ze een nieuwe mini-cooper gekocht.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb het niet over consequent of niet consequent - het toekennen van "waarde" aan levende wezens is gewoon onzinnig.
Daar gaat het toch ook niet om. Dat is zo'n vaag begrip. Het gaat gewoon om zieligheid.
Oud 16-09-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het toch ook niet om. Dat is zo'n vaag begrip. Het gaat gewoon om zieligheid.
Akkoord, maar dan begrijp ik niet waarom je niet vegetarisch eet, daar is toch ook prima vreten mee te maken en het is nog goedkoper ook.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 21:02
Verwijderd
Ben ik een van de eerste die ontopic gaat?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 21:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik las:
Dingen met mensen in hun huis met een print van de Amerikaanse vlag erop

Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. Het effect is precies hetzelfde.
Ik zal wel een slachtoffer van marketing zijn maar ik zou echt nooit kruidvatshampoo in mijn haar smeren.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zal wel een slachtoffer van marketing zijn.
Ja.
Oud 16-09-2009, 22:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Akkoord, maar dan begrijp ik niet waarom je niet vegetarisch eet, daar is toch ook prima vreten mee te maken en het is nog goedkoper ook.
Omdat vlees lekker is.

En biologisch vlees is overigens ook meestal lekkerder dan niet-biologisch vlees.
Oud 16-09-2009, 22:36
Verwijderd
Ik krijg anders verschrikkelijke jeuk van al die huismerkshampoo, terwijl ik dat met mijn shampoo nooit heb. En als ik mijn haar langer dan een week was met Uice z'n Euroshopperensemble dan krijg ik ook nog eens opeens roos, terwijl ik daar gewoonlijk nooit last van heb. Dus dan kun je wel zeggen dat er geen verschil tussen zit, maar dat verschil is er wel.

Hoewel White Trash wel alsnog een slachtoffer van marketing kan zijn, hoor, want hij heeft het niet eens geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik krijg anders verschrikkelijke jeuk van al die huismerkshampoo, terwijl ik dat met mijn shampoo nooit heb. En als ik mijn haar langer dan een week was met Uice z'n Euroshopperensemble dan krijg ik ook nog eens opeens roos, terwijl ik daar gewoonlijk nooit last van heb. Dus dan kun je wel zeggen dat er geen verschil tussen zit, maar dat verschil is er wel.
Jouw haar is gewoon afhankelijk geworden van die troep die je er normaal in smeert.
Oud 16-09-2009, 22:46
Verwijderd
haar met een verslaving
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Jouw haar is gewoon afhankelijk geworden van die troep die je er normaal in smeert.
Ik wissel anders best vaak van shampoo. Te lang dezelfde hebben is saai
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb echt alleen maar shampoo voor het geurtje
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:12
Verwijderd
ik vind mijn net gekocht 42 inch plasma niet decadent

en trouwens als je geld heb waarom zou je de duurdere spullen laten liggen? als jullie 3miljoen per jaar verdienen ziet jullie uitgave patroon er ook anders uit en kom nou niet beweren dat het niet zo is
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je mag best duurdere dingen kopen maar het is dus beter om dingen om hun waarde te kopen dan om hun prijs. Niemand gaat duizent euro neertellen voor een lingeriesetje van de zeeman.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:41
Verwijderd
dure dingen hebben vaak meer waarde

en duizend euro setjes heb je niet bij de zeeman
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee maar ze zouden het niet weigeren als je het zou aanbieden
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:50
Verwijderd
nee maar dat zou jij ook niet doen als je duizend euro krijgt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:52
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Veblen_goods
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
precies, kazet!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 09:57
Uice
Uice is offline
Thorstein Veblen.

Maar als ik rijk was zou ik heus niet allemaal troep gaan kopen. Ik zou praktisch hetzelfde kopen als nu, alleen meer en soms van betere kwaliteit.
Oud 17-09-2009, 10:09
Verwijderd
wat een kul net of je geen geld uitgeeft aan onzinne dingen kom op zeg beetje je geld op de bank zetten en als je dood bent iemand het laten erven ? dacht het niet.

maar om bulllshit te gaan kopen is ook een beetje overbodig maar goede investeringen is niet verkeerd een mooi schilderij goede whiskey word alleen maar meer waard en is dat decadent dacht het niet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 10:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
wat een kul net of je geen geld uitgeeft aan onzinne dingen kom op zeg beetje je geld op de bank zetten en als je dood bent iemand het laten erven ? dacht het niet.

maar om bulllshit te gaan kopen is ook een beetje overbodig maar goede investeringen is niet verkeerd een mooi schilderij goede whiskey word alleen maar meer waard en is dat decadent dacht het niet
Jawel, maar niet zo heel erg.

Een goede whiskey zou ik ook wel kopen. Daarom zeg ik: dingen die ik nu ook koop, maar dan meer en van hogere kwaliteit.
Oud 17-09-2009, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Dat vind ik eerder ordinair
Huhu, ik heb een kussen met de Amerikaanse vlag erop.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 13:01
Allure
Allure is offline
Ik merk wel degelijk verschil tussen huismerkshampoo en bijv. Elvive. Mijn haar is droog van structuur en huismerkshampoo kan dat niet verhelpen, terwijl Elvive dat wel kan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 13:20
Verwijderd
Ik krijg vaak complimenten over mijn mooie haar. Ik gebruik Euro Shopper shampoo.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 13:49
Allure
Allure is offline
Dan heb je misschien van nature al mooi haar.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 14:20
Miekje*
Miekje* is offline
Computer zijn eigenlijk ook maar decadent, behalve dan voor scholieren/studenten. En tv's vind ik al helemaal overbodig.
Reageren

Regels voor berichten