Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als mensen een hartinfarct hebben en daarbij zonder polsslag op de grond vallen, zijn ze meestal aan het fibrilleren. Dus dan heeft het wel zin om hartmassage te geven totdat er gedefibrilleerd kan worden (van hartmassage alleen gaat het hart zelden weer netjes kloppen, het is meer een manier om te voorkomen dat mensen doodgaan voor de ambulance er is). Als mensen zeggen dat ze 'een hartstilstand hebben doorgemaakt' zullen ze in de meeste gevallen ventrikelfibrillatie hebben doorgemaakt, maar in het dagelijks spraakgebruik bekt dat nu eenmaal niet zo lekker. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Pas als ik Holland zeg klaart hun gezicht op. Oh en in het Zweeds hebben ze wel een woord voor Nederland (Nederländerna) maar gebruiken ze eigenlijk altijd Holland. Al moet ik toegeven dat ik als in aan het praten ben af en toe wel Holland gebruik, als afwisseling en het is korter ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zelf zeg ik overigens meestal "Holland" en geen "Netherlands". |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() oh goh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zeg volgens mij meestal Netherlands, hoewel ik net zo goed Holland kan zeggen, omdat dat in mijn geval klopt. Het irritantste is dat ik dan vaak meteen hoor "Aaah, you're from Amsterdam!", waarna ik moet uitleggen dat je dat tegen een Rotterdammer beter niet kunt zeggen als je leven je lief is. En buitenlanders zijn meestal rete-verbaasd wanneer ze horen dat ik geen wiet rook, want elke Nederlander hoort keihard aan de drugs te zitten.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
leuk voor als je in paranormale shit wil geloven.
hoe is die potentiele 70% verbetering merkbaar? is hersenactiviteit constant? dus geen verschil tussen een straaljager besturen en in coma liggen? idd als een kloppend hart en ademhaling genoeg voor je is kan je griezelig veel van je brains weghalen. het is sowieso absurd om hersencapaciteit in procenten uit te drukken, dat houdt namelijk een voor iedereen gelijk maximum in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Canadezen zijn gemiddeld intelligenter dan USians.
Nou nee. Canadezen behoren tot de domste en slechtst geinformeerde mensen in de Westerse wereld. (Tenminste, dat zijn mijn ervaringen)
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
"Een kilogram veren weegt inderdaad evenveel als een kilogram lood, maar een kilogram veren neemt wel een veel groter volume in, dus een veel groter aantal liter, dan een kilogram lood. Het soortelijk gewicht van veren is immers veel lager dan van lood. Ook dit is een toepassing van gewicht = soortelijke gewicht maal volume." Eh.. het is van een Belgische website maar het klopt toch wel?? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Punt is dat het volume van de veren groter is. De dichtheid van de veren is namelijk kleiner. En omdat het volume groter is, is in dit geval het gewicht groter. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Beide zijn een kilogram, maar veren hebben een lagere dichtheid dan lood. Dus Vveren>Vlood. Het gewicht kan worden uitgerekend met de wet van Archimedes: F=dichtheid*g*Volume. Aangezien het volume de enige variabele is, is Fveren>Flood. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Opleiding verpleegkunde lina2012 | 6 | 31-07-2012 15:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
(Zuid-)Afrikaans Roeltje1 | 14 | 04-12-2009 20:05 | |
Liefde & Relatie |
zwanger worden snoopy | 500 | 10-11-2007 22:26 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
dun zijn of willen zijn is ongezond en slecht. dik zijn of willen zijn dan niet? stella | 14 | 14-08-2002 11:24 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 |