Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Niemand die mij kan helpen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, de vectoren moeten dus loodrecht staan op (1,1,1). Dan kun je bijvoorbeeld simpelweg (-1,1,0) pakken als eerste vector die er loodrecht op staat (want inproduct is nul), en dan moet je nog een derde vector vinden die op beide loodrecht staat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nouja, ik denk dat ik deze som maar mee wacht tot de uitleg donderdag ofzo. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik loop wat vooruit op wat je nog gaat krijgen, denk ik, want over een maand ofzo moet je lineair onafhankelijke basissen op gaan stellen met een heel vervelend en langdradig recept. |
![]() |
|
![]() |
inproduct nul betekent dat bij een vector met lengte niet gelijk aan nul, de projectie op de andere vector nul moet zijn, oftewel de vectoren staan loodrecht op elkaar. als ik het goed heb is het zo dat als vectoren loodrecht op elkaar staan ze nooit lineair afhankelijk kunnen zijn
![]() het is best lastig in het begin een (visuele) voorstelling te krijgen van wát je nu precies aan het doen bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, dat is een feest, hoor. De vectorruimte van continue differentieerbare functies wordt bijvoorbeeld opgespannen door de basis <1,x,x^2,...> - precies de reden dat je een Taylor-expansie kan maken. Evenzo kun je als basis van dezelfde ruimte nemen: <sin x, sin 2x, sin 3x, ... > - het recept for een Fourier-reeks.
|
![]() |
||
Citaat:
y1x1+y2x2+y3x3=0 dus -y1+y2=0 dus y2=y1, maar daar zit ik dus fout? ![]() (dus bijvoorbeeld y = 1,1,-2)
|
|