Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2009, 17:33
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ah vandaar Ik lees veel alleen, meet af en toe een vraag, maar ben zelf niet zwanger.
Maar vandaar dat ik het me afvroeg. Hoelang ben je al zwanger?
het is een leuk topic om bij te houden
Ik ben donderdag 30 weken.
Oud 17-11-2009, 17:35
Verwijderd
Zo zo, nog eentje! Gefeliciteerd Kaa!
Oud 17-11-2009, 17:35
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ik heb trouwens wel echt bulten mutsjes gebruikt, omdat ik ze zo schattig vind staan. Buiten heeft ze trouwens nog steeds mutsjes op.
En Meike draagt nog steeds wel dingen in maat 56, past nog prima! Hoewel zij ook vrij groot was met de geboorte. Die zullen dan wel groot uitgevallen zijn.

@Kaa: gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Thanks Ik voel me prima hoor. Wel al vier dagen last van indalingsweeen

Ik denk dat het met die mutsjes nog wel meevalt idd, zeker nu het straks kouder en kouder wordt. Hoewel je met zulk weer meestal ook niet uren gaat wandelen misschien
Oud 17-11-2009, 17:46
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik wandel altijd wel veel, weer of geen weer. Voor mezelf en voor de hond. En dan gaat ze gewoon mee!
Oud 17-11-2009, 20:50
Verwijderd
@Kaa: Gefeliciteerd!

Ik bedacht me trouwens: Jinthe draagt buiten wel altijd de capuchon van haar vest.
Oud 17-11-2009, 21:07
drukknoopje
drukknoopje is offline
Oh, en ik doe haar ook veel mutsjes op omdat ik kindjes met petjes gaaf vindt. En als ze er nu aan blijft wennen dat ze soms iets op haar hoofd heeft, is de kans groter (denk ik) dat ze van de zomer petjes op houdt en ze niet steeds af doet.
Oud 17-11-2009, 22:08
engeltje
engeltje is offline
Mijn zoontje trekt buiten regelmatig zijn muts af, maar afgelopen week moest hij binnen op... Soms zijn peuters best eigenwijs

Kaa: gefeliciteerd! Bijna even ver zie ik, ben de 25e uitgerekend
Oud 18-11-2009, 13:45
Verwijderd
Op dit moment is de buurvrouw allemaal spullen aan het brengen voor ons kindje
Kleding, badje en standaard, weegschaal en weet ik het wat allemaal. Toch handig, dat we zo veel krijgen

Weet een van jullie moeders/zwangeren waar je een beetje leuke vesten kan kopen waar je buik nog in past?
Want ik heb nu 1 vest, die ontzettend aan het pluizen is omdat ik hem bijna elke dag draag. En aangezien ik ook niet van plan ben om voor deze laatste maand een winterjas te kopen, wil ik wel een beetje dat mijn buik warm blijft
Oud 18-11-2009, 14:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Na al die onruststokende berichten heb ik toch maar een zwangerschapstest gehaald. Uitslag was gelukkig negatief
Oud 18-11-2009, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Weet een van jullie moeders/zwangeren waar je een beetje leuke vesten kan kopen waar je buik nog in past?
In een winkel waar ze zwangerschapskleding verkopen?

Ik heb er destijds één bij de bij de C&A gekocht. Maar de Prénatal had toen ook het één en ander. En anders gewoon een vest achterstevoren aan en dan je jas normaal, blijft je buik ook warm.
Oud 18-11-2009, 15:00
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Kleding, badje en standaard, weegschaal en weet ik het wat allemaal. Toch handig, dat we zo veel krijgen

Want ik heb nu 1 vest, die ontzettend aan het pluizen is omdat ik hem bijna elke dag draag. En aangezien ik ook niet van plan ben om voor deze laatste maand een winterjas te kopen, wil ik wel een beetje dat mijn buik warm blijft
Oei, dan vraag je wat... Je hebt bij de Miss Etam en de H&M voor niet al te veel geld positiekleding, maar echt warme vesten vond ik er niet tussenzitten. Heb bij de H&M een dun wollen vest gevonden en een joggingvest van velours. Van de merkkleding valt Mamalicious nog wel mee qua prijs. Verder ligt het er natuurlijk aan wat je leuk vindt of er wat tussenzit. Hopelijk lukt het om iets te vinden!

Fijn trouwens dat jullie zoveel krijgen . Dan blijkt maar weer hoeveel mensen nog hebben staan, en het is hardstikke fijn.
Oud 18-11-2009, 15:02
engeltje
engeltje is offline
Citaat:

Ik heb er destijds één bij de bij de C&A gekocht. Maar de Prénatal had toen ook het één en ander. En anders gewoon een vest achterstevoren aan en dan je jas normaal, blijft je buik ook warm.
Een sjaal om je buik binden kan ook, bedenk ik me. Voor als je naar buiten gaat misschien wel een oplossing.
Oud 18-11-2009, 15:34
Verwijderd
Citaat:

Ben pas met m'n zus wezen winkelen, en bij de H&M hebben ze best veel leuke positiekleding, vonden wij
Oud 18-11-2009, 15:41
Kaa
Kaa is offline
Citaat:

Bij de SPS en Forecast hebben ze nu lange dikke wollen wintervesten. het is geen positiekleding maar als je 1 of 2 maatjes groter pakt dan past de buik er prima in. Hooguit een klein open driehoekje aan de onderkant.(snel opgelost met n lange sjaal) En grote voordeel; na de zwangerschap kan je m ook nog aan. Ik heb er nu twee en draag ze ook als jas, zijn echt lekker dik, en ik ben n enorme koukleum
Oud 18-11-2009, 16:57
Lorelei
Lorelei is offline
Zeg, testout, ik wil eigenlijk wel foto's zien van jou met je baby-buik
Oud 18-11-2009, 18:28
Verwijderd
Citaat:

Joh

Ik ga binnenkort wel een keer kijken. Zou met mijn moeder gaan kijken, dus komt wel goed

Citaat:
Oei, dan vraag je wat... Je hebt bij de Miss Etam en de H&M voor niet al te veel geld positiekleding, maar echt warme vesten vond ik er niet tussenzitten. Heb bij de H&M een dun wollen vest gevonden en een joggingvest van velours. Van de merkkleding valt Mamalicious nog wel mee qua prijs. Verder ligt het er natuurlijk aan wat je leuk vindt of er wat tussenzit. Hopelijk lukt het om iets te vinden!

Fijn trouwens dat jullie zoveel krijgen . Dan blijkt maar weer hoeveel mensen nog hebben staan, en het is hardstikke fijn.
Ik heb van de H&M zo'n zwart vest met zo'n touwtje. Maar aangezien dat het enige vest is wat ik heb, begint dat nu al ontzettend te pluizen

Citaat:
Ben pas met m'n zus wezen winkelen, en bij de H&M hebben ze best veel leuke positiekleding, vonden wij
Ik vond het bij de H&M qua hoeveelheid tegenvallen. Ik heb daar twee broeken gekocht. En een vest. En twee tshirts, maar de rest vond ik een beetje tegenvallen
Oud 18-11-2009, 18:35
Verwijderd
Ik vond vooral de Prénatal wel aardige dingen hebben, C&A, Miss Etam en H&M soms. Van de merkkleding (Mamalicious en Noppies bv.) is wel heel veel leuks en moois te koop...maar ja, daar betaal je dan ook voor (hoewel het soms best meevalt). Is voor die maand een beetje zonde.
Oud 18-11-2009, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En een omslag/wikkelvest zoeken ergens? Die kan je wel wat ruimer dichtknopen dan misschien?
Oud 18-11-2009, 22:10
drukknoopje
drukknoopje is offline
via wehkamp kan je miss etam positiekleren bestellen, kost weinig en de volgende dag wordt het aan huis gebracht. Ideaal voor een dagje met wat minder energie!
Oud 19-11-2009, 11:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wat veel zwangeren- en baby's ineens joh.. Super leuk
Succes allemaal! Duim mee voor mooie, gezonde kindjes
Oud 19-11-2009, 12:27
metallica
metallica is offline
Citaat:
Wat veel zwangeren- en baby's ineens joh.. Super leuk
Succes allemaal! Duim mee voor mooie, gezonde kindjes
Hoe is het met jouw kleintje?
Oud 19-11-2009, 14:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Hoe is het met jouw kleintje?
Prima, prima, uitstekend!
Moederschap is gewoon zo enorm geweldig-leuk (oeps.. enthousiasme). Nog steeds druk bezig met de omgangsregeling, rechtzaken enz. om alles met mijn ex te regelen. Kleintje wordt aankomende woensdag alweer een jaar.. Tis echt al een heel mannetje, lopen, praten, knuffelen, kusjes geven, zwaaien op commando Heerlijk knuffelig ventje met een enorme bos haar & echt felblauwe ogen

Leonoor en Snoopy, hoe gaat het met jullie?
Oud 19-11-2009, 15:13
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Nog steeds druk bezig met de omgangsregeling, rechtzaken enz. om alles met mijn ex te regelen.
klinkt vervelend
Citaat:
Kleintje wordt aankomende woensdag alweer een jaar.. Tis echt al een heel mannetje, lopen, praten, knuffelen, kusjes geven, zwaaien op commando Heerlijk knuffelig ventje met een enorme bos haar & echt felblauwe ogen
geweldig! wat een heerlijk ventje klinkt me dat <3
en ... wat gaat de tijd toch snel!!
Oud 20-11-2009, 21:53
Verwijderd
@Mariekje*: Een jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel...ik weet nog zo goed dat je zwanger was ed. Gefeliciteerd alvast met zijn verjaardag! Fijn dat het zo'n leuk mannetje is en dat je zo van hem kunt genieten, dat mag gezien de situatie ook wel.

Op wat verkoudheid na gaat hier alles goed. Jinthe wordt ook al een flinke meid, ze is ook alweer een half jaar. Ze rolt sinds kort de kamer door.
Oud 22-11-2009, 00:09
Verwijderd
Erg leuk om te lezen over al die baby's en zwangeren! Ik las pas nog een aantal oude topics door, waar jullie allemaal nog twijfelden, en er nog niet aan toe waren. En nu, gewoon al vier (als ik hebt goed heb) forumbaby's!
Oud 22-11-2009, 09:03
Verwijderd
Ik heb nooit getwijfeld oid, hoor.
Oud 22-11-2009, 13:31
Verwijderd
Heb net mijn tante aan de telefoon gehad. Het gaat naar omstandigheden goed met mijn nichtje, ze zijn natuurlijk erg verdrietig daar. Maar ze voelt zich niet ziek. Wel door het vele bloedverlies dat ze een erg lage HB waarde heeft. Daardoor als ze te veel doet wel snel duizelig etc.
Was fijn om even mijn tante te spreken, mijn medeleven te tonen, samen even te huilen. Mijn nicht was erg blij met mijn kaartje. En gaat me deze week bellen.
Oud 22-11-2009, 17:38
Nona
Nona is offline
Gelukkig dat het goed gaat Testout. En gefeliciteerd! Word je al erg dik?

En Leonoor, is het haar van Jinthe al staartjes-geschikt?

Mijn vriend stond laatst praktisch te denken. Hij vond dat de logeerkamer neutrale kleuren moest hebben, want dat wordt vast uiteindelijk de babykamer. Hij begint zich een beeld te vormen, geloof ik.
Oud 22-11-2009, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig dat het goed gaat Testout. En gefeliciteerd! Word je al erg dik?

Mijn vriend stond laatst praktisch te denken. Hij vond dat de logeerkamer neutrale kleuren moest hebben, want dat wordt vast uiteindelijk de babykamer. Hij begint zich een beeld te vormen, geloof ik.
De laatste twee weken vooral erg gegroeid! Nu kan ik het echt niet meer verbergen

Dat doen wij ook (we krijgen de sleutel van ons huis volgende week maandag ). Komt een blauw/turquoise gordijn (omdat ik die nog heb). Maar voor de rest rustig. Tegen de tijd dat het echt de baby/kinderkamer word, kunnen we het altijd nog opvrolijken met weet ik wat
Oud 22-11-2009, 18:19
Nona
Nona is offline
Maar wanneer ben je uitgerekend dan? Ik ben trouwens niet in verwachting hoor, zal ook nog wel drie jaar duren, als het niet meer is.
Oud 22-11-2009, 18:37
Verwijderd
Citaat:
En Leonoor, is het haar van Jinthe al staartjes-geschikt?
't kind is pas 6 maanden. Nee, het is nog (lang) niet staartjes-geschikt. De meeste jonge baby's met een staartje hebben ook zo'n 'spriet-staartje' en dat vind ik niet zo charmant... Hier komt dus pas een staartje, wanneer het ook echt een staartje te noemen is.
Oud 22-11-2009, 18:45
Verwijderd
Citaat:
't kind is pas 6 maanden. Nee, het is nog (lang) niet staartjes-geschikt. De meeste jonge baby's met een staartje hebben ook zo'n 'spriet-staartje' en dat vind ik niet zo charmant... Hier komt dus pas een staartje, wanneer het ook echt een staartje te noemen is.
Je ziet soms op tv van die Amerikaanse baby's die al met 1 dag zo'n strikje in hun haar hebben zitten terwijl ze amper haar hebben
Oud 22-11-2009, 19:02
Verwijderd
Ik vind die sprietstaartjes wel grappig
Oud 22-11-2009, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Maar wanneer ben je uitgerekend dan? Ik ben trouwens niet in verwachting hoor, zal ook nog wel drie jaar duren, als het niet meer is.
Officieel 31 december. Maar word de week van de 14de opgenomen om het in te leiden (door suikerziekte, twee weken eerder bevallen zodat de baby niet echt een 10 tonner word)

Vooruit denken is toch ook niks mis mee?
Oud 22-11-2009, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Zoontje van een vriendin van mij kwam al uit de buik met zo'n gigantisch bos haar dat er al een staartje in had gekund, is het niet dat het een jongetje is
Dus de leeftijd zegt niet zoveel
Oud 22-11-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Zoontje van een vriendin van mij kwam al uit de buik met zo'n gigantisch bos haar dat er al een staartje in had gekund, is het niet dat het een jongetje is
Dus de leeftijd zegt niet zoveel
Misschien niet altijd, maar bij de meeste kinderen zegt het volgens mij wel iets. Ik ken zelf in ieder geval geen enkele baby van rond de zes maanden waarbij een staartje gemaakt kan worden waarvan ik zeg 'ja, leuk!'.

Maar Jinthe heeft op dit moment nog een jongens'model', dus bij haar kan het sowieso niet.
Oud 22-11-2009, 21:25
Verwijderd
Oud 22-11-2009, 21:54
Verwijderd

Zwaai?
Oud 22-11-2009, 21:58
niña
niña is offline
Citaat:
Zwaai?
Vervelende reacties

Op NL2 nu docu over zwangerschap en inleiden en babysterfte. Voor de geïnteresseerde
Oud 22-11-2009, 21:59
Missy
Missy is offline
Waarschijnlijk gericht naar de verwijderde berichten of users boven de post van Leonoor.

Nina was me voor!
Oud 23-11-2009, 00:23
Verwijderd
Wat niña en Missy zeggen inderdaad.
Oud 23-11-2009, 14:12
Nonaj
Nonaj is offline
@ testout: 15 december is wel een leuke dag om jarig te zijn

Iemand dat verhaal uit de Yes van deze week gelezen?

http://www.yes.nl/magazine/persoonlijk/artikels.htm?artikel={C0C23DF4-7298-4342-A894-1B5690A57870}

Bizar

Ik twijfel nu of ik aan geheelonthouding moet gaan doen
Oud 23-11-2009, 14:55
snoopy
snoopy is offline
Sarah's haar kan aan de achterkant makkelijk in een staartje (doen we niet). Aan de voorkant lijkt het veel korter omdat het zo ontzettend krult, maar anders zouden we daar echt iets voor moeten verzinnen Maar als je de krullen uitrekt komen ze ruim voorbij haar neus
Oud 23-11-2009, 17:06
Verwijderd
Net trouwens geprobeerd: Jinthe's haar kan bovenop aan de voorkant wel een 'sprietstaartje', maar dat doen we dus niet.

Sarah heeft wel een stuk meer haar dan Jinthe.

In tegenstelling tot een 'sprietstaartje', vind ik een speldje wel schattig staan, maar zoals mijn schoonmoeder zei (ja, je hebt ook lieve schoonmoeders die zinvolle dingen zeggen ): dat is bij zo'n kleintje behoorlijk gevaarlijk, als het speldje er uit valt of er uit getrokken wordt, steken ze het zo in hun mond. Dus ook dat doen we niet.
Oud 23-11-2009, 17:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

http://www.yes.nl/magazine/persoonlijk/artikels.htm?artikel={C0C23DF4-7298-4342-A894-1B5690A57870}

Bizar

Echt bizar. Maar het overkomt meer mensen, en zie hier ook iemand in het topic die er pas laat achter kwam

Ben blij dat ik een test heb gedaan en nu echt zeker weet dat ik niet zwanger ben. Het zou je maar gebeuren...
Oud 23-11-2009, 18:47
Verwijderd
Hier is zwarte piet (zien jullie nog haar haar niet ):

Oud 23-11-2009, 18:52
metallica
metallica is offline
Ahhhh, wat een lieverd en die pretoogjes <3
Oud 23-11-2009, 19:08
Verwijderd
Citaat:

Bizar

Dat lijkt me echt heel bizar, zomaar ineens een kind krijgen wanneer je denkt 'gewoon' hevige rugpijn te hebben en niet eens weet dat je zwanger bent

Ik heb ook een keer een verhaal gehoord - bij Oprah geloof ik - van een vrouw die ook met hevige buikpijn naar 't ziekenhuis ging en even later beviel van een tweeling... Die vrouw was nogal flink en had daardoor niets van de zwangerschap gemerkt of gezien.
Oud 23-11-2009, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Hier is zwarte piet (zien jullie nog haar haar niet ):

[afbeelding]
<3
Oud 23-11-2009, 19:21
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat lijkt me echt heel bizar, zomaar ineens een kind krijgen wanneer je denkt 'gewoon' hevige rugpijn te hebben en niet eens weet dat je zwanger bent

Ik heb ook een keer een verhaal gehoord - bij Oprah geloof ik - van een vrouw die ook met hevige buikpijn naar 't ziekenhuis ging en even later beviel van een tweeling... Die vrouw was nogal flink en had daardoor niets van de zwangerschap gemerkt of gezien.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic....t=dubbelsprong

hier nog zo 1

Regels voor berichten