Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2009, 10:00
Tink*
Tink* is offline
Hier was vanmorgen een idioot in de flat die 's ochtends heel vroeg ging boren. Ik snap dat soort types niet.
Oud 26-11-2009, 10:18
Sherlock
Sherlock is offline
Southpark kijken voor engels
Oud 26-11-2009, 10:46
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Jongens en meisjes, ik heb een boekenbon. Wat ga ik daarmee kopen?
zie sig
Citaat:
wat helemaal niet nodig is, want ze redden zich ook zonder mij, maar dat helpt er niets tegen. Was ik maar rationeel. En daarmee bedoel ik niet Rationeel.

Oud 26-11-2009, 10:52
Verwijderd
Meer nerdgrapjes!

Hoe ziet de zelfmoordbrief van een programmeur eruit?

int main()
{
cout << "Goodbye world!";
return 0;
}
Oud 26-11-2009, 11:23
Verwijderd
zeker wel
Oud 26-11-2009, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Weet jij wat een SAN is? En waarom deadlock daar 71.000nogzoiets euro voor mag uitgeven aan belastinggeld?
Je had hem goed, de eerste!
Oud 26-11-2009, 12:02
Verwijderd
Echt van die sukkels die nog in 1995 zijn blijven hangen
Oud 26-11-2009, 12:02
Verwijderd
Ik snap niet hoe je er bij komt dat een SAN alleen voor grote rekenkantoren is. Als je met meerdere servers dezelfde data wil aanspreken en je wil een degelijke oplossing die meervoudig is uitgevoerd zodat, als de ene helft stukgaat de andere het naadloos overneemt, dan ben je er al snel op aangewezen. En het is jullie belastinggeld omdat het op een middelbare school is
Oud 26-11-2009, 12:18
Martiño
Martiño is offline
Deadlock, hoe komt het dat je zoveel van programmeren en dat soort nerddingen weet, maar niet een simpel grapje over reële en irrationele getallen begrijpt?
Oud 26-11-2009, 12:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Weet je wat pas niet saai is? Een permban.
Oud 26-11-2009, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, hoe komt het dat je zoveel van programmeren en dat soort nerddingen weet, maar niet een simpel grapje over reële en irrationele getallen begrijpt?
Omdat programmeren iets is wat ik lang geleden heb gedaan en daarnaast hangt het heel erg af van wat voor oplossing je nodig hebt.

Tegenwoordig script ik veel (want automatiseren) en ook al kan je hele mooie dingen mee doen, je hebt er echt geen kennis van getallentheorie over nodig.

En zoals ik al zei; Ik heb slechts MAVO afgemaakt. Veruit de meeste dingen die ik weet heb ik mezelf daarna aangeleerd. Wiskunde is niet iets wat binnen mijn interessegebied lag. Of in ieder geval waren er andere dingen waar ik me meer voor interesseerde.
Oud 26-11-2009, 12:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat programmeren iets is wat ik lang geleden heb gedaan en daarnaast hangt het heel erg af van wat voor oplossing je nodig hebt.

Tegenwoordig script ik veel (want automatiseren) en ook al kan je hele mooie dingen mee doen, je hebt er echt geen kennis van getallentheorie over nodig.

En zoals ik al zei; Ik heb slechts MAVO afgemaakt. Veruit de meeste dingen die ik weet heb ik mezelf daarna aangeleerd. Wiskunde is niet iets wat binnen mijn interessegebied lag. Of in ieder geval waren er andere dingen waar ik me meer voor interesseerde.
Maar heb je dan geen cursus of mbo-opleiding oid gevolgd voor systeembeheerder ofzo?
Oud 26-11-2009, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Maar heb je dan geen cursus of mbo-opleiding oid gevolgd voor systeembeheerder ofzo?
Ik ben een MBO dropout en heb daarna anderhalf jaar lang tubes kneedbaar hout in doosjes ingepakt.

Maar ongeveer acht en een half jaar geleden kreeg ik mijn huidige baan aangeboden. Of nou jah, er werd gevraagd of ik alsjeblieft wilde komen solliciteren. En dat was een helpdeskfunctie. Daar was ik uiteraard veel te goed voor dus na twee jaar onderaan de ladder en daarna twee jaar lang de boel daar aansturen werd tegen me gezegd dat ik naar netwerkbeheer zou kunnen als ik dat wilde.

Prompt op de dag dat ik als junior netwerkbeheerder aan de slag ging, werd de enige collega die echt verstand van de technische zaken had langdurig ziek en toen moest ik eventjes drie vrij nieuwe serverbesturingssystemen gaan beheren. In mijn eentje. Sommige mensen barsten dan, maar ik gedij goed onder hoge werkdruk.

En tjah, ik heb wel wat cursussen gedaan maar over het algemeen heb ik alleen de examens maar gedaan. Aan certificeringen geen gebrek. Vergelijkbaar met HBO-niveau zeg maar.
Oud 26-11-2009, 12:32
Martiño
Martiño is offline
Ach, wat een inspirerend verhaal!
Oud 26-11-2009, 12:32
Verwijderd
Hm het heeft overeenkomsten met de werkhistorie van Theodoors middelste broer; die is na de middelbare school wel begonnen aan MBO-ICT opleiding, maar toen hij naast school genoeg verdiende met programmeer- en computerrepareerklusjes is hij daarmee gestopt en een eigen bedrijf begonnen. Dat ging uiteindelijk failliet, maar toen had hij al wel relevante werkervaring en een klantenkring en op basis daarvan is hij (na een tijdje productiewerk) aangenomen bij een bedrijf, hij is nu 27 en is een paar keer naar een beter betalend bedrijf overgestapt maar heeft nooit zonder werk gezeten. Sommige dingen kun je best leren door het te doen ipv door een opleiding, als je interesse en inzet groot genoeg zijn.
Oud 26-11-2009, 12:33
Verwijderd
Ja of niet, want ik had liever gewoon mijn VWO gehaald.
Oud 26-11-2009, 12:36
Martiño
Martiño is offline
Overigens is er voor ieder succesverhaal ook wel weer een triest verhaal te vinden van iemand die op zn dertigste nog steeds tubes kneedbaar hout in dozen staat te stoppen, maargoed.
Oud 26-11-2009, 12:38
Verwijderd
Ik kan er altijd slecht tegen als mensen verwijzen naar een boek, zonder een bladzijde nummer te geven. Hoewel het formeel gezien een paper is, maar een paper van 60 bladzijde is gewoon een boek
Oud 26-11-2009, 12:39
Verwijderd
Ik denk minstens twee trieste verhalen per succesverhaal en een middelmatig verhaal.
Oud 26-11-2009, 12:46
Verwijderd
Wtf kneedbaar hout.
Oud 26-11-2009, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er altijd slecht tegen als mensen verwijzen naar een boek, zonder een bladzijde nummer te geven. Hoewel het formeel gezien een paper is, maar een paper van 60 bladzijde is gewoon een boek
Dan zoek je toch gewoon naar de relevante tekst in het paper.
Oud 26-11-2009, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Wtf kneedbaar hout.
het is een soort houtkleurige stopverf
Oud 26-11-2009, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Dan zoek je toch gewoon naar de relevante tekst in het paper.
De paper is ingescand zonder woord herkenning.
Oud 26-11-2009, 13:43
Missy
Missy is offline
De schoften hebben lange jans (snoep) de naam fruitsticks gegeven.
Oud 26-11-2009, 13:46
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
De schoften hebben lange jans (snoep) de naam fruitsticks gegeven.
Oud 26-11-2009, 13:54
Verwijderd
Waar blijft Geert Wilders nu met zijn kamervragen!?
Oud 26-11-2009, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Troost je Barabas, ik moet als volwassene naar een school waarin onderbouw Kader Basis en GL zit. En twee instituten met moeilijk opvoedbare kinderen huren er een verdieping.

Ik zat een uur in een computerlokaal met van die grapjassen naast me, roepen ze tegen elkaar "oh oh wat doe jij op die playboysites"
Ik las even geenstijl bij, en toen zei iemand "oh wat is dat roze, ben je gay ofzo"

Oja en omdat ik natuurlijk tot het beste van de school behoor hebben ze nu bedacht dat ik op mijn rapport een voldoende voor "commitment" moet hebben. gtfo, ik wil gewoon onderwijs, dat dat nou tweetalig is betekent niet dat ik een engeltje ben ofzo. kggg.
Het domste is dat ze een leerling van het tremester kiezen, op tweetalig. :') kutvertoning, geef me gewoon les.
Oud 26-11-2009, 13:59
Verwijderd
zo ik heb gewerkt en de mexicaanse gehaald.
Oud 26-11-2009, 14:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Ik zat een uur in een computerlokaal met van die grapjassen naast me, roepen ze tegen elkaar "oh oh wat doe jij op die playboysites"
Ik las even geenstijl bij, en toen zei iemand "oh wat is dat roze, ben je gay ofzo"

Oja en omdat ik natuurlijk tot het beste van de school behoor hebben ze nu bedacht dat ik op mijn rapport een voldoende voor "commitment" moet hebben. gtfo, ik wil gewoon onderwijs, dat dat nou tweetalig is betekent niet dat ik een engeltje ben ofzo. kggg.
Het domste is dat ze een leerling van het tremester kiezen, op tweetalig. :') kutvertoning, geef me gewoon les.
Ik dacht dat jij zo'n rebel was en geschorst was enzo?

En echte mannen dragen roze. Je krijgt wel minpunten voor geenstijl btw.

Citaat:
zo ik heb gewerkt en de mexicaanse gehaald.
Ik krijg door deze zin zin in chili en taco's.
Oud 26-11-2009, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij zo'n rebel was en geschorst was enzo?

En echte mannen dragen roze. Je krijgt wel minpunten voor geenstijl btw.
Dat was een dag Ik zat daar trouwens wel nog als navolging daarvan, ik mag niet meer bij natuurkunde de les in, tot maandag. kutmaatregel, slaat allemaal nergens op.

En geenstijl is best grappig
Oud 26-11-2009, 14:06
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dat was een dag Ik zat daar trouwens wel nog als navolging daarvan, ik mag niet meer bij natuurkunde de les in, tot maandag. kutmaatregel, slaat allemaal nergens op.

Geloof me ik heb erger gehad en geenstijl
Oud 26-11-2009, 14:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Oeh, wat streng, één dag verplicht niet naar school.
Ik heb het nut van zulke korte schorsingen op de middelbare school nooit begrepen. Het gekke is dat je nu dus allemaal lessen mist, en dus per saldo minder leert (als je er al van uit gaat dat je iets "leert" door een paar weken geen natuurkunde te krijgen).

En je daalt een punt op mijn awesomenessmeter.
Oud 26-11-2009, 14:08
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

wat heb je tegen geenstijl?
Oud 26-11-2009, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nut van zulke korte schorsingen op de middelbare school nooit begrepen. Het gekke is dat je nu dus allemaal lessen mist, en dus per saldo minder leert (als je er al van uit gaat dat je iets "leert" door een paar weken geen natuurkunde te krijgen).

ja, dat maakt het ook zo dom. En nouja, de docent reageerde boos, ik vond het onredelijk, en zei "het is goed met jou" en dat is eigenlijk het hele probleem
Oud 26-11-2009, 14:19
Miekje*
Miekje* is offline
Vandaag stond er in De Pers een stukje over Geert Wilders, en dat hij zei soms niet te kunnen reizen zonder baard en zonnebri . Stond erboven: Peroxideblonde baard?

En ik had een negen voor microscopie.
Oud 26-11-2009, 14:24
Sherlock
Sherlock is offline
Oud 26-11-2009, 14:24
Verwijderd
Citaat:
ja, dat maakt het ook zo dom. En nouja, de docent reageerde boos, ik vond het onredelijk, en zei "het is goed met jou" en dat is eigenlijk het hele probleem
Waarom was je geschorst?
Oud 26-11-2009, 14:29
Martiño
Martiño is offline
Hij had een paar klasgenoten uitgemaakt voor NSB-ers.
Oud 26-11-2009, 14:32
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hij had een paar klasgenoten uitgemaakt voor NSB-ers.
OMGWTFBBQ ik ook waarom jij?
Oud 26-11-2009, 14:35
Verwijderd
Als grap, de pauperklas waar ik in zit maakte zich druk om een nsb-opmerking van een klasgenoot, en ik dacht dat het wel grappig was om er in mee te gaan
Oud 26-11-2009, 14:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bij ons werd je intern geschorst, dan moest je wel naar school komen, maar alleen op de gang zitten en werken.
Oud 26-11-2009, 14:41
Miekje*
Miekje* is offline
Vandaag is er een vriend van mij intern geschorst, en die moet van 8 tot 4 op de gang zitten en niksdoen. Ik vraag me af wat dat voor nut heeft.
Oud 26-11-2009, 14:42
Martiño
Martiño is offline
Dat deden ze bij mij alleen op de basisschool, tot groep 2 ofzo...
Oud 26-11-2009, 14:42
Sherlock
Sherlock is offline
ik was 2 dagen intern geschorst maar ik hoefde beide dagen pas om 1 uur naar school te komen om 3 uur weer weg en geen strafwerk dus ik snap het voor geen meter
Oud 26-11-2009, 14:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Vandaag is er een vriend van mij intern geschorst, en die moet van 8 tot 4 op de gang zitten en niksdoen. Ik vraag me af wat dat voor nut heeft.
Zijn zonden overdenken natuurlijk! En daar een beetje voor lul zitten.
Oud 26-11-2009, 14:43
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, echt, jemig.
Oud 26-11-2009, 14:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Zijn zonden overdenken natuurlijk! En daar een beetje voor lul zitten.
Alsof vierdeklassers mensen uit gaan lachen die geschorst zijn. En eerste- en tweedeklassers zijn veel te braaf om te snappen wat hij daar doet, en derdeklassers zijn bang dat het hen ook gaat overkomen als ze stout zijn geweest.
Oud 26-11-2009, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Bij ons werd je intern geschorst, dan moest je wel naar school komen, maar alleen op de gang zitten en werken.
Citaat:
dit
Oud 26-11-2009, 14:45
Verwijderd
M'n werk heeft een storing, nu hoef ik even niks te doen, huhu.
Oud 26-11-2009, 14:46
Verwijderd
Ik zat de hele dag in de mediatheek, lekker krantje lezen.
Heb het nrc, brabants dagblad en de volkskrant van voor tot achter gelezen, toen maar aan de quest begonnen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten