Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2010, 22:43
Qoen
Qoen is offline
gt

Laatst gewijzigd op 18-04-2010 om 22:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2010, 23:05
Verwijderd
Als dit de eerste keer is, kom je er waarschijnlijk vanaf met een aantekening in het politiedossier en een transactievoorstel. Als je dat transactievoorstel betaald is er verder niks aan de hand en heb je geen strafblad.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:06
Verwijderd
-Misdrijf. Het kan uitmaken voor je verder carriere.

-Hoe is dat bierglas tevoorschijn gekomen? Als de security je hebt gefouilleerd, dan is dat onrechtmatig verkregen bewijs.

- Wat je had moeten doen met die security is gewoon doorlopen/wegrennen. Hij mag je niet vastpakken/aanhouden/fouilleren.

-Waarom hield de security je aan?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:06
Adore
Adore is offline
Ik vind het wel grappig, eigenlijk, je ging naar buiten met een bierglas?

Hoewel ik kennis heb van recht weet ik hier iets te weinig vanaf, maar het wordt als erger aangenomen wanneer je achter het stuur was gaan zitten met zoveel alcohol, dan dat je een glas meeneemt.

Het is hoogstens diefstal, maar géén misdrijf. Misdrijven zijn in het kaliber van:

- je rijbewijs is ingenomen door een overtreding en je duikt gauw weer achter het stuur;
- je pleegt een moord of doet poging tot moord;
- gewapende roofoverval;
- verkrachting.

Wat is er verder gebeurd nadat je bent aangehouden met je glas?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:12
Qoen
Qoen is offline
-

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:20
Verwijderd
Er is geen sprake van heterdaad betrappen. Hij had een vermoeden? Civiel rechtelijk mag hij je fouilleren, maar strafrechtelijk is het geen fuck waard.

Conclusie; beroep gaan en gewoon niet betalen. Maar durf je dat risico te nemen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:22
Verwijderd
Niets meer aan doen, je hebt geschikt ik zou het zo laten. ik zou idd het risico (wat KOPMUNTKIP zegt) niet lopen. Bovendien ben je daar ook veel tijd mee kwijt. Je hebt je lesje geleerd. Mocht je (alsnog) worden vervolgd, dan zou ik het schikkingsvoorstel bij de hand houden.

Je hebt een aantal dingen fout gedaan:

-Naar de security geluisterd. NOOIT DOEN. Gewoon weglopen.
-Je hebt bekend en spijt betuigt. Om een bierglas laten ze je echt geen 3 dagen zitten ookal houd je je kaken op elkaar.

Die eigenaar kan niks meer doen. (Een aangifte intrekken heeft geen zin, die aangifte kan alsnog dienen als bewijs)

Specificeer dit nader:
'De security vroeg aan mij of ik even wou wachten, want ik was weggelopen, ik had het glas immers al teruggezet. Toen kwam de politie en mocht ik mee,'
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:24
Qoen
Qoen is offline
d

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:25
Qoen
Qoen is offline
d

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Ik was weggelopen, een vriend van mij was aangehouden. Toen ik dat hoorde ben ik gaan kijken, daarna ben ik weer weggelopen. Maar er kwam een vrouw van de security mij achterna, die vroeg of ik even wou wachten. Nog geen minuut later kwam er opeens een politiebusje aan en voor ik het wist zat ik er in.
Wees nog concreter.

-Door wie was je vriend aangehouden? Heeft die vriend tegen de security gezegd dat je bierglazen hebt meegenomen? Wat deed je toen je terugliep en aan het kijken was? Waar was het glas al die tijd?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat ik in beroep durf te gaan, ze zeggen dat dat het misschien weleens erger zou kunnen maken. Het geld boeit me niet, het enige wat ik niet wil is een strafblad:@:@
Dat klopt, je krijgt namelijk alleen een strafblad als je veroordeeld bent door de rechter. Met het accepteren van dit transactievoorstel voorkom je verdere rechtsgang.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:32
Qoen
Qoen is offline
d

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:34
Balance
Balance is offline
Laat ik voorop stellen dat ik geen rechten studeer en mij dus enkel baseer op wat ik denk of wat ik op internet heb gevonden.

Als ik google, dan vind ik dat het onderscheid tussen een overtreding en een misdrijf gebaseerd is op het strafboek waarin het delict is opgenomen. Het delict 'diefstal' wordt door de wetgever als ernstig beschouwd en is als misdrijf betiteld.
Verder heb ik gevonden dat een schikkingsvoorstel niks afdoet aan het wel of niet een strafblad krijgen. Hieruit maak ik op dat je een strafblad krijgt, waarop een misdrijf vermeld staat.

In een verklaring omtrent gedrag (VOG) mag de werkgever alleen vragen naar voor het beroep belangrijke zaken. Een zedendelict is voor een leraar van belang, sommige andere zaken niet. Ik zou in eerste instantie zeggen dat diefstal mogelijk buiten het beroepsveld van de docent valt, al kan je van je werkgever natuurlijk vanalles stelen. Helaas vond ik ergens een user die postte dat zijn VOG voor leraar was afgewezen, op basis van diefstal die hij ooit had gepleegd.
Het ziet er dus niet best voor je uit.

Besef in elk geval dat in gaan op het schikkingsvoorstel betekent dat je schuld hebt bekend en dat het klaar is. Maar besef dat het weigeren van een schikkingsvoorstel betekent dat je moet voorkomen én dat je voor bijv. verzekeringspapieren voortaan verplicht bent om 'ja' in te vullen als er wordt gevraagd of je wel eens vervolgd bent.
Oud 01-04-2010, 23:38
Qoen
Qoen is offline
Ai, dat is niet zo mooi
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Laat ik voorop stellen dat ik geen rechten studeer en mij dus enkel baseer op wat ik denk of wat ik op internet heb gevonden.

Als ik google, dan vind ik dat het onderscheid tussen een overtreding en een misdrijf gebaseerd is op het strafboek waarin het delict is opgenomen. Het delict 'diefstal' wordt door de wetgever als ernstig beschouwd en is als misdrijf betiteld.
Verder heb ik gevonden dat een schikkingsvoorstel niks afdoet aan het wel of niet een strafblad krijgen. Hieruit maak ik op dat je een strafblad krijgt, waarop een misdrijf vermeld staat.

In een verklaring omtrent gedrag (VOG) mag de werkgever alleen vragen naar voor het beroep belangrijke zaken. Een zedendelict is voor een leraar van belang, sommige andere zaken niet. Ik zou in eerste instantie zeggen dat diefstal mogelijk buiten het beroepsveld van de docent valt, al kan je van je werkgever natuurlijk vanalles stelen. Helaas vond ik ergens een user die postte dat zijn VOG voor leraar was afgewezen, op basis van diefstal die hij ooit had gepleegd.
Het ziet er dus niet best voor je uit.

Besef in elk geval dat in gaan op het schikkingsvoorstel betekent dat je schuld hebt bekend en dat het klaar is. Maar besef dat het weigeren van een schikkingsvoorstel betekent dat je moet voorkomen én dat je voor bijv. verzekeringspapieren voortaan verplicht bent om 'ja' in te vullen als er wordt gevraagd of je wel eens vervolgd bent.
Het gaat om een transactievoorstel, niet om een schikkingsvoorstel
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:39
Verwijderd
Wat Lucky Luciano zegt. Door het nu te accepteren voorkom je verder gezanik. Bovendien gelden hier strafverzwarende omstandigheden.

art 311:

3-diefstal gedrurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt.

4-diefstal door twee of meer verenigende personen.

max 6 jaar. 'normale diefstal' max. 4 jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hij zegt zelf schikkingsvoorstel:
Citaat:
ik kreeg een boete en moet 150 euro betalen, er staat dat het een schikkingsvoorstel is.
Oud 01-04-2010, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Er staat dat het een politieschikking is. Bovenaan staat dat het om winkeldiefstal gaat.
Dat betekent dat je geen strafblad hebt, dat krijg je alleen als je veroordeeld wordt door een rechter. Dit is gewoon een afkoopsom voor verder vervolging.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:46
Verwijderd
Ik had geschikt. MAAR DAN MOETEN ZE WEL VERMELDEN DAT ZE JE NIET GAAN VERVOLGEN; OP PAPIER!!!

Doen ze dat wel, dan is de politie fout. Standaard arrest: Motorpapieren of Parkeerwachter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Hij zegt zelf schikkingsvoorstel:
Dat klopt, het schikkingsvoorstel waar hij het over heeft is een schikking tegen verdere vervolging. Jij hebt het over een schikkingsvoorstel tot schuldbekentenis bij de rechter (waarbij de strafmaat zelf minder wordt).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:48
Balance
Balance is offline
Aha, dat zei google er niet bij
Oud 01-04-2010, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Ik had geschikt. MAAR DAN MOETEN ZE WEL VERMELDEN DAT ZE JE NIET GAAN VERVOLGEN; OP PAPIER!!!
Niet nodig, het ontvangen en voldoen van de politieschikking is daarbij voldoende.
Citaat:
Doen ze dat wel, dan is de politie fout. Standaard arrest: Motorpapieren.
Wederom haal je weer eens een compleet irrelevant arrest aan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:50
Qoen
Qoen is offline
Wat is het nou Krijg ik in principe een stafblad of niet?

En nu mijn allerbelangrijkste vraag, stel ik krijg wel een strafblad. Heeft dit nadelige gevolgen voor mijn VOG? Hoe klein de diefstal ook is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Wat is het nou Krijg ik in principe een stafblad of niet?

En nu mijn allerbelangrijkste vraag, stel ik krijg wel een strafblad. Heeft dit nadelige gevolgen voor mijn VOG? Hoe klein de diefstal ook is.
Je krijgt geen strafblad, maar wel een aantekening bij politie. Mocht je nogmaals iets stelen dan moet je voor de politierechter komen en krijg je wel een strafblad.
De aantekening kan overigens ook gebruikt worden voor een verklaring omtrent goed gedrag, maar de kans is erg klein dat dat gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:53
Qoen
Qoen is offline
Maar is een diestal relevant voor een onderwijzer denk je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2010, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Niet nodig, het ontvangen en voldoen van de politieschikking is daarbij voldoende.

Wederom haal je weer eens een compleet irrelevant arrest aan.
Dat bedoel ik: in ieder geval dat je een bewijs hebt.

Ik zeg toch Parkeerwachter bij nader inzien. Motorpapieren lijkt er erg op.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Maar is een diestal relevant voor een onderwijzer denk je?
Geen idee, maar ik denk dat je de VOG zonder problemen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:56
Qoen
Qoen is offline
Ik hoop het, zit nog wel te twijfelen of ik niet in hoger beroep zou moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Er staat dat het een politieschikking is. Bovenaan staat dat het om winkeldiefstal gaat.
Ik zou in beroep gaan.

Diefstal, diefstal? Ik dacht dat ik ook voor de glazen had betaald? Die zaten toch bij de prijs inbegrepen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop het, zit nog wel te twijfelen of ik niet in hoger beroep zou moeten gaan.
Dat zou ik nu absoluut niet meer doen, aangezien je een getekende verklaring hebt afgegeven. Als je in beroep gaat is dit voldoende voor de rechter om je te veroordelen en dan heb je een strafblad.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:59
Qoen
Qoen is offline
Oke, dank u wel. Ben ik in ieder geval een stuk wijzer geworden over mijn domme, domme incident.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik nu absoluut niet meer doen, aangezien je een getekende verklaring hebt afgegeven. Als je in beroep gaat is dit voldoende voor de rechter om je te veroordelen en dan heb je een strafblad.
Zeker met de verklaringen van de security mensen erbij en je vriend die waarschijnlijk ook een belastende verklaring heeft afgegeven.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 00:04
Qoen
Qoen is offline
Nog even alles op een rijtje hoor(A), Ik heb dus in principe geen strafblad, mijn VOG is nog mogelijk en het is niet slim om in hoger beroep te gaan?

Sorry voor mijn vele vragen, mar zit er behoorlijk mee in mijn maag.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 00:11
Verwijderd
Geen strablad, VOG is mogelijk en het is dom om in '(hoger) beroep' te gaan. Je hebt geen poot om op te staan. De aanhouding is rechtmatig verricht, er zijn voldoende bewijsmiddelen en er zijn geen straf- of schulduitsluitingsgronden. Bovendien zijn er zelfs strafverzwarende omstandigheden in jouw geval.

Nu schikken en het kopie van die schikking HEEL GOED bewaren. Mochten ze je alsnog (door een foutje ofzo) voor de rechter willen slepen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Nee, er wordt geen taakstraf opgelegd door officier van justitite! Even snel de casus gelezen en ik zou gewoon in beroep gaan. Zeg gewoondat je ongevraagd gefouillieerd wordt en weet dat het civiel rechtelijk misschien mag, maar strafrechtelijk niet.

Maar.. ik vraag mij af, of jurisprudentie, niet gezegd heeft dat het voor maatschappelijk belang is en daarom het wel toe is gestaan om door iemand die aangewezen is voor de veilig om alsnog de bevoegd te krijgen om te foillieren.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, er wordt geen taakstraf opgelegd door officier van justitite!
Point being?
Citaat:

Maar.. ik vraag mij af, of jurisprudentie, niet gezegd heeft dat het voor maatschappelijk belang is en daarom het wel toe is gestaan om door iemand die aangewezen is voor de veilig om alsnog de bevoegd te krijgen om te foillieren.
Nee, security-mensen hebben niet de bevoegdheid om je te fouilleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten