Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Laat ik voorop stellen dat ik geen rechten studeer en mij dus enkel baseer op wat ik denk of wat ik op internet heb gevonden.
Als ik google, dan vind ik dat het onderscheid tussen een overtreding en een misdrijf gebaseerd is op het strafboek waarin het delict is opgenomen. Het delict 'diefstal' wordt door de wetgever als ernstig beschouwd en is als misdrijf betiteld. Verder heb ik gevonden dat een schikkingsvoorstel niks afdoet aan het wel of niet een strafblad krijgen. Hieruit maak ik op dat je een strafblad krijgt, waarop een misdrijf vermeld staat. In een verklaring omtrent gedrag (VOG) mag de werkgever alleen vragen naar voor het beroep belangrijke zaken. Een zedendelict is voor een leraar van belang, sommige andere zaken niet. Ik zou in eerste instantie zeggen dat diefstal mogelijk buiten het beroepsveld van de docent valt, al kan je van je werkgever natuurlijk vanalles stelen. Helaas vond ik ergens een user die postte dat zijn VOG voor leraar was afgewezen, op basis van diefstal die hij ooit had gepleegd. Het ziet er dus niet best voor je uit. Besef in elk geval dat in gaan op het schikkingsvoorstel betekent dat je schuld hebt bekend en dat het klaar is. Maar besef dat het weigeren van een schikkingsvoorstel betekent dat je moet voorkomen én dat je voor bijv. verzekeringspapieren voortaan verplicht bent om 'ja' in te vullen als er wordt gevraagd of je wel eens vervolgd bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat Lucky Luciano zegt. Door het nu te accepteren voorkom je verder gezanik. Bovendien gelden hier strafverzwarende omstandigheden.
art 311: 3-diefstal gedrurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt. 4-diefstal door twee of meer verenigende personen. max 6 jaar. 'normale diefstal' max. 4 jaar. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De aantekening kan overigens ook gebruikt worden voor een verklaring omtrent goed gedrag, maar de kans is erg klein dat dat gebeurd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg toch Parkeerwachter bij nader inzien. Motorpapieren lijkt er erg op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen strablad, VOG is mogelijk en het is dom om in '(hoger) beroep' te gaan. Je hebt geen poot om op te staan. De aanhouding is rechtmatig verricht, er zijn voldoende bewijsmiddelen en er zijn geen straf- of schulduitsluitingsgronden. Bovendien zijn er zelfs strafverzwarende omstandigheden in jouw geval.
Nu schikken en het kopie van die schikking HEEL GOED bewaren. Mochten ze je alsnog (door een foutje ofzo) voor de rechter willen slepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar.. ik vraag mij af, of jurisprudentie, niet gezegd heeft dat het voor maatschappelijk belang is en daarom het wel toe is gestaan om door iemand die aangewezen is voor de veilig om alsnog de bevoegd te krijgen om te foillieren. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaing in Rimburg#1414 Verwijderd | 500 | 16-06-2011 01:24 | |
Werk, Geld & Recht |
Straf Verwijderd | 10 | 15-03-2011 07:59 | |
Werk, Geld & Recht |
"Genoteerd" backspace | 34 | 13-09-2006 07:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
biometrisch paspoort gewoonmax | 37 | 22-08-2006 21:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 | |
Werk, Geld & Recht |
Verantwoordelijkheid ouders Sylver-Myst | 6 | 23-06-2005 15:58 |