Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2010, 23:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
400
Oud 09-05-2010, 23:48
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Ok, ja, een heel andere (en haast niet voor te stellen) situatie dus.
Hmhm, klopt. Maar wat Jive zegt heb ik nu ook heel erg. Ik heb m'n verstand toen echt op 0 gezet en ben doorgegaan met leven en was alleen maar blij dat ik hem niet meer in m'n leven had, maar hij liet (en laat) me niet met rust waardoor ik het nog steeds niet echt heb verwerkt. Er zit nog heel veel woede en verdriet in me. En tegenwoordig ook steeds meer haat. Dus scheidingen blijven stom.
Oud 09-05-2010, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er niet zoveel aan doen. Móet er misschien wel iets aan doen, maar het gebeurt vanzelf. Ik ging me ook schuldig voelen omdat ik er niet meteen als opvangnet was voor mijn zusjes, en dat ik faalde omdat mijn zusje er eerder vrede mee had dan ik, en die vriend van me zei dat hij vond dat zij er zo volwassen op reageerde. En ik schiet er niks mee op, ik weet het.
Als ik niet beter wist zou ik zeggen: ga drie maanden backpacken in een fijn zonnig land en laat de boel hier de boel. Je bent alleen verantwoordelijk voor jezelf meid, en ooit misschien voor je kinderen, in elk geval niet voor iedereen om je heen.

Citaat:
Zegt u het eens!
Een echte? Of ook als zelfspot/geuzenaam?
Oud 09-05-2010, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Een echte? Of ook als zelfspot/geuzenaam?
Het schijnt dat ik een echte ben.
Oud 09-05-2010, 23:51
Philosophy
Philosophy is offline
Wat een serieuze avond ook weer. Ik had al lang moeten slapen, maar nee hoor.
Oud 09-05-2010, 23:51
wann
wann is offline
Citaat:
Je slaat de plank niet mis.
Ik voel me wel continu verantwoordelijk, maar ik weet inderdaad dat ik daar niets mee opschiet. Ik ging mezelf zelfs kwalijk nemen dat ik nooit een gesprek ben aangegaan met mijn ouders over dat ik het idee had dat er iets niet goed zat. Alsof ik daarmee de scheiding had kunnen voorkomen
Dat soort gevoelens herken ik ook wel. Toen het tussen mijn ouders erg slecht liep ging ik ook soort van bemiddelaar spelen. Ik voelde me er niet schuldig over toen ze gingen scheiden, maar ik probeerde wel heel erg om alles in goede banen te leiden toen ze nog bij elkaar waren, ipv. al dat geruzie steeds.

Tsja, het is vaak moeilijk maar je moet een soort van middenweg vinden. De 'kindse'/puberale manier om jezelf te beschermen tegen die gevoelens van verantwoordelijkheid, is door verdriet en angst te vervangen door boosheid. Door bij jezelf te zeggen van "ach, het is ook mijn verantwoordelijkheid niet, ze zoeken het zelf allemaal maar uit" en "het maakt mij ook helemaal niks uit, ik ben volwassen en sta los van ze."

Als je steeds de stap kunt maken naar 'volwassen' gedachten/gevoelens (vanuit verdriet en angst of vanuit die kindse/puberale boosheid) dan ben je een heel eind; als je die geestelijke staat kunt bereiken bescherm je jezelf én kun je daadwerkelijk hulp verlenen aan je ouders, zónder jezelf te verliezen.

Als je het leert herkennen als je je weer verliest in gedachten of gevoelens over de scheiding, kun je jezelf tot een halt roepen. Vraag jezelf af wat nou echt je gevoelens zijn, waarvoor je bang bent, wat je probeert te bereiken met je gedrag (en evt. met welke vroegere ervaringen die gedragingen te maken hebben). Als je daar eerlijk antwoord op kunt geven naar jezelf toe, kun je ook bedenken wat je beter kunt doen, wat een 'volwassen' persoon zou doen in die situatie. Door je bewust te blijven van waar je behoefte aan hebt en hoe je dat kunt bereiken, help je jezelf heel erg.

Nouja, ik hoop dat het verhaal een beetje begrijpelijk op papier is gekomen, ik ben dronken dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Voor mij werkt het wel iig.

Oud 09-05-2010, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt dat ik een echte ben.
Ok. Omdat je zegt ''het schijnt'' neem ik aan dat je er op getest bent. Vind je, dat het hebben van een etiket je op enige manier geholpen heeft?
Oud 09-05-2010, 23:52
Verwijderd
Slowdive <3
Oud 09-05-2010, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Ok. Omdat je zegt ''het schijnt'' neem ik aan dat je er op getest bent. Vind je, dat het hebben van een etiket je op enige manier geholpen heeft?
Inderdaad op getest.

Hmm. Moeilijk. Er is wel geld voor huiswerkbegeleiding gekomen (pbg), maar dat mag dan niet voor huiswerkbegeleiding gebruikt worden, dus heet dat nu "persoonlijke begeleiding", maar het is precies hetzelfde. Persoonlijk heb ik er geen baat bij gehad, heb het ook wel even kut gevonden, omdat ik bij veel dingen die ik deed ging denken "Doe ik dit omdat ik dat en dat heb, of ben "ik" dat gewoon? En is dat nou raar? en hoe?". Dat was niet meteen toen ik de uitslag van die tests kreeg, maar een half jaar later pas. Toen kreeg ik pas te horen wat het nu eigenlijk inhield.

Verdere vragen mag je via pm stellen, mocht je dat willen.
Oud 09-05-2010, 23:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga verder met Prison Break kijken poeperds! Tot straks!
Verwijderd
Dankje. Doe ik.
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Inderdaad op getest.

Hmm. Moeilijk. Er is wel geld voor huiswerkbegeleiding gekomen (pbg), maar dat mag dan niet voor huiswerkbegeleiding gebruikt worden, dus heet dat nu "persoonlijke begeleiding", maar het is precies hetzelfde. Persoonlijk heb ik er geen baat bij gehad, heb het ook wel even kut gevonden, omdat ik bij veel dingen die ik deed ging denken "Doe ik dit omdat ik dat en dat heb, of ben "ik" dat gewoon? En is dat nou raar? en hoe?". Dat was niet meteen toen ik de uitslag van die tests kreeg, maar een half jaar later pas. Toen kreeg ik pas te horen wat het nu eigenlijk inhield.

Verdere vragen mag je via pm stellen, mocht je dat willen.
Niks van aantrekken, je moet toch in een hokje zitten, anders geraakt de maatschappij in paniek en moeten er nieuwe hokjes gebouwd worden
Oud 10-05-2010, 00:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Etiketjes plakken op mensen helpt ze in het algemeen maar zelden.
Oud 10-05-2010, 00:01
wann
wann is offline
Citaat:
Slowdive <3
Jaaaa. <3

Ik had hun album Souvlaki echt al iets van anderhalf jaar voordat ik het luisterde gedownload en toen kwam ik er pas achter dat ze zo goed zijn. <3
Oud 10-05-2010, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Niks van aantrekken, je moet toch in een hokje zitten, anders geraakt de maatschappij in paniek en moeten er nieuwe hokjes gebouwd worden
Ach, maar dan plaats ik mezelf liever in een intellectuelenhokje Er is ook wel iets gesjoemeld met die resultaten, omdat met het etiket autisme meer bereikt wordt dan met een veel specifieker etiket.
Oud 10-05-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Jaaaa. <3

Ik had hun album Souvlaki echt al iets van anderhalf jaar voordat ik het luisterde gedownload en toen kwam ik er pas achter dat ze zo goed zijn. <3
Ik had het via soulseek, heb heel lang maar het halve album gehad, en daar wou ik niet naar luisteren omdat er dan zoveel zou missen

Ken je Man Man trouwens? En Have A Nice Life? en Afterlives?
Oud 10-05-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Ach, maar dan plaats ik mezelf liever in een intellectuelenhokje Er is ook wel iets gesjoemeld met die resultaten, omdat met het etiket autisme meer bereikt wordt dan met een veel specifieker etiket.
Men pakt ook vaak het verkeerde etiket.
Oud 10-05-2010, 00:05
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Neem je toch asperger autisme?

En intellectuelen hebben naar mijn idee met grote regelmaat autistische trekjes, of hoe je dat wil noemen
Oud 10-05-2010, 00:06
wann
wann is offline
Citaat:
Ik had het via soulseek, heb heel lang maar het halve album gehad, en daar wou ik niet naar luisteren omdat er dan zoveel zou missen

Ken je Man Man trouwens? En Have A Nice Life? en Afterlives?
Haha, ken ik. Ik heb ook de valreep nog wat incomplete soulseek-downloads verwijderd omdat de albums niet compleet waren. : neuroot :

Nee, die ken ik niet. Zelfs nooit van gehoord. Zijn dat andere bands of nummers van Slowdive?

En heb je al een account op waffles.fm? Zo nee, zeg het maar als je die wilt hebben, ik heb nog tig invites en ik kan je op weg helpen met een paar 24h free leeches daar (de Waffles points store is awesome ).
Oud 10-05-2010, 00:07
Verwijderd
Citaat:

En intellectuelen hebben naar mijn idee met grote regelmaat autistische trekjes, of hoe je dat wil noemen
Ja het staat allemaal wat nauwkeuriger beschreven in een of ander rapport, heb nooit de moeite genomen het te lezen.

jaja, stiekem zijn alle intellectuelen gewoon rasautisten.
Oud 10-05-2010, 00:08
Philosophy
Philosophy is offline
Slaaptijd.
Oud 10-05-2010, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Slaaptijd.
Oud 10-05-2010, 00:13
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Ja het staat allemaal wat nauwkeuriger beschreven in een of ander rapport, heb nooit de moeite genomen het te lezen.

jaja, stiekem zijn alle intellectuelen gewoon rasautisten.
http://www.aspergersyndroom.nl/index...d=13&Itemid=14

Aardig lijstje toch? Worden allemaal gelinkt met vormen van asperger autisme

Citaat:
Slaaptijd.
Welterusten
Oud 10-05-2010, 00:15
Verwijderd

godverdomme
Oud 10-05-2010, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Hmhm, klopt. Maar wat Jive zegt heb ik nu ook heel erg. Ik heb m'n verstand toen echt op 0 gezet en ben doorgegaan met leven en was alleen maar blij dat ik hem niet meer in m'n leven had, maar hij liet (en laat) me niet met rust waardoor ik het nog steeds niet echt heb verwerkt. Er zit nog heel veel woede en verdriet in me. En tegenwoordig ook steeds meer haat. Dus scheidingen blijven stom.
Oh bah
Ja, ik snap heel goed dat daar echt nog veel gevoel van onrecht en boosheid enzo zit.
Oud 10-05-2010, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Als ik niet beter wist zou ik zeggen: ga drie maanden backpacken in een fijn zonnig land en laat de boel hier de boel. Je bent alleen verantwoordelijk voor jezelf meid, en ooit misschien voor je kinderen, in elk geval niet voor iedereen om je heen.
Citaat:
Dat soort gevoelens herken ik ook wel. Toen het tussen mijn ouders erg slecht liep ging ik ook soort van bemiddelaar spelen. Ik voelde me er niet schuldig over toen ze gingen scheiden, maar ik probeerde wel heel erg om alles in goede banen te leiden toen ze nog bij elkaar waren, ipv. al dat geruzie steeds.

Tsja, het is vaak moeilijk maar je moet een soort van middenweg vinden. De 'kindse'/puberale manier om jezelf te beschermen tegen die gevoelens van verantwoordelijkheid, is door verdriet en angst te vervangen door boosheid. Door bij jezelf te zeggen van "ach, het is ook mijn verantwoordelijkheid niet, ze zoeken het zelf allemaal maar uit" en "het maakt mij ook helemaal niks uit, ik ben volwassen en sta los van ze."

Als je steeds de stap kunt maken naar 'volwassen' gedachten/gevoelens (vanuit verdriet en angst of vanuit die kindse/puberale boosheid) dan ben je een heel eind; als je die geestelijke staat kunt bereiken bescherm je jezelf én kun je daadwerkelijk hulp verlenen aan je ouders, zónder jezelf te verliezen.

Als je het leert herkennen als je je weer verliest in gedachten of gevoelens over de scheiding, kun je jezelf tot een halt roepen. Vraag jezelf af wat nou echt je gevoelens zijn, waarvoor je bang bent, wat je probeert te bereiken met je gedrag (en evt. met welke vroegere ervaringen die gedragingen te maken hebben). Als je daar eerlijk antwoord op kunt geven naar jezelf toe, kun je ook bedenken wat je beter kunt doen, wat een 'volwassen' persoon zou doen in die situatie. Door je bewust te blijven van waar je behoefte aan hebt en hoe je dat kunt bereiken, help je jezelf heel erg.

Nouja, ik hoop dat het verhaal een beetje begrijpelijk op papier is gekomen, ik ben dronken dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Voor mij werkt het wel iig.

[filmpje]

Wat lief (en nuttig) allemaal.
Dronken of niet
Oud 10-05-2010, 00:23
Verwijderd
Goeienmiddag.
Oud 10-05-2010, 00:25
Verwijderd
Zo kom je nog eens wat te weten trouwens. Over Bara bijvoorbeeld.
Oud 10-05-2010, 00:35
Verwijderd
Citaat:
http://www.aspergersyndroom.nl/index...d=13&Itemid=14

Aardig lijstje toch? Worden allemaal gelinkt met vormen van asperger autisme

Welterusten
Ja, ik weet het. Ach.
Oud 10-05-2010, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Zo kom je nog eens wat te weten trouwens. Over Bara bijvoorbeeld.
Jaja, spannend allemaal!
Oud 10-05-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Haha, ken ik. Ik heb ook de valreep nog wat incomplete soulseek-downloads verwijderd omdat de albums niet compleet waren. : neuroot :

Nee, die ken ik niet. Zelfs nooit van gehoord. Zijn dat andere bands of nummers van Slowdive?

En heb je al een account op waffles.fm? Zo nee, zeg het maar als je die wilt hebben, ik heb nog tig invites en ik kan je op weg helpen met een paar 24h free leeches daar (de Waffles points store is awesome ).
Dat zijn andere bands. Kan ik uploaden naar subsonic? Dan doe ik dat wel. V0 is het volgens mij.

Op Waffels heb ik geen account. Hmm, wordt dat niet een beetje veel, na shellife, thebox, en whatcd? Ik denk dat ik er even mee wacht tot mijn verbinding wat sneller is, en mijn ervaring met private trackers wat hoger. En ik kan wel even vooruit met Subsonic
Oud 10-05-2010, 00:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Jaja, spannend allemaal!
Ja, tantoe! Ik wist 't ook niet.

Ik heb 'voor de gein' even gegoogled en ik kwam op een 'test uzelf op autisme' site en ik herken wel veel van de kenmerken bij mezelf, maar om dan meteen de diagnose te stellen dat ik autist ben... hmmmmmnee.

@Absinthe: *kroel*
Oud 10-05-2010, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, tantoe! Ik wist 't ook niet.

Ik heb 'voor de gein' even gegoogled en ik kwam op een 'test uzelf op autisme' site en ik herken wel veel van de kenmerken bij mezelf, maar om dan meteen de diagnose te stellen dat ik autist ben... hmmmmmnee.

@Absinthe: *kroel*
En van http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger#Kenmerken ? Qua "een grote interesse" heb je al wel iets, denk ik
Oud 10-05-2010, 00:45
Soundwave
Soundwave is offline
Ik denk sowieso dat mensen die veel internetten eerder in een autistisch hokje worden geduwd
Oud 10-05-2010, 00:56
Verwijderd
Ik ga maar slapen.
Oud 10-05-2010, 00:57
Soundwave
Soundwave is offline
Ik ook, truste allemaal
Oud 10-05-2010, 01:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En van http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger#Kenmerken ? Qua "een grote interesse" heb je al wel iets, denk ik
Geen idee waar je het over hebt.

Ik had btw die lijst met symptomen van:
http://members.multimania.nl/rachelspdd/newpage7.html

Herken toch wel een stuk of 40 punten. Maar ik heb er geen last van. Nu niet iig. Als kind/puber wel.
Oud 10-05-2010, 01:09
Verwijderd
Assburgers!
Oud 10-05-2010, 07:00
Rationeel
Rationeel is offline
goeeedemorgen!
Oud 10-05-2010, 07:02
Rationeel
Rationeel is offline
*absinthe aait*
Oud 10-05-2010, 07:02
Rationeel
Rationeel is offline
*de rest aait*
Oud 10-05-2010, 07:04
Swlabr
Swlabr is offline
E&J keeps my mind flipping.
Oud 10-05-2010, 07:21
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Etiketjes plakken op mensen helpt ze in het algemeen maar zelden.
Er zijn anders vaak genoeg mensen die beweren dat het ze heel erg geholpen heeft
Citaat:

Niet alleen intellectuelen. De kenmerken van autisme (met name pdd-nos, en ook asperger) zijn zo veel en sommige vrij algemeen dat vrijwel iedereen zich daarin kan herkennen.

Goedemorgen Rationeel
Edit: en Swablr!
Oud 10-05-2010, 07:31
Verwijderd
Wat Hanneke zegt. Tegenwoordig worden er hordes psychologen door de universiteiten uitgepoept en die moeten ook iets te doen hebben. Vandaar dat tegenwoordig vrijwel iedereen opeens autistisch, dyslectisch, borderline, etc. etc. is. Zo lang je geen treinbanen aan het bouwen bent hoef je je geen zorgen te maken dat je autistisch bent.
Oud 10-05-2010, 07:33
Verwijderd
En Slowdive is briljant, Souvlaki is toch wel één van mijn favoriete albums. (wist je trouwens dat Brian Eno als gastmuzikant op dat album speelt?)
Oud 10-05-2010, 07:37
Verwijderd
Ik ben nu al op de uni, een record!
Oud 10-05-2010, 07:37
Verwijderd
O nee, wacht, vroeger toen ik het eerste uur college had was ik er natuurlijk ook gewoon om 8.30
Oud 10-05-2010, 07:49
Verwijderd
Citaat:
En Slowdive is briljant, Souvlaki is toch wel één van mijn favoriete albums. (wist je trouwens dat Brian Eno als gastmuzikant op dat album speelt?)
haha, ik dacht al, hebben die veel naar talking heads geluisterd!
Oud 10-05-2010, 07:50
Verwijderd
Citaat:
haha, ik dacht al, hebben die veel naar talking heads geluisterd!
Wie niet!
Oud 10-05-2010, 07:51
Verwijderd
Ik ben nu edubuntu aan het installeren ergens, maar de computer is te langzaam om partiës te veranderen. Jeez
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten