Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tsja, het is vaak moeilijk maar je moet een soort van middenweg vinden. De 'kindse'/puberale manier om jezelf te beschermen tegen die gevoelens van verantwoordelijkheid, is door verdriet en angst te vervangen door boosheid. Door bij jezelf te zeggen van "ach, het is ook mijn verantwoordelijkheid niet, ze zoeken het zelf allemaal maar uit" en "het maakt mij ook helemaal niks uit, ik ben volwassen en sta los van ze." Als je steeds de stap kunt maken naar 'volwassen' gedachten/gevoelens (vanuit verdriet en angst of vanuit die kindse/puberale boosheid) dan ben je een heel eind; als je die geestelijke staat kunt bereiken bescherm je jezelf én kun je daadwerkelijk hulp verlenen aan je ouders, zónder jezelf te verliezen. Als je het leert herkennen als je je weer verliest in gedachten of gevoelens over de scheiding, kun je jezelf tot een halt roepen. Vraag jezelf af wat nou echt je gevoelens zijn, waarvoor je bang bent, wat je probeert te bereiken met je gedrag (en evt. met welke vroegere ervaringen die gedragingen te maken hebben). Als je daar eerlijk antwoord op kunt geven naar jezelf toe, kun je ook bedenken wat je beter kunt doen, wat een 'volwassen' persoon zou doen in die situatie. Door je bewust te blijven van waar je behoefte aan hebt en hoe je dat kunt bereiken, help je jezelf heel erg. Nouja, ik hoop dat het verhaal een beetje begrijpelijk op papier is gekomen, ik ben dronken dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Voor mij werkt het wel iig. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm. Moeilijk. Er is wel geld voor huiswerkbegeleiding gekomen (pbg), maar dat mag dan niet voor huiswerkbegeleiding gebruikt worden, dus heet dat nu "persoonlijke begeleiding", maar het is precies hetzelfde. Persoonlijk heb ik er geen baat bij gehad, heb het ook wel even kut gevonden, omdat ik bij veel dingen die ik deed ging denken "Doe ik dit omdat ik dat en dat heb, of ben "ik" dat gewoon? En is dat nou raar? en hoe?". Dat was niet meteen toen ik de uitslag van die tests kreeg, maar een half jaar later pas. Toen kreeg ik pas te horen wat het nu eigenlijk inhield. Verdere vragen mag je via pm stellen, mocht je dat willen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ken je Man Man trouwens? En Have A Nice Life? en Afterlives? |
![]() |
||
Citaat:
![]() En intellectuelen hebben naar mijn idee met grote regelmaat autistische trekjes, of hoe je dat wil noemen ![]()
||
Citaat:
Nee, die ken ik niet. Zelfs nooit van gehoord. Zijn dat andere bands of nummers van Slowdive? ![]() En heb je al een account op waffles.fm? Zo nee, zeg het maar als je die wilt hebben, ik heb nog tig invites en ik kan je op weg helpen met een paar 24h free leeches daar (de Waffles points store is awesome ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jaja, stiekem zijn alle intellectuelen gewoon rasautisten. |
![]() |
|||
Citaat:
Aardig lijstje toch? Worden allemaal gelinkt met vormen van asperger autisme ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, ik snap heel goed dat daar echt nog veel gevoel van onrecht en boosheid enzo zit. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Dronken of niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op Waffels heb ik geen account. Hmm, wordt dat niet een beetje veel, na shellife, thebox, en whatcd? Ik denk dat ik er even mee wacht tot mijn verbinding wat sneller is, en mijn ervaring met private trackers wat hoger. En ik kan wel even vooruit met Subsonic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb 'voor de gein' even gegoogled en ik kwam op een 'test uzelf op autisme' site en ik herken wel veel van de kenmerken bij mezelf, maar om dan meteen de diagnose te stellen dat ik autist ben... hmmmmmnee. @Absinthe: *kroel* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik had btw die lijst met symptomen van: http://members.multimania.nl/rachelspdd/newpage7.html Herken toch wel een stuk of 40 punten. Maar ik heb er geen last van. Nu niet iig. Als kind/puber wel.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Goedemorgen Rationeel ![]() Edit: en Swablr!
|
Verwijderd
|
Wat Hanneke zegt. Tegenwoordig worden er hordes psychologen door de universiteiten uitgepoept en die moeten ook iets te doen hebben. Vandaar dat tegenwoordig vrijwel iedereen opeens autistisch, dyslectisch, borderline, etc. etc. is. Zo lang je geen treinbanen aan het bouwen bent hoef je je geen zorgen te maken dat je autistisch bent.
![]() |
![]() |
|
|