Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2010, 14:12
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:

Volgens mij trouwen er elke dag van de week wel mensen
zou je denken he? ik ben assistente van een burgemeester en heb dus zicht op de huwelijken die er plaatsvinden: door de week zelden, en op vrijdag en zaterdag het éne na het andere! zeker in mei, deze vrijdag bijvoorbeeld trouwt er elk uur van de dag iemand, volgende week zaterdag staan er zes huwelijken op de agenda, kan je nagaan! wij zijn de enigen deze maand die niet op een vrijdag/zaterdag trouwen we rock
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2010, 14:47
I C U
I C U is offline
Jullie zijn iig origineel
Oud 06-05-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
zou je denken he? ik ben assistente van een burgemeester en heb dus zicht op de huwelijken die er plaatsvinden: door de week zelden, en op vrijdag en zaterdag het éne na het andere! zeker in mei, deze vrijdag bijvoorbeeld trouwt er elk uur van de dag iemand, volgende week zaterdag staan er zes huwelijken op de agenda, kan je nagaan! wij zijn de enigen deze maand die niet op een vrijdag/zaterdag trouwen we rock
Oh echt? Ja mensen willen natuurlijk ook wel graag dat de bruiloftsgasten geen dag vrij hoeven te vragen Mijn zus heeft vooral voor donderdag gekozen omdat op vrijdag alle praktische tijdstippen al vol zaten . Vrijdag was wel grappig geweest omdat dat de 32e trouwdag van mijn ouders is, maarja.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:02
blauw engeltje
Citaat:
Oh echt? Ja mensen willen natuurlijk ook wel graag dat de bruiloftsgasten geen dag vrij hoeven te vragen Mijn zus heeft vooral voor donderdag gekozen omdat op vrijdag alle praktische tijdstippen al vol zaten . Vrijdag was wel grappig geweest omdat dat de 32e trouwdag van mijn ouders is, maarja.
bij ons speelde het ook wel mee dat we juist niet wilden dat de zaal stampvol zat op 'ons' moment, bij mijn nicht was er zo'n 100 man aanwezig in het gemeentehuis (als het er niet meer waren), dus iedereen die het ervoor over heeft om er verlof voor te nemen is welkom, en de rest blijft maar lekker thuis
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:02
blauw engeltje
ik hoop het ook oh jezus ik hoop op beter weer dan nu, het is verschrikkelijk koud

Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:04
Verwijderd
Citaat:
ik hoop het ook oh jezus ik hoop op beter weer dan nu, het is verschrikkelijk koud
Het is nu in elk geval droog en zonnig voor mooie foto's!
En voor Nederland wordt 18 graden voorspeld voor de 18e, België is meestal een graadje of twee warmer nog!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 15:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
jurk afhalen is niet spannend, trouwen over twaalf dagen, dàt is (een beetje) spannend
ik kijk er echt naar uit

hahaha, ik ben nu al benieuwd naar de foto's
Oh, ik zou echt alles spannend vinden, haha, dus ook een jurk ophalen. Dat ik hem dan ineens niet meer mooi vind of zo Jammer dat je opa in het ziekenhuis ligt!

Wat doet een ceremoniemeester nu precies?
Oud 10-05-2010, 17:09
blauw engeltje
Citaat:
Wat doet een ceremoniemeester nu precies?
hehe, die maakt zich zorgen in jouw plaats
geen idee eigenlijk, volgens mij gaat hij kijken of de kerk helemaal netjes en in orde is, zorgt dat de bloemstukjes goed hangen, vertelt het koor waar ze moeten zitten, doet teken wanneer de bruidegom moet binnenkomen, wijst de familie waar ze moeten gaan zitten, doet teken wanneer de muziek moet starten en de bruid moet binnenkomen, wanneer het paar moet rechtstaan, legt de jurk van de bruid goed als ze terug gaat zitten, dat soort toestanden.

... of dat denk ik, want wij hebben er geen

en wij zijn vandaag onze ringen gaan halen en ik mag er nu een hele week niet aankomen pfoe, ik wou dat het al volgende week was!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 20:10
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
wie trouwt er nu op een donderdag??

Ermm.. wij (klinkt raar om ik te zeggen) zijn op een donderdag getrouwd... in augustus in 2008. Hoeveel de bruiloft precies gekost heeft weet ik eigenlijk niet meer... we zijn om 2 uur getrouwd, om 3 uur foto's gaan maken en van 4 tot half 6 hadden we de receptie. Daarna nog (lekker ouderwets) het diner met familie, vrienden en de fotograaf en aanhang).
Oud 10-05-2010, 20:19
blauw engeltje
hey Prue gefeliciteerd! maar ik bedoelde er niets mee hoor, ik vind het helemaal niet raar dat iemand op donderdag trouwt
-->
Citaat:
(dat zegt iedereen over ons: "wie trouwt er nu op een dinsdag??" dus doe ik dat vanaf nu ook over iedereen die niet op vrijdag of zaterdag trouwt 'k bedoel er niks mee hoor )

Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 23:06
Verwijderd
Wij gaan volgende week zaterdag naar huwelijk van mijn nicht. Eerst naar het stadhuis, dan receptie daar in de tuin. Eten 's avonds ook in de tuin. En later 's avonds nog een feest waar we in gala moeten. Ik vind het wel heel spannend, laatste keer dat ik naar een huwelijk ben geweest is ruim 10 jaar geleden

En Maud gaat in de jurk die ik aan had op de bruiloft van mijn tante (zo'n 24 jaar geleden), die dezelfde naam heeft als de nicht die gaat trouwen. Ik vind dat wel bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 08:00
snoopy
snoopy is offline
@ blauw engeltje: heel veel plezier vandaag (jaja, blijf het zeggen... )
Oud 18-05-2010, 08:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Inderdaad, veel plezier, hier is het volgens mij prachtig weer, hopelijk bij jou ook
Oud 18-05-2010, 16:56
Verwijderd
Hopelijk is het in België ook van dit stralende weer vandaag, dan moet het allemaal goed komen! (En anders vast ook, want dan stralen jullie zelf wel. )

Wij zijn op een woensdag getrouwd...was voor sommige mensen niet heel handig ivm werken ed, maar ik heb geen echte klachten gehoord. En afgelopen dinsdag hadden we ook een trouwerij. Er zijn dus meer 'rare' mensen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 08:57
Nona
Nona is offline
Veel plezier vandaag engeltje!
Oud 19-05-2010, 17:35
blauw engeltje
bedankt allemaal, het was echt SUUUUUUUUUUUUUPER! grandioos weer hadden we, echt geen druppel gezien, wolkjes en zonnetjes ( = ideaal foto-weer btw), het was echt een zalige dag
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 19:28
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
bedankt allemaal, het was echt SUUUUUUUUUUUUUPER! grandioos weer hadden we, echt geen druppel gezien, wolkjes en zonnetjes ( = ideaal foto-weer btw), het was echt een zalige dag
Fotooooooooooooooooooo's!
Oud 19-05-2010, 19:30
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Fotooooooooooooooooooo's!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Oud 20-05-2010, 08:30
blauw engeltje
oke dannn... eentje van de fotograaf:

Laatst gewijzigd op 23-05-2010 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 08:33
wup
wup is offline
Gefeliciteerd! Mooie foto!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 08:39
blauw engeltje

Laatst gewijzigd op 23-05-2010 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 11:33
Verwijderd

Mooie foto's!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 11:47
Volk
Volk is offline
Wat een mooie foto's!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 13:01
metallica
metallica is offline
Mooi stel ook!
Oud 20-05-2010, 14:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Fijn dat het zo leuk was, en wat een mooie jurk!
Oud 20-05-2010, 17:26
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Wat een mooie foto's!
Oud 20-05-2010, 18:14
blauw engeltje
thanks

en hihihi, mijn tante smste me gisteren, haar zoontje van vier vroeg aan haar: "mama, wanneer krijgt XXX een baby? XXX en YYY zijn nu toch getrouwd?" <3 goed opgevoed hé, hij weet wat de juiste volgorde is
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 09:09
blauw engeltje
Geniet iig nog van jullie wittebroodsweken! [/QUOTE]na de zomer misschien
genieten doen we, thanks!

Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 21:58
Nona
Nona is offline
Wauw! Echt prachtig.
Oud 22-05-2010, 00:44
sicilion
sicilion is offline
Idd, ziet er echt top uit!

Lekker constructieve bijdrage dit. WIe is de volgende die gaat trouwen? Kunnen we het daar over hebben
Oud 22-05-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
En Maud gaat in de jurk die ik aan had op de bruiloft van mijn tante (zo'n 24 jaar geleden), die dezelfde naam heeft als de nicht die gaat trouwen. Ik vind dat wel bijzonder.
Zeker bijzonder en ook mooi!

@blauw engeltje: Ik vind de foto's prachtig! Maar dat wist je al.

@Nona: Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 23:01
Nona
Nona is offline
Leuk! Heb je foto's?

Wij gaan pas volgend jaar zomer trouwen. Augustus waarschijnlijk. Dus niet de eerste, heb ik al gelezen.

We wachten met spanning op het bericht van vrienden of ze toevallig zin hebben om cm te zijn.
Oud 25-05-2010, 13:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
little_lady waarschijnlijk.

Maar ik wil toch ook geen jaren meer wachten hoor

Zijn er meer mensen die een verlovingsfeest gegeven hebben? Ik vind verloven altijd wat ouderwets klinken, ik weet niet, ik zou niet snel zeggen 'mijn verloofde' of zo, geloof ik. Maar 'mijn vrouw' vind ik ook bizar klinken

Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:29
snoopy
snoopy is offline
Wij hebben geen verlovingsfeest gegeven. Heb mijn man ook nooit 'mijn verloofde' genoemd, behalve als grapje elke avond voor het slapen gaan

Mijn man klonk in het begin ook ontzéttend gek, maar dat wende behoorlijk snel. Moet nu altijd even denken als iemand 'je vriend' zegt
Oud 25-05-2010, 20:34
Little_lady
Little_lady is offline
Ik kan inderdaad wel eens de volgende zijn. Waarschijnlijk augustus of begin september, omdat we niet in de laatste 3 maanden van de zwangerschap willen trouwen. Dat wordt dus snel regelen, donderdagochtend hebben we een afspraak met iemand van de burgelijke stand. We hopen dan ook een datum te prikken! We hebben al wel wat voorkeuren, maar het is natuurlijk even afwachten of dat ook in de agenda van de burgelijke stand past. Ik laat het uiteraard weten.
Oud 25-05-2010, 21:17
sicilion
sicilion is offline
Ik zat trouwens nog een keer te kijken naar de foto's van blauw engeltje en zag dat op de tweede foto haar man het boeketje vast heeft. Schattig
Oud 25-05-2010, 22:33
Signy
Signy is offline

Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 06:22
blauw engeltje
Citaat:
Ik kan inderdaad wel eens de volgende zijn. Waarschijnlijk augustus of begin september, omdat we niet in de laatste 3 maanden van de zwangerschap willen trouwen. Dat wordt dus snel regelen, donderdagochtend hebben we een afspraak met iemand van de burgelijke stand. We hopen dan ook een datum te prikken! We hebben al wel wat voorkeuren, maar het is natuurlijk even afwachten of dat ook in de agenda van de burgelijke stand past. Ik laat het uiteraard weten.
als je niet te lang aan alles wilt twijfelen en al in gedachten hebt hoe je je feest wilt doen is een trouwfeest best makkelijk te regelen op drie maanden hoor! succes!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 07:21
Verwijderd
Oz z'n band in Buffy heet Dingoes Ate My Baby

En ik zou 'mijn verloofde' volgens mij ook alleen gebruiken in de periode dat ik actief de bruiloft zou plannen, en dan ook alleen in context tot dat plannen... of om elkaar te plagen natuurlijk. Hmmm of om enge mannen weg te jagen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 17:00
Little_lady
Little_lady is offline
12 augustus wordt de dag!
Oud 27-05-2010, 17:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Snel al En trouw je dan in het gemeentehuis, of ergens anders?
Oud 28-05-2010, 00:08
Little_lady
Little_lady is offline
Voor de burgelijke stand trouwen we in een oud dorpscentrum in een vestingstadje in de buurt, die locatie hebben we altijd al als onze trouwlocatie gezien en dat gaat nu dus inderdaad gebeuren. En we trouwen voor de kerk, omdat we dat iets speciaals vinden hebben.
Oud 28-05-2010, 10:15
snoopy
snoopy is offline
Wauw, 12 augustus al Spannend hoor!
Oud 28-05-2010, 21:34
Nona
Nona is offline
Zwanger voor de kerk trouwen...

Ik heb het ook vrijwel nooit over mijn verloofde, gewoon over mijn vriend. Het is zo'n mond vol, en mensen die het echt interesseert weten echt wel dat we verloofd zijn. En ik kan me voorstellen dat man ook even wennen is, net als het gebruik van een andere achternaam.
Oud 29-05-2010, 06:03
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... ik was 7 maanden zwanger toen we in de kerk trouwden Heb zelfs per ongeluk met m'n buik het 'zegen-bankje' weggeduwd
Oud 29-05-2010, 14:40
metallica
metallica is offline
Voor de mensen die voor de kerk trouwen/of getrouwd zijn: doen jullie dat dan om het geloofsaspect of om een andere reden?

Zelf vind ik het wel allemaal heel mooi, maar zou het niet doen omdat ik gewoon niet gelovig ben.
Oud 29-05-2010, 21:48
Nona
Nona is offline
Wij trouwen ook niet voor de kerk hoor. Gewoon omdat we niet gelovig zijn. Sterker nog, mij vriend weigert een kerk als locatie zelfs met gemeentelijk ambtenaar.
Oud 30-05-2010, 10:50
blauw engeltje
Citaat:
Wij trouwen ook niet voor de kerk hoor. Gewoon omdat we niet gelovig zijn. Sterker nog, mij vriend weigert een kerk als locatie zelfs met gemeentelijk ambtenaar.
zou hier idem zijn! euhm, ik bedoel, wij zijn niet voor de kerk getrouwd en het is zelfs niet in ons opgekomen, maar als ik had voorgesteld om voor de wet te trouwen in een kerk zou hij ook botweg geweigerd hebben. hoe hypocriet is dat zeg?? je trouwt toch niet in een kerk omdat het zo'n mooie locatie is??
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 10:55
Verwijderd
Bwa, misschien een kerk die geen kerk meer is? Ik ben bv. ooit in een kraakkerk geweest en die hing vol met kunstwerken, daar zou ik dan wel weer willen trouwen. Maar voor de kerk, nee dank u. Tenzij mijn vriend erop zou staan, maar ik denk niet dat ik een relatie met zo iemand kan hebben. Voor mezelf zou het niet goed voelen. Ik ga al jaren niet meer naar de communie enzo bij begrafenissen of huwelijken of whatevers, omdat ik er niet in geloof.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 11:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
zou hier idem zijn! euhm, ik bedoel, wij zijn niet voor de kerk getrouwd en het is zelfs niet in ons opgekomen, maar als ik had voorgesteld om voor de wet te trouwen in een kerk zou hij ook botweg geweigerd hebben. hoe hypocriet is dat zeg?? je trouwt toch niet in een kerk omdat het zo'n mooie locatie is??
Ik kan me dat juist wel indenken, dat je niet echt voor de kerk wilt trouwen omdat je nooit gedoopt bent of omdat je niet meer zo veel naar de kerk gaat, maar dat je het alsnog een hartstikke mooie locatie vindt, dus dat je dan wel in een kerk met een gemeentelijk ambtenaar zou willen trouwen (hè, ik zeg het raar, ik bedoel natuurlijk: met je vriend/vriendin, maar door een gemeentelijk ambtenaar), het heeft natuurlijk wel een bepaalde sfeer en kerken zijn vaak wel erg mooi. Ik vind dat niet echt hypocriet, zeker niet als het bij een kerk is die niet meer echt als kerk wordt gebruikt.
Reageren

Regels voor berichten