Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 14:02
Verwijderd
Die kameelperd, Giraffa camelopardalis, is 'n soogdier van die familie Giraffidae. Kameelperde kom in Afrika voor, waar hulle in veral in oop bosveld aangetref word.

Kameelperde het 'n kenmerkende voorkoms, met hul lang nekke kan hulle tot 5,5 m lank word. Die diere se naam is ook nie, soos dikwels foutief aangeneem word, 'n samestelling van "kameel" en "perd" nie, maar is 'n verafrikaansing van die Latynse camelopardus, oftewel "kameel" en "luiperd". In hierdie geval verwys "luiperd" na die bruin vlekke op die kameelperd se pels. Volwasse kameelperde weeg ongeveer 1500 kg en kan danksy hul sterk, lang bene so vinnig as 50 km/h hardloop.

Na 'n draagtydperk van 14 tot 15 maande word een kalf gebore, gewoonlik vanaf Oktober tot Januarie. Die kalfie weeg reeds met geboorte tussen 40 en 60 kg en is dan 180 cm hoog. Kameelperde het 'n moontlike lewensduur van 28 jaar.
Advertentie
Oud 28-06-2010, 14:03
Verwijderd
Ik vind Maputo wel een mooi woord.
Maaaaaapuuuttooooooo
Oud 28-06-2010, 14:03
Verwijderd
Ik vind Zuid-Afrikaans echt een geweldige taal <3
Oud 28-06-2010, 14:04
Verwijderd
Oehoehoe! Robben staat in de basis!
Oud 28-06-2010, 14:04
Verwijderd
Stond-ie dat nog niet dan?
Oud 28-06-2010, 14:05
Verwijderd
Ohnee, Prins Harry is van zijn paard gevallen
Oud 28-06-2010, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Klabaf de Giraf
Oud 28-06-2010, 14:13
Verwijderd
Van marwijk is ene idioot:

Citaat:
Opstelling:
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Giovanni van Bronckhorst, Nigel de Jong, Mark van Bommel, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Dirk Kuijt, Robin van Persie
Citaat:
Wat een idioot. Je moet als robben zoveel naar binnen trekt iemand op de linkerflank hebben die het veld breed houdt anders krijg je weer van dat trechtervoetbal
Citaat:
Nu nog erger want vd Vaart is een linkspoot dus die houdt het van nature nog iets breder. En toen stond aan de andere kant nog kuyt die het veld breedhield. Maar nu zet hij er dus 2 spelers neer die naar binenn trekken

Stom.
Uitleg.
Oud 28-06-2010, 14:15
Verwijderd
We hebben weer eens 16 miljoen bondscoaches, hoor.
Oud 28-06-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
We hebben weer eens 16 miljoen bondscoaches, hoor.
Ik heb mijn diploma's
Oud 28-06-2010, 14:17
Verwijderd
Ik ook, maar of die nu relevant zijn voor voetbal...
Oud 28-06-2010, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ook, maar of die nu relevant zijn voor voetbal...
Ik heb mijn KVNB - diploma's voor trainer/coach. Wel relevant dus
Oud 28-06-2010, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Die kameelperd, Giraffa camelopardalis, is 'n soogdier van die familie Giraffidae. Kameelperde kom in Afrika voor, waar hulle in veral in oop bosveld aangetref word.

Kameelperde het 'n kenmerkende voorkoms, met hul lang nekke kan hulle tot 5,5 m lank word. Die diere se naam is ook nie, soos dikwels foutief aangeneem word, 'n samestelling van "kameel" en "perd" nie, maar is 'n verafrikaansing van die Latynse camelopardus, oftewel "kameel" en "luiperd". In hierdie geval verwys "luiperd" na die bruin vlekke op die kameelperd se pels. Volwasse kameelperde weeg ongeveer 1500 kg en kan danksy hul sterk, lang bene so vinnig as 50 km/h hardloop.

Na 'n draagtydperk van 14 tot 15 maande word een kalf gebore, gewoonlik vanaf Oktober tot Januarie. Die kalfie weeg reeds met geboorte tussen 40 en 60 kg en is dan 180 cm hoog. Kameelperde het 'n moontlike lewensduur van 28 jaar.
Het is net alsof dit door een heel slecht spellende Nederlander is geschreven, bizar.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat mijn naam in het Zuid-Afrikaanse taaltje waar 'ie vandaan komt ''hart van goud'' betekent. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar van vind.
Verwijderd
Maar ík heb KNSB-diploma's t/m stap vijf!
Verwijderd
Elia moet vanaf links komen of zelfs affelay. Die meer diepgang heeft als kuyt dus het veld zo ook breder kan maken. Dit is gewoon puur trechtervoetbal en wed maar dat die slowaken daar alles dichttimmeren.
Oud 28-06-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Maar ík heb KNSB-diploma's t/m stap vijf!
Schaatsen?

Ik ben gewoon een officieel voetbaltrainer/coach van zowel de KVNB en Voetbalschool Nederland(VSN) . En nu niet meer zeuren
Oud 28-06-2010, 14:19
Verwijderd
Zo maar eens naar de stad om voetbal te kijken. Hopelijk ben ik straks niet te dronken om het weerwolfverhaal af te schrijven
Oud 28-06-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Zo maar eens naar de stad om voetbal te kijken. Hopelijk ben ik straks niet te dronken om het weerwolfverhaal af te schrijven
Ik ga het thuis kijken in mijn eentje, want tentamens / pw'en.

Dus kutleven
Oud 28-06-2010, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Schaatsen?

Ik ben gewoon een officieel voetbaltrainer/coach van zowel de KVNB en Voetbalschool Nederland(VSN) . En nu niet meer zeuren
Gast, je weet toch hoeveel ik aan fysieke sporten doe!

KNSB = Koninklijke Nederlandse Schaakbond!

Overigens denk ik niet dat er veel wetenschappelijks is aan de inzichten die je leert bij zo'n coachopleiding.
Oud 28-06-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Gast, je weet toch hoeveel ik aan fysieke sporten doe!

KNSB = Koninklijke Nederlandse Schaakbond!

Overigens denk ik niet dat er veel wetenschappelijks is aan de inzichten die je leert bij zo'n coachopleiding.
Oh, bestaat zoiets! En doe jij dat

Hmm
Oud 28-06-2010, 14:25
Verwijderd
Citaat:
stiekem lijkt me dat vrij hilarisch

Maar ik ben rond half 8 thuis, dus mocht het echt nodig zijn kan ik het van je overnemen
Oud 28-06-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ga het thuis kijken in mijn eentje, want tentamens / pw'en.

Dus kutleven
ik win, ik maak tentamen TIJDENS de wedstrijd
Oud 28-06-2010, 14:26
Verwijderd
Mehhh een kennisje wilde me naar binnen loodsen in haar huis, maar nu blijkt dat het toch via de officiële weg moet, met dertigduizend hospitanten en al.
Oud 28-06-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
ik win, ik maak tentamen TIJDENS de wedstrijd
Dan zou ik zo klaar zijn! Maar dan heb jij zeker een kutleven
Oud 28-06-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Oh, bestaat zoiets! En doe jij dat

Hmm
Natuurlijk bestaat er een schaakbond! Ik heb ongeveer acht jaar op een schaakclub gezeten, tot mijn veertiende. Daarna veranderde mijn leven in een neerwaartse spiraal van drank en drugs en toen ben ik gestopt met schaken op "professioneel" niveau.
Oud 28-06-2010, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk bestaat er een schaakbond! Ik heb ongeveer acht jaar op een schaakclub gezeten, tot mijn veertiende. Daarna veranderde mijn leven in een neerwaartse spiraal van drank en drugs en toen ben ik gestopt met schaken op "professioneel" niveau.
Godver, jij bent de eerste persoon die ik ken die ooit bij een schaakbond heeft gezeten.
Oud 28-06-2010, 14:33
Verwijderd
Je kent duidelijk weinig intellectuelen! Maar goed, wat wil je, in Valkenswaard.
Verwijderd
Citaat:
Mehhh een kennisje wilde me naar binnen loodsen in haar huis, maar nu blijkt dat het toch via de officiële weg moet, met dertigduizend hospitanten en al.
Kunnen ze dan niet pro forma hospitanten keuren en dan alsnog jou kiezen? Of liggen er huisgenoten dwars?
Verwijderd
Citaat:
Je kent duidelijk weinig intellectuelen! Maar goed, wat wil je, in Valkenswaard.
Ik ken sociale intellectuelen
Oud 28-06-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Godver, jij bent de eerste persoon die ik ken die ooit bij een schaakbond heeft gezeten.
Misschien komt niet iedereen ervoor uit
Mijn buurjongen zat geloof ik bij de schaakbond. En nu doet hij honkbal
Verwijderd
Citaat:
Misschien komt niet iedereen ervoor uit
Mijn buurjongen zat geloof ik bij de schaakbond. En nu doet hij honkbal
Honkbal
Oud 28-06-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ken sociale intellectuelen
Oxymoron.
Verwijderd
Valkenswaard zeker het mooiste dorp in Nederland

Kom een keer langs zou ik zeggen
Verwijderd
Ok, ik heb niet goed opgelet, maar: wat gebeurt er nu precies als het gelijkspel wordt? Verlenging en evt. penalty's als het daarna nog gelijkspel is? Want het golden goal systeem bestond niet meer?
Verwijderd
Citaat:
Oxymoron.
''Een oxymoron is een stijlfiguur waarbij twee woorden die elkaar in hun letterlijke betekenis tegenspreken toch worden gecombineerd tot één begrip.''

Aha. Nee het kan wel, kijk maar naar mij
Oud 28-06-2010, 14:36
Philosophy
Philosophy is offline
Van Marwijk is de oom van een vriend van me. Wat spannend weer.
En mijn cake is klaar. Hij ruikt heerlijk en ziet er lekker uit. Beetje jammer dat de oven in mijn kamer staat en het hier nu dus nog warmer is. :')
Oud 28-06-2010, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Valkenswaard zeker het mooiste dorp in Nederland

Kom een keer langs zou ik zeggen
Ik ben er best vaak doorheen gefietst, had ooit een vriendinnetje in Dommelen toen ik in Nuenen woonde.
Oud 28-06-2010, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Ok, ik heb niet goed opgelet, maar: wat gebeurt er nu precies als het gelijkspel wordt? Verlenging en evt. penalty's als het daarna nog gelijkspel is? Want het golden goal systeem bestond niet meer?
Silver goal. Dat betekent minimaal 1 korte helft doorspelen ook al wordt er meteen gescoord. Dit gebeurd er. Daarna als het nog steeds gelijk is penalties.

Golden goal betekent dat er meteen gestopt wordt na scoren van 1 goal in verlenging.
Verwijderd
Citaat:
''Een oxymoron is een stijlfiguur waarbij twee woorden die elkaar in hun letterlijke betekenis tegenspreken toch worden gecombineerd tot één begrip.''

Aha. Nee het kan wel, kijk maar naar mij
Een intellectueel van het hbo.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er best vaak doorheen gefietst, had ooit een vriendinnetje in Dommelen toen ik in Nuenen woonde.
Je gefietst is natuurlijk niet alles he!

Ik woon in Dommelen
Verwijderd
Citaat:
Silver goal. Dat betekent minimaal 1 korte helft doorspelen ook al wordt er meteen gescoord. Dit gebeurd er. Daarna als het nog steeds gelijk is penalties.

Golden goal betekent dat er meteen gestopt wordt na scoren van 1 goal in verlenging.
ze deden dit wk toch geen silveren goal? gewoon 30 minuten extra tijd doorspelen no matter what?
Verwijderd
Golden Goal, dat deden wij bij tafelvoetbal!
Oud 28-06-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Een intellectueel van het hbo.
Die als hij wil morgen de uni kan doen.

Wat voor richtlijnen moeten er dan wel niet zijn.. Maar deze discussie ga ik niet voeren want: Voetbal en landsbelang
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in Nuenen gewoond
Verwijderd
Citaat:
ze deden dit wk toch geen silveren goal? gewoon 30 minuten extra tijd doorspelen no matter what?
Oh weet ik eigenlijk niet. Ik denk namelijk niet dat het verlenging wordt
Oud 28-06-2010, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Oh weet ik eigenlijk niet. Ik denk namelijk niet dat het verlenging wordt
huhuuu ik weet meer van voetbal dan archont!
Oud 28-06-2010, 14:40
Verwijderd
Citaat:
huhuuu ik weet meer van voetbal dan archont!
Niet! Ik heb het gewoon niet nagecheckt

Ik weet het meest van voetbal hier
Verwijderd
Citaat:
Die als hij wil morgen de uni kan doen.

Wat voor richtlijnen moeten er dan wel niet zijn.. Maar deze discussie ga ik niet voeren want: Voetbal en landsbelang
Ja, de uni doen maakt je natuurlijk ook niet meteen een intellectueel, maar niet de uni doen maakt je wel meteen geen intellectueel.
Verwijderd
Citaat:

Ja ok. Mja, wat het golden goal was wist ik nog net
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten