Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2010, 23:36
WolterB
WolterB is offline
Bij nieuwe installaties van Win7 is toch geen browser meer meegeleverd?
Advertentie
Oud 17-06-2010, 08:35
SacredRose
SacredRose is offline
jawel gewoon IE. zou een beetje raar zijn als er geen browser op zou zitten
Oud 17-06-2010, 17:42
jacobdb
jacobdb is offline
iddf, internet explorer zit inmiddels zo diep in windows dat ze het er gewoon niet meer uit kunnen slopen.
Oud 17-06-2010, 23:07
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
iddf, internet explorer zit inmiddels zo diep in windows dat ze het er gewoon niet meer uit kunnen slopen.
je kan gewoon je browser kiezen hoor die je wilt gebruiken, ik gebruik zelf altijd chrome en ik heb nog altijd geen "last" gehad van ie.

Maar het is normaal dat ze er een browser insteken, niet? hoe kan je anders namelijk een andere downloaden?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 07:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Maar het is normaal dat ze er een browser insteken, niet? hoe kan je anders namelijk een andere downloaden?
Een microsoft variant van wget?
Oud 18-06-2010, 14:02
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
Een microsoft variant van wget?
waarom zouden ze dat doen als ze internet explorer al hebben?

maar ot: voor de meeste mensen volstaat ie gewoon, de mensen die nood hebben aan een andere browser weten die wel te vinden.

De invoering van dat keuzescherm is er enkel doordat microsoft een monopoly heeft op de pc-markt. Apple mag namelijk ook zelf kiezen dat ze safari meeleveren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 18:57
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
je kan gewoon je browser kiezen hoor die je wilt gebruiken, ik gebruik zelf altijd chrome en ik heb nog altijd geen "last" gehad van ie.

euhm, juist. dat de exe verwijdert wordt, betekent niet dat heel internet explorer eruit gesloopt ligt. internet explorer is ingebouwd in windows. als je er echt alles van verwijdert, werkt 3/4 van de microsoft programma's die van internet gebruikmaken niet meer, (die van 3de trouwens ook niet
Oud 18-06-2010, 18:59
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
waarom zouden ze dat doen als ze internet explorer al hebben?

maar ot: voor de meeste mensen volstaat ie gewoon, de mensen die nood hebben aan een andere browser weten die wel te vinden.

De invoering van dat keuzescherm is er enkel doordat microsoft een monopoly heeft op de pc-markt. Apple mag namelijk ook zelf kiezen dat ze safari meeleveren.
klopt. maar microsoft misbruikt(te) haar monopoly door netscape uit de markt te drijven door IE met windows te leveren. ze willen dit opnieuw voorkomen. omdat dit innovatie remt en je toch alleen maar een feature oorlog wordt, waardoor je alleen maar bloatware krijgt. en dit remt innovatie.
Oud 18-06-2010, 21:57
florejaen
florejaen is offline
Chrome, firefox, opera, safari,... hadden al een aardig marktaandeel op windows vóór opera dat keuzescherm wenste.

over netscape: toen kon je nog niet snel even een browser downloaden om te testen welke je het beste vond, en aangezien internet explorer er standaard opstond, jh, dan gingen de mensen niets anders meer zoeken. Ik vind het niet slecht dat microsoft verplicht is geweest om dat keuzescherm in te voeren, maar ik denk dat het in deze tijd niet echt een toegevoegde waarde heeft voor de gewone computergebruiker die wat wilt internetten.

Voor chrome word trouwens ook reclame gemaakt, het merendeel van de mensen heeft als startpagina google, waar rechtsboven altijd een kader komt met daarin reclame voor chrome, hetzelfde trouwens op youtube. Dus concurrentie genoeg denk ik niet?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 10:37
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Chrome, firefox, opera, safari,... hadden al een aardig marktaandeel op windows vóór opera dat keuzescherm wenste.

over netscape: toen kon je nog niet snel even een browser downloaden om te testen welke je het beste vond, en aangezien internet explorer er standaard opstond, jh, dan gingen de mensen niets anders meer zoeken. Ik vind het niet slecht dat microsoft verplicht is geweest om dat keuzescherm in te voeren, maar ik denk dat het in deze tijd niet echt een toegevoegde waarde heeft voor de gewone computergebruiker die wat wilt internetten.

Voor chrome word trouwens ook reclame gemaakt, het merendeel van de mensen heeft als startpagina google, waar rechtsboven altijd een kader komt met daarin reclame voor chrome, hetzelfde trouwens op youtube. Dus concurrentie genoeg denk ik niet?
nou, begin 200 was IE gewoon een synoniem voor internet geworden. dit is nu gelukkig wat versnipperd. en dat je geen browser kon installeren, dat kon wel. kijk maar naar mosiac
Oud 19-06-2010, 22:13
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
nou, begin 200 was IE gewoon een synoniem voor internet geworden. dit is nu gelukkig wat versnipperd. en dat je geen browser kon installeren, dat kon wel. kijk maar naar mosiac
Ik zeg toch niet dat je geen browser kon installeren?
Het was alleen niet zo gemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 22:36
jacobdb
jacobdb is offline
in 2000 waren computers sowieso al niet "gemakkelijk"
Oud 20-06-2010, 11:34
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
in 2000 waren computers sowieso al niet "gemakkelijk"
zo moeilijk werkte windows 98 (2 jaar voor 2000) ook weer niet,
en ja, ik heb nog met windows 98 gewerkt hoor, toen ik kleiner was.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 11:40
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Mee eens. Gezien de omvang van het bedrijf Google lukt het ze echt wel om hun product te promoten. Wat betreft Mozilla vind ik het knapper gezien die het als klein bedrijfje tegen 2 giganten opnemen, toch is het in sommige Oost-Europese landen al de meestgebruikte browser.

Ikzelf gebruik overigens Chrome, vind het merkbaar sneller dan IE en FF.
Oud 20-06-2010, 11:43
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
Mee eens. Gezien de omvang van het bedrijf Google lukt het ze echt wel om hun product te promoten. Wat betreft Mozilla vind ik het knapper gezien die het als klein bedrijfje tegen 2 giganten opnemen, toch is het in sommige Oost-Europese landen al de meestgebruikte browser.

Ikzelf gebruik overigens Chrome, vind het merkbaar sneller dan IE en FF.
Ik vind chrome ook de beste browser, alleen mis ik firefox soms toch (adblock plus).

Ja, ik weet dat adblock plus er ook is voor chrome, maar die werkt niet helemaal. Enkel Flash-banners worden geblokkeerd blijkbaar. (google laat namelijk niet hún advertenties in de eigen browser blokkeren)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 21:37
M@rco
M@rco is offline
Er was een tijdje sprake van een Windows 7-versie zonder IE, maar die is uiteindelijk niet uitgebracht. Er zit dus gewoon IE8 bij.
Oud 24-06-2010, 21:52
jacobdb
jacobdb is offline
idd. ze zeiden van wel, maar dat hebben ze toch niet gedaan. anyway midori is nu mijn favo browser is echt mega snel
Oud 24-06-2010, 23:38
WolterB
WolterB is offline
Om zelf ook maar even antwoord te geven

ik gebruik nu al zo'n 10 jaar Opera, vanaf versie 4.x
Hebben een paar minder fijne upgrades tussen gezeten, maar die fouten werden steeds sneller opgelost. Vooral de browsgeschiedenis en de mogelijkheid je eigen uiterlijk te kiezen bevallen mij erg goed
Oud 26-06-2010, 07:11
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
Om zelf ook maar even antwoord te geven

ik gebruik nu al zo'n 10 jaar Opera, vanaf versie 4.x
Hebben een paar minder fijne upgrades tussen gezeten, maar die fouten werden steeds sneller opgelost. Vooral de browsgeschiedenis en de mogelijkheid je eigen uiterlijk te kiezen bevallen mij erg goed
Heb je ooit chrome al geprobeerd?, ik vind chrome vooral ook zo leuk omdat het zo "clean" is en er niets staat dat overbodig is, wat wel het geval is bij opera.

en je kan met chrome ook je uiterlijk veranderen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:44
jacobdb
jacobdb is offline
dat kan tegenwoordig met bekant elke browser. opera is idd een goede browser, alleen vind't ik het zelf gewoon niet zo fijn aanvoelen zeg maar.
Oud 26-06-2010, 20:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Heb je ooit chrome al geprobeerd?, ik vind chrome vooral ook zo leuk omdat het zo "clean" is en er niets staat dat overbodig is, wat wel het geval is bij opera.

en je kan met chrome ook je uiterlijk veranderen
Opera kan je zelf zo clean maken als je maar wilt, heb 'maar' 4 buttons (Vorige, volgende, herladen en start) en een Google zoekbar met daaronder de browsertabs en de adresbalk. Verder helemaal niets

Vooral de optie dat je zelf kunt bepalen waar de knoppen zitten met een zeer ruimte keuze uit de verschillende typen knoppen vind ik erg fijn.

Chrome voelt niet fijn aan voor mij, maar na meer dan 10 jaar dezelfde browser ben ik ook aardig vastgeroest geloof ik
Oud 26-06-2010, 21:41
jacobdb
jacobdb is offline
ik vind't gnome chrome altijd zo vast aanvoelen, ook omdat je er niks aan kan veranderen.
Oud 27-06-2010, 11:40
freyk
freyk is offline
Citaat:
ik vind't gnome chrome altijd zo vast aanvoelen, ook omdat je er niks aan kan veranderen.
Ook niet met themes en extensies of chromium?
Oud 27-06-2010, 16:41
jacobdb
jacobdb is offline
nee. bij midori en firefox kan ik ook nog heel de layout veranderen ect. ook is chrome eigenwijs als het gaat om window buttons. die ik link wil hebben in mijn mint desktop/
Oud 27-06-2010, 19:48
Verwijderd
Een nadeel van Google Chrome is wel dat hij alle je surfgedrag naar Google stuurt (net als de zoekmachine trouwens). Dit kan je er gelukkig wel uitslopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 15:04
jacobdb
jacobdb is offline
dat is de deal van google, zei geven geweldige software gratis tegen jouw surfgedrag.
Oud 29-06-2010, 14:49
Verwijderd
Citaat:
klopt. maar microsoft misbruikt(te) haar monopoly door netscape uit de markt te drijven door IE met windows te leveren. ze willen dit opnieuw voorkomen. omdat dit innovatie remt en je toch alleen maar een feature oorlog wordt, waardoor je alleen maar bloatware krijgt. en dit remt innovatie.
Hoe is dit precies tegen een monopoliepositie misbruiken? Dat is toch simpelweg gebruiken? Het summum van kapitalisme? Ik snap het niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Quatsch. En nog iets wat men vaak vergeet.

Ook snap ik niet zo goed waar je ineens "feature oorlog" en "bloatware" vandaan haalt. Want voor persoon A is het laatste inherent aan het eerste waar persoon B juist features wil hebben zonder 3rd party plugins/addons. Om het toe te lichten: persoonlijk vind ik Pegasus een prima mailclient en mag ik er graag mee werken maar ik kan me verdomd goed voorstellen dat Hermien de Vries liever gewoon Thunderbird of -god forbid- Windows Mail wil gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 12:51
jacobdb
jacobdb is offline
dat men ging prijzen met fuetures die half werkten omdat ze zo snel mogelijk uitgebracht moesten worden, om voor de concurrent te zijn. probleem hierdoor was dat ze dus overal stukjes code kregen in de browser die elkaar tegenwerkt, daar worden dan weer snelle fixes voor gevonden ect...

waarom denk je anders dat het mozilla team van scratch af aan is begonnen ipv de netscape code te gebruiken?
Oud 01-07-2010, 01:35
Verwijderd
Dus wacht even; omdat Netscape er één grote kutzooi van maakte is het Microsoft die "misbruik" maakte van de monopoliepositie waar Netscape vóór MSIE maar liefst 80% van de markt in handen had..? Enlighten me.

Los daarvan; Netscape 5+ is gewoon Mozilla en vanuit daar is de Phoenix-fork gekomen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 12:04
jacobdb
jacobdb is offline
microsoft leverden de browser bij windows.terwijl netscape gekocht moets worden. (oke het is een slimme maar vuile tactiek) hierdoor moest netscape met iets extra's komen om mensen netscape te laten kopen. omdat microsoft de winst simpelweg uit de pc/windows licentie haalde en netscape alleen maar een browser maakte. hier was gewoon niet tegenop te botsen. natuurlijk had netscape andere markten aan kunnen boren. maar ze waren zo dom omdat niet te doen
Oud 01-07-2010, 22:24
Verwijderd
Netscape is altijd gratis geweest, makker. Misschien moet je eens wat minder van die typische open source-communityblaat klakkeloos voor waar aannemen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 05:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Een nadeel van Google Chrome is wel dat hij alle je surfgedrag naar Google stuurt (net als de zoekmachine trouwens). Dit kan je er gelukkig wel uitslopen.
voor de "lokale" privacy een filmpje:

En over de usage tracking vind je in het wikipedia artikel van chrome nog wat extra informatie.
Ik vond op een artikel hoe je deze uitzet.
En ik lees op verschillende pagina's dat chromium dit niet heeft.

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 06:06.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 12:38
Verwijderd
Ik houd he-le-maal niet van het opt-out gebeuren van Google/Chrome. Ik gebruik het dan ook uit principe niet want ik vind Google zo zoetjes aan smeriger/onbetrouwbaarder dan Apple en Microsoft bij elkaar -- alleen heeft Google nog het imago vreselijk mee als "good guy".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten