Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het ook wel een verschil of het gewoon een huis is dat in de verkoop staat maar die verkoop vlot niet, zoals jij beschrijft, of een langdurig leegstaand kantoor dat helemaal niet gebouwd had moeten worden of een huis waar niemand woont en dat ook niet verkocht of verhuurd gaat worden. Alleen dan vind ik dat er een regel zou moeten zijn die huiseigenaren verplicht om een huis tegen gemeentetarieven te verhuren als ze er een jaar niet gewoond hebben en het staat niet te koop, ofzo.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar aan de andere kant: Een woningcorporatie heeft een mooi huis in Amsterdam. Ze willen het het huis verkopen, maar omdat ze verwachten dat het over tien jaar meer oplevert, laten ze het gewoon leegstaan. Tegelijkertijd zoeken veel mensen een woning, maar die kunnen ze niet vinden, terwijl er zoveel leegstaat. Een groep studenten kraakt het huis, en gaat er in wonen, en onderhoudt het pand goed. Ze schilderen het een keer, houden het schoon, etc. Deze mensen maak je ook strafbaar. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het ook niet, ik zeg maar wat hè! ![]()
|
Verwijderd
|
Mwah de meest voorkomende oorzaak van dakloosheid in Nederland is simpelweg niet kunnen omgaan met administratie en andere bureaucratische zaken. Als je bijstand hebt en huur- en zorgtoeslag moet het toch mogelijk zijn om huur, zorgverzekering en eten te betalen. Alleen is het probleem dat veel mensen niet weten hoe ze toeslagen moeten aanvragen, op wat voor uitkering ze recht zouden hebben in geval van werkloosheid en hoe dat geregeld moet worden, en ook hoe ze om moeten gaan met een plotselingen terugval in inkomen, wat vaak leidt tot uitstellen van rekeningen. Dat kan bv. komen doordat ze niet zo intelligent zijn, maar ook doordat iets als een depressie of een zware gebeurtenis ervoor zorgt dat ze de puf niet hebben om het uit te zoeken.
Vaak zijn dat ook mensen zonder sociaal vangnet. Of die geen beroep op hun omgeving durven te doen. Maar ik denk dat de meeste krakers niet per se kraken omdat ze anders dakloos zouden zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het ook niet, ik zeg maar wat hè! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind dat de doorstroming in de huursector gestimuleerd moet worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja maar dat vind ik dus het zure. Iets kopen en er vervolgens niks mee doen, pak dat verdomme aan want er zijn tig mensen die dat huis ook wel hadden willen kopen maar het niet konden omdat hij het koopt en het later weer doorverkoopt. Je kunt zeggen zo is het leven helaas en er om huilen, maar de overheid kan daar ook iets aan doen.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() stiekem ben ik wel blij dat 't 'm voor jou niet gaat worden, ik ben echt kapot door 3 dagen 4 uur slapen dus ik verheug me nogal op een nachtje van 12 uur in mijn eigen bedje ![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 06-07-2010 om 11:42. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en nog even wat: weten jullie nog dat ik een paar week geleden zo aan het zeuren was over dat essay van me? Over homoparen & adoptie? Mijn docente schoot me na het tentamen aan en zij promoveert op rechten voor minderheden en ze vond dat ik interessante gezichtspunten had ingebracht (terwijl ik dacht dat ik alleen maar obvious dingen had geschreven) en vroeg me of ze me eens mocht mailen voor een afspraak om er over te babbelen. Nou vind ik mensenrechten nogal bweuh als onderwerp in mijn studie, maar ik ben wel supergevleid
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ha ik vierde toch mijn verjaardag laatst