Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 13:50
Verwijderd
Ik werd dus net door m'n moeder gebeld, en toen bedacht ik me dat ik 'Thuis', want zo staat dat nummer nog in m'n telefoon, misschien nog even veranderd moet worden in 'Yolanda Thuis' (ja, ik noem m'n ouders bij hun voornaam) want dit vind ik maar gek...
Advertentie
Oud 19-07-2010, 13:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hm, ik vind dit een aparte en suggestieve formulering , maar op de vraag of ik borsthaar heb kan ik niet ontkennend reageren.
Nou, sorry voor de formulering. Maar volgens mij was het juist de bedoeling dat je geen borsthaar had.
Verwijderd
Een vriend van mij is ook thuiswonend afgestudeerd geschiedenisleraar! 't Is dat ze verder elkaars tegenpool zijn, anders zou ik nog denken dat hij Archont is.
Verwijderd
Er zit hier een gi-gan-tisch dikke hommel tegen het raam te tikken. Hij is echt zo groot als een dikke wilde kastanje.
Carn
Carn is offline
Citaat:
bleerg
En dan heb je ook wat!
Verwijderd
Citaat:
bleerg
Als je het veel werk vindt, is het misschien toch wel goed om het te doen, want dat betekent dat je vaardigheden m.b.t. computers gebrekkig zijn, en als muzikant is het tegenwoordig toch ook wel erg handig als je een beetje met computers om kan gaan - als is het alleen maar om je eigen muziek makkelijk te kunnen verspreiden.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, dat is waar
Ik ben wel de moed aan het verzamelen om aan mijn stiefmoeder te vragen of ik haar auto mag lenen als ik binnenkort een tijdje in Roermond woon en ik naar mijn werk in Eindhoven moet.

Citaat:
is dat zo erg?
Mwoh. Het ligt aan de situatie he! De details en meespelende factoren enzo, omstandigheden, etc.
Oud 19-07-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Na het schoonmaken van vijftig kruipende borden ben ik wel een beetje van mijn schimmel fobie af geloof ik.
Vorige zomer was ik twee weken weg. In de tussentijd kwamen mijn ouders even een kijkje nemen in mijn huisje. Ze waren niet tevreden.
Verwijderd
Citaat:
Tja, we kunnen niet allemaal tot aan het einde van onze studie thuis wonen he. Maar ik krijg wel van mijn moeder een bijdrage iedere maand (dat was eigenlijk bedoeld voor te sparen en om mijn studieschuld van te betalen, maar de afgelopen maanden meer om van te eten ) en van mijn vader kreeg ik tot mijn 21e iedere maand een behoorlijk bedrag aan alimentatie. En als ik iets nodig zou hebben kan ik altijd bij ze aankloppen, maar ik weet ook wel dat mijn ouders het niet enorm breed hebben, in ieder geval niet dat ze allebei per maand een paar honderd euro naar me kunnen overmaken. Daarnaast heb ik ook de afgelopen maanden niet om financiële hulp gevraagd, ik hecht eigenlijk wel heel erg aan mijn zelfstandigheid, ook al is die op dit moment vrij onverantwoord omdat ik door mijn huur gewoon te veel uitgaven heb. Maar ik ben natuurlijk niet zo trots dat ik een aanbod afsla
Ik zou ook op kamers kunnen gaan wonen, maar dit is nog even makkelijker. Maar ik vond het vrij normaal dat mijn ouders mijn studie/kleding etc.. moeten betalen. Het enige wat ik moet betalen is mijn vakantie, feesten, telefoonrekening en het uitgaan e.d.
En als ik naar mijn vrienden kijk krijg ik misschien nog wel met een paar het minst

@egon: Ja, omdat ik het vrij makkelijk vind en geen enkel probleem heb hier thuis. Daarnaast zijn er ook geen echte regels of rotklusjes. Maar voor volgend jaar zal het hoogstwaarschijnlijk wel anders zijn nu ik bijna afgestudeerd ben.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Same here. Maar goed, vorig jaar, toen ik nog studeerde, kreeg ik wel m'n huur van m'n ouders. De rest (collegegeld, ziekenfonds en gewoon levensmiddelen niet te vergeten) moest ik zelf betalen. Nu werk ik, dus mag ik hopen dat ik financieel onafhankelijk ben
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van mij is ook thuiswonend afgestudeerd geschiedenisleraar! 't Is dat ze verder elkaars tegenpool zijn, anders zou ik nog denken dat hij Archont is.
Archont is toch nog niet klaar met "studeren"?
Uice
Uice is offline
Kun je bij Last.fm eigenlijk nog gewoon naar muziek luisteren voor noppes, of moet je daar nog iets speciaals voor hebben?
Verwijderd
dan heb je echt teveel tijd
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, sorry voor de formulering. Maar volgens mij was het juist de bedoeling dat je geen borsthaar had.
Ohja, weetikveel. Dan had ik verloren.
Citaat:
Er zit hier een gi-gan-tisch dikke hommel tegen het raam te tikken. Hij is echt zo groot als een dikke wilde kastanje.
Waarom laat je hem niet binnen? Jezus, je laat iemand met dit weer voor je raam staan?
Oud 19-07-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
als je gewoon dicht bij je studie woont is het toch juist handig als je nog gewoon thuiswoont? of zie ik dat verkeerd?
Oud 19-07-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
haha wat ik vind hommels zo ráár. Volgens mij zou ik helemaal onder mijn bureau kruipen van het lachen als er een hommel tegen mijn raam aan zou vliegen, een paar keer. Ja wacht, ik moet nu al heel erg lachen omdat ik naar mijn raam keek en het even voor me zag.

ha

hommels
Oud 19-07-2010, 13:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vorige zomer was ik twee weken weg. In de tussentijd kwamen mijn ouders even een kijkje nemen in mijn huisje. Ze waren niet tevreden.
Dat is altijd naar als mijn ouders onverwacht op bezoek komen. Dan moeten er ook meteen dingen opgeruimd worden. En dan gooien ze de kapotte sigaretten weg waarvan ik de tabak nog ging gebruiken.
Carn
Carn is offline
topchef; komt even festini ijsjes brengen
Verwijderd
Dan is er blijkbaar nog hoop voor jullie. Mijn ma heeft dat allang opgegeven
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook op kamers kunnen gaan wonen, maar dit is nog even makkelijker. Maar ik vond het vrij normaal dat mijn ouders mijn studie/kleding etc.. moeten betalen. Het enige wat ik moet betalen is mijn vakantie, feesten, telefoonrekening en het uitgaan e.d.
En als ik naar mijn vrienden kijk krijg ik misschien nog wel met een paar het minst

@egon: Ja, omdat ik het vrij makkelijk vind en geen enkel probleem heb hier thuis. Daarnaast zijn er ook geen echte regels of rotklusjes. Maar voor volgend jaar zal het hoogstwaarschijnlijk wel anders zijn nu ik bijna afgestudeerd ben.
Ik krijg niks, maar dan ook niks van mijn ouders. Wel voor mijn verjaardag natuurlijk en héél soms legt mijn moeder iets bij als ik te dure schoenen of zo wil (zoals Sarah's moeder) maar verder betaal ik alles zelf en ontwikkel ik gewoon een studieschuld, zoals het een twintiger betaamt.
Oud 19-07-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
als je gewoon dicht bij je studie woont is het toch juist handig als je nog gewoon thuiswoont? of zie ik dat verkeerd?
Handig kan dat zeker zijn, maar meestal wordt daar toch met een scheef oog naar gekeken.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je dat verkeerd ziet.
Je mist namelijk echt iets als je niet op kamers hebt gewoond, vind ik.
Daarnaast kun je dan wennen aan je zelfstandigheid, kun je doen wat je wil tijdens je studententijd, leer je meer mensen kennen etc. etc.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kun je bij Last.fm eigenlijk nog gewoon naar muziek luisteren voor noppes, of moet je daar nog iets speciaals voor hebben?
Last.fm radio, daar moet je tegenwoordig voor dokken.
Oud 19-07-2010, 13:56
Verwijderd
Er zaten hier tientallen vliegende mieren hierbinnen net, bah
Verwijderd
Ondertussen zijn ze wel wat gewend. Als ik weet dat ze komen, ruim ik de woonkamer op en maak ik drie kopjes schoon. De deur naar de keuken gaat dicht. Mijn moeder loopt dan weleens door de keuken richting het balkon, want om een of andere reden wil ze niet binnen roken, en dan hoor ik alleen een 'hmmmm'. Niet het commentaar van vroeger.
Verwijderd
Citaat:
Daar is last.fm niet voor he Je kunt 24 uur luisteren naar die radio, en daarna moet je ervoor gaan betalen geloof ik. Maar het is dus meer handig om bij te houden wat jij en anderen luisteren.
Oud 19-07-2010, 13:57
Verwijderd
24 uur in totaal, niet binnen 24 uur.
Verwijderd
Oh nog over de Hangover : ik heb 2 of 3 keer een flauwe glimlach gehad, en niet een keer hardop gelachen.
Verwijderd
Citaat:
haha wat ik vind hommels zo ráár. Volgens mij zou ik helemaal onder mijn bureau kruipen van het lachen als er een hommel tegen mijn raam aan zou vliegen, een paar keer. Ja wacht, ik moet nu al heel erg lachen omdat ik naar mijn raam keek en het even voor me zag.

ha

hommels
Hij was ook echt vreemd aan het doen ja. Alsof ie dronken was of zo, door van gegiste broodvruchten te eten, zoals van die dronken apen op National Geographic.
Verwijderd
Citaat:
Archont is toch nog niet klaar met "studeren"?
Oh ik dacht dat hij net met zijn Lio klaar was. Dat is de afstudeerstage.
Verwijderd
de enige keer dat ik daar ruzie over kreeg, was toen mijn moeder had 'opgeruimd' en ik dus allemaal papieren kwijt was...
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je zoals die vriend van Sarah afgestudeerd bent en al een baan hebt enzo, dan is het toch wel raar als je echt permanent bij je ouders woont (dus niet een tijdje terwijl je zelf op zoek bent naar een woning ofzo).
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je dat verkeerd ziet.
Je mist namelijk echt iets als je niet op kamers hebt gewoond, vind ik.
Daarnaast kun je dan wennen aan je zelfstandigheid, kun je doen wat je wil tijdens je studententijd, leer je meer mensen kennen etc. etc.
ik ga zelf ook op kamers, maar ik snap best dat sommige er toch liever voor kiezen om nog thuis te wonen. maaar je hebt een punt
Oud 19-07-2010, 13:58
Verwijderd
Zo spulletjes gepakt, als ik over een kwartier weg ga ben ik om kwart voor 5 bij mijn ouders vergeet altijd hoe ver ik bij ze vandaan woon

@minke, E. twijfelt een beetje, ze vindt het nogal lastig inschatten omdat ze je niet kent enzo, to be continued!
Verwijderd
Citaat:
Ja is het ook, ik weet niet waarom je me daarbij moet 'en

Citaat:
Als je zoals die vriend van Sarah afgestudeerd bent en al een baan hebt enzo, dan is het toch wel raar als je echt permanent bij je ouders woont (dus niet een tijdje terwijl je zelf op zoek bent naar een woning ofzo).
Hij is nog een master aan het volgen dus wel afgestudeerd maar geen baan.
Verwijderd
Citaat:
qft

Waarom zou je persé een studieschuld gaan opbouwen als het niet hoeft?
Verwijderd
Citaat:
En ik zou het ook niet anders willen hoor.
Hoewel zo'n plotselinge exorbitante vakantiebijdrage natuurlijk erg fijn is
Oud 19-07-2010, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Ja is het ook, ik weet niet waarom je me daarbij moet 'en
?
Verwijderd
Citaat:
Zo spulletjes gepakt, als ik over een kwartier weg ga ben ik om kwart voor 5 bij mijn ouders vergeet altijd hoe ver ik bij ze vandaan woon

@minke, E. twijfelt een beetje, ze vindt het nogal lastig inschatten omdat ze je niet kent enzo, to be continued!
Ja, snap ik... Nou ja, laat het maar weten. (voor morgen 14 uur )
Verwijderd
Wat een gezellige saai zeg!
Oud 19-07-2010, 14:00
Verwijderd
Citaat:
ik ga zelf ook op kamers, maar ik snap best dat sommige er toch liever voor kiezen om nog thuis te wonen. maaar je hebt een punt
Oh, dat snap ik ook best. Tuurlijk.
Maar ik ben blij dat ik op kamers ben gegaan ook al wonen mijn ouders ook in Tilburg
Uice
Uice is offline
Citaat:
Handig kan dat zeker zijn, maar meestal wordt daar toch met een scheef oog naar gekeken.
Vooral als je een chickie mee naar huis wil nemen, denk ik zo. "We moeten wel stil zijn, want hiernaast slapen mijn ouders."
Verwijderd
Citaat:
Vooral als je een chickie mee naar huis wil nemen, denk ik zo. "We moeten wel stil zijn, want hiernaast slapen mijn ouders."
aan alles is een mouw te passen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Tja, je kunt wel vinden dat je ouders alles "moeten" betalen, maar niet alle ouders kunnen dat. Toen ik nog thuis woonde hoefde ik ook alleen voor mijn "eigen" kosten te betalen (dus geen kostgeld ofzo), maar daar zaten ook mijn studiekosten en zorgverzekering bij.
Oud 19-07-2010, 14:01
Verwijderd
Ik heb overigens alleen maar een studieschuld opgebouwd omdat ik een buffer wilde opsparen in m'n laatste jaar voor als ik niet meteen werk zou vinden, dus toen ben ik maximaal gaan lenen (en heb ik in m'n laatste jaar ook behoorlijk duur geleefd )
Oud 19-07-2010, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Tja, je kunt wel vinden dat je ouders alles "moeten" betalen, maar niet alle ouders kunnen dat. Toen ik nog thuis woonde hoefde ik ook alleen voor mijn "eigen" kosten te betalen (dus geen kostgeld ofzo), maar daar zaten ook mijn studiekosten en zorgverzekering bij.
Nee, dat zeg ik niet en ik begrijp uiteraard dat iedereen het niet breed heeft. Maar het is wel een geluk dat het bij mij wel kan en ik ga aan dat ik het ''vrij normaal'' vond omdat ik dit in mijn omgeving overal zie. Ik geef trouwens mijn zorgtoeslag en stufi wel af
Oud 19-07-2010, 14:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar is last.fm niet voor he Je kunt 24 uur luisteren naar die radio, en daarna moet je ervoor gaan betalen geloof ik. Maar het is dus meer handig om bij te houden wat jij en anderen luisteren.
Hm, hm. Nu ja, dan maak ik nog maar een een account.
Oud 19-07-2010, 14:03
Verwijderd
Een oud-stagecollega van mij is 28 en woont nog steeds bij zijn ouders omdat 'dat makkelijk is'.

Met als gevolg dat ie op vaste tijden moet eten (uiteraard) en dat zijn moeder hem nog wel eens komt roepen 'dat het al laat is en dat hij naar bed moet'.

Hij is overigens afgelopen jaar afgestudeerd.
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat snap ik ook best. Tuurlijk.
Maar ik ben blij dat ik op kamers ben gegaan ook al wonen mijn ouders ook in Tilburg
ik zou ook wel moeten, is niks om 1.5 uur met de bus op en neer te moeten rijden.
en ik verheug me er ook wel op
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh nog over de Hangover : ik heb 2 of 3 keer een flauwe glimlach gehad, en niet een keer hardop gelachen.
idem. dat is voor een comedy al heel wat imho.

Regels voor berichten