Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2010, 16:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ach mijn betoog bevat tenminste argumenten. Jullie verschuilen zich achter wheezles uitspraak ook al weten jullie dat die uitspraak niet volgt uit haar zienersfunctie, daar heb ik problemen mee. Als jullie maar dan niet zometeen haar gaan verwijten onjuiste beschuldigingen gemaakt te hebben, want dit is een keuze die jullie zelf hebben gemaakt, jullie weten namelijk nu dat ze mij onmogelijk opgevraagd kan hebben.
Ik kies er zelf voor om haar gedachtegang te volgen en op jou te stemmen, ik ben niet het type die haar dan gaat beschuldigen van verkeerd verdenken.
Oud 08-08-2010, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ik kies er zelf voor om haar gedachtegang te volgen en op jou te stemmen, ik ben niet het type die haar dan gaat beschuldigen van verkeerd verdenken.
Maar er is geen sprake van een gedachtegang, dus welke gedachtegang bedoel je precies? Ze vindt mij alleen verdacht omdat ik haar aanval op het tijdstip waarop ze haar stem doorgeeft in het topic, dat hebben we allemaal kunnen zien. Dus ik zie niet echt in waarom IK dan verdacht zou worden.
Oud 08-08-2010, 16:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik word moe van dat gekibbel van jullie de hele tijd. Ik stem op LL, maar als hij goed blijkt te zijn, is Dott de volgende. En dat weet ze zelf ook wel, dus ssht
Je zegt het zat te zijn maar laat je er vervolgens wel in meeslepen. Ik doen niet aan gekissebis en ben daarom bezig met het maken van een duidelijke overzichtspost waaruit als het goed is met een redelijke zekerheid gaat blijken hoe en wat. In ieder geval heb ik dan zelf wat duidelijkheid en een goed onderbouwde stem voor deze ronde. Hij laat nog even op zich wachten maar ik denk dat ik voor 7 uur wel klaar ben.

Omdat onze lijstjesmaker dood is neem ik de taak van het maken van de nieuwe stemlijsten wel voor mijn rekening. Ik zet de stemmen erin op volgorde waarin er gestemd is. De nummers achter de persoon geven de volgorde aan waarin ze gestemd hebben. 1 is dus als 1e, 2 als 2e enzovoorts. Ik neem alleen de posts mee waarin duidelijk vermeld staat waarop je stemt. Posts als: "ik denk dat ik op die en die ga stemmen" tel ik niet mee. De mensen die naar mijn idee nog geen stem hebben doorgegeven vermeld ik apart in alfabetische volgorde. De mensen die hun stem gewijzigd hebben worden ook apart vermeld. Deze komen op volgorde te staan waarin men veranderd heeft in het geval dat het er meer zijn. Ik maak een lijst die ik net zolang edit totdat hij klopt en daar laat ik het bij. Uiteraard komen de linkjes naar de vorige stemlijsten er ook in te staan.

Definitieve stemlijst hangronde 4:

Dott

Lucky Luciano (1)
Wammus (6)
Hanneke (7)

Lucky Luciano

Little Phoebe (2)
Dott (3)
Severus (4)
Volk (5)

Iedereen heeft deze ronde gestemd.

Linkjes naar de vorige rondes:

Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 20:53. Reden: Stemmen toegevoegd.
Oud 08-08-2010, 16:54
Dott
Dott is offline
oh, kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest.. ik stem op Lucky Luciano
Oud 08-08-2010, 18:08
Severus
Severus is offline
Wammus, je hebt een fout gemaakt in je stemlijst. Je hebt gezegd dat je de stem van Dott erbij hebt gezet, maar inplaats daarvan heb je Volk onder Lucky Luciano gezet.

Ik heb zojuist alles doorgelezen. Voordat ik verder ga en mijn bevindingen post, wil ik eerst mijn onvrede uiten over het volgende:

- Dode speler die nog even snel en subtiel spelinhoudelijke informatie doorgeeft: klik.
- Dode speler die lang na zijn afscheidspost in het topic blijft posten: klik en klik.
- Niet meespelend persoon die in het topic post: klik.

Conclusie: de spelleiders zitten luid snurkend te slapen, óf de "geen spelinhoudelijke informatie posten na de dood"-regel en de "niet posten ná je afscheidspost of als je niet meespeelt"-regel wordt met willekeur gehanteerd.

Wat de huidige ontwikkelingen betreft: ik neig momenteel naar Lucky Luciano. Wat voor mij tegen hem pleit, is het feit dat hij in de 1e hangronde tot de drie alternatieve stemmers behoorde. Ik zei toen al (hier en hier) dat er tussen die drie stemmers wel eens een wolf zou kunnen zitten. Na de dood van Daboman (één van de drie alternatieve stemmers) leek het me waarschijnlijker dat er tussen de twee overblijvende spelers (Dott en Lucky Luciano) geen wolf zit (zoals ik hier zei). Wél dacht ik dat daar nog altijd de verrader tussen zou kunnen zitten, en ik denk nu ook dat dat inderdaad het geval is: ik zie Lucky Luciano wel voor de verrader aan. Hij heeft vrij agressief gespeeld, in dat wanneer hij namen noemt, hij er meteen stellig op blijft zitten in de hoop dat anderen op hem meegaan (ik, Daboman, Snoopy - laatstgenoemde beschuldigde hij hier van verrader-zijn) - nu is blijkbaar Dott aan de beurt. Hij heeft er steeds naast gezeten met zijn beschuldigingen, wie zegt dat hij nu wel goed zit? Daarnaast heeft Daboman hier de ziener opgeroepen om tenminste één van de alternatieve stemmers uit de eerste hangronde op te vragen, wat Wheezle uiteindelijk dus wel heeft gedaan, want het lijkt me geen toeval meer dat ze van alle mensen die ze had kunnen opvragen, uitgerekend wijst naar iemand van de alternatieve stemmers. Wheezle heeft dan de functies van slechts Lucky Luciano en Sann opgevraagd, waarbij ze bij de mijne slechts speculeert en ik het op dat punt eens ben met wat Sann hier zei. En ja, we hebben wel een notoir slechte ziener gehad dit spel, maar ik vind dat ik Wheezle's wijzen naar Lucky Luciano niet compleet aan me voorbij moet laten gaan: ik laat me er niet door leiden (mijn eigen bevindingen vind ik waardevoller), maar ik laat het wel een beetje meewegen.

Wat Dott betreft: haar vond ik in eerste instantie niet meteen verdacht, want ze was vanaf het begin van het spel tamelijk inactief vanwege de dood van haar oma: de mate van inactiviteit vond ik dus niet direct een reden om haar verdacht te vinden. Wel viel me naarmate het spel vorderde op dat ze vrij afwachtend speelde met schaperige trekjes, iets dat voor mij vrijwel los staat van een lage mate van activiteit (iemand kan immers ook vrij inactief zijn maar toch goede, onafhankelijke posts maken wanneer deze wél post). Dat zou wel eventueel ook nog te wijten kunnen zijn aan het overlijden van haar oma, want ik kan me best voorstellen dat Dott nog steeds niet helemaal met haar hoofd bij het spel is (en dus maar meer een beetje met de anderen meeging in haar stemgedrag, zodat ze tenminste nog een beetje van nut kon zijn) omdat de klap van haar oma's dood nog aan het nadreunen is (zeker als ze heel erg close met haar was). Maar dan vind ik het wel evenwel frappant als begrijpelijk dat Dott nu opeens heel actief is en in korte tijd meer posts heeft gemaakt dan ze in het hele spel gedaan had tot nu toe. Het is logisch dat ze zich fel verdedigt (ik zou het eerder verdacht vinden als ze niet of halfbakken reageerde op verdachtmakingen) nu de kans aanwezig is dat ze deze ronde de pijp uitgaat. Ik kan me ook voorstellen dat ze nu weer wat 'helderder' geworden is en zich dus weer beter op het spel kan concentreren, maar dan vind ik het tijdstip waaróp eigenlijk een beetje eigenaardig (misschien stom toeval?). Al met al kan ik best begrijpen waarom mensen haar verdacht vinden, maar over het algemeen genomen vind ik de bewijsvoering jegens Lucky Luciano toch sterker dan die tegen Dott, en daarom lijkt Lucky Luciano me dan ook de verstandigste keuze op dit moment. Bij deze gaat mijn stem dan ook naar hem.

Verder, om nog even terug te komen op de eerste hangronde: wat mij betreft zitten de twee wolven dus in de rijtjes van Wheezle en Absinthe, met de verrader (die voor mij Lucky Luciano is) in het alternatieve rijtje. Met de kennis die we nu hebben, kunnen we zeggen dat Wheezle toen tenminste 4 echte stemmen heeft gehad (die van mij, Absinthe, Sann en Snoopy) en dat Snoopy tenminste 3 echte stemmen heeft gehad (die van Onait Sirch, Little Phoebe en Wheezle). Toch ging Absinthe er in die ronde uit. Nog tenminste één stem van Absinthe moet echt geweest zijn, en dat is dan die van Hanneke of Volk. Dat maakt het 4-4, maar gelijkspel is er niet gekomen. Dus dan moet er iemand van de alternatieve stemmers stiekem ook op Absinthe gestemd hebben, en aangezien ik Lucky Luciano voor de verrader aanzie, verdenk ik hem ervan dat gedaan te hebben. De stand is dan 4-5, waardoor Absinthe uit het spel vloog. De meeste mensen gaan er van uit dat er één wolf in het rijtje van Wheezle staat, en één wolf in dat van Absinthe. Bij wat ik zojuist uiteen heb gezet, blijft Wammus over als de wolf uit het Wheezle-rijtje, en Hanneke of Volk uit het Absinthe-rijtje. Als ik persoonlijk moest kiezen tussen Hanneke of Volk, zou ik voor Volk gaan, aangezien zij nog wel eens best de stille wolf zou kunnen zijn. Van alle spelers heeft zij de minste posts op haar konto, namelijk slechts 10 (!) en deze zijn ook weinig inhoudelijk. Dat ze op vakantie is, oké, maar dit vind ik toch wel opvallend. Echt het prototype van de stille wolf die geheel onder de radar opereert (ze is zelfs niet of amper door mensen genoemd, dus ze is wel heel slim bezig of heeft gewoon domweg veel geluk dit spel).

Tot zover mijn bevindingen. Als ik iets over het hoofd heb gezien of denkfouten heb gemaakt, laat het dan maar horen.

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 18:15. Reden: Spelfouten gecorrigeerd.
Oud 08-08-2010, 18:18
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
- Dode speler die nog even snel en subtiel spelinhoudelijke informatie doorgeeft: klik.
- Dode speler die lang na zijn afscheidspost in het topic blijft posten: klik en klik.
- Niet meespelend persoon die in het topic post: klik.
Ik heb al de genoemde posts gelezen (en ik weet zeker dat EoS dat ook gedaan heeft), maar toch besloten dat het geen waarschuwing waard was. Discussie liever na het spel.
Oud 08-08-2010, 18:23
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dott

Lucky Luciano (1)
Dott (3)

Lucky Luciano

Little Phoebe (2)
Dott stemt denk ik niet op Dott, maar op LL!
Oud 08-08-2010, 18:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Wammus, je hebt een fout gemaakt in je stemlijst. Je hebt gezegd dat je de stem van Dott erbij hebt gezet, maar inplaats daarvan heb je Volk onder Lucky Luciano gezet.

Mijn verhaal is bijna af maar loopt misschien wat vertraging op omdat er hier iemand heel hard zit te schreeuwen om aandacht.
Oud 08-08-2010, 18:26
Verwijderd
Severus om even kort op je in te gaan, want ik heb dit punt nu al meerdere keren gemaakt, hoe waarschijnlijk acht jij het dat wheezle mij opvraagt in de eerste eetronde en dan vervolgens niets! met die informatie doet. Zij beschuldigd mij pas, nadat wij haar het vuur aan de schenen hebben gelegd voor de 3e hangronde (en ze beschuldigd jou dan ook). Feit is gewoon dat wheezle mij niet heeft opgevraagd en dat blijkt ook uit haar posts. De enige reden dat ze mij beschuldigd is kennelijk omdat de 2 mensen die ze heeft opgevraagd dorpeling zijn en vervolgens maar iemand uitkiest die haar aanvalt en dat zijn wij dus.

Maar goed, ik houd er dan ook rekening mee dat jij de verrader bent, immers jij kwam met 'feiten' over de inlogtijden van wheezle die niet controleerbaar waren maar wel erg van belang waren. Wheezle heeft nooit teruggenomen dat ze niet gestemd had, dus het zou mogelijk zijn dat ze wel vlak voor half 9 gestemd heeft.
De wolven zijn wat mij betreft Volk en Dott, zoals ik al enige tijd verkondig. Je verwijt mij dat ik er steeds naast zat, maar jij zat er vaker naast!
Bovendien had ik al gestemd in ronde 1 en kon ik niet weten dat iedereen opeens zijn stem ging veranderen, op het moment dat ik stemde was het niet zo dat er 2 lijstjes waren, maar waren er een stuk of 5 mensen die een stem hadden. Dat opeens iedereen Absinthe in het spel wilde houden kan ik ook niets aan doen. Het is dus niet zo dat ik BEWUST niet in een van die 2 lijstjes sta, er waren toen ik keek gewoon geen lijstjes.

Daarnaast is de rest van je betoog nogal omgedraaide gevolgtrekking. Je gaat er vanuit dat ik de verrader ben en vervolgens ga je eens kijken hoe dat match met de stemlijstjes. Maar datzelfde zou gelden voor anderen. Puur naar de stemlijstjes kijkende is Dott veel verdachter dan ik, tel daar de posts bij op die ik eerder van haar aanmerkte en ik stel vast dat zij veel verdachter is. Maar goed, ik krijg de indruk dat jullie allemaal wheezle willen volgen. Mijn betoog waarom zij ongelijk heeft is denk ik erg helder, de enige vraag die jullie je moeten stellen is of dat jullie zelf willen nadenken of op het gevoel van wheezle afgaan. Want een onderbouwing voor haar gevoel is er niet.

Ze gooit na de 2e eetronde direct haar zienerzijn open en bloot op tafel om een dorpeling te beschermen, denk je dan dat ze na de 1e eetronde haar kennis achterwege had gelaten als ze wist dat ik een wolf was. Ik denk dat ze gewoon Daboman heeft opgevraagd na ronde 1.

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 18:45.
Oud 08-08-2010, 18:50
Dott
Dott is offline
Wammus, verder niet om het 1 of ander maar je denkt toch niet echt serieus dat ik op mezelf stem he?
Oud 08-08-2010, 18:58
Wammus
Wammus is offline
Oud 08-08-2010, 19:40
Severus
Severus is offline
Citaat:
Severus om even kort op je in te gaan, want ik heb dit punt nu al meerdere keren gemaakt, hoe waarschijnlijk acht jij het dat wheezle mij opvraagt in de eerste eetronde en dan vervolgens niets! met die informatie doet.
Ik zeg niet per sé dat ze jou in de eerste eetronde heeft opgevraagd, dat kan ook in de tweede eetronde geweest zijn. Daarnaast was Wheezle een slechte ziener die afgezien van haar warrige posts ook nog weinig tijd besteedde aan het spel (in ieder geval in het begin; ze gaf het ook toe) en daarnaast blijkbaar ook nog steeds het weerwolfspel nog niet goed in de vingers had (getuige deze post, waarin ze zei dat ze nu pas het spel en de functies wat beter begon te begrijpen). Dus ja, ik acht het waarschijnlijk dat ze met de verkregen informatie aanvankelijk weinig deed - misschien vatte ze de functiebeschrijving voor de ziener wel heel letterlijk op? Deze luidt namelijk: "Deze kennis mag de Ziener gebruiken om te stemmen, maar moet de kennis voor zichzelf houden! De Ziener mag zich uiteraard wel gedragen naar zijn kennis zonder dit expliciet te zeggen." Ik kan me voorstellen dat pas bij haar op handen zijnde dood het kwartje een beetje begon te vallen (voor hoe een ziener dient te spelen), waarna ze eindelijk een beetje begon te hinten.

Citaat:
Maar goed, ik houd er dan ook rekening mee dat jij de verrader bent, immers jij kwam met 'feiten' over de inlogtijden van wheezle die niet controleerbaar waren maar wel erg van belang waren. Wheezle heeft nooit teruggenomen dat ze niet gestemd had, dus het zou mogelijk zijn dat ze wel vlak voor half 9 gestemd heeft.
Met dit argument snij je jezelf in de vingers, want wij hadden die dag allebei Wheezle's forumaanwezigheid in de gaten gehouden, en hadden ook vrijwel gelijktijdig gezien wanneer Wheezle pas weer on-line kwam (rond 21:00 uur, lang na het einde van de stemronde). Jíj postte daar het eerst over (en ik pas 7 minuten na jouw post, ik werkte nog aan die post toen jij postte) en noemde daarbij zelf het eerst een tijd (klik hier), dus om nou te zeggen dat ik er het eerst mee gekomen was en alle tijden uit mijn duim heb gezogen, vind ik op z'n zachtst gezegd niet waar. Daarnaast heb ik inderdaad uit mezelf allang toegegeven dat de door mij gegeven tijden niet meer controleerbaar zijn (klik), dat wist iedereen met een beetje forumkennis sowieso al. Uiteindelijk komt het met dat soort oncontroleerbare zaken er op neer of je een persoon wel of niet genoeg vertrouwt om deze op zijn woord te vertrouwen; bij een spel als dit, verbaast het me niet als niemand het aanneemt. In ieder geval weet ik zelf wat ik gezien heb, en dat is genoeg voor mij.

En eigenlijk geeft het feit dat jij vergelijkbare dingen hebt gezien wat betreft de inlogtijden van Wheezle, juist eigenlijk extra gewicht aan wat ik zei, waardoor het aannemelijker is dat ik de waarheid spreek inplaats van dat het tegenovergestelde het geval is. Dit is ondanks het feit dat jij hetgeen wat je zei later in feite terugnam door opeens te gaan zeggen dat Wheezle wél nog gestemd zou kunnen hebben (ondanks het bewijs dat je zélf had gezien, zie ook wat je hier zei), en dat is frappant. Misschien had je doorgekregen dat Wheezle misschien wel eens de ziener kon zijn (er waren tenslotte meer mensen die dat op een gegeven moment vermoedden), en ben je toen maar teruggekomen op je argument om zo jouw veranderende stem naar Dott in ieder geval deels te kunnen rechtvaardigen (om jezelf in te kunnen dekken)? Dat vind ik wel verraderig, dat wispelturige: eerst Wheezle heel hevig bekritiseren en stellig zeggen dat je op haar gaat stemmen, om vervolgens toch uiteindelijk op iemand anders te stemmen en je daarmee je eigen stem weggooide (zogenaamd dan, want misschien heb je gewoon stiekem op Wheezle gestemd toen).

En ja, Wheezle heeft niet recht voor z'n raap toegegeven dat ze niet gestemd heeft, want daar is ze te laf voor. Wel heeft ze het subtiel tussen neus en lippen door gezegd (hier, en zie mijn reactie daarop); 't is duidelijk dat je bij haar tussen de regels door moet lezen om überhaupt ergens achter te kunnen komen.

Citaat:
Bovendien had ik al gestemd in ronde 1 en kon ik niet weten dat iedereen opeens zijn stem ging veranderen, op het moment dat ik stemde was het niet zo dat er 2 lijstjes waren, maar waren er een stuk of 5 mensen die een stem hadden.
Het feit dat je stemde op een moment dat er nog geen echte tweedeling was ontstaan, wil nog lang niet zeggen dat je later niet je stem kon veranderen (stemmen staan niet vast zolang de stemronde nog niet voorbij is, want je kan een reeds naar de Spelleider gestuurde stem nog altijd veranderen door een nieuwe stem-PM te sturen). Ik geloof er dus niks van dat je je stem niet meer kon veranderen nadat je hem eenmaal had verstuurd. Dus zoals ik al zei, ik denk dat je lekker 'bovengronds' op mij hebt gestemd maar stiekem 'ondergronds' op Absinthe hebt gestemd.

Kortom: wat mij betreft zijn jouw verdedigingen de laatste snikken van een stervende verrader.

Citaat:
Mijn betoog waarom zij ongelijk heeft is denk ik erg helder, de enige vraag die jullie je moeten stellen is of dat jullie zelf willen nadenken of op het gevoel van wheezle afgaan. Want een onderbouwing voor haar gevoel is er niet.
Wie zegt dat het slechts een gevoel was? Dat kan niemand controleren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het tegenovergestelde: niemand kan echt controleren of Wheezle jou daadwerkelijk heeft opgevraagd. Maar na hetgeen ik in mijn vorige post had aangevoerd waarom ze jou waarschijnlijk wél heeft opgevraagd, vind ik zelf de kans dat ze je daadwerkelijk heeft opgevraagd groter dan dat het slechts een gevoel harerzijds was.

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 19:50. Reden: Weer spelfoutjes gecorrigeerd. >_>
Oud 08-08-2010, 19:57
Volk
Volk is offline
Ik heb LL gestemd
Oud 08-08-2010, 20:11
Verwijderd
Severus je praat gewoon onzin en dat weet jezelf ook. Je betoog gaat overal de mist in, omdat het gedrag dat je probeert te beschrijven niet consistent is.
In de eerste plaats zou wheezle de eerste eetronde wel volgens de beschrijving handelen, maar direct na de tweede eetronde zou ze dit opeens niet meer doen door letterlijk Sann vrij te spreken.

In de tweede plaats gaf ik alleen aan dat wheezles sessie begon om 21.00, maar jij was degene die ook nog aangaf dat ze daarvoor pas om 18.57 online was geweest.

En uiteraard kon ik mijn stem veranderen, maar in de eerste plaats had ik daar geen tijd voor en in de tweede plaats zou ik het ook niet doen omdat ik een gelijkspel in het begin te waardevol vind.

Daarnaast acht ik jou normaal gesproken intelligent genoeg om gedrag van spelers te doorzien en jij weet dan net zo goed als ik dat als wheezle haar zienerskwaliteiten op tafel gooit om direct na de tweede eetronde Sann te beschermen, dat ze zeker IETS had gedaan als ze mij had opgevraagd in de eerste eetronde. Dat heeft ze niet gedaan, ik denk dat ze aangezien ze toen niemand beschuldigde of vrijsprak Daboman heeft opgevraagd.
In de tweede eetronde heeft ze duidelijk Sann opgevraagd zoals ik duidelijk heb laten zien.
Dat jij dit niet inziet, betekent voor mij dat jij de verrader bent.

Maar goed, zo te zien heb ik nu 2 stemmen van wolven, 1 van de verrader en 1 van LP.
Dat betekent dat als de andere dorpelingen op Dott stemmen, ik misschien niet overleef, maar een gelijkspel toch te realiseren valt. Hoewel we daar niets aan hebben, want dan word ik alsnog opgehangen en verliezen de dorpelingen het spel.

Dat betekent dus dat ik maar 2 stemmen heb en Dott 1. Ik hoop dat de andere
Oud 08-08-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb LL gestemd
Het valt mij op dat jij de hele tijd zo post en dat Severus je daarmee laat wegkomen. Wat mij betreft ben je duidelijk de tweede wolf en is Severus daarom de verrader.
Zonder inhoudelijk argument alleen je stem even doorgeven, typisch een meeliftende wolf.
Oud 08-08-2010, 20:16
Wammus
Wammus is offline
Het ontbreekt me helaas aan de tijd om alles op tijd af te krijgen. Mijn stem gaat naar Dott omdat ik er vrij zeker van ben dat zij een wolf is. De onderbouwing komt straks maar ik wil in ieder geval op tijd laten weten op wie ik ga stemmen.
Oud 08-08-2010, 20:21
Verwijderd
Nou dan is het op dit moment dus 2-2, hopen dat Hanneke nog even komt stemmen
Oud 08-08-2010, 20:22
Severus
Severus is offline
Citaat:
Het valt mij op dat jij de hele tijd zo post en dat Severus je daarmee laat wegkomen. Wat mij betreft ben je duidelijk de tweede wolf en is Severus daarom de verrader.
Zonder inhoudelijk argument alleen je stem even doorgeven, typisch een meeliftende wolf.
Ik laat haar ermee wegkomen? Dat is een leugen, wat heb ik net in mijn op één na laatste post gezegd?

Citaat:
Als ik persoonlijk moest kiezen tussen Hanneke of Volk, zou ik voor Volk gaan, aangezien zij nog wel eens best de stille wolf zou kunnen zijn. Van alle spelers heeft zij de minste posts op haar konto, namelijk slechts 10 (!) en deze zijn ook weinig inhoudelijk. Dat ze op vakantie is, oké, maar dit vind ik toch wel opvallend. Echt het prototype van de stille wolf die geheel onder de radar opereert (ze is zelfs niet of amper door mensen genoemd, dus ze is wel heel slim bezig of heeft gewoon domweg veel geluk dit spel).
Lucky Luciano, klets maar lekker verder. Dag molletje, 't ga je goed!
Oud 08-08-2010, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ik laat haar ermee wegkomen? Dat is een leugen, wat heb ik net in mijn op één na laatste post gezegd?

Lucky Luciano, klets maar lekker verder. Dag molletje, 't ga je goed! [afbeelding]
Leuk en aardig Severus, maar dat je daadwerkelijk denk dat wheezle mij heeft opgevraagd (in de tweede ronde notabene, dan zou ze sann hebben opgevraagd in de eerste ronde en daarna toch op haar stemmen als het tussen Sann en snoopy gaat) geef voor mij al aan dat je de verrader bent. Je kan wel allemaal leuke posts erbij halen, maar je weet heel goed dat het handiger is om mij eruit te werken en je bent wel ervaren genoeg op Volk, die verder niet actief genoemd wordt nog even te noemen voor het geval je ontmaskerd gaat worden als verrader.
Oud 08-08-2010, 20:33
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb op Dott gestemd (en als de computerklok gelijk staat met de forumklok was ik daarvoor precies op tijd)
Oud 08-08-2010, 20:37
Verwijderd

Dan ga ik ervanuit dat ik er niet uit ga, omdat er 2 wolven onder mij staan. Waarvan er nu dus 1 dood gaat
Oud 08-08-2010, 20:55
Hanneke
Hanneke is offline
Als er iets is wat dit spel tot nu toe kenmerkt is het wel dat lijstjes niks zeggen
Oud 08-08-2010, 20:57
Dott
Dott is offline
Ik wacht vol spanning
Oud 08-08-2010, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Als er iets is wat dit spel tot nu toe kenmerkt is het wel dat lijstjes niks zeggen
Dat is zo, maar ik vertrouw jou en Wammus en aangezien er dan 3 stemmen op Dott zijn van de beschikbare 5 stemmen, denk ik dat het goed komt
Oud 08-08-2010, 21:01
Wammus
Wammus is offline
Ik kom er zojuist achter dat de stemlijst van ronde 2 niet klopt. Wheezle heeft hier min of meer aangegeven te laat gestemd te hebben (wat dus gelijk staat aan niet stemmen). Hierdoor klopt een groot deel van m'n verhaal niet meer en kan ik dus grotendeels opnieuw beginnen.

Naja ik ben in ieder geval blij dat ik er nu achter kom in plaats van als het er staat maar het duurt dus allemaal nog langer. Bovendien moet ik eerst ook het huisdier van een vriend van me nog gaan voeren dus dat ga ik nu doen. Hopen dat de uitslag er dan is als ik terug ben want dan kan ik die mooi meenemen.
Oud 08-08-2010, 21:04
Spelleider
Spelleider is offline
De moeizame, angstaanjagende, eeuwigdurende dag was eindelijk ten einde. Het was donker en Lucky Luciano zat veilig in zijn eigen hut. Wat een dag! Eerst vindt hij een FBI-agent in zijn konijnenstrik, vervolgens ziet hij hoe die zelfde agent zichzelf opblaast en zit hij opgescheept met de dochter van de president! Dat zijn twee Amerikanen te veel voor zijn smaak, en gelukkig is hij van beide af. Met een gerust gevoel, wetend dat de zombies zijn stevige hut ’s nachts nooit zullen kunnen binnentreden valt Lucky Luciano in slaap.

Ivanka Dottorski Simonova ijsbeerde gepikeerd door haar kamer in het ‘verbouwende politiebureau’. Haar plannen waren enigszins door de war geschopt en ze moest wijzigingen doorvoeren om Het Grote Plan te laten slagen. Nu de president dood was moest zij anders te werk gaan om de Verenigde Staten in haar handen de krijgen. Na een tijdje geijsbeerd te hebben besloot ze dat ze vandaag weinig kon doen besloot te gaan slapen. Tegen Hanneke en Wammus riep ze dat ze ook mochten gaan slapen.

Het was drie uur in de nacht en elke mens die nu het dorpsplein zou oplopen zou niet weten wat hij of zij zag. Rondom de fontein (die midden op het plein stond) stonden een stuk of 350 zombies en ze zagen eruit alsof ze sliepen. Wat een grap! Slapende zombies! In werkelijkheid sliepen ze net zo min als ze leefden, ze stonden enkel te staan, want een andere opdracht hadden ze op dit moment niet.

Een half uur later hieven alle zombies tegelijkertijd hun hoofd op en draaiden zich allemaal een bepaalde kant op. Automatisch en op de milliseconde synchroon begonnen ze te lopen.

Lucky Luciano werd gillend wakker. Hij keek verward om zich heen en constateerde opgelucht dat hij niet tussen duizenden zombies stond, maar veilig in z’n bed lag. Hij graaide naar z’n horloge en zag aan de lichtgevende wijzers dat het half vier was. Moe en slaperig legde hij het horloge weg en viel weer met z’n hoofd op het kussen.
Gelukkig lieten de nachtmerries hem dit keer met rust. In plaats van zombies droomde hij over iets heel anders. Hij bevond zich tussen allemaal mensen, maar de mensen hadden allemaal een vaag uiterlijk. Toch wist Lucky dat het geen zombies waren, hij wist dat het allemaal zwarte mannen waren die grote waterpijpen aan het roken waren. Hij keek naar z’n eigen handen en zag dat hij ook een zwarte huid had. “Cool, een neger!” dacht Lucky bij zichzelf. Ook hij had een waterpijp en z’n hand en zo te zien was het goed spul wat hij rookte, want hij voelde zichzelf verdomde goed. Niet alleen waren al zijn zorgen weg, hij had ook een heel vredig en warm gevoel. Naarmate zijn droom vorderde veranderde de mannen in vrouwen met uitzinnige vrouwelijke delen en het warme gevoel werd steeds intensiever. Op een gegeven moment verdwenen alle vrouwen en hij bevond zich op een wolk, hoog in de lucht. Gelukkig had hij zijn waterpijp nog wel bij zich, en was het fijne gevoel ook nog niet weg. Integendeel, hij kreeg het steeds warmer en fijner.

Het gevoel misinterpreterend – denkend dat de waterpijp hem zo vredig maakte – stikte Lucky Luciano in de rook. Rook dat veroorzaakt werd door zijn brandende hut. De zombies hadden zijn hut niet kunnen binnentreden, maar wel kunnen verbranden.

1. Onait Sirch (dorpeling)
2. Daboman (tovenaar)
3. Little Phoebe
4. snoopy (dorpeling)
5. Ivanka Dottorski Simonova
6. Hanneke
7. Wheezle (ziener)
8. Lucky Luciano (wolfsbane)
9. Sann (dorpeling)
10. Wammus
11. Absinthe (dorpeling)
12. Severus
13. Volk

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Ajaj! Lucky Luciano is dood, en hij was wolfsbane.
De beide (!) wolven hebben tot morgen 20.30 uur de tijd voor hun volgende geniale zet.
Oud 08-08-2010, 21:07
Geel
Geel is offline
Ongewild is er in dit deel van het verhaal ook een knipoog komen te zitten. Volgens mij laat ik me te veel beïnvloeden door het spel.
Oud 08-08-2010, 21:11
Verwijderd
Wat een faalspel dit zeg. Krijg je als je mij meteen ophangt! (en ik mocht niet eens de cupido zijn... )
Oud 08-08-2010, 21:12
Verwijderd
Ja hallo waarom posten doden? (Ik nu ook maar toch)
Oud 08-08-2010, 21:13
Spelleider
Spelleider is offline
Ok, zo is het wel genoeg. Eerder is er het een en ander door de vingers gezien, maar nu moet iedereen die niet (meer) in dit spel hoort er ook uit blijven.
Oud 08-08-2010, 21:15
Severus
Severus is offline
Wow. Dit is echt het rampzaligste spel dat ik ooit heb meegemaakt. Fucking hell, dan moet Dott dus wel de verrader zijn, want zij is immers de enige die nog is overgebleven uit het alternatieve rijtje van de eerste hangronde.
Oud 08-08-2010, 21:24
Hanneke
Hanneke is offline
Oei, het is te hopen dat de wolven nu hun verrader op eten.

Is er ergens een duidelijke complete stemlijst eigenlijk?
Oud 08-08-2010, 22:05
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Oei, het is te hopen dat de wolven nu hun verrader op eten.

Is er ergens een duidelijke complete stemlijst eigenlijk?
De nummers geven aan wanneer iemand gestemd heeft.

Citaat:

Definitieve stemlijst hangronde 4:

Dott

Lucky Luciano (1)
Wammus (6)
Hanneke (7)

Lucky Luciano

Little Phoebe (2)
Dott (3)
Severus (4)
Volk (5)

Iedereen heeft deze ronde gestemd.

Linkjes naar de vorige rondes:

Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Oud 09-08-2010, 00:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het gaat lekker

Ik vind het actief inactief niet inhoudelijk posten van Volk verdacht. Severus ben ik nog niet helemaal over uit, ze is een slimme speler, ze zou nog wel eens verrader kunnen zijn. Hanneke heb ik geen beeld van, misschien omdat ik haad niet veel zie posten (ik kan er naast zitten, heb het niet gecontroleerd, maar ik zie weinig inhoudelijks van haar). Wammus is stil en roept al de halve dag dat er een razend goeie theorie aan komt, maar ik heb nog niets gemerkt. Ook pleit dit absoluut tegen Dott.
Oud 09-08-2010, 00:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Wow. Dit is echt het rampzaligste spel dat ik ooit heb meegemaakt. Fucking hell, dan moet Dott dus wel de verrader zijn, want zij is immers de enige die nog is overgebleven uit het alternatieve rijtje van de eerste hangronde.
Dott is inderdaad de verrader maar dat hadden jij en Hanneke waarschijnlijk al vrij snel door.

Met deze uitslag kan het niet anders dan dat Hanneke een slechte functie heeft.

Ik ben dorpeling en dus zijn er 2 echte stemmen op Dott. Daardoor kan het niet anders dan dat er minimaal 3 echte stemmen voor Lucky Luciano zijn en die van Hanneke dus vals is.

Als we dan de stemlijstjes van ronde 1 en 2 (3 doet er niet toe omdat Wheezle er hoe dan ook uit gegaan zou zijn) er ook even bij pakken dan blijkt het volgende:

Ronde 1

Wheezle

Severus
Wammus
Absinthe
Sann
Snoopy

Absinthe

Hanneke
Volk
Onait Sirch
Little Phoebe
Wheezle

Little Phoebe

Dott

Severus

Lucky Luciano

Lucky Luciano

Daboman

Absinthe ging er uit deze ronde.

Ronde 2

Sann

Onait Sirch
Snoopy
Dott
Volk

Wheezle

Severus

Snoopy

Lucky Luciano
Little Phoebe
sann
Wammus

Wammus

Hanneke

Niet gestemd deze ronde: Wheezle

Snoopy ging er uit deze ronde.

ronde 4:

Dott

Lucky Luciano
Wammus
Hanneke

Lucky Luciano

Little Phoebe
Dott
Severus
Volk

Lucky Luciano ging er uit deze ronde.

Volgens mij zijn er 2 scenario's mogelijk:

1

Omdat mijn stem echt is zijn er in de 1e ronde minimaal 4 stemmen op Wheezle waardoor er dus 5 voor Absinthe moeten zijn

Als Hanneke de verrader is en haar stem is echt. Dan zou dat betekenen dat alle 5 de stemmen op Absinthe echt zijn en dat die van Severus op Wheezle dus vals is (anders was het gelijkspel geworden). In dat geval is Severus de wolf en blijft Dott over als 2e wolf.

Als we dan naar de 2e ronde kijken (wetende dat de stem van Little Phoebe en Volk echt zijn gezien de 1e ronde) dan zien we dat Snoopy 4 echte stemmen heeft gehad. De stem van Dott is vals en die van Hanneke en Severus doen er niet toe dus Sann gaat eruit.

In de laatste ronde stemt Hanneke als verrader op Lucky Luciano waardoor hij eruit gaat.

2

Omdat mijn stem echt is zijn er in de 1e ronde minimaal 4 stemmen op Wheezle waardoor er dus 5 voor Absinthe moeten zijn.

Als Hanneke de weerwolf is is haar stem nep. Hierdoor kan het niet anders dan dat er in het rijtje van Wheezle ook een nep stem staat. In dat geval is Dott of Serverus de verrader die op Absinthe stemt.

Als we kijken naar de 2e ronde dan zien we dat er 4 echte stemmen op Snoopy zijn. Zij ging eruit dus of Dott is wolf en heeft geen stem waardoor Snoopy eruit ging of ze is verrader en heeft op Snoopy gestemd.

Doordat de stem van Hanneke nep is en die van Dott of Severus echt gaat Lucky Luciano er in de laatste ronde uit.

Hoe dan ook Hanneke, Severus en Dott zijn evil.

Getuige de gequote post ben ik er van overtuigd dat Hanneke en Severus de wolf zijn en Dott dus de verrader. Ze had waarschijnlijk al heel lang door dat Lucky Luciano de wolfsbane is en het feit dat hij er nu uit gegaan is is vast geen toeval.

Zo openlijk zinspelen op het feit dat Dott de verrader is is vrij simpel omdat ook zij weet dat er niet heel veel scenario's meer mogelijk zijn voor de dorpelingen om te winnen nadat ze de volgende dorpeling (mij waarschijnlijk ) hebben opgegeten.
Oud 09-08-2010, 00:28
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Het gaat lekker

Ik vind het actief inactief niet inhoudelijk posten van Volk verdacht. Severus ben ik nog niet helemaal over uit, ze is een slimme speler, ze zou nog wel eens verrader kunnen zijn. Hanneke heb ik geen beeld van, misschien omdat ik haad niet veel zie posten (ik kan er naast zitten, heb het niet gecontroleerd, maar ik zie weinig inhoudelijks van haar). Wammus is stil en roept al de halve dag dat er een razend goeie theorie aan komt, maar ik heb nog niets gemerkt. Ook pleit dit absoluut tegen Dott.
Sorry dat het zo lang geduurd heeft. Ik heb alle tijd die ik vanmiddag over had in het wwspel gestopt en ik kwam er op het laatste moment achter dat er een stemlijst niet klopt en dus heel mijn theorie naar de klote was. Het feit dat Lucky Luciano eruit ging maakte het een stuk makkelijker maar daardoor hebben we helaas vrijwel alle kans om te winnen verloren.
Oud 09-08-2010, 09:39
Dott
Dott is offline
Wow, wat een post Wammus.
Ik moet zeggen dat je me wel veel credit geeft, ik had een vermoeden dat LL wolfsbane was, maar wist dat niet zeker.
Zoals je niks zeker kunt weten in dit spel.
Ik kan vandaag verder niet echt reageren omdat ik de hele dag knetterdruk ben, morgen maak ik er wel weer wat leuks van.
Oud 09-08-2010, 13:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Inderdaad, wat een post. En je hebt nog een punt ook. Ik vond die laatste post van Severus ook vreemd, maar ze is zo'n goede speler dat ze eigenlijk bijna overal mee weg kan komen zonder dat het verdacht lijkt..
Hmm, ik wacht af wat de wolven doen.
Oud 09-08-2010, 17:35
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Ronde 1

Wheezle

Severus
Wammus
Absinthe
Sann
Snoopy

Absinthe

Hanneke
Volk
Onait Sirch
Little Phoebe
Wheezle

Little Phoebe

Dott

Severus

Lucky Luciano

Lucky Luciano

Daboman

Absinthe ging er uit deze ronde.

Ronde 2

Sann

Onait Sirch
Snoopy
Dott
Volk

Wheezle

Severus

Snoopy

Lucky Luciano
Little Phoebe
sann
Wammus

Wammus

Hanneke

Niet gestemd deze ronde: Wheezle

Snoopy ging er uit deze ronde.

ronde 4:

Dott

Lucky Luciano
Wammus
Hanneke

Lucky Luciano

Little Phoebe
Dott
Severus
Volk

Lucky Luciano ging er uit deze ronde.
3
Jij bent een wolf.
Ronde 1 kan de andere wolf dan overal staan (los of bij Absinthe, in het tweede geval gedekt door de verrader. Er zullen dus in ieder geval niet twee slechten bij Absinthe staan.
Ronde 2 zijn er drie echte stemmen voor Snoopy, dan moeten er maximaal 3 echt zijn van Sann (verrader kan jou gedekt hebben). Dus Dott of Volk is nep + Dott, Volk of Sev is verrader.
Ronde 3 twee stemmen voor Dott, dus minstens drie voor LL. De verrader heeft dus gedaan wat diegene gezegd heeft.

Point is; als je er vanuit gaat dat jij goed bent is de rest makkelijk te beredeneren. Maar dat moet eerst nog maar blijken. Sterker nog; als jij goed bent past het allemaal precies in elkaar. Als jij slecht bent zijn er nog veel meer mogelijkheden over. Jij bent dus maar in twee scenario's de good guy. In alle andere ben jij de een bad guy.
Oud 09-08-2010, 20:37
Spelleider
Spelleider is offline
US of A, ergens op de snelweg
Volk scheurde met haar auto of de weg heen. De naald op haar snelheidsmeter gaf ondertussen 180 km per uur aan. Ze begon hoofdpijn te krijgen van de politiesirenes. Dat was niet zo gek want het waren er ondertussen wel heel erg veel geworden. Ze kon zichzelf wel voor haar kop slaan. Hoe had ze zo stom kunnen zijn? Had ze nou werkelijk gedacht dat ze zo maar even midden in het Witte Huis de president van de Verenigde Staten kon vermoorden, en dat ze daar dan zo maar even mee weg zou kunnen komen? Natuurlijk niet. De beveiligingscamera’s hadden natuurlijk alles gezien, en Volk was nog niet de parkeerplaats van het Witte Huis uitgereden of de politie was al achter haar aan gekomen. Dat was nu zes uur geleden. En het waren er alleen maar meer geworden. Ze was er zeker van dat ze ondertussen alle politieauto’s van de staat achter zich aan had. Zo voelde het wel in ieder geval. Ze waren ook twee helikopters bij die constant een zoeklicht op haar auto gericht hielden. Waarschijnlijk zou ze nu al op het journaal te zien zijn. Maar Volk had twee uur geleden al besloten dat ze zich niet ging overgeven. Dan ging ze eerst een paar jaar de gevangenis in en zou ze daarna alsnog op de stoel belanden en daar had ze geen zin in. Dan reed ze zichzelf liever meteen te pletter, dan zou ze meteen van het hele gedoe af zijn. Maar zo ver was het nog niet. Als ze de achtervolging nog een tijdje vol kon houden dan zou ze bij de Mexicaanse grens aankomen. Wellicht kon ze daar onderduiken, de politie zou haar daar niet kunnen volgen. De inhoud van haar benzinetank was een probleem dat ze liever voor zich uit schoof, nu had ze het te druk bezig met tegenliggers ontwijken en de politie voor blijven…

Ondertussen in het dorpje in Spanje
“Geef die verrekijker eens Phoebe” fluisterde Severus. Phoebe keek op. De beide meiden hadden zich verstopt op het dak van een gebouw in het dorp en hadden daar de nacht doorgebracht. Severus tuurde met de verrekijker het dorpsplein af. Het was haar opgevallen dat de zombies de halve nacht gewoon maar een beetje op het plein hadden gestaan, en toen ineens met zijn allen met fakkels het bos in waren verdwenen. Dat ze iets in de fik hadden gezet was duidelijk want de rode gloed in de verte was goed door de bomen te zien. Bovendien kwam er een rookpluim uit het bos. Severus draaide de verrekijker en keek de andere kant uit. De zombies waren naar het oosten gegaan, het bos in. Het leek haar dus het slimste om naar het westen te gaan. Precies op dat moment viel haar oog op iets. Ze gaf de verrekijker aan Phoebe. “Phoebe kijk daar eens” wees ze. Phoebe zette de verrekijker tegen haar ogen. “Verrek” zei ze. “Er brandt licht in dat gebouwtje daar in de verte.” “Kijk eens iets hoger” zei Severus. Phoebes ogen werden groot. “Is dat..?” Severus knikte. “Er staat een helikopter op het dak” “Dan moeten we daar naartoe!” zei Phoebe enthousiast. “Daarmee kunnen we hier weg komen!” “Ssst!” siste Severus. “Niet zo hard. Misschien lopen er hier nog een paar zombies rond” De beide meiden lieten zich van het dak af zakken en begonnen in de richting van het gebouwtje in de verte te lopen. “Een uur lopen, schat ik. Als we een beetje doorlopen” fluisterde Severus. “Kun jij een helikopter vliegen?” vroeg Phoebe zacht. “Natuurlijk niet” fluisterde Severus. “Maar er brandt licht daar. Er moet dus iemand zijn. Ik ga er vanuit dat degene die daar binnen is het wel kan. En ik weet zeker dat hij ons wel wil meenemen als we onze liefste glimlach opzetten.” “Glimlach?” merkte Phoebe droog op. “Als hij ons hier weg kan krijgen wil ik hem zelfs pijpen!” Severus grinnikte even. Voor enkele seconden was de spanning weggeëbd. Maar toen klonk Phoebes stem weer angstig en bezorgd zoals eerder. “En als er nu alleen maar zombies zijn daar? Dan lopen we rechtstreeks in de val.” “Als we hier blijven zijn we sowieso dood. Daar maken we nog een kans” antwoordde Severus. Daar was Phoebe het wel mee eens dus liepen ze verder naar het gebouwtje toe.

Ondertussen in het gebouwtje
“Wammus jij puta!” hoe vaak moet ik nog zeggen dat je die stinkstokken buiten maar moet gaan roken! Ik wordt helemaal gestoord van die rook van jou!” gromde Hanneke. Ze schonk nog wat koffie voor zichzelf in, nam een slok en spuwde deze meteen weer uit. “bah, koud” Ze verveelde zich. Wammus en zij zaten al een paar uur te niksen sinds ze Sann hadden binnengebracht. Hun baas, Ivanka, zat boven in haar kantoor te bellen. Het was kennelijk een lang gesprek want ze hadden haar al een hele tijd niet meer gezien. Hanneke stond op en begon nieuwe koffie te zetten. Ergens vond ze het jammer dat dat Amerikaanse meisje dood was. Ze had zich wellicht nog een beetje met haar kunnen vermaken. Maar Ivanka wilde haar dood, en Hanneke wist heel goed dat het niet slim was om Ivankas bevelen niet op te volgen. Die Russin was werkelijk een ijskouwe. Maar ze betaalde goed en daarom werkte Hanneke voor haar. Het was puur zakelijk, Ivankas idealen konden Hanneke gestolen worden. Het enige waar Hanneke voor warm liep was geld. Wammus was net zo, met als enige verschil dat Wammus zijn geld waarschijnlijk allemaal zou opmaken aan sigaretten.
Op dat moment kwam de Russin de trap af lopen “We gaan” zei ze tegen de twee Spanjaarden. “Laad alle spullen in de helikopter. Ik wil hier in een half uur weg zijn” Wammus maakte zijn sigaret uit en pakte een ingewikkeld uitziend apparaat op dat ergens op een tafel stond. Hanneke wist dat dat apparaat een ultrasone toon uitzond die alleen de Ganados konden horen. Met dat apparaat waren ze te besturen. “Voorzichtig daarmee!” waarschuwde Ivanka. Ze had dit echter nog niet gezegd of Wammus struikelde ergens over. Het apparaat viel op de grond en begon te roken. Er verschenen vonkjes en toen gingen alle lichtjes uit. “Jij borsjt!!” vloekte Ivanka. “Ik zei nog dat je voorzichtig moest zijn!” “Sorry” zei Wammus schaapachtig. Buiten waren ineens geluiden te horen. “We zijn de controle over de Ganados kwijt!” riep Hanneke verschrikt “Ze vallen het gebouw aan!” “Naar de helikopter” beval Ivanka. “Maar vergeet de buisjes met het virus niet!” Hanneke pakte een rekje met reageerbuisjes uit de koelkast en rende naar de helikopter. Toen ze alledrie in de helikopter zaten liet Hanneke deze opstijgen. “Zet koers naar Engeland” beval Ivanka. “Mijn organisatie heeft daar een privé-vliegtuig geregeld dat ons naar de VS vliegt. Alle testen hier zijn succesvol verlopen. In die buisjes zit genoeg virus om binnen een paar weken de gehele VS te veranderen in Ganados. Dan zal Rusland eindelijk de grootste zijn!” Ze begon heel kwaadaardig te lachen.

Ondertussen buiten het gebouwtje
“Shit Severus!” vloekte Phoebe. “Die helikopter is ineens opgestegen!! Wat doen we nu?!” “Rennen!” riep Severus. Ineens waren er overal zombies. De meiden hadden gehoopt dat ze nog net de helikopter konden bereiken, maar toen deze ineens was opgestegen was die hoop de bodem in geslagen. “Er staat een jeep daar!” riep Severus. Ze draaide van richting en rende naar de auto toe. Ze sprong in de auto. Gelukkig wist ze hoe ze een auto kon starten zonder contactsleutel. Ze had daar zelfs nog een tijdje voor in de jeugdgevangenis gezeten. “Schiet op Phoebe!” riep ze. Phoebe was ondertussen echter ingehaald door de zombies. Er waren er een paar bovenop haar gesprongen die haar begonnen te bijten. Severus drukte het gaspedaal in een scheurde huilend weg. Ze had al eerder gezien hoe het met mensen afliep die werden gegrepen door de zombies, toen met Snoopy. Ze hoefde het niet nogmaals te zien met haar andere vriendin…

1. Onait Sirch (dorpeling)
2. Daboman (tovenaar)
3. Little Phoebe (dorpeling)
4. snoopy (dorpeling)
5. Ivanka Dottorski Simonova
6. Hanneke
7. Wheezle (ziener)
8. Lucky Luciano (wolfsbane)
9. Sann (dorpeling)
10. Wammus
11. Absinthe (dorpeling)
12. Severus
13. Volk

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Ik heb er dit keer voor gezorgd dat iedere nog levende speler in het verhaal voorbij komt, ik moest daarvoor wel een beetje van de ene locatie naar de andere schieten

Anyway, morgen wordt het een beslissende ronde voor de dorpelingen: er moet morgen een wolf dood, anders hebben de wolven gewonnen. Jullie zijn zelf oud en wijs genoeg om de mogelijke scenario's op een rijtje te zetten, maar het moet een wolf zijn, als de verrader wordt opgehangen hebben de dorpelingen alsnog verloren.
Oud 09-08-2010, 20:45
Hanneke
Hanneke is offline
Ik dacht dat meer slechte dan goede = slecht wint? Nouja, mooi meegenomen Phoebe eruit, mja, lekker makkelijk.

Hmm, nog twee dorpelingen. Die twee moeten dus echt hetzelfde doen, anders is het gelijkspel of een dorpeling eruit (de verrader zal natuurlijk niet op een wolf stemmen). En ik weet niet zo goed meer wie ik moet stemmen. Dott ben ik al het hele spel niet echt zeker van. Sev, mja, ik heb niet het idee dat ze anders speelt dan anders maar daar is ze ervaren genoeg voor natuurlijk. Volk heeft volgens mij het hele spel nog geen één zinnige post gedaan. Normaal gesproken is dat genoeg reden om eruit gestemd te worden, maar nu móet er een wolf gestemd worden, dus dan liever iemand waar ik meer van overtuigd ben. En Wammus, mja, Wammus.. Met de stemlijstjes zou het in ieder geval goed kunnen dat hij slecht is.
Oud 09-08-2010, 20:54
Dott
Dott is offline
Ik vertrouw Wammes en Sev niet, en gezien er nu een wolf gestemd moet worden, denk ik dat ik op Sev stem.
Ik wil nog steeds wel graag winnen.
Oud 09-08-2010, 20:56
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik dacht dat meer slechte dan goede = slecht wint? Nouja, mooi meegenomen Phoebe eruit, mja, lekker makkelijk.
Nee het is meer wolven dan goede is slecht wint. De verrader (en heks) worden buiten beschouwing gelaten en tellen dus niet als wolf en ook niet als dorpeling
Oud 09-08-2010, 21:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja godverdomme Ben ik een keer níét verdacht, word ik opgegeten..

Ik mag hopen dat jullie me niet voor niks dood hebben laten gaan, ja. Succes!
Oud 09-08-2010, 22:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
3
Jij bent een wolf.
Ronde 1 kan de andere wolf dan overal staan (los of bij Absinthe, in het tweede geval gedekt door de verrader. Er zullen dus in ieder geval niet twee slechten bij Absinthe staan.
Ronde 2 zijn er drie echte stemmen voor Snoopy, dan moeten er maximaal 3 echt zijn van Sann (verrader kan jou gedekt hebben). Dus Dott of Volk is nep + Dott, Volk of Sev is verrader.
Ronde 3 twee stemmen voor Dott, dus minstens drie voor LL. De verrader heeft dus gedaan wat diegene gezegd heeft.

Point is; als je er vanuit gaat dat jij goed bent is de rest makkelijk te beredeneren. Maar dat moet eerst nog maar blijken. Sterker nog; als jij goed bent past het allemaal precies in elkaar. Als jij slecht bent zijn er nog veel meer mogelijkheden over. Jij bent dus maar in twee scenario's de good guy. In alle andere ben jij de een bad guy.
Ik neem uiteraard mezelf als uitgangspunt omdat ik zelf zeker weet dat ik dorpeling ben. Aan het eind van het spel zal blijken dat ik gelijk heb. Dat jij nu met een alternatieve theorie komt verbaasd me niets omdat uit de stemlijsten inderdaad kan blijken dat ik slecht ben. Dit ben ik niet en het is aan Volk om me te geloven.

Het verbaasd me overigens helemaal niets dat jullie Little Phoebe hebben opgegeten. Uit de stemlijsten blijkt dat die sowieso onschuldig is dus die kunnen jullie niet verdacht maken. Ik en Volk blijven dan over en dat is natuurlijk lekker makkelijk. Volk is het hele spel al vrij stil en als ik niet beter wist zou ik geloven dat ze een stille wolf is. Dit is ze niet maar dat kunnen jullie nu wel mooi roepen (sterker nog Severus heeft het op deze pagina al gedaan). Volk is zelf echter dorpeling dus ze weet dat dit verhaal onzin is. Ik hoop dan ook dat dit wat belletjes bij haar doet rinkelen.

Je hoeft geen Einstein te heten om hetzelfde te doen als ik met de stemlijsten maar dan met mij als slechterik. Ook dat is dus een makkelijke manier om mij verdacht te maken. Jullie hopen er daarmee op dat Volk uiteindelijk op mij stemt zodat verrader Dott uiteindelijk kan zeggen op Severus te stemmen maar eigenlijk op mij stemt.

Ik doe hierbij dan ook een oproep aan Volk om met mij mee te stemmen. Op wie dat bepaal ik morgen wel maar het wordt of Severus of Hanneke.
Oud 10-08-2010, 06:30
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik neem uiteraard mezelf als uitgangspunt omdat ik zelf zeker weet dat ik dorpeling ben. Aan het eind van het spel zal blijken dat ik gelijk heb. Dat jij nu met een alternatieve theorie komt verbaasd me niets omdat uit de stemlijsten inderdaad kan blijken dat ik slecht ben. Dit ben ik niet en het is aan Volk om me te geloven.

Het verbaasd me overigens helemaal niets dat jullie Little Phoebe hebben opgegeten. Uit de stemlijsten blijkt dat die sowieso onschuldig is dus die kunnen jullie niet verdacht maken. Ik en Volk blijven dan over en dat is natuurlijk lekker makkelijk. Volk is het hele spel al vrij stil en als ik niet beter wist zou ik geloven dat ze een stille wolf is. Dit is ze niet maar dat kunnen jullie nu wel mooi roepen (sterker nog Severus heeft het op deze pagina al gedaan). Volk is zelf echter dorpeling dus ze weet dat dit verhaal onzin is. Ik hoop dan ook dat dit wat belletjes bij haar doet rinkelen.

Je hoeft geen Einstein te heten om hetzelfde te doen als ik met de stemlijsten maar dan met mij als slechterik. Ook dat is dus een makkelijke manier om mij verdacht te maken. Jullie hopen er daarmee op dat Volk uiteindelijk op mij stemt zodat verrader Dott uiteindelijk kan zeggen op Severus te stemmen maar eigenlijk op mij stemt.

Ik doe hierbij dan ook een oproep aan Volk om met mij mee te stemmen. Op wie dat bepaal ik morgen wel maar het wordt of Severus of Hanneke.
Ik vind dit dan wel weer echt een wolvenpost, de manier waarop je Volk naar je toe probeert te trekken. Ik zit nog altijd met het idee dat je een dorpeling bent, maar met de laatste uitslag kan dat inderdaad gewoon niet.
Oud 10-08-2010, 14:42
Severus
Severus is offline
Ik heb vandaag niet zo veel tijd, dus ik wil even kort het volgende zeggen:

Het is wel frappant dat Wammus nu opeens in actie komt en veel lange posts maakt, terwijl hij zich eerder in het spel wat meer op de achtergrond hield (het totaal van 19 posts dat hij op dit moment heeft, is daar testament van). Het is duidelijk dat hij de zaak wat wil aanscherpen in deze eindfase, evenals dat hij voelt dat de grond onder zijn voeten langzaam heet begint te worden en hij zich dus genoodzaakt voelt om zijn leven te verdedigen. Jammer voor hem betekenen lange, doordachte posts nog lang niet dat hij onschuldig is.

Citaat:
Ik vond die laatste post van Severus ook vreemd
Ik snap niet wat daar zo vreemd aan is: ik heb in deze post uitgelegd waarom mijns inziens de verrader in het alternatieve rijtje van de eerste hangronde moet zitten, dus het lijkt me logisch dat ik na de dood van Lucky Luciano concludeer dat Dott dan de verrader moet zijn. Zij is immers de enige van dat rijtje die momenteel nog in leven is.

Ik stel voor dat wij Dott vanaf nu negeren, want wat ze ook zegt, het is niet betrouwbaar. Bovendien kan zij als verrader gelukkig toch niet veel meer aanrichten bij het stemmen: er zijn 2 wolven wiens stem niet meetelt en 2 dorpelingen wiens stem wél meetelt. Als die twee dorpelingen samen op één persoon stemmen, kan molletje Dott wel hoog en laag gaan springen, maar haar miezerige stem op één persoon (ik waarschijnlijk) die verder geen andere stemmen heeft, zal dan helemaal niks uithalen. Kortom: tenzij er een dorpeling vergeet te stemmen, kan de verrader de stemlijstjes niet meer verkloten.

Met dat in het achterhoofd houdend, kunnen we ons nu beter concentreren op het ophangen van een wolf, want die is immers nog altijd belangrijker dan een vrijwel uitgeschakelde verrader. Zoals ik al in het laatste stukje van deze post had uitgelegd, is Wammus mijns inziens een wolf, want hij is de enige nog levende persoon uit het Wheezle-rijtje van de 1e hangronde. Ik ben meer overtuigd van zijn wolf-zijn dan bij Volk, omdat er in het geval van Volk nog een andere wolfkandidaat is (Hanneke, de andere overlevende uit het Absinthe-rijtje) en er dus nog een mogelijkheid is dat ik fout kan zitten bij haar. Bij Wammus is dat echter niet het geval, dus mijn stem gaat deze ronde hierbij naar hem. Ik hoop dat Volk of Hanneke (wie van hen dan ook een dorpeling mag zijn) het met me eens is en ook op hem stemt, zodat Dott niet nog een laatste maal haar verradersstreken kan uithalen en de dorpelingen ondanks alle pech toch nog een goede kans hebben om te winnen.
Oud 10-08-2010, 19:22
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik vind dit dan wel weer echt een wolvenpost, de manier waarop je Volk naar je toe probeert te trekken. Ik zit nog altijd met het idee dat je een dorpeling bent, maar met de laatste uitslag kan dat inderdaad gewoon niet.
Natuurlijk probeer ik Volk naar me toe te trekken omdat zij de enige is die met mij een wolf eruit kan gooien. Het is jammer dat ze niet zo actief is en ik hoop dat ze de tijd neemt om alles te lezen. Helaas zal pas aan het eind van het spel blijken dat ik gelijk heb.

Overigens is het wel heel opvallend dat je mij wel bekritiseert terwijl Severus al eerder precies hetzelfde gedaan heeft als ik (zie de link in haar laatste post). Daar heb je echter niets van gezegd terwijl zij nagenoeg hetzelfde doet als ik behalve dan dat ze jou (als medewolf) vrijpleit in plaats van Volk die een dorpeling is. Dit lijkt me genoeg bewijs ter ondersteuning van mijn theorie.
Oud 10-08-2010, 19:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik heb vandaag niet zo veel tijd, dus ik wil even kort het volgende zeggen:

Het is wel frappant dat Wammus nu opeens in actie komt en veel lange posts maakt, terwijl hij zich eerder in het spel wat meer op de achtergrond hield (het totaal van 19 posts dat hij op dit moment heeft, is daar testament van). Het is duidelijk dat hij de zaak wat wil aanscherpen in deze eindfase, evenals dat hij voelt dat de grond onder zijn voeten langzaam heet begint te worden en hij zich dus genoodzaakt voelt om zijn leven te verdedigen. Jammer voor hem betekenen lange, doordachte posts nog lang niet dat hij onschuldig is.

Ik snap niet wat daar zo vreemd aan is: ik heb in deze post uitgelegd waarom mijns inziens de verrader in het alternatieve rijtje van de eerste hangronde moet zitten, dus het lijkt me logisch dat ik na de dood van Lucky Luciano concludeer dat Dott dan de verrader moet zijn. Zij is immers de enige van dat rijtje die momenteel nog in leven is.

Ik stel voor dat wij Dott vanaf nu negeren, want wat ze ook zegt, het is niet betrouwbaar. Bovendien kan zij als verrader gelukkig toch niet veel meer aanrichten bij het stemmen: er zijn 2 wolven wiens stem niet meetelt en 2 dorpelingen wiens stem wél meetelt. Als die twee dorpelingen samen op één persoon stemmen, kan molletje Dott wel hoog en laag gaan springen, maar haar miezerige stem op één persoon (ik waarschijnlijk) die verder geen andere stemmen heeft, zal dan helemaal niks uithalen. Kortom: tenzij er een dorpeling vergeet te stemmen, kan de verrader de stemlijstjes niet meer verkloten.

Met dat in het achterhoofd houdend, kunnen we ons nu beter concentreren op het ophangen van een wolf, want die is immers nog altijd belangrijker dan een vrijwel uitgeschakelde verrader. Zoals ik al in het laatste stukje van deze post had uitgelegd, is Wammus mijns inziens een wolf, want hij is de enige nog levende persoon uit het Wheezle-rijtje van de 1e hangronde. Ik ben meer overtuigd van zijn wolf-zijn dan bij Volk, omdat er in het geval van Volk nog een andere wolfkandidaat is (Hanneke, de andere overlevende uit het Absinthe-rijtje) en er dus nog een mogelijkheid is dat ik fout kan zitten bij haar. Bij Wammus is dat echter niet het geval, dus mijn stem gaat deze ronde hierbij naar hem. Ik hoop dat Volk of Hanneke (wie van hen dan ook een dorpeling mag zijn) het met me eens is en ook op hem stemt, zodat Dott niet nog een laatste maal haar verradersstreken kan uithalen en de dorpelingen ondanks alle pech toch nog een goede kans hebben om te winnen.
Zoals ik hier heb aangegeven ben ik 2 dagen weinig online geweest dus dan is het niet gek dat ik weinig gepost heb. Daarvoor was het nog vrij vroeg in het spel en was er lang niet zo veel informatie als dat er nu is.

Verder is het een grove leugen dat ik de laatste overlevende ben uit het Wheezle rijtje. Je bent zelf namelijk net zo goed overlevende en probeert mij (zoals ik al zei) nu de schuld in de schoenen te schuiven van iets wat je zelf gedaan hebt.

Mijn stem gaat deze ronde naar jou omdat het voor mij in ieder geval wel duidelijk is dat jij de wolf bent.
Oud 10-08-2010, 19:48
Wammus
Wammus is offline
Voorlopige stemlijst hangronde 5

Severus

Wammus

Wammus

Severus

Ik weet van Dott niet helemaal zeker of ze ook werkelijk op Severus gaat stemmen dus die neem ik nog niet mee. We missen nu nog de stemmen van Hanneke en Volk.
Topic gesloten

Regels voor berichten