| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben afwisselend verslaafd aan die en aan logische puzzels (van die schemaatjes met aanwijzingen als 'jan heeft een vis, maar die heet niet koby'). Oh, en af en toe heb ik ook weer even een enorme Japans-verslaving en ben ik tot drie uur 's nachts bezig met kanji
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Japanse puzzels waren een paar jaar geleden heel populair, toen zag je die boekjes echt overal, en toen kwamen er ook meer beeldzoekerpuzzels (mozaik is er een van, maar ik vind die lang niet zo leuk als de japanse puzzels). En met een paar jaar geleden bedoel ik volgens mij zo'n 10 jaar geleden, toen leerde ik ze ook kennen namelijk
Picross op de Nintendo DS is ook tof |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
dankzij zo'n boekje van mijn moeder kwam ik er mee in aanraking
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
En op zich is het vast goed voor je om je logica en ruimtelijk inzicht te oefenen met Japanse puzzels
![]() Zweedse puzzels hebben er in elk geval toe geleid dat ik een keer meteen het antwoord op een pubquiz-vraag wist namelijk 'welke Amerikaanse staten hebben 4 letters'Iowa, Ohio en Utah |
|
|
|
Verwijderd
|
Sudoku's deed ik vijf jaar geleden heel veel, nu vind ik ze niks meer aan. Sowieso ben ik geen puzzelaar, ik heb er het geduld niet voor, en dan voel ik me dom en dat is frustrerend
Mijn nieuwe gave hobby wordt taarten knutselen (alleen jammer dat je er steeds een gelegenheid voor moet hebben. of maken.)
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zweedse puzzels zijn inderdaad gaaf. Net als pub-quizzen
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En weer een gelegenheid. Wanneer bak je weer eens cake voor me? |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Hm, zal ik een portfolio aanmaken op Imagekind en een paar van mijn tekeningen proberen te verpatsen (posters, lijsten, etc)?
|
|
|
|
Verwijderd
|
Op zondagavond is in Utrecht de hitjesquiz, dat is ook fantastisch (10 seconden intro van een nummer en dan raden welke het is, elk team legt 5 euro in, het team met de meeste goede antwoorden krijgt de inleg van iedereen)
Maar Murphy's quiz blijft toch 't gaafst Helaas doen ze die nergens meer op zondag in Utrecht
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
ik speel dat wel eens met vrienden, Herken de Hits, gewoon een gezelschapsspel met een cd erbij is dat. Ik denk bij elk nummer: "oooh... die! Ja! Die ene!" en weet geen enkele titel.
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
@Noodles: voorbeeld van de finale. Daar waren alleen meer rondes. http://murphysquiznight.web-log.nl/m..._finale_m.html
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
![]() |
|
|