Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2010, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, ok, maar je kan ook een popnummer youtuben en dan kijken of die aan een film gelinkt zit, bijvoorbeeld. Bij twee of drie van de popnummers die ik herkende wist ik de film erbij, bij een paar anderen niet. Die weet ik dan dus niet, vind ik

En heel goed
Wil je weten wat nr 81 was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 16:21
Verwijderd
Overigens vind ik Googlen best kunnen, Youtuben ook. Het is dan immers meer een speurtocht dan een 'raad het in één keer'-quiz.

Alleen dat wat sann noemde (Jazzaz ofzo? iig die hulpsite voor het opzoeken van tunes) en het vragen aan anderen beschouw ik als cheaten
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:22
Verwijderd
Oneens, n00dles. Het is geen speurtocht.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik Googlen best kunnen, Youtuben ook. Het is dan immers meer een speurtocht dan een 'raad het in één keer'-quiz.

Alleen dat wat sann noemde (Jazzaz ofzo? iig die hulpsite voor het opzoeken van tunes) en het vragen aan anderen beschouw ik als cheaten
Bij tunes met tekst is googlen wel erg makkelijk, dan kan je het altijd goed hebben zonder dat je de tune ook maar in de verste verte herkende. Dat je een tune een paar keer beluistert en een aantal haren uit je hoofd trekt, hoort er bij, maar dat is iets anders dan een speurtocht via google en youtube.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:

Shazam
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:24
Verwijderd
Oke. Nouja, bottom line: als je het maar op eigen kracht doet en zonder makkelijke hulpmiddelen En met googlen en youtuben ben je nog wel op je eigen kennis en handigheid aangewezen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:25
Verwijderd
Ik stel voor dat we de volgende x wat duidelijkere regels stellen over wat wel en niet mag
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Bij tunes met tekst is googlen wel erg makkelijk, dan kan je het altijd goed hebben zonder dat je de tune ook maar in de verste verte herkende. Dat je een tune een paar keer beluistert en een aantal haren uit je hoofd trekt, hoort er bij, maar dat is iets anders dan een speurtocht via google en youtube.
In dat geval vind ik dat lyrics gewoon onhoorbaar moeten zijn, zodat je alleen de melodie hoort. Google-proof dus.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:29
Verwijderd
De lyrics maken het juist zo leuk <3.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
In dat geval vind ik dat lyrics gewoon onhoorbaar moeten zijn, zodat je alleen de melodie hoort. Google-proof dus.
Kan ook, maar dat is nu niet zo, en als je googlen goedkeurt, dan kun je dus al die tunes met tekst wel wegstrepen, want die heeft iedereen dan wel goed
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Kan ook, maar dat is nu niet zo, en als je googlen goedkeurt, dan kun je dus al die tunes met tekst wel wegstrepen, want die heeft iedereen dan wel goed
Qft.

En ik vind de lyrics ook juist leuk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:33
Verwijderd
Aan de andere kant heb ik zoveel lol gehad met die deuntjes dat 't me een worst zal zijn wie er wint en op welke manier. Ik ben vooral heel benieuwd naar de antwoorden
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Aan de andere kant heb ik zoveel lol gehad met die deuntjes dat 't me een worst zal zijn wie er wint en op welke manier. Ik ben vooral heel benieuwd naar de antwoorden
Ik ook idd
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:36
Verwijderd
Ik ga nog even een laatste poging wagen en hem dan insturen...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:37
Verwijderd
Ja, ik ook. Maar het lijkt me vooral gewoon ontzettend kansloos als je koste wat kost moet winnen en dan dus inderdaad lyrics gaat googlen enzo Daar begin ik in elk geval niet in, desnoods stuur ik mijn 45 goede antwoorden gewoon in
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:42
WolterB
WolterB is offline
Ik mocht 1 uur tv kijken vroeger op woensdag geloof ik en op zaterdag en zondag tot 12 uur, dus heb genoeg buiten gespeeld

Inmiddels 82/100 en 10 waar ik als ik goed mn best doe nog wel op moet komen
Oud 15-09-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ik mocht 1 uur tv kijken vroeger op woensdag geloof ik en op zaterdag en zondag tot 12 uur, dus heb genoeg buiten gespeeld

Inmiddels 82/100 en 10 waar ik als ik goed mn best doe nog wel op moet komen
82 v/d 100 op 1 uur tv? Je bekeek alleen zappend de intro's met het idee van "als ik later nog eens een quiz moet doen..."?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:44
Verwijderd
Suufffff!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:
82 v/d 100 op 1 uur tv? Je bekeek alleen zappend de intro's met het idee van "als ik later nog eens een quiz moet doen..."?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 16:55
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel helpen om een tune op repeat te zetten, net zolang tot je in trance raakt en je het moment dat je het op tv zag herbeleeft.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 17:00
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
zaterdag en zondag was ik altijd achterlijk vroeg wakker en werden er vanaf 6/7 uur tekenfilms uitgezonden
En ik keek weleens dingen met mn ouders mee

Nog 17...
Oud 15-09-2010, 17:12
deadlytown
deadlytown is offline
Serrieus.
Dit wat ik nu hoor is een strelling voor je oren.heerlijk.

Dit was pas tv
Oud 15-09-2010, 17:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik kwam tot de 64/100 incl. 5 twijfelgevallen. Ik sta dan ook versteld van mensen die na 1 keer luisteren tot de 74 of 88 komen, speelden jullie nooit buiten ofzo?
Ik hield nooit zo van buitenspelen.

Maar ik vind dat je best YouTube mag gebruiken om vermoedens te bevestigen. Je hebt dan immers al een vermoeden, dus dan mag je ook best kijken of het klopt, het is niet zo dat je shazam ofzo gebruikt om je nummers te herkennen.

En als je tunes met gebliepte lyrics gaat gebruiken wordt het bij sommige tunes wel erg lastig.
Oud 15-09-2010, 17:17
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Ik hield nooit zo van buitenspelen.

Maar ik vind dat je best YouTube mag gebruiken om vermoedens te bevestigen. Je hebt dan immers al een vermoeden, dus dan mag je ook best kijken of het klopt, het is niet zo dat je shazam ofzo gebruikt om je nummers te herkennen.

En als je tunes met gebliepte lyrics gaat gebruiken wordt het bij sommige tunes wel erg lastig.
dat snap ik.

dit wou je gewoon niet missen.
Oud 15-09-2010, 17:37
Verwijderd
Citaat:

Naja, ik bedoel meer van, je hebt ook karaoke versies van bekende nummers, dus lyrics kun je makkelijk wegmoffelen

Nouja, ik geef het op, 60 zeker, 5 twijfel, de resterende dertig catchy maar does not ring a real bell.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 18:15
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb een gegoogeld omdat ik gewoon echt precies voor me zag welk programma het was, alleen de naam kwijt was (en zonder er verder bij na te denken eigenlijk. Gewoon "ah fuck, hoe heette dat ook al weer" *google* "Ohja, tuurlijk!". En later bedacht dat lyrics googelen het wel heel makkelijk kan maken )
Aan andere vragen zou ik eerder doen, maar ook omdat dat juist leuk is. Ik weet sowieso bijna niks, dus dat maakt verder niet uit (winnen doe ik toch niet ), en het is juist een leuk iets om samen met iemand anders te doen
Oud 15-09-2010, 18:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik kwam tot de 64/100 incl. 5 twijfelgevallen. Ik sta dan ook versteld van mensen die na 1 keer luisteren tot de 74 of 88 komen, speelden jullie nooit buiten ofzo?
Citaat:
Aangezien ik al sinds m'n 3e m'n eigen TV heb, ik de TV bijna mama ging noemen en ik nu nog steeds iedereen pwn op TV gebied, ga ik dit keihard winnen. FEIT!
Oud 15-09-2010, 19:04
Verwijderd
Oef jongens ik heb vijf scores en ze lopen uiteen maar het ziet er keurig uit!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:04
Verwijderd
Jij weet ze alle 100
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:05
Verwijderd
Ik herkende de theme van St. Elsewhere vorig jaar tijdens de Murphy's Quiz. Als enige in de hele kroeg van 23 teams van vijf man. En daar was ik best trots op
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:33
Verwijderd
ik word nu wel een beetje nieuwsgierig naar mijn eigen geheugen. Ideale sog ook. Zo maar eens een lijstje maken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Gaaf Soija naamzoek!

Een soortgelijke quiz is ook al meermalen op F, TV & R voorbij gekomen trouwens
Tnx!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 08:55
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb er na de eerste keer scannen 92 van de 100 zeker. nu de laatste 8 nog herinneren, want ik herken ze allemaal wel

oeeeee nu ben ik zo benieuwd naar deadlocks presentje
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 09:28
Verwijderd
Citaat:
ik heb er na de eerste keer scannen 92 van de 100 zeker.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 13:58
Verwijderd
Ik stop. Demotiverend topic.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 17:43
Tink*
Tink* is offline
Ik ga jullie keihard pwnen hopelijk, want ik ben songtekstmastah dus vind ik dat ik dit ook allemaal moet weten.

Edit: oh noes er zijn meer mensen met al superveel dus ik kan inpakken. Zoveel weet ik er nou ook weer niet, ik weet alles wat iedereen ook weet.

Laatst gewijzigd op 16-09-2010 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:57
Verwijderd
jeez Ik wist er heuh, een kwart. Maarja, voor mijn tijd etc.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:05
Verwijderd
Ik heb vandaag geen inzendingen gehad
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:09
Verwijderd
Ik wil je nog wel een x mailen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb vandaag geen inzendingen gehad
Ik hoopte dat me er nog wat dingetjes te binnen zouden schieten, maar ik geef 't op.
Ik stuur 'm zo wel...
Oud 16-09-2010, 22:10
Verwijderd
Ik durf die van mij niet op te sturen deadlock Ik wacht wel gewoon tot de uitslag en hou de vernedering voor mezelf (of ben trots op mezelf dat ik vroeger veel boeken las, liedjes zong en buitenspeelde )
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik wil je nog wel een x mailen
Alleen als er foto's van jezelf bijzitten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Alleen als er foto's van jezelf bijzitten

Gelijk weer eisen stellen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 23:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Opgestuurd.
Oud 16-09-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:

Gelijk weer eisen stellen!
Geen eis hoor
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Opgestuurd.
Binnen! Zaterdag kijk ik het na.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 23:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ben ik al te laat? ik ben bij 52 en ik ken het wel, maar ik kom er niet op. Frustrerend. En sommige dingen zijn écht al ouder dan ik, dus ach.
Oud 17-09-2010, 06:34
Verwijderd
Nee hoor! Je hebt tot 21 september!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 09:27
Rationeel
Rationeel is offline
ik moet er nog 4, ik ga dood hier
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 10:19
Verwijderd
Welke moet je nog rationeel?