Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2010, 10:29
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Goedemorgen allemaal!

Oh wat is het weer prachtig weer
Oud 01-10-2010, 10:29
Verwijderd
Jongens ik wil even met jullie delen dat mijn leven erg ironisch is <3.
Oud 01-10-2010, 10:30
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
<3 nu wil ik een verhaal bij
Oud 01-10-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
"Voor een Vinex-wijk in aanbouw in de Zwolse buurt Milligen aan de Plas had de Commissie Beeldende Kunst eind 2003 aan Saskia Korsten (1973) de opdracht gegeven een kunstwerk te maken. In mei 2004 verscheen aan de rand van de waterplas, aldus het verslag van Korsten, een geelwit gestreepte tent, hermetisch afgesloten voor de nieuwsgierige buitenwereld. Hier zou een Italiaanse kunstenaar, Luis Listoni, tijdelijk werken aan een kunstwerk. Niemand zag de man ooit zijn tent uit-of ingaan, al verlieten de wijkbewoners dikwijls hun nieuwe huizen om een glimp van hem op te vangen en meende een van de bewoners hem af en toe in een ligstoel te zien zitten 'om inspiratie op te doen'. Er liep plotseling een olifant door de straten, en regelmatig reed een groen bestelbusje met luidsprekers rond. Iedereen leefde toe naar de dag dat de tent zou opengaan.

Toen de bewoners naar binnen mochten, aldus het verslag in de Zwolse Courant, gebeurde er zo'n tien minuten lang niets, totdat 'Luis Listoni' aan het woord werd gelaten: 'Zie ze daar staan in al hun onnozelheid, de burgers van Milligen aan de Plas', zei een ingeblikte stem. 'Jullie willen kunst? Het is genoegdoening wat jullie willen.' Misschien is kunst wel de kunst van het weglaten, suggereerde hij. 'Tot de essentie van het niets overblijft.' En waarom ook niet: 'Moet iedere wijk waar nog geen scheet is gelaten een kunstwerk hebben?'

Toen het bandje was afgelopen, gebeurde er nog niets. Na een kwartier wachten begonnen de Zwollenaren af te druipen. Uiteindelijk haalde een groep kinderen het dekzeil van een rechthoekig voorwerp dat achter in de tent stond, maar toen was de ontnuchtering volledig: het zeil was gedrapeerd over een bord met spelregels voor het zwemmen in de plas.

Het bord stond er al maanden."

Dit vind ik dan wel weer hilarisch
Ja, het is heel grappig, totdat je dit leest:

Citaat:
Iedereen leefde toe naar de dag dat de tent zou open gaan en de kunstenaar zichzelf zou prijsgeven.
Maar toen het zover was, bleek zich daarbinnen niets anders te bevinden dan een geluidsinstallatie, waaruit de stem van Luis Listoni kwam, die zowel de bewoners en het gemeentebestuur als ook de rol van de kunstenaar zelf belachelijk maakte.”
1.

Citaat:
Van het vragenhalfuurtje maakte VVD'er Louis van Daalen gebruik om zich af te zetten tegen een uitgave van honderdduizend euro voor het project van Luis Listoni. Van Daalen repte van geld over de balk smijten en wilde weten of het college bij de voorbereiding was betrokken.
2.

Lekker 100.000 krijgen voor zoiets En op de koop toe de belastingbetaler beledigen, die jou indirect dat geld gegeven heeft. Die Saskia Korsten heeft eerder ook 100k gekregen voor een ander kunstwerk 'voor in de wijk'. Dat was een zeepbel. Zeg maar, heel letterlijk een doodgewone zeepbel, zo een die kapot gaat na 20 seconden.
Oud 01-10-2010, 10:34
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik vind 'pauper' eigenlijk een kutwoord ;x

Waren paupers oorspronkelijk geen arme romeinen ofzo?
Oud 01-10-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:
<3
Oud 01-10-2010, 10:36
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zag laatst een Pommelien op tv.. ik wil een dochtertje dat Pommelien heet Een Pommelien kan echt niet anders dan een leuk kind worden. Zo'n gezellig meisje met van de rode blosjes op d'r wangen...

Ik denk niet dat Rationeel het hier mee eens gaat zijn
Oud 01-10-2010, 10:38
Verwijderd
Ik vrees vooral dat Pommelien een beetje gepest gaat worden op school
(al stel ik me er ook wel een lief mollig appelwangenmeisje bij voor)
Oud 01-10-2010, 10:38
Tink*
Tink* is offline
Pommelien wordt voor eeuwig gepest met haar naam en is gedoemd om een dikkerd te worden met peenhaar.
Oud 01-10-2010, 10:39
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik vind Pommelien lijken op bommelding, en dan bedoel ik niet bom melding.
Oud 01-10-2010, 10:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, ik denk het ook.. Maar nou en.. POMMELIENTJE <3<3<3
Oud 01-10-2010, 10:40
Lorelei
Lorelei is offline
Net alsof ze uit een annie mg schmidt boekje is gelopen
Oud 01-10-2010, 10:41
Paperz
Paperz is offline
ik zie jullie samen wel over straat lopen hoor lorelei... en zolang ze geen naambordje hoeft te dragen zal 't wel meevallen
Oud 01-10-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Net alsof ze uit een annie mg schmidt boekje is gelopen
Kleine beertje Pommelientje geeft haar mama Beer een vriendje?
Oud 01-10-2010, 10:43
Lorelei
Lorelei is offline
En dan Orangina voor de tweede huhuh.
Oud 01-10-2010, 10:44
Verwijderd
Misschien moet je gewoon een kinderboekenreeks gaan schrijven over Pommelien! En die dan later voorlezen aan je zoontjes Rationeel junior, Kees, Ben en Jantje.
Oud 01-10-2010, 10:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Misschien moet je gewoon een kinderboekenreeks gaan schrijven over Pommelien! En die dan later voorlezen aan je zoontjes Rationeel junior, Kees, Ben en Jantje.
Er is echt no way dat ik mijn kinderen Kees Ben en/of Jantje noem
Oud 01-10-2010, 10:46
Verwijderd
Ik zou het zo zielig vinden als Pommelien dan echt zo'n prachtig meisje wordt met een heel klassieke schoonheid, zonder de lekkere dikke, rode wangetjes, zonder het benodigde peenhaar... Dan zit ze met een naam die echt niet bij haar past
Oud 01-10-2010, 10:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik zou het zo zielig vinden als Pommelien dan echt zo'n prachtig meisje wordt met een heel klassieke schoonheid, zonder de lekkere dikke, rode wangetjes, zonder het benodigde peenhaar... Dan zit ze met een naam die echt niet bij haar past
Je zou het minder zielig vinden als het een blozende dikkerd wordt?
Oud 01-10-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Je zou het minder zielig vinden als het een blozende dikkerd wordt?
Ja, want dan is het juist weer enorm schattig als ze een naam heeft die daar perfect bij past. Maar dan moet ze ook wel in een Annie MG Schmidt boek leven, anders zal ze genadeloos gepest gaan worden
Lorelei
Lorelei is offline
Ok ok. Ik hoor het al.. jullie vinden het een slecht idee
Verwijderd
Citaat:
Het is altijd megagezellig met Sann!

Hoi, Tirza was mooi maar het boek was beter, daarna moest ik mijn zusje helpen met gedichten analyseren en mijn huisgenoot helpen met Wii-golfen en dronk ik port en nu wil ik eigenlijk Expeditie Robinson en Oh oh Cherso kijken, maar moet ik misschien toch gaan slapen...
Het boek was beter ja, maar voor een Nederlanse film vond ik het heel wat!

Citaat:
<3

Citaat:
Ik zag laatst een Pommelien op tv.. ik wil een dochtertje dat Pommelien heet Een Pommelien kan echt niet anders dan een leuk kind worden. Zo'n gezellig meisje met van de rode blosjes op d'r wangen...
Oei, ja!
Oud 01-10-2010, 10:53
Lorelei
Lorelei is offline
Gelukkig kan ik altijd op Medeia rekenen <3
Oud 01-10-2010, 10:54
Verwijderd
Citaat:
<3 nu wil ik een verhaal bij
Ach het is combinatie van een heleboel. Maar o.a. dat ik voor het eerst in weken een kater heb, die ook alleen maar erger wordt, terwijl ik vandaag juist fris en fruitig bij mijn ouders moet verschijnen. En zo bizar veel heb ik gister niet gedronken.

En: nachtje naar mijn ouders, vergeten dat ik morgenavond een afspraak heb in Groningen waarvoor ik een slaapzak en matje mee moet nemen, dus nu sleep ik het hele weekend met een onwijs zware tas, enz
Oud 01-10-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Ok ok. Ik hoor het al.. jullie vinden het een slecht idee
Ik denk sowieso dat Pommelien het zelf niet meer leuk zou vinden tegen de tijd dat ze een jaar of dertien is
Oud 01-10-2010, 10:59
Verwijderd
Citaat:
ik weet het wel zeker.

Citaat:
Gelukkig kan ik altijd op Medeia rekenen <3
luister niet naar haar!
Oud 01-10-2010, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Er is echt no way dat ik mijn kinderen Kees Ben en/of Jantje noem
Dat mag ik hopen ja

Citaat:
Het boek was beter ja, maar voor een Nederlanse film vond ik het heel wat!
Wat is dat toch met Nederlandse films? Er worden zat meer goede films in Nederland gemaakt! Maar goed, deze discussie heb ik hier al veel te vaak gevoerd.

Spoiler
Oud 01-10-2010, 11:01
Verwijderd
Theodoor heeft waarschijnlijk een stageplek bij een heel klein schooltje. Ze hebben 5 klassen: groep 1/2, groep 3, groep 4, groep 5/6 en groep 7/8. Met gemiddeld 14 leerlingen per klas (ja echt). Dan gaat hij eerst een halfjaar in groep 1/2 en dan een halfjaar in groep 5/6.
En het is vier straten bij ons vandaan.
Oud 01-10-2010, 11:07
Lorelei
Lorelei is offline
http://mpi.nl/news/new-mpi-department-language-genetics

*sop*
Oud 01-10-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Theodoor heeft waarschijnlijk een stageplek bij een heel klein schooltje. Ze hebben 5 klassen: groep 1/2, groep 3, groep 4, groep 5/6 en groep 7/8. Met gemiddeld 14 leerlingen per klas (ja echt). Dan gaat hij eerst een halfjaar in groep 1/2 en dan een halfjaar in groep 5/6.
En het is vier straten bij ons vandaan.

Het lijkt me superleuk om dicht bij m'n werk- of stageplaats te wonen. Lekker lopend op pad
Oud 01-10-2010, 11:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zo heet vind ik die Fisher niet!

Oud 01-10-2010, 11:09
Verwijderd
Gaaf
Oud 01-10-2010, 11:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zo heet vind ik die Fisher niet!

Ik sopte ook niet op Fisher
Oud 01-10-2010, 11:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 01-10-2010, 11:20
Verwijderd
Pommelien

ik kwam net terug van boodschappen doen en er zat in het parkje een zielige verfomfaaide rode kater die duidelijk niet helemaal 100% was en hij was aan minstens 1,5 oog blind
volgens een buurmeisje is hij van een van de buren en is het gewoon een ziek & zielig beest en hebben er al vaker mensen de dierenambulance voor gebeld, dus dat ga ik dan maar niet doen. meh.
Oud 01-10-2010, 11:20
Verwijderd
oh en: captain jack
Oud 01-10-2010, 11:21
Verwijderd
Ahw alle chicks gaan hier hard op weet ik ZEKER maar check even het zion topic op Onzin. Ik vind dat de allerliefste kat ter wereld, sterker nog, dat is zo'n beetje de enige kat die ik mag! Wij zijn vriendjes
Oud 01-10-2010, 11:22
Martiño
Martiño is offline
Jongens, advies!

Studio (één kamer, wel zelfstandig), centrum Den Bosch, ongeveer 35 vierkante meter, geen eigen berging, wel goede staat (wordt nieuwe vloer gelegd plus opnieuw gestuct), kleine keuken, 450 euro excl. gwl.

Doen of niet doen? *onzekerheidsenbesluiteloosheidsmodus*
Oud 01-10-2010, 11:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jongens, advies!

Studio (één kamer, wel zelfstandig), centrum Den Bosch, ongeveer 35 vierkante meter, geen eigen berging, wel goede staat (wordt nieuwe vloer gelegd plus opnieuw gestuct), kleine keuken, 450 euro excl. gwl.

Doen!
Oud 01-10-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
oh en: captain jack
jaaa ik wil grey's kijken maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen de radio uit te zetten <3

Citaat:
Jongens, advies!

Doen!
Oud 01-10-2010, 11:23
Martiño
Martiño is offline
Ik ben zo bang dat onze grote vriend rutte de huur- en zorgtoeslag gaat afschaffen en dan wordt het allemaal wel wat krapjes

Nouja, ik bel straks wel, en dan zeg ik wel dat ik er voor wil gaan. Kijk wel of het nog ietsje goedkoper kan.
Oud 01-10-2010, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Ahw alle chicks gaan hier hard op weet ik ZEKER maar check even het zion topic op Onzin. Ik vind dat de allerliefste kat ter wereld, sterker nog, dat is zo'n beetje de enige kat die ik mag! Wij zijn vriendjes
Daar begint het mee, jij wordt straks ook zo;n zeverige kattenliefhebber
Citaat:
Jongens, advies!

Dat klinkt wel kek toch?
Oud 01-10-2010, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Pommelien

ik kwam net terug van boodschappen doen en er zat in het parkje een zielige verfomfaaide rode kater die duidelijk niet helemaal 100% was en hij was aan minstens 1,5 oog blind
volgens een buurmeisje is hij van een van de buren en is het gewoon een ziek & zielig beest en hebben er al vaker mensen de dierenambulance voor gebeld, dus dat ga ik dan maar niet doen. meh.
Aw Wordt hij niet verwaarloosd?

Binnenkort kun je daar de dierenpolitie voor bellen Ik vind het bij Animal Patrol en dergelijke programma's altijd zo ontzettend bevredigend wanneer die mensen gearresteerd worden.
Oud 01-10-2010, 11:26
Verwijderd
Over katten gesproken: ik heb gister de kittens van deadlock gezien. Over TIENDUISENTMILJOEN schattig gesproken <3

Ik mocht ze nog niet oppakken, anders had ik die 4 hummeltjes in mn tas gestopt een meegenomen <3.
Oud 01-10-2010, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Jongens, advies!

Doen Zo vaak vind je geen studiowoning in het centrum volgens mij. En je schreef dat de wasmachine in de woonkamer moet, maar je hebt van die wasmachines met een wasbak erin gebouwd, dus dan past 'ie misschien alsnog in de badkamer.
Oud 01-10-2010, 11:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Doen Zo vaak vind je geen studiowoning in het centrum volgens mij. En je schreef dat de wasmachine in de woonkamer moet, maar je hebt van die wasmachines met een wasbak erin gebouwd, dus dan past 'ie misschien alsnog in de badkamer.
Nouja, ik heb al een wasmachine. Dat is een beetje lastig dan. Maar ik denk wel dat er een mouw aan te passen valt. En anders gewoon iedere week naar mn moeder met de was.
Oud 01-10-2010, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Aw Wordt hij niet verwaarloosd?

Binnenkort kun je daar de dierenpolitie voor bellen Ik vind het bij Animal Patrol en dergelijke programma's altijd zo ontzettend bevredigend wanneer die mensen gearresteerd worden.
t buurmeisje zei dat het beest er eerst erger aan toe was, en dat de eigenaar wel alles doet om hem op te lappen, dus dat geloof ik dan maar.

ja, hoewel ik me altijd afvraag hoe hard ze gestraft worden ;x hoe dan ook niet hard genoeg, vind ik stiekem [/pvv'er]
Oud 01-10-2010, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Dat mag ik hopen ja

Wat is dat toch met Nederlandse films? Er worden zat meer goede films in Nederland gemaakt! Maar goed, deze discussie heb ik hier al veel te vaak gevoerd.

Spoiler
Helemaal met je eens.

Citaat:
Jongens, advies!

Doen!

Ik heb gisteren trouwens niet meegediscussieerd over het regeerakkoord, maar wel meegelezen en er nu zelfs een gedicht over geschreven. Nieuwste sogmethode, dat is.
Oud 01-10-2010, 11:35
Martiño
Martiño is offline
Oke! Nou, ik zal dan straks maar even bellen.
Oud 01-10-2010, 11:36
Martiño
Martiño is offline
Aww, kut Ik zie op internet dat hij net verhuurd is

Regels voor berichten